Wat ik gehoord heb, was dat er veel opgeeist werd door EenVandaag, beveiliging, journalisten, bestuursleden van het een of ander.quote:Op maandag 6 november 2006 18:08 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik kon vandaag niet op de uni aanwezig zijn. Dus dat is balen, ik heb dan zeker geen kaartje. Dat lijkt me duidelijk.
Ik had wel mijn ID-kaart aan een vriend meegegeven (ja ik vertrouw hem) zodat hij eventueel een kaartje kon kopen voor mij. Maar dat zal er zeker niet in hebben gezeten dan. Balen!!!
Bingo ik belde net met die vriend, maar die heeft dus een kaartje voor me kunnen regelen. Het was letterlijk de laatste!quote:Op maandag 6 november 2006 18:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wat ik gehoord heb, was dat er veel opgeeist werd door EenVandaag, beveiliging, journalisten, bestuursleden van het een of ander.
Daar heb je altijd wel mee te maken, maar 100 kaarten is wel erg weinig voor alleen verkoop.
Zeker voor master studenten of niet?quote:Op maandag 6 november 2006 18:43 schreef Public_NME het volgende:
Ìk moet het noodgedwongen ook via de tv volgen. Was pas om 12.00 op de campus...
Maarja, ook goed nieuws! Vandaag uitnodiging gehad voor 2 events van Goldman Sachs in London, incl. vlucht! Ga er een van pikken... (waarschijnlijk dit weekend, anders 8 december)
Heb ik geregeld via de EUR, advertentie gezien op het channel van het Company Projects Office. (CPO)
Nee, ze hebben 2 sessies. Vrijdag vanaf 1e jaars studenten (algehele intro.) en 8 December voor 3e jaars/Master studenten. (meer voor summer internships)quote:Op maandag 6 november 2006 18:51 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Zeker voor master studenten of niet?
Oke dank je wel. Klinkt interessant.quote:Op maandag 6 november 2006 19:21 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nee, ze hebben 2 sessies. Vrijdag vanaf 1e jaars studenten (algehele intro.) en 8 December voor 3e jaars/Master studenten. (meer voor summer internships)
Ik weet niet of je je nog kan aanmelden, zal het zo ff uitzoeken!
http://www.rsm.nl/portal/(...)6EDEE0401BAC4D016DF5quote:Op maandag 6 november 2006 19:34 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Oke dank je wel. Klinkt interessant.
Ik heb het nog niet gelezen maar is het alleen voor RSM? Want ik ben een FEW'er.quote:Op maandag 6 november 2006 19:47 schreef Public_NME het volgende:
[..]
http://www.rsm.nl/portal/(...)6EDEE0401BAC4D016DF5
Hier is de link om het document te downloaden! Event is op 8 dec en registratie is nog open tot 13 Nov! Volg de instructies in het bestand en je kan je inschrijven. (je moet wel een CV/coverletter plaatsen, in het Engels uiteraard)
Dat maakt echt niks uit, het is voor universitaire studenten. RSM heeft gewoon goede banden met GS, dus krijgen ze vaak dit soort dingen van GS.quote:Op maandag 6 november 2006 19:58 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet gelezen maar is het alleen voor RSM? Want ik ben een FEW'er.
tnx, maar waar zie je die deadline staan?quote:Op maandag 6 november 2006 19:47 schreef Public_NME het volgende:
[..]
http://www.rsm.nl/portal/(...)6EDEE0401BAC4D016DF5
Hier is de link om het document te downloaden! Event is op 8 dec en registratie is nog open tot 13 Nov! Volg de instructies in het bestand en je kan je inschrijven. (je moet wel een CV/coverletter plaatsen, in het Engels uiteraard)
Als je de instructies volgt in de manual zie je de deadline en de details. (op www.gs.com/careers -> Europe ->Upcoming Events ->Diversity Symposium 8 Dec)quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:44 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
tnx, maar waar zie je die deadline staan?
Is ook alleen maar in semester 1 hoor, en als je die niet haalt weet je al zeker dat je vertraging hebt opgelopenquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:33 schreef Public_NME het volgende:
Mijn huisgenoot doet zijn Master's en zit aan de FEW en die heeft de herkansingen 2 weken na het eerste tentamen, dat is echt relaxt!
Kreeg je bij ons de situaties dat de inschrijvingstermijn voor de her ging sluiten terwijl je het tentamencijfer nog niet wistquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:33 schreef Public_NME het volgende:
Bij mij ook van 9 juli tot 8 augustus ofzo, best balen maarja...
Mijn huisgenoot doet zijn Master's en zit aan de FEW en die heeft de herkansingen 2 weken na het eerste tentamen, dat is echt relaxt!
Maar met de hertentamens in Augustus was dat niet..quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:22 schreef Nepthys het volgende:
Bij de FSW vond ik het wel fijn dat de hertentamens 2-3 maanden na het eerste tentamen waren. Niet te kort erna en ook niet te lang. Pas in het volgende jaar is ook wel erg lang zeg!![]()
Is er misschien nog een alternatieve route vanaf het zuidplein naar de faculteit, eentje waarbij je niet nog zo ver moet lopen? Niet dat ik lui ben ofzo, maar vanwege m'n gezondheid kan ik regelmatig niet zo ver lopen, vandaar....quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:05 schreef FranticDJ het volgende:
3: Metro naar beurs nemen daar overstappen op de erasmuslijn, bij kralingse zoom uitstappen, vandaar is het een minuut of 10 lopen. Tram is ook een mogelijkheid, maar die neem ik nooit.. (kom zelf vanaf metro coolhaven)
Je kan met de metro ook uitstappen bij Voorschoterlaan en dan tram 7 nemen. Die stopt vlak bij M-gebouw. Alleen is deze route wel wat langer aangezien je ook op 7 moet wachten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:34 schreef Em85 het volgende:
[..]
Is er misschien nog een alternatieve route vanaf het zuidplein naar de faculteit, eentje waarbij je niet nog zo ver moet lopen? Niet dat ik lui ben ofzo, maar vanwege m'n gezondheid kan ik regelmatig niet zo ver lopen, vandaar....
Verder hartstikke bedankt voor je antwoorden!
Yep, maarja tram 7 en 21 zijn ook kut. Tram 7 duurt de rit erg lang en tram 21 gaat nooit op tijd..quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:57 schreef Erasmusch het volgende:
Al is de metro wel kut. Zeker als je in T of M moet zijn.
Alexandrium, Oosterflank.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:31 schreef FranticDJ het volgende:
Stadswonen
Alhoewel.. kennis van me zoekt nog iemand (woont ergens bij alexander.. oosftlank ofzo)
Net ff ingeschreven bij stadswonen... Crash Ideal, krijg ik een melding dat het niet goed gegaan is. (gekeken en was niet afgeboekt)quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:31 schreef FranticDJ het volgende:
Stadswonen
Alhoewel.. kennis van me zoekt nog iemand (woont ergens bij alexander.. oosftlank ofzo)
De faculteit zit idd in het M gebouw, maar de lessen worden volgens mij nu in het nieuwe T gebouw gehouden. (Dat gebouw tegen de hogeschool aan). T gebouw heeft veel verdiepingen, psycho zit boven ergens. (lift aanwezig)quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:00 schreef Em85 het volgende:
Hallo,
Ik heb drie vragen voor degene die (psychologie) studeren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Vraag 1:
Op de website van de universiteit heb ik gevonden dat de faculteit sociale wetenschappen in gebouw M zit. Dit klopt ook? Hoeveel verdiepingen heeft dit gebouw? En op welke verdiepingen krijg je college/les als je psychologie studeert?
Psychologie is echt een van de meest relaxte studies. 2x per week college, 2x per week mentorgroepen (verplicht) en om de week 1x computerpracticum(ook verplicht). Je krijgt de keuze tussen ochtend en middag mentorgroepen. Daar tussenin vallen meestal de colleges.quote:Vraag 2:
Op de website heb ik geprobeerd het rooster te bekijken psychologie (jaar 1), helaas heb je hiervoor een wachtwoord nodig. Kan iemand me misschien vertellen hoe het rooster eruit ziet van een eerstejaars student psychologie? Moet je elke dag naar de uni? Zijn het lange dagen? Belangrijk om te weten aangezien ik vanwege gezondheid niet hele dagen van 9.00 uur tot 17.00 uur naar school kan.
Metro naar Centraal Station, daar tram 7 pakken naar de eindhalte Burgemeester Oudlaan en je stopt praktisch voor de deur.quote:Vraag 3:
Kan iemand me vertellen hoe je het snelst van het Zuidplein bij de Universiteit, faculteit sociale wetenschappen komt? Is dit per bus, metro, tram? En hoe lang doe je hier over?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van m'n vragen!
Groetjes, Em
Ik heb het maar tot 1 jan 07 tot mijn beschikking, aangezien die jongen waarvan ik het heb terugkomt van exchange. (als ik nu een flat zou vinden op Meent zou ik er voor tekenen)quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:02 schreef ChRoNiC het volgende:
Waarom ga je weg bij de Meent? Dat is echt een relaxte plek vind ik.
Vriend van me woont daar ook, echt prima plekje.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:38 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik heb het maar tot 1 jan 07 tot mijn beschikking, aangezien die jongen waarvan ik het heb terugkomt van exchange. (als ik nu een flat zou vinden op Meent zou ik er voor tekenen)
Laatste keer dat ik er was waren dat er nog 2?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:31 schreef FranticDJ het volgende:
M gebouw 8 verdiepingen :S?
die lift gaat toch echt tot de 8ste dacht ik...quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:48 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik er was waren dat er nog 2?(2 weken geleden)
H gaat tot 16 ofzo.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is dat niet het H gebouw?
T gaat in de lift t/m 10 ofzo, daarna weet ik niet precies hoeveel verdiepingen er nog boven zitten... (maar volgens mij hebben die geen lift?!)quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Daar kom ik nooit.
In de rest ook amper trouwens.
quote:Hoogste punt nieuwbouw Erasmus Universiteit bereikt
Op woensdag 9 juni 2004 wordt gevierd dat het hoogste punt van de nieuwbouw van het T-gebouw van de Erasmus Universiteit Rotterdam is bereikt. Het beeldbepalende gebouw ligt aan de Van Rijckevorselweg, tussen de Hogeschool Rotterdam en het M-gebouw van de universiteit.
Het T-gebouw op Woudestein wordt ca. 75 meter hoog, telt twintig verdiepingen en heeft een bruto vloeroppervlak van ruim vijftigduizend vierkante meter. Na de oplevering in 2005 wordt het in gebruik genomen door de Faculteit der Bedrijfskunde, een deel wordt commercieel verhuurd. OD 205 architectuur BV tekende voor het ontwerp. J.P. van Eesteren B.V. is verantwoordelijk voor de realisering.
Ja, ook Stadswonen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:45 schreef FranticDJ het volgende:
[offtopic] erasmusch zit jij dara ook ergens dan? [/offtopic]
Ok, dank je!quote:Op woensdag 15 november 2006 17:07 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Ja, ook Stadswonen.
PublicNME, ik heb net mn kamer onderverhuurd per januari. Mocht dat niet doorgaan, dan laat ik het wel ff weten![]()
Ja, begane grond, 1, 2a,2b,3,4,5,6,7 en 8quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:31 schreef FranticDJ het volgende:
M gebouw 8 verdiepingen :S?
Kan heel erg verschillen, ook per pand is het andersquote:Op woensdag 15 november 2006 17:14 schreef Public_NME het volgende:
Hoelang duurde het eigenlijk voordat je een kamer had via stadswonen?
Nee, stadswonen is zelf eigenaar van de panden die ze aanbieden en zij zijn dus je verhuurder heh.quote:En is er een hoge commissie zoals bij directwonen?
Reken maar nergens op hoor.quote:Op woensdag 15 november 2006 17:14 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ok, dank je!
Hoelang duurde het eigenlijk voordat je een kamer had via stadswonen? En is er een hoge commissie zoals bij directwonen?
Ik reken ook nergens op hoor; maar hoe meer opties...quote:Op woensdag 15 november 2006 17:24 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Reken maar nergens op hoor.Ik zou er gewoon binnenkort ff langsgaan dat het urgent is want anders kom je op straat etc
Ja, dat snap ik, maar zij nietquote:Op woensdag 15 november 2006 17:52 schreef Public_NME het volgende:
Kom sowieso niet op straat te staan, kan altijd terug naar Utrecht bij mijn ouders.
Precies, en dat moet je nog ff aandikken.quote:Liever niet omdat ik al 2,5jaar op kamers woon en zeker niet in de wetenschap dat ik het volgende trimester 4 dagen per week college heb!
Inderdaad, het kan eigenlijk niet, maar als je gaat zeuren helpen ze je net zo lief wel aan een kamer vaak. Een huurder is een huurder.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:27 schreef Erasmusch het volgende:
Precies, en dat moet je nog ff aandikken.
Hoe komt hij daar dan aan? via SW?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:29 schreef Lennox het volgende:
Ik hoorde net van een jongen in mn opleiding dat hij zonder op de wachtlijst te hebben gestaan een kamer had in de paperclip. Zuid, vlakbij de Inholland daar.
Als je niks anders kan krijgen..... Net gerenoveerd
Opnieuw inschrijven via mail of telefoon en 6.50 of 6.75 oid betalen.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:01 schreef FranticDJ het volgende:
Hoe zorg je trouwens dat je op die interne wachtrij staat van SW?
Pas in Februari weerquote:
Klinkt goedquote:Op maandag 27 november 2006 15:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tentamens [afbeelding]
Ik heb me overigens aangemeld voor dat kennisglasnet van Stadswonen, anderen ook?
Weet je wann dat glasvezel actief raakt? Mijn huisgenoot heeft al zo'n kabeltje ontvangen.quote:Op maandag 27 november 2006 15:21 schreef FranticDJ het volgende:
Nee.. zit bij luna.nlK v Dongenhof
Ohja, daar moet ik nog ff naar kijken, men is die kabels hier al aan het trekken.quote:Op maandag 27 november 2006 15:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tentamens [afbeelding]
Ik heb me overigens aangemeld voor dat kennisglasnet van Stadswonen, anderen ook?
Vanaf half december prob word je daadwerkelijk aangesloten. Hier zijn ze ook druk bezig met aanleggen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:36 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Weet je wann dat glasvezel actief raakt? Mijn huisgenoot heeft al zo'n kabeltje ontvangen.
In de brief stond nl. 'in de week van 27 nov.' Maar ik hoorde in de wandelgangen iets over half januariquote:Op dinsdag 28 november 2006 15:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Vanaf half december prob word je daadwerkelijk aangesloten. Hier zijn ze ook druk bezig met aanleggen.
Online aanmelden kan wel al.
Ik hoorde niet in de wandelgangen dat men eigenlijk niet durft te zeggen wanneer het is omdat men het gewoonweg niet weet.quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:53 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
In de brief stond nl. 'in de week van 27 nov.' Maar ik hoorde in de wandelgangen iets over half januari
Idd, het is per gebouw. Sommige wist men al vrij zeker, maar onze woningbeheerder bij SW wist te melden dat er zoveel onvoorziene vertragingen waren (een maand terug ofzo) dat hij niet ging beloven wanneer alles klaar zou zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:00 schreef Erasmusch het volgende:
Het zal toch niet voor alleSW units tegelijk zijn? Per woongebouw lijkt mij
Tussen kabels leggen en de daadwerkelijke verbinding maken is een verschil natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:53 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
In de brief stond nl. 'in de week van 27 nov.' Maar ik hoorde in de wandelgangen iets over half januari
Inderdaad, maar nu viel mijn oog ineens op het "obligatory" wat er bij was gezet sinds kort.quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:39 schreef FranticDJ het volgende:
Pff zouden ze moeten proberen zeg :S.. Heb geen van die dingen ingevuld..
Ja ook methodology (woensdag)... Jammer dat er geen lecture notes te krijgen zijn bij SIR van dit vak! Donderdag Supply Chain Management en 13/14 Dec. Strategic Management en Business Information Management.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Methodology toch ook?
Hier heb ik volgende week donderdag, vrijdag tentamens. De week erop maandag, dinsdag en woensdag.
Want?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:24 schreef Lauder-Frost het volgende:
Vergeleken bij de EUR is de UvA een kutuni.
Ooh! Fuck!quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:10 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja ook methodology (woensdag)... Jammer dat er geen lecture notes te krijgen zijn bij SIR van dit vak! Donderdag Supply Chain Management en 13/14 Dec. Strategic Management en Business Information Management.
Wednesday 6 december 2006quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ooh! Fuck!
Is dat woensdag? Ik zat met donderdag in mijn hoofd. De lecturesheets zijn wel echt retebelangrijk voor dit vak kan ik je zeggen, dus die moet je echt goed kennen.
Ik doe Supply Chain Management alleen als test, niet serieus. Strategic Management ben ik nog niet helemaal over uit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |