quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:42 schreef Rekkie het volgende:Mooi project hoor.
Moet dit maar eens in de gaten houden.
Het kastje vind ik wel erg mooi en ik ga het ontwerp denk ik maar "pikken"
![]()
Als je van plan ben om hetzelfde kastje te maken zou ik het middelste deurtje 4mm kleiner maken. dat was ik nl vergeten...
Verder heb ik het middelste vak uit mn hoofd 45cm gemaakt, zo vallen de 2 buitenste deurtjes over de verticale planken heen. net iets mooier
![]()
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:57 schreef jack4ya het volgende:Overigens die 45 graden hoek, zaag je die zelf? Of heb je die bij een bouwmarkt oid gelijk laten zagen.
Dat doe ik meestal, scheelt gelijk dat je dan geen lappen van 244x122 in je autootje hoeft te proppen.
Ik vind het soms erg lastig om tot op de milimeter in verstek te zagen vooral omdat je bij de geringste afwijking al kieren krijgt. Ook al heb ik een cirkelzaag.
Ik had trouwens beter een cirkelzaag op geleider kunnen kopen... maar dat terzijde.
Krijgen we nog een af foto bij daglicht?
Hout is gezaagd bij de bouwhof in zoetermeer, hier hebben ze altijd 2 mensen op een complete zaagafdeling staan. Die gasten weten wat ze doen en hebben verstand van hout. Bij de gamma oid zou ik niet zo snel mn hout laten zagen.
Hout hebben hun ook verstek gezaagd, daar moet je zelf niet aan beginnen zonder het juiste gereedschap.
Vandaag stalen plaatjes (3mm
![]()
lekker stevig) gebogen om hem aan de muur te hangen.
Zometeen dus ophangen, en nog een keer primer+grondverf.