abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 november 2006 @ 12:21:49 #1
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43287750
Mijn caafje is bijna 6 jaar en is nooit iets mee aan de hand geweest, in het weekend lag ie er opeens heel raar bij, op zn zij en met de oogjes helemaal nat en dicht, we dachten die gaat dood, hij begon ook al koud te worden. Maar wonder boven wonder, een paar uur later piepte ie weer door zn hok heen, was aan het eten en zat aandacht te vragen.
Maar vanmorgen was het weer helemaal mis, het leek net of ie niet goed kon lopen, hij liep niet hij schuifelde door zn kooi, verder schokt ie met zn hele lijfje en zit steeds te knikken met zn kop, net of ie steeds ja zegt.
We hebben een afspraak om half 3 bij de dierenarts, heeft iemand een idee wat dit kan zijn of moet ik echt maar zolang afwachten?
* gebakken-koekje maakt zich zorgen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 november 2006 @ 12:23:11 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43287781
Ik denk dat het een spuitje gaat worden.
6 jaar voor een cavia is oud.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 6 november 2006 @ 12:30:23 #3
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43287931
ik hoop het toch niet maar we doen wat het beste is voor het beestje, zo leven is ook niks
  Moderator maandag 6 november 2006 @ 12:31:23 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43287953
Klinkt als epilepsie of iets dergelijks.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_43287978
Ik hoop het ook niet voor je, maar ik denk dat je caafje gewoon op zn eind is
† The 3 Kings †
  maandag 6 november 2006 @ 12:34:17 #6
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43288029
quote:
Op maandag 6 november 2006 12:31 schreef senesta het volgende:
Klinkt als epilepsie of iets dergelijks.
ja daar heb ik dus ook al aan zitten te denken of een tumor ofzo want hij stopt nu ook niet meer met schokken
pi_43288065
vermoedelijk is het een hersenbloeding of een epileptische aanval. Houdt hij het kopje ook scheef? In het beste geval is het een middenoorontsteking of zitten deoren vol troep. Dat is schoon te maken (meestal onder een roesje) en is antibiotica tegen te geven, maar op die leeftijd en gezien de symptomen denk ik dat je van het slechtste geval uit moet gaan. Op dit moment kun je het beste een warm kruikje in de kooi leggen en zorgen dat de caaf daar tegenaan blijft liggen. Geef hem ook lekker vers hooi voor zijn neusje zodat hij gemakkelijk kan eten, want dat is erg belangrijk.
Verder even afwachten op de conlusie van de dierenarts.

Sterkte.
I had a signature once. It was awful.
pi_43288078
ach jee.. dit is altijd erg vervelend.

6 jaar is inderdaad een heel mooie leeftijd voor een cavia (zegt wat over jou !)

Ik hoop dat je het diertje nog lekker mee naar huis kan krijgen en dat hij in goede gezondheid nog een poosje bij je blijft, maar mocht dit niet zo lopen...

heel veel sterkte dan !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43288099
Als ie trouwens echt al twintig minuten zit te schokken denk ik dat hij de DA ook niet meer haalt, ligt wel aan de caaf zelf... Als het een echte vechter en doorzetter is bestaat de kans dat hij zichzelf er wel doorheen sleept. Hou hem maar lekker dicht tegen je aan (mits je zelf een beetje warm bent, want de warmte is nu belangrijk) en praat rustig en lief tegen hem/haar, zodat hij in ieder geval zijn rust kan vinden bij je als ie dat zou willen....
  maandag 6 november 2006 @ 12:44:29 #10
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43288261
Ik ben zelf zeker warm maar ik durf hem ook niet goed op te pakken want als ik hem aai in zn kooi dan schokt ie nog erger, weet ook niet of ie dan pijn heeft ofzo als ik hem pak. We hebben hem al een lekker bedje van vers hooi gegeven zodat ie daar lekker in kan liggen maar hij ligt niet, is gewoon zo onrustig. en dat schokken doet ie al een hele tijd, soms wat meer, soms wat minder. Ik heb er tegen zitten praten en gezegd dat we straks naar de dokter gaan en dat die gaat proberen te helpen enzo, klinkt dom maar ALS dieren kunnen snappen wat wij zeggen weet ie in ieder geval dat we hem niet zomaar zo laten zitten en dat we hulp gaan zoeken
pi_43288292
je doet wat je kunt en hoe naar het is, meer kun je niet doen. Als je hem niet graag oppakt nu hoef je dat niet te doen, maar regel wel een kruikje, vul desnoods een drinkflesje met warm water (niet kokend), doe er een doekje om en leg het tegen hem aan. Onderkoeling is erg gevaarlijk op dit moment.
  Moderator maandag 6 november 2006 @ 12:46:55 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43288319
Pff en dan duurt het lang tot half drie he?
Heel veel sterkte!
  maandag 6 november 2006 @ 12:55:58 #13
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43288527
warm drinkflesje ligt dr nu in.
en ja, inderdaad, 2 uur gaan we weg maar lijkt zooooo lang te duren
pi_43288846
ik voel me je mee hoor, ik moet zelf ook zo naar de dierenarts met mn cavia Jewel, heeft al een tijdlang blaasproblemen en na de blaasspoeling vorige week zou alles over moeten zijn en de plasbuis schoon moeten zijn, maar vermoedelijk isser nu toch een steentje dat de boel verstopt... ik ga over een kwartiertje de deur uit... maar ik ken je zenuwachtige gevoel helemaal.
Sterkte met 't schatje... Hopelijk mag hij het halen en nog een tijdje meegaan, ik zal duimen!
  maandag 6 november 2006 @ 13:27:31 #15
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43289277
Een video waarop jullie kunnen zien wat ik met dat schokken bedoel, hij schokt dus nu met zn hele lijfje, het ja knikken is wat afgenomen, maar zn oogjes zakken soms ook helemaal in, echt zielig.

Niet kijken als je er niet tegen kunt, je ziet een cavia in een hoekje die steeds een beetje omhoog schokt:
http://www.youtube.com/watch?v=ufuRnf4_2FI

Ik zal zo gaan, even spullen bij elkaar pakken, denk aan ons, duim voor ons! Dit caafje kreeg ik 6 jaar geleden van mijn vader voor sinterklaas, mijn vader leeft niet meer dus dit is voor mij een heel bijzonder caafje en die wil ik nog even bij mij houden

[ Bericht 23% gewijzigd door gebakken-koekje op 06-11-2006 13:49:57 (update dr bij) ]
  maandag 6 november 2006 @ 13:51:27 #16
56875 dalet
zoekt altijd de grens op :)
pi_43289901
Ik ben benieuwd hoe het af zal lopen, laten we hopen op positief. Vanuit het noorden des lands, sterkte in ieder geval!
If it ain't Dutch... It ain't much!
pi_43290951
duimpjes draaien hier!
  maandag 6 november 2006 @ 14:35:14 #18
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_43291058
Heeeeel veel sterkte, heb zelf meerdere caafjes gehad, en 6 jaar is idd al best oud...hoop dat t allemaal wel meevalt..
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_43291072
Hier draaien ook vele duimpjes. Al geef ik het weinig hoop. 6 jaar dat is me nogal niet wat.
Dat is een behoorlijke leeftijd voor een caafje. Maar desondanks, duim ik hard mee.
  maandag 6 november 2006 @ 16:00:54 #20
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43293375
Caafje had een hersenbloeding, toen we bij de dierenarts aankwamen reageerden zn oogjes al niet meer op licht en sleepte ie met zn achterpootjes, hij zat op de behandeltafel echt te schokken met zn hele lijfje, was voor hun snel duidelijk dat er niks meer aan te doen was, hij is rustig bij mij ingeslapen
pi_43293432
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:00 schreef gebakken-koekje het volgende:
Caafje had een hersenbloeding, toen we bij de dierenarts aankwamen reageerden zn oogjes al niet meer op licht en sleepte ie met zn achterpootjes, hij zat op de behandeltafel echt te schokken met zn hele lijfje, was voor hun snel duidelijk dat er niks meer aan te doen was, hij is rustig bij mij ingeslapen
he bah, naar allemaal.

Heel heel veel sterkte met dit verlies...
Caafje is nu in de caviahemel

Sterkte
  maandag 6 november 2006 @ 16:02:57 #22
56875 dalet
pi_43293434
quote:
hij is rustig bij mij ingeslapen
Gecondoleerd Wel mooi dat hij bij jou zijn laatste adem uit mocht blazen.

Elk afscheid is de geboorte van een herinnering...
pi_43293594
Dat zat er helaas al dik in. Heel erg veel sterkte met dit verlies, het is altijd moeilijk om na zoveel mooie jaren afscheid van een caafje te moeten nemen. Maar je mag er trots op zijn dat het diertje toch maar mooi 6 jaar geworden is bij jou, dat is een hele presetatie. En je kunt ook tevreden zijnd at hij bij de dierenarts op de meest pijnloze manier mocht gaan.

En je weet het, hij is nu op de regenboogbrug heerlijk aan het spelen met al zijn (nieuwe) caviavriendjes en vriendinnetjes en zal daar altijd op je wachten...
  maandag 6 november 2006 @ 16:08:47 #24
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43293629
Zn hartje was wel heel erg sterk trouwens, voordat hij zelf zou gaan had ie nog heel veel last gehad en dat wilde ik hem echt niet meer aandoen, nu mag ie rusten, toen ie die eerste spuit kreeg waar ze van gaan slapen zag je ook echt die rust weer in hem komen, het was absoluut geen wilde caaf en nu zat er zoveel onrust in dat beestje en ik denk dat het voor hem een opluchting was
pi_43293663
quote:
Sterkte .
  maandag 6 november 2006 @ 16:10:12 #26
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43293676
ze zeiden ook nog dat ie het heel goed heeft gehad bij mij, hij had een hele mooie vacht nog voor een bejaardje
pi_43293730
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:10 schreef gebakken-koekje het volgende:
ze zeiden ook nog dat ie het heel goed heeft gehad bij mij, hij had een hele mooie vacht nog voor een bejaardje
Dat is fijn om te horen .
  maandag 6 november 2006 @ 16:13:08 #28
56875 dalet
pi_43293755
Wat is het mooiste moment wat je met caafje ooit hebt meegemaakt?
pi_43293946
Sterkte
En 6 jaar is idd oud voor een caafje en er dan nog zo goed uitzien
'En hoe gaat het met jou?' vroeg Winnie the Pooh.
Eeyore schudde heftig metzijn kop. 'Niet zo erg hoe,'
zei hij, 'ik voel me al een tijd niet helemaal hoe.'
  maandag 6 november 2006 @ 16:19:49 #30
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43293951
zoveel kon hem op de grond neerzetten en dan bleef ie zitten maar als je hem dan riep kwam ie al piepende als een hondje bij je en hij kon uuuuren bij je op schoot zitten te knorren zonder vervelend te worden en als ie mensen voor ons raam langs zag lopen ging ie met zn pootjes tegen de kooi aan staan en dan zeiden wij altijd tegen elkaar ,,komt ook visite aan, de cavia is aan het kijken" en nu staat dr een leeg tafeltje, geen kooi meer dr op, ik had hem eigenlijk vanavond een schoon hok willen geven, was niet meer nodig, het hoog en bodembedekking staan nog in de berging, een reserve drinkflesje ligt nog op een plank, de bak met voer staat dr nog naast, dat is dan zo raar om te zien. Was ook echt een knuffelcaaf, toen mijn vader een bedrijfsongeluk had gehad en maanden in bed moest liggen zei ie zo vaak zet de cavia es bij mij en dan ging ie tegen mn vader aan liggen slapen, ja was echt een dotje
pi_43294170
Ach gut, zo'n lief caviaatje. Waardeloos als zo'n beestje ziek wordt en je het in moet laten slapen. Inderdaad is 6 jaar een hele leeftijd voor een cavia. Ik weet zeker dat hij het goed bij jou had een een mooi leven heeft gehad. Neemt niet weg dat dit een rottijd voor jou is
Ik wens je heel veel sterkte
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_43294184
Cavia's zijn ook geweldige beestjes... Als je ze eenmaal hebt leren kennen weet je dat ze nèt ze veel voor je kunnen betekenen als een hond of een kat. Ik zou ook niet meer zonder m'n caafjes kunnen.

Als je nog na wilt denken over nieuwe caafjes kun je trouwens altijd het centrale caviatopic eens bekijken, al begrijp ik dat je daar niet direct aan toe zult zijn.
  Moderator maandag 6 november 2006 @ 16:59:06 #33
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43295196
Heel veel sterkte, zijn altijd nare dingen dit.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:13:56 #34
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_43319230
Vanmorgen kreeg ik een kaartje in de bus, ik dacht waar is dat nou van dan? IK maak het open is het een kaartje met veel sterkte van iedereen van het diergeneeskundig centrum dr op, vond ik echt lief dat ze daar zulke dingen doen
pi_43320114
Dat is inderdaad een zeer mooi gebaar
pi_43345900
sterkte
nu weet ik ook waar mijn caafje flip 12 jaar geleden aan is overleden, die lag er gestrekt bij en telkens als je hem aanraakte begon ie te ook zo te schudden. die heeft de dierenarts ook niet gehaald .
Tap tap tap
pi_46985042
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:13 schreef gebakken-koekje het volgende:
Vanmorgen kreeg ik een kaartje in de bus, ik dacht waar is dat nou van dan? IK maak het open is het een kaartje met veel sterkte van iedereen van het diergeneeskundig centrum dr op, vond ik echt lief dat ze daar zulke dingen doen
Lief he

Ik kreeg dit weekend ook zo'n kaartje na het overlijden mijn kat Loes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')