abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:08:27 #101
92409 Twinky
Little star.
pi_58236202
o dat
nou voel ik me dom
pi_58250481
quote:
Op woensdag 23 april 2008 00:38 schreef Stabdogg het volgende:
Help:

6 dagen geleden sex gehad met mijn vriendin met condoom maar omdat we naderhand wat wit spul zagen "op" haar vagina besloten we een morning after pill te kopen. Ondanks dat het waarschijnlijk geen sperma was besloten we geen risico's te nemen.

Maar nu... Een uur geleden dus sex gehad met condoom maar GVD na het in haar klaarkomen zie ik dat het voorste stuk er helemaal af was gescheurd...
Dus ja nu MOET er weer een morning after pill geslikt worden!

Kan dat? Zijn hier risico's aan verbonden en werkt deze gewoon weer? Help aub...

* Hoef geen reacties over dat ze aan de pil moet beginnen ofzo, daar gaat ze namelijk in haar volgende menstruatie aan beginnen (overstap naar andere pil)
* De reden dat ik het in General plaats is omdat er hier meer mensen rondkijken...
quote:
Op woensdag 23 april 2008 00:53 schreef Mikkie het volgende:
Volgens mij kun je een MA-pil maar één keer per periode gebruiken. Morgen even de huisarts bellen voor een adviesje .
quote:
Op woensdag 23 april 2008 01:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik kan in de bijsluiter niks vinden over herhaald gebruik binnen een bepaalde periode. Ik zou morgen even de huisarts of apotheek bellen als ik jullie was.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 02:36 schreef Principessa het volgende:
Volgens mij kan het geen kwaad, maar het is wel een te zwaar anticonceptiemiddel om heel vaak te gebruiken. Maar ja, ik ben geen dokter...
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 23 april 2008 @ 18:24:49 #103
92409 Twinky
Little star.
pi_58259660
Ik weet niet of hij hier nog gaat lezen... De zwaarheid van een MAP valt wel mee. Vroeger was het inderdaad een gigantisch sterk hormonaal ding maar tegenwoordig is dat niet meer zo. Toch brengt het alleswel een beetje van slag, maar dat is vergelijkbaar met de pil die ook je menstruatie reguleert.
Gewoon halen en gauw! Zo snel mogelijk is de key bij de MAP
pi_58261166
quote:
Op woensdag 23 april 2008 18:24 schreef Twinky het volgende:
Ik weet niet of hij hier nog gaat lezen... De zwaarheid van een MAP valt wel mee. Vroeger was het inderdaad een gigantisch sterk hormonaal ding maar tegenwoordig is dat niet meer zo. Toch brengt het alleswel een beetje van slag, maar dat is vergelijkbaar met de pil die ook je menstruatie reguleert.
Gewoon halen en gauw! Zo snel mogelijk is de key bij de MAP
Ze heeft vandaag de pil geslikt... nu maar hopen dat ze geen vreemde klachten krijgt
  Vis een optie? woensdag 23 april 2008 @ 21:57:21 #105
70532 loveli
N
pi_58265767
De MAP bevat evenveel hormonen als (als ik het me goed herinner) 10 gewone pillen van sommige soorten. Voornaamste doel is om een eisprong tegen te gaan en daarna de eventuele innesteling tegen te gaan. De eerste tijd na de MAP moet extra bescherming gebruikt worden.
crap in = crap out
pi_58762943
ik heb een vraagje ik heb rond 5 april een morningafter pil gehad. maar rond 17 april nog 1. toen heb ik een bloeding gekregen van bijna 2 weken. hierna hebben mijn vriend en ik besloten om nog 1 kindje te nemen (ik heb er namelijk al 3) nu 19 mei ben ik nog niet ongesteld geworden maar nu vraag ik me af ben ik overtijd ( kan ik zwanger zijn) of komt het nog steeds van die pil. ik voel me wel zwanger maar ik heb een aantal testen gedaan en die zijn allemaal negatief (gister nog 1 ) ook negatief hebben jullie enig idee
pi_58763112
als die test negatief is ben je vast niet zwanger..
2 MAP's in 1 cyclus kan natuurlijk ook nooit goed zijn.
  maandag 19 mei 2008 @ 15:49:41 #108
92409 Twinky
Little star.
pi_58763122
Ik denk dat het door de pillen komt. En zwanger zijn kan wel even duren he, dus gewoon rustig afwachten Succes ermee!
pi_58763194
dat is het punt ik ben heel erg vruchtbaar maar goed ik wacht het ff af in ieder geval bedankt
  maandag 19 mei 2008 @ 16:08:41 #110
204710 je_ouwe_moer
let op je woorden jongeman!
pi_58763425
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:55 schreef blacklady29 het volgende:
dat is het punt ik ben heel erg vruchtbaar maar goed ik wacht het ff af in ieder geval bedankt
Ja, maar in die paar dagen kun je echt nog niet 'voelen' dat je zwanger bent, dat zul je je wel inbeelden. Waarom gebruike je 2 keer zo snel achter elkaar de MAP? Het is een noodmiddel, en het idee is dat je na 1 keer voorzichtiger wordt zodat je niet meer in die noodsituatie komt.
pi_58764273
ja je hebt ook helemaal gelijk hoor echt dom van mij had ook beter na moeten denken
pi_59057427
ik heb een vraagje...

Mijn vriendin en ik hebben laatst voor het eerst het gedaan.
k gebruikte een condoom daarbij en zij slikte de pil nog de dag erna...(zo'n 9 uur later d8 ik)

maar nu is ze opeens misselijk en heeft ze last van haar buik..
is er een kans dat ze toch zwanger zou zijn?

(het is niet echt een slimme vraag [/quote]
[quote] maar ik wil toch zeker zijn dat er niks aan de hand zou zijn
  zondag 1 juni 2008 @ 22:33:58 #113
92409 Twinky
Little star.
pi_59057544
O nee hoor, ze kan eigenlijk niet zwanger zijn. De Pil is, wanneer zij het juist slikt (elke dag dezelfde tijd), eigenlijk al voldoende. En ook een condoom is nagenoeg zeker, mits goed gebruikt.
Ik hoop niet dat jullie niet elke keer dat je seks gaat hebben zo veel zorgen hebt!
Dus ik denk dat ze gewoon iets verkeerds heeft gegeten ofzo
pi_59058316
Heel erg bedankt ^^
  maandag 2 juni 2008 @ 12:12:43 #115
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_59066088
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:29 schreef Lieveranoniem het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben laatst voor het eerst het gedaan. [...] en heeft ze last van haar buik.. [...]
"voor 't eerst": dan kan die buikpijn ook gewone spierpijn zijn.

overigens, kan ze bijna niet zwanger zijn.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_59631646
Ik ben de allerlaatste pil vergeten in te nemen. De volgende dag heb ik hem wel ingenomen, ik werd dus 1 dag later ongesteld. 5 Dagen daarna heb ik onveilig seks gehad met mijn vriend( in mijn stopweek dus). Is de kans dat ik zwanger ben nu groot omdat ik die laatste pil ben vergeten en 1 dag daarna pas ingenomen heb? Of ben ik alsnog beschermd?
Is het een probleem om nu de pil door te slikken? of kan ik beter stoppen om zwangerschap te voorkomen? ik weet namelijk niet wat het beste is, ik hoop gauw reactie te krijgen
  Vis een optie? maandag 23 juni 2008 @ 23:33:32 #117
70532 loveli
N
pi_59640110
Op welke dag van je stopweek zit je nu? Binnen hoeveel uur heb je 'em geslikt? Je had ook die laatste pil niet kunnen slikken, dan was je stopweek gewoon een dag eerder begonnen. Je moet zeker weer met een nieuwe strip beginnen en daar niet mee wachten!
(en waarom vraag je dit nu pas en niet meteen na het vergeten???)
crap in = crap out
pi_60761695
missyLova maandag 23 juni 2008 @ 18:34 (#116)

Ik ben de allerlaatste pil vergeten in te nemen. De volgende dag heb ik hem wel ingenomen, ik werd dus 1 dag later ongesteld. 5 Dagen daarna heb ik onveilig seks gehad met mijn vriend( in mijn stopweek dus). Is de kans dat ik zwanger ben nu groot omdat ik die laatste pil ben vergeten en 1 dag daarna pas ingenomen heb? Of ben ik alsnog beschermd?
Is het een probleem om nu de pil door te slikken? of kan ik beter stoppen om zwangerschap te voorkomen? ik weet namelijk niet wat het beste is, ik hoop gauw reactie te krijgen

de kans dat je zwanger bent is niet groot want je ovulatie heeft (als het goed is) al (veel) langer dan 2 dagen voor je onveilige seks plaats gevonden dusss.... maar als je het zeker wil weten zou k ff langs de huisarts gaan
als je niet sterk bent moet je slim zijn
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:38:29 #119
92409 Twinky
Little star.
pi_60775007
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:57 schreef msnfanaaaaaaatje het volgende:
missyLova maandag 23 juni 2008 @ 18:34 (#116)

de kans dat je zwanger bent is niet groot want je ovulatie heeft (als het goed is) al (veel) langer dan 2 dagen voor je onveilige seks plaats gevonden dusss.... maar als je het zeker wil weten zou k ff langs de huisarts gaan
je ovuleert niet met de pil lieverd. Dat is het leuke van de hormonen besides that, de post is al bijna twee maanden oud.
pi_61365195
Trouwens, als je vriendin ongesteld is en je doet het dan onbeschermd is dan de kans toch veel kleiner? (in het geval dat ze geen pil slikt)
  donderdag 4 september 2008 @ 02:07:15 #121
92409 Twinky
Little star.
pi_61366464
je moet het gewoon niet onbeschermd doen
pi_61377360
quote:
Op donderdag 4 september 2008 02:07 schreef Twinky het volgende:
je moet het gewoon niet onbeschermd doen
Tis beetje als-situatie, ik dacht dat als iemand ongesteld is de kans veeel kleiner is omdat er geen eileider aanwezig is oid? Weet de exacte termen niet meer.
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 september 2008 @ 15:56:50 #123
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61377406
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:55 schreef petrelli het volgende:

[..]

Tis beetje als-situatie, ik dacht dat als iemand ongesteld is de kans veeel kleiner is omdat er geen eileider aanwezig is oid? Weet de exacte termen niet meer.
Da's wel duidelijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61377529
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:55 schreef petrelli het volgende:

[..]

geen eileider aanwezig?
  donderdag 4 september 2008 @ 18:26:52 #125
92409 Twinky
Little star.
pi_61381092
heb je al ooit biologie gehad? daar wordt het meestal wel uitgelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')