Dat hoeft echt niet voor posters e.d.quote:Op zondag 5 november 2006 21:51 schreef Twanstra het volgende:
Let wel op dat de afdruk kwaliteit eigenlijk 300 DPI moet zijn voor drukwerk (foto's en dergelijke).
Dit om een mooie scherpe vergroting te krijgen.
Been there, done that.. dat was dus geen succes, leek helemaal nergens op. Punt is volgens mij ook dat het originele formaat nog al laag is zegmaar. Het resultaat was een nog bredere foto en daardoor waren de verhoudingen nog meer zoek. Het moet gewoon hoger en niet te breed, maar er moet ook zo min mogelijk beeld verdwijnenquote:Op zondag 5 november 2006 21:33 schreef vosss het volgende:
Bij de eerste de beste copyshop; te vinden in elke stad.
Goed idee, dat gaat met twee ook prima lukken natuurlijk. Die stop ik in mijn ideeenbus, thx!quote:Op zondag 5 november 2006 21:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan je er niet gewoon 3 tegelijk op poster-formaat laten drukken, en dan zelf afsnijden?
Tis 200 dpi volgens Windows. Een goede rip ?quote:Op zondag 5 november 2006 21:59 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat hoeft echt niet voor posters e.d.
met 100 dpi kan je nog een mooi resultaat verkrijgen en nog lagere dpi's geven nog een voldoende resultaat mist er een goede rip aanwezig is.
Bij de posterprinter van mijn werk was een aparte RIP (Raster Image Printer), deze vertaalt het beeld naar de printer. we drukten vaak posters tot een hoogte van 130 cm en een lengte tot 30 meter.quote:Op zondag 5 november 2006 22:10 schreef DanJIE het volgende:
[..]
Tis 200 dpi volgens Windows. Een goede rip ?
Yep. En hoe hoger je DPI is, hoe scherper het word.......Dus je verhaal met 100 DPIquote:Op zondag 5 november 2006 22:31 schreef longinus het volgende:
[..]
Bij de posterprinter van mijn werk was een aparte RIP (Raster Image Printer), deze vertaalt het beeld naar de printer. we drukten vaak posters tot een hoogte van 130 cm en een lengte tot 30 meter.
Bij lagere resolutie's printen wordt het beeld onscherper maar dit was geen probleem op die formaten, de RIP zorgde ervoor dat het beeld niet blokkerig werdt.
Mijn oplossing zou zijn. Ga naar een kopieshop, laat het daar goedkoop in kleur zo groot mogelijk afdrukken en kijk dan of het goed is. Is het goed, laat het mooi afdrukken op glans papier of iets dergelijks.quote:Op maandag 6 november 2006 12:41 schreef DanJIE het volgende:
Er zijn hier mensen met kennis blijkbaar, ik heb zo'n gevoel dat ik niet kan krijgen wat ik wil hebben in dat geval. Ik ga namelijk ook niet voor redelijk, zeker niet met dit soort kwesties. Kan iemand misschien met zekerheid zeggen dan het niet haalbaar is dan, dan ben ik klaar en kan deze op slot
20 x 60 Cm zou mooi zijn.quote:Op maandag 6 november 2006 19:18 schreef longinus het volgende:
Wat is eigenlijk het formaat wat je wilt hebben.
20*60 cm kan je nog gewoon voor terecht bij de doorsnee afdrukcentrales. Dan laat je een 40*60 afrduk maken en snijd je zelf de de witte randen af. Bij de hema, bijvoorbeeld, kan je terecht voor nog geen 8 euro (¤0,99 verwerkingskosten en ¤6,95 voor de afdruk zelf). Aan zaken als copyshops of proffesionele afdrukbedrijven hoef je pas te gaan denken als je met een smalle zijde van 80 cm of meer gaat werken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |