abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 november 2006 @ 16:49:13 #1
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_43263490
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Mijn computer sluit soms zomaar af. Ik hoor een hoge pieptoon, waarna hij ermee kapt. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt.

Temperatuur lijkt me prima

Ik heb diverse cooling op zowel mn videokaart als weet ik veel waar in mn pc. Er zit ook een cooler in die koude lucht naar buiten blaast. Mijn pc staat wel in een hoek onder mijn bureau, maar aan de achterkant is als het goed is nog genoeg ruimte, zo'n 20 centimeter. De ene zijkant staat tegen de zijkant van mijn bureau, maar het lijkt me niet dat dat iets uitmaakt voor de luchtstroom binnen mijn kast (er zitten wel kleine gaatjes voorin)

Ik denk dus niet dat het aan de temperatuur ligt, maar waar komt die piep dan vandaan? Het is geen biospiep, maar een hoge toon.

edit:
Een paar maand terug zat ik hier ook mee, maar dit hield net zo snel op als dat het gebeurde. Dit was midden in de warme zomer, maar ja..nu is het koud. De frequentie waarop dit in een dag voorkomt is heel onregelmatig. Het is sinds eergisteren weer begonnen. Vandaag is het 2x gebeurd, de computer staat nu ongeveer 4,5 uur aan.

Wel is het zo dat de huidige windows installatie al zo'n anderhalf jaar draait, maar dat moet ook niet veel uitmaken.

Ik hoop dat jullie me misschien nog wat tips kunnen geven, alvorens ik het laatste redmiddel (naar de pc-shop gaan) toepas.
Moet ik nog specs posten?

alvast bedankt,
pi_43263544
komt de piep wel uit je pckast?

[ Bericht 38% gewijzigd door Djarum op 05-11-2006 16:51:19 (beter lezen Djarum...) ]
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  zondag 5 november 2006 @ 16:52:09 #3
108725 e-wok
pi_43263593
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:50 schreef Djarum het volgende:
komt de piep wel uit je pckast?
Zou het van mijn monitor kunnen komen? Ik heb nooit kuren met dat ding, hij is ook nog niet zo oud. Kan mijn pc zomaar afsluiten omdat mijn monitor hapert?
pi_43263618
hoe lang duurt hij dan? lang genoeg om de bron te kunnen lokaliseren?
misschien moet je je computer eens openhalen en hem zo laten draaien, dan kan je gelijk kijken waar het vandaan komt als je het weer hoort.
pi_43263637
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:52 schreef e-wok het volgende:

[..]

Zou het van mijn monitor kunnen komen? Ik heb nooit kuren met dat ding, hij is ook nog niet zo oud. Kan mijn pc zomaar afsluiten omdat mijn monitor hapert?
ja, als er een hardwareconflict is wel.
lokaliseer eerst even het piepje, dat scheelt heel veel giswerk
  zondag 5 november 2006 @ 16:59:25 #6
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_43263805
Mijn Monitor heeft ook kuren, het beeldscherm word soms rood.
Moet gewoon een nieuwe vragen. En dan zo'n platte.
Maar dan kan ik niet TMN spelen.
Het is patat.
  zondag 5 november 2006 @ 17:00:28 #7
108725 e-wok
pi_43263831
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:52 schreef Djarum het volgende:
hoe lang duurt hij dan? lang genoeg om de bron te kunnen lokaliseren?
misschien moet je je computer eens openhalen en hem zo laten draaien, dan kan je gelijk kijken waar het vandaan komt als je het weer hoort.
Het is echt heel kort, zo'n seconde of 4. Ik weet niet of ik het als een piep of een hoge zoemtoon moet omschrijven.
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:53 schreef Djarum het volgende:
ja, als er een hardwareconflict is wel.
lokaliseer eerst even het piepje, dat scheelt heel veel giswerk
Dat lokaliseren is een beetje het probleem, omdat het zo snel gaat. Ik zal de volgende keer mijn monitor eens uitdrukken, om te kijken of het dan ophoudt.

Alvast bedankt voor je tips,
ik ga het even weer aanzien, het zal nog wel weer gebeuren vandaag.

keep you informed.
  zondag 5 november 2006 @ 17:14:28 #8
108725 e-wok
pi_43264229
http://www.maginnovision.com/b_files/faq15.htm
quote:
Please follow the below

A certain amount of hissing and humming when the monitor is warming up and in operation is normal. If the sound persists and is annoying, contact your monitor dealer or MAG service center.

Misschien even contact opnemen met de leverancier van mijn monitor? Ik heb toch het gevoel dat het daar weg komt. Ik bel morgen even en dan post ik de resultaten hier wel... Ik ga nu ff weer wat anders doen...
pi_43264236
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:59 schreef Evi_90 het volgende:
TMN?
  zondag 5 november 2006 @ 17:20:27 #10
153800 Bouncer_Bone
Don't look at me
pi_43264381
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:14 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

TMN?
Dat betekent Trackmania Nations, een racespel
pi_43264701
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:20 schreef Bouncer_Bone het volgende:

[..]

Dat betekent Trackmania Nations, een racespel
waarom zou je dat niet kunnen spelen dan? dat spel voelt dat niet hoor, dat er een mooi scherm aan zit ipv crt scherm
  maandag 6 november 2006 @ 19:52:38 #12
108725 e-wok
pi_43301470
ok dan, het gebeurde net weer.
Toen ik mijn monitor uitdrukte ging het geluid door.
Toen ik mijn geluid op mute deed ging het geluid door.
Het kwam uit mijn kast. Deze keer kon ik het wel lokaliseren, doordat het langer aanhield. Mijn computer sloot echter niet af, waarschijnlijk omdat het geluid niet hoger werd. Ik had mn kast eerder al verder naar voren gezet, mocht het met de luchstroom te maken hebben. Denk nu niet dat dit het geval is.

Het lijkt me best mogelijk dat mijn pc vanzelf uitgaat doordat een fan vastloopt / oververhit raakt. Ik zal er naar kijken en post later hoe het af liep.
pi_43364776
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:30 schreef LoggedIn het volgende:
waarom zou je dat niet kunnen spelen dan? dat spel voelt dat niet hoor, dat er een mooi scherm aan zit ipv crt scherm
Zolang je maar een snelle monitor neemt Geloof dat de grens toch bij een 8ms ligt. Samsung Syncmasters zijn geloof ik erg goede monitoren
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_43365594
Het kan ook een condensator zijn, is meestal een beetje een fluitende piep.
  woensdag 8 november 2006 @ 19:23:13 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43368782
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:59 schreef Evi_90 het volgende:
Klinkt als een VGA-kabel probleem.... speel eens met de stekker of er ergens een breuk in de kabel zit.
Of hij zit niet helemaal juist vastgeklikt.
  woensdag 8 november 2006 @ 19:24:42 #16
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43368845
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:52 schreef e-wok het volgende:
ok dan, het gebeurde net weer.
Toen ik mijn monitor uitdrukte ging het geluid door.
Toen ik mijn geluid op mute deed ging het geluid door.
Het kwam uit mijn kast. Deze keer kon ik het wel lokaliseren, doordat het langer aanhield. Mijn computer sloot echter niet af, waarschijnlijk omdat het geluid niet hoger werd. Ik had mn kast eerder al verder naar voren gezet, mocht het met de luchstroom te maken hebben. Denk nu niet dat dit het geval is.

Het lijkt me best mogelijk dat mijn pc vanzelf uitgaat doordat een fan vastloopt / oververhit raakt. Ik zal er naar kijken en post later hoe het af liep.
Zit er veel stof op de ventilator...?!? Of hangt de ventilator los in zijn brackets ?
  zaterdag 11 november 2006 @ 20:11:31 #17
108725 e-wok
pi_43460892
Mijn pa zei dus dat ik even de fan van mijn processor moest tegenhouden. Toen ik dat deed ging het geluid door. Morgen gaan we de accu even schoonmaken Heeft niks met de fans te maken waarschijnlijk, heb ze allemaal gechecked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')