jamaar als je geen stokken hebt kan je toch ook niet carven? dan verlies je je evenwicht toch?quote:Op maandag 6 november 2006 10:25 schreef Komakie het volgende:
[heerlijke -foute-serieus-reactie]
Ik durf hierbij te beweren dat ik beter carve met me board dan 95% van de skiers.![]()
[/heerlijke -foute-serieus-reactie]
Halloquote:Op maandag 6 november 2006 12:23 schreef btb het volgende:
Hoi iedereen
Ik heb een vraagje over het belag aan de experts. Vorige vakantie heb ik eindelijk mijn vrienden over weten te halen om eens een aantal lesjes voor gevorderden te doen. Een van de dingen die we gedaan hebben is een aantal uur rondhangen in zo'n park. Ik ben meer een man van lekker gaan met en hier en daar een klein sprongetje. Maar ik moet bekennen dat ik het toch wel grappig vondIk ben niet van plan om zo'n park speciaal op te zoeken, maar wanneer ik er langs kom ben ik er toch
![]()
Alleen vraag ik me af of zo af een toe een rail pakken schadelijk is voor je belag? Ik heb een F2 gothic board met gesinteerd base incl. de kleine "puntjes" om de glijweerstand wat te verlagen. Ik zou het zonde vinden wanneer ik dat verkloot.
Burton geeft geen garantie als ze zien dat ermee geraild is dus goed zal niet zijn.quote:Op maandag 6 november 2006 14:23 schreef Komakie het volgende:
Railen is niet per definitie slecht voor je board.
Je moet alleen natuurlijk wel een goeie rail hebben. Als er ook maar een klein stukje metaal uitsteekt oid dan heb je natuurlijk al een probleem.
Het is eerder slecht voor je kanten. Kanten die in het metaal snijden (als ze te scherp zijn) of als je onderuit gaat en je kant klapt op de rail. Is ook niet zo heel goed...
Er is altijd een kans dat er iets gebeurd met je board maar niet zo snel met je belag als je gaat railen.
Nou ben ik geen rail expert dus misschien dat de echte railkiddies een andere mening hebben...
Als het trouwens erg slecht voor je board zou zijn, zouden ze het niet promoten he..
Behalve met een T6 natuurlijk
Dat filmpje is gewoon achterlijk imho, niet bepaald weggelegd voor de gemiddelde toerist en zeker niet voor een student zoals ik.quote:schreef Basje_B het volgende:
Burton geeft geen garantie als ze zien dat ermee geraild is dus goed zal niet zijn.
Een mooie braam op de rails zal ook mooi in je belag zitten maar de rails in funpark hebben deze zeker niet. Als je streetrails gaat pakken zal ik ze wel eerst ff checken en je kanten eraf halen. Voor een handleiding daarvan moet je ff Jibbing met Jeremy Jones kijken![]()
Kan je die T6 wel buigen. Als ik die verhalen zohoor moet het bijna een ijzerstaaf zijn zo stijf
Als je af en toe een rail pakt zou ik dat gewoon op je board doen wat je nu hebt. Je meot echt veel railen om apart board voor te kopen vind ik.quote:Op maandag 6 november 2006 15:34 schreef btb het volgende:
[..]
Dat filmpje is gewoon achterlijk imho, niet bepaald weggelegd voor de gemiddelde toerist en zeker niet voor een student zoals ik.
Hmm, maar als ik het zo lees twijfel ik wel een beetje, misschien koop ik wel gewoon een 2e hands board mocht ik ergens het geld vindenNadeel is dan dat ik dat ding niet bij me heb wanneer hij handig is. Zucht, keuzes keuzes
![]()
Maar eerst een nieuwe jas en rugzak.
* eensch is!quote:Op maandag 6 november 2006 15:34 schreef btb het volgende:
[..]
Dat filmpje is gewoon achterlijk imho, niet bepaald weggelegd voor de gemiddelde toerist en zeker niet voor een student zoals ik.
pro's kopen geen boardsquote:Op maandag 6 november 2006 19:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
* eensch is!
Ik vind het gewoon een debiele video. Hij leert je een aantal dingen die je board verkloten en alsof je 1 of andere pro bent die zo maar ff een nieuw board kan kopen
Hmmm zit wat inquote:Op maandag 6 november 2006 19:52 schreef Kentaro het volgende:
[..]
pro's kopen geen boardsverder lijkt het me logisch om je kanten van je railboard bot te maken. Railen rijden is sowieso je board vernielen en met botte kanten voorkom je dat je board blijft hangen en je tanden op de trap liggen.
F2 Eliminatorquote:Op maandag 6 november 2006 22:46 schreef Rnej het volgende:
hoe harder je belag (duurder belag is meestal harder) hoe sneller t beschadigt op een rail
meestal hebben stijvere duurdere freeride boards dus harder belag... en rail je daar dus sowieso niet mee
en een T6 kan men best mee railen.. alleen ik hou mijn kanten vlijmscherp en ik wil mijn kern niet slopen (want dat gebeurt wel als je er veel mee railt)
en zo uberstijf istie niet hoor.. F2 eliminator of atomic dreamraider vreten T6jes for breakfast zegmaar
Die dreamraider heb ik eens gereden. 168 wide.quote:
dat was hard werken zeker?quote:Op maandag 6 november 2006 23:11 schreef XL het volgende:
[..]
Die dreamraider heb ik eens gereden. 168 wide.
Met mijn 67 kg![]()
Frontside gaat dan prima, alleen wisselen naar en vooral de backside zelf, dat kost dan moeite. Dat kost me op de plank van beerke ook veel moeite. Daar heb ik op wideplanken voor zware mannen gewoon niet genoeg gevoel voor. Ik vind het dan ook een kutplankquote:
je bent gewoon een dwergquote:Op maandag 6 november 2006 23:21 schreef XL het volgende:
[..]
Frontside gaat dan prima, alleen wisselen naar en vooral de backside zelf, dat kost dan moeite. Dat kost me op de plank van beerke ook veel moeite. Daar heb ik op wideplanken voor zware mannen gewoon niet genoeg gevoel voor. Ik vind het dan ook een kutplank![]()
Ik dacht dat jij zo'n gevoelige jongen was?quote:Op maandag 6 november 2006 23:21 schreef XL het volgende:
[..]
Frontside gaat dan prima, alleen wisselen naar en vooral de backside zelf, dat kost dan moeite. Dat kost me op de plank van beerke ook veel moeite. Daar heb ik op wideplanken voor zware mannen gewoon niet genoeg gevoel voor. Ik vind het dan ook een kutplank![]()
VETquote:Op dinsdag 7 november 2006 00:14 schreef ForumGek het volgende:
Voor de mensen die het willen weten:
Het is Val Thorens geworden ! We hebben geboekt en het was het laatste appartementje dat ze nog over hadden, wij geluk dus ! 19-01/ 26-01 ben ik in Val Thorens dus !
Die Bataleon Evil Twin toch of niet?quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:22 schreef Basje_B het volgende:
Gister met nieuwe board in Snowplanet geweest voor een uurtje. FF met wat oud collega's. Was weer lachen. Board rijd echt super.
Zo rustig mar toch reageerd ie super snel. Lekkere flex ook. Pinguinloop geen probleem net als tail en nose press.
Kan niet wachten tot week voor kerst.![]()
Yep dequote:Op dinsdag 7 november 2006 10:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die Bataleon Evil Twin toch of niet?
Pinguinloop
Dat zie je echt vaak die koelkastkiddies doen. omdat ze altijd hun bindingen vast hebben in de lift.
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook doe als ik te lui ben om me bindingen uit te trekken(wilde gewoon ff zeiken
)
Nosepressen en Tailpressen is belangrijk. Het brengt je steez omhoog
Je moet het seizoen afsluiten in Kaprun man.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:30 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Yep detwin.
![]()
Pinguinloop is echt handig. Ook outdoor als je stukje moet lopen. Hoef je niet zo als een mongool te schuiven maar gewoon kwartslag draaien en waggelen maar. Ziet er nog leuk uit ook.
Nosepress is wel knap lastig.
Gister ook weer de altijd leuke shifty gedaan. Blijf ik leuke trick vinden
Nu opzoek naar chalet in Val Thorens bij de afsluitingsweek
Feestje is af en toe niet erg en ik ga niet alleen. Andere willen feest nou dan dit. Ik heb goede sneeuw en ochtends rustige piste omdat ze nog in bed liggen..quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:36 schreef XL het volgende:
[..]
Je moet het seizoen afsluiten in Kaprun man.
Carnavalsweek in Val Tho![]()
Kaprun![]()
Uiteraard ben ik nooit in de afsluitweek van Val Tho geweest, maar mijn inlevingsvermogen is goed
In Kaprun zijn in het afsluitweekeinde ook feestjesquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:39 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Feestje is af en toe niet erg en ik ga niet alleen. Andere willen feest nou dan dit. Ik heb goede sneeuw en ochtends rustige piste omdat ze nog in bed liggen..
Als je nou gewoon hard genoeg gaat heb je de pinguin niet nodigquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:30 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Yep detwin.
![]()
Pinguinloop is echt handig. Ook outdoor als je stukje moet lopen. Hoef je niet zo als een mongool te schuiven maar gewoon kwartslag draaien en waggelen maar. Ziet er nog leuk uit ook.
Je hebt wel eens van die platte stukken bij liften en dan express eerder vast doen om ff te pinguinen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je nou gewoon hard genoeg gaat heb je de pinguin niet nodig
Maar eerlijk is eerlijk. Het is 1 van de eerste truukjes die ik mijn leerlingen leer. Alleen bij ons het het de Charley Chaplin
Shifty is mijn handelsmerk. Als ik over een kicker ga doe ik bijna altijd een shifty of een dubbele. Als hij hoog genoeg is en ik heb het vertrouwen ga ik voor grabs.
wat denk je zelfquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:31 schreef Basje_B het volgende:
Ga ook one-footer rijden. Maar kan dan beter voorste of achterste binding los houden? HEb namelijk filmpjes gezien dat je beide doen.
Euhm... achter losquote:
alles kan, maar je vroeg wat makkelijker isquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:48 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Euhm... achter los
maar zag laatst filmpje die had voor los
Wat zou jij aanraden?quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:53 schreef Kentaro het volgende:
[..]
alles kan, maar je vroeg wat makkelijker is
2 voeten vast. Je bent toch geen skierquote:
Skiers staan ook vast.quote:
Skiers staan niet vast. Die kunnen veel meer met hun benen bewegen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:01 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Skiers staan ook vast.![]()
One-footer wall-ride is steez dope shit ouwe
Ze staan toch vast met hun voet in de binding.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:03 schreef XL het volgende:
[..]
Skiers staan niet vast. Die kunnen veel meer met hun benen bewegen.
One-footers zijn voor koelkastkiddies.
voorste voet is makkelijker, dan kun je nog wat sturen
Ik ga het je niet eens uitleggenquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:08 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Ze staan toch vast met hun voet in de binding.
Nee, niet homo. Gewoon minder.quote:en koelkastkiddies zijn zeker gay?
Vast is als je voeten in een binding zitten.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:11 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ga het je niet eens uitleggen
[..]
Nee, niet homo. Gewoon minder.
Nee Pinguinwalk klinkt niet gayquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:31 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Je hebt wel eens van die platte stukken bij liften en dan express eerder vast doen om ff te pinguinen.
klinkt wel gay de charlie chaplinPINGUINWALK
![]()
Ik kon wel eerder een grab dan een shifty. Mede omdat ik niet eens wist wat een shifty wasquote:Frontside en backside shifty is echt gaaf om te zien. mooier als 180.
Ik heb andersom eerst graben en daarna pas shifty
Bij bindingen losquote:Ga ook one-footer rijden. Maar kan dan beter voorste of achterste binding los houden? HEb namelijk filmpjes gezien dat je beide doen.
Hoeveel ervaring heb jij op skies.. en loop je in je softboots zomaar voor de lol "stukkies naar buiten te drukken"..??quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:52 schreef Rnej het volgende:
euh, skiers kunnen hun benen onafhankelijk van elkaar bewegen.. maar de bewegingsvrijheid is met softboots echt 10x groter dan met skis.....
als je met skis je been een stukkie naar buiten drukt dan ga je gelijk rechtsaf... of linksaf....
niet zo heel veel...quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:10 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Hoeveel ervaring heb jij op skies.. en loop je in je softboots zomaar voor de lol "stukkies naar buiten te drukken"..??
Heb je nog een plekkie in de auto?quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:30 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Yep detwin.
![]()
Dat heeft zeker potentie!quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:17 schreef Kentaro het volgende:
geweldige site trouwens, ik voel een vervolg op de 'rolski' aankomen http://www.xs4all.nl/~klaasbil/muniweekend04.htm
Bij Dutchsnow gewoon kijken voor een goede reis. liftpas, busreis, appartement en testmogelijkheden voor iets over de 200 euro. 240 ofzo. Best goede deal dacht ik zo.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:50 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Heb je nog een plekkie in de auto?![]()
En wanneer is dat?Zou ook wel graag nog een weekje willen gaan aan het eind van het seizoen !
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |