abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43252793
Ben je een geheelonthouder als je nog moet rijden, of drink je nog een biertje of twee (of meer)?
En als je drinkt, hou je jezelf aan de wettelijke maxima (0.2 of 0.5 promille) of drink je meer?

Ik ben zelf geheelonthouder als het op 'de bob zijn' aankomt. Ook al is de wettelijke limiet 0.5 promille, ik kan gewoon letterlijk niet rijden als ik ook maar 1 biertje op heb.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Boks-Chick zondag 5 november 2006 @ 09:28:03 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_43253032
Ik drink nooit als ik rijd, enige uitzondering is dat ik bij een etentje één glaasje wijn neem.
lolwut
pi_43254186
Ik drink dan gewoon niet, 'kan ook zonder bier.
  zondag 5 november 2006 @ 11:16:21 #4
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_43254283
Ik drink niet , als ik moet rijden.
  zondag 5 november 2006 @ 11:22:56 #5
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43254383
ik drink ook helemaal niks, hoewel het kan gebeuren dat ik een biertje op heb en daarna nog onverwacht moet rijden
Maar als k meer dan 1 bier opheb, ga ik niet meer karren
Signature.
pi_43254479
Ik weet dat ik 'kan rijden' met een biertje of 5. Dat wil niet zeggen dat ik het doe hoor, ben eens in een penibele situatie gekomen waardoor ik op stel en sprong naar huis moest toen we net aan het indrinken waren, was niemand meer nuchter genoeg om me thuis te brengen. Ging verbazingwekkend goed (het was wel redelijk rustig op de weg) maar is niet voor herhaling vatbaar!

Hooguit eentje dus.
some things you lose, and some things you just give away
pi_43255466
0,0
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43255507
quote:
Op zondag 5 november 2006 08:18 schreef Ridocar het volgende:
Ben je een geheelonthouder als je nog moet rijden, of drink je nog een biertje of twee (of meer)?
En als je drinkt, hou je jezelf aan de wettelijke maxima (0.2 of 0.5 promille) of drink je meer?

Ik ben zelf geheelonthouder als het op 'de bob zijn' aankomt. Ook al is de wettelijke limiet 0.5 promille, ik kan gewoon letterlijk niet rijden als ik ook maar 1 biertje op heb.
Ik heb 1 x met 3 biertjes op achter het stuur gezeten, zwaar getafelt, dat wel, maar ik was zo zenuwachtig dat ik het vanaf dat moment bij 1 biertje hou..
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
  zondag 5 november 2006 @ 12:17:18 #10
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_43255542
Absoluut niet. Wat mij betreft mag die regel aangepast worden; rijden moet absoluut alcoholvrij. Om de simpele reden dat er mensen zijn die wél staan te tollen na één wijntje of biertje.

En wat de mensen betreft die met teveel alcohol achter het stuur kruipen: Poging tot moord, en zo mag dat ook bestraft worden.

Maar da's mijn mening.
  zondag 5 november 2006 @ 12:41:22 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_43256151
als je met 1 biertje op niet meer kan rijden, kan je het nuchter ook niet

ik drink gewoon niet. Als ik 1 biertje drink, krijg ik onherroepelijk zin in meer en dan maakt het alleen maar lastiger om niet meer te drinken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_43256503
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:41 schreef Catch22- het volgende:
als je met 1 biertje op niet meer kan rijden, kan je het nuchter ook niet
Ik kan uit m'n bescheidenheid zeggen dat ik beter rij dan menig ander. Ook met drank op zal ik niet zo snel een aanrijding veroorzaken, maar het voelt gewoon niet goed. Ik mis dan dat scherpe oplettendheid.
quote:
ik drink gewoon niet. Als ik 1 biertje drink, krijg ik onherroepelijk zin in meer en dan maakt het alleen maar lastiger om niet meer te drinken
Dat is denk ik een veel voorkomend probleem. Ik kan het ook moeilijk bij 1 biertje laten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 5 november 2006 @ 13:11:15 #13
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_43256775
Een glas maximaal en minimaal een uur voor ik achter het stuur stap Volgens mij ben ik dan praktisch volledig nuchter. Ik kan het prima bij dat ene glas laten verder, helemaal sinds ik met iemand meegereden heb die dat niet kon Er was geen schade maar de rijstijl was duidelijk sportiever EN slordiger dan anders.
pi_43257117
schrok er gisteren van dat ik na twee bier ben gaan rijden

Had 's middags twee biertjes op en ben rond 9 uur gewoon in de auto gestapt. Lijkt mij geen probleem, maar heb er helemaal niet meer aan gedacht.

Normaal hou ik het bij 1 biertje, aan het begin van de avond bijvoorbeeld op een verjaardag. Rest van de avond dan op frisdrank etc.

Mensen die strontlazarus achter het stuur kruipen mogen ze opknopen wat mij betreft.
pi_43257407
Drink als ik weet dat ik binnen 12 uur moet rijden hooguit 2 glaasjes, en 5 uur voor ik daadwerkelijk moet rijden helemaal niets.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 5 november 2006 @ 13:35:33 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43257437
ik heb niets tegen bier, maar als ik moet gaan rijden, drink ik gewoon helemaal nada, noppes niets.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43257665
Niks, tenzij er een avondmaaltijd tussen zit. Een glas bier/wijn om 17u, dan een maaltijd, daarna rij ik dan wel weer. Maar alleen als t 1 glas was
  zondag 5 november 2006 @ 13:49:35 #18
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_43257801
Per glas was het toch ongeveer 1.5 uur voor de alcohol uit je bloed weg is? Zo reken ik tenminste als ik drink en verwacht te gaan rijden.
  zondag 5 november 2006 @ 13:50:29 #19
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_43257827
Als ik bob, drink ik ook niet maar 1 glas, want 1 smaakt naar meer... .

Cola powerrrrr .
pi_43257846

Daarom, niet doen..
Dus geen Newb..
pi_43257850
Ik drink hoogstens twee glazen. Maar met maar één alcoholcontrole in 16 jaar tijd (bij 35.000+ km/jaar) is de verleiding groot.
pi_43257986
Heb het wel gedaan met een paar glazen en het ging ook probleemloos, maar je geweten zegt toch dat er iets niet in de haak is. Eén glaasje ofzo moet kunnen, maar als ik weet dat ik nog moet rijden zorg ik dat ik drink lang voordat ik moet rijden, of een dikke maaltijd ertussen ofzo. Doe het dus ook eik nooit. Het is wel 's gebeurd dat ik ineens wegmoest nadat ik een paar glazen ophad. Hoewel juist dan, voor mn gevoel , heel relaxed rijd, is het gewoon niet leuk.
pi_43258006
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:51 schreef Dennisch het volgende:
[afbeelding]

Daarom, niet doen..
Afschuwelijk, moet die fot nu geplaatst worden!

Ik begrijp dat met drank op achter het stuur kruipen idioot is maar ze maken ook niet zulke voorlichtingscampagnes voor hardrijders. En die kunnen ook zulk leed veroorzaken. En als je huis affikt met jou erin of je verongelukt in het vliegtuig kan dit ook het gevolg zijn.

En ontopic: max 1 glas.
pi_43258051
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik begrijp dat met drank op achter het stuur kruipen idioot is maar ze maken ook niet zulke voorlichtingscampagnes voor hardrijders. En die kunnen ook zulk leed veroorzaken. En als je huis affikt met jou erin of je verongelukt in het vliegtuig kan dit ook het gevolg zijn.

Vervelend he, de realiteit, maar die foto is voor mensen die denken dat ze dronken achter het stuur kunnen kruipen..
Ik zou dat soort mensen persoonlijk uit hun auto trekken om ze in m'n kofferbak naar het politiebureau te brengen
Dus geen Newb..
pi_43258066
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn zulke campagnes nog steeds nodig.

Zelf rij ik alcoholvrij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')