abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43239829
Hoe moet ik dit beginnen... ik ben een studente, 20 jaar en heb al ruim 3 jaar een lieve vriend. Hij was eigenlijk op ieder gebied mijn eerste: van de eerste tongzoen tot de eerste keer, ik heb het nog nooit met iemand anders gedaan.
Hij heeft hiervoor twee vriendinnen gehad waarmee hij all the way is gegaan.

eigenlijk is het 'in deze tijd' behoorlijk abnormaal om maar een bedpartner gehad te hebben en soms zet me dat wel aan het denken. Ik ben niet echt een seksueel type, voor mij hoeft het niet zo vaak, en ik geef er ook niet veel om. De seks met mijn vriend is overigens wel goed verder.

Ik heb er zelf niet echt een probleem mee, maar ik was voornamelijk benieuwd naar jullie denkbeelden over het feit om je hele leven maar één bedpartner in alle opzichten te hebben... tussen mijn vriend en mij is het toch erg serieus, we wonen samen en zijn nog steeds gek op elkaar. Voor partnerruil etc sta ik trouwens niet open, ik denk niet dat ik het emotioneel aan zou kunnen om mijn vriend met een ander bezig te zien. Dus als het gaat zoals het er op dit moment voorstaat komt er ook geen ander meer. (en dat is voor ons beiden alleen maar positief )

Wat vinden jullie van zo'n situatie? Zou je er zelf mee kunnen leven om nooit met een ander zelfs maar gezoend te hebben? Of ontbreekt er dan toch echt iets in je leven? Ben benieuwd!
pi_43240023
1 partner is echt zonde.. Je moet meerdere partners hebben gehad wil je kunnen vergelijken en zien waar het beter kan.

Probeer eerst nog wat rond te kijken voordat je je vast klampt.
Ik geloof ook niet in succes wanneer je zo'n relatie hebt. Dit omdat je je opzeker (doe je nu al) gaat afvragen hoe het zou zijn met een ander. Dit MOET je ook echt ervaren. Niet alleen jij vraagt het je af, maar ook je partner vraagt zich dit af. In de toekomst gaat dit op zeker je relatie verknallen.. Trust me
  zaterdag 4 november 2006 @ 19:22:41 #3
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_43240061
Ik denk dat op het moment dat je je dat afvraagt misschien erbij moet stil staan of het voor jouw voldoende is om je hele leven met 1 en dezelfde bedpartner te delen is dat zo dan moet je dat gewoon zo houden niks mis mee.
Ikzelf woon ook samen met mijn eerste bedpartner (om hem zo maar even te noemen ).
We hebben negen jaar terug wat gehad en toen ging het uit en hebben we allebei andere vriendjes en vriendinnetjes gehad en zijn nu alweer bijna vijf jaar samen en ik vind het eigenlijk wel fijn dat ik ook andere partners heb gehad, heb mijn wilde tijd gehad.

[ Bericht 3% gewijzigd door roque79 op 04-11-2006 19:41:10 ]
Neem je dromen eens mee de dag in..
pi_43240145
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:15 schreef Polkadotje het volgende:
Hoe moet ik dit beginnen... ik ben een studente, 20 jaar
Zegt al genoeg over:
quote:
eigenlijk is het 'in deze tijd' behoorlijk abnormaal om maar een bedpartner gehad te hebben en soms zet me dat wel aan het denken. Ik ben niet echt een seksueel type, voor mij hoeft het niet zo vaak, en ik geef er ook niet veel om. De seks met mijn vriend is overigens wel goed verder.
Ik heb niet het idee dat het in deze tijd abnormaal is. Hangt er maar net af in welk milieu je bevindt. Als je in gereformeerde kringen beweegt ben je het toonbeeld van een net meisje

Anyway, het maakt geen bal uit, het is maar hoe je er zelf bij voelt. En dat is geloof ik goed dus houwen zo

Maar bij mij is dat idee wel een van de redenen waarom het na 3,5 jaar met een ex uitging. Ik had dat idee en trok me er dus wel wat van aan... sja dan kan je de afloop wel raden...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_43240242
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:15 schreef Polkadotje het volgende:
eigenlijk is het 'in deze tijd' behoorlijk abnormaal om maar een bedpartner gehad te hebben en soms zet me dat wel aan het denken.
Wat een bullshit. Meer dan de helft van de mensen kletst als ze zeggen dat ze met ik weet niet hoeveel mensen geneukt hebben.

En ja, ik zou er wel mee kunnen leven.
pi_43240375
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:21 schreef draaijer het volgende:
1 partner is echt zonde.. Je moet meerdere partners hebben gehad wil je kunnen vergelijken en zien waar het beter kan.

Ik geloof ook niet in succes wanneer je zo'n relatie hebt. Dit omdat je je opzeker (doe je nu al) gaat afvragen hoe het zou zijn met een ander. Dit MOET je ook echt ervaren. Niet alleen jij vraagt het je af, maar ook je partner vraagt zich dit af. In de toekomst gaat dit op zeker je relatie verknallen.. Trust me
Dit is natuurlijk belachelijk, als ze nu in een relatie zit die haar aanstaat en het gaat allemaal goed, dan moet ze er maar een einde aan maken om er eens wat op los te neuken met andere mannen? Ik snap dat niet. Als de relatie nu goed is, waarom jezelf dan spiegelen aan anderen en wat wel/niet de "norm" is.
pi_43240393
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:28 schreef dawg het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Meer dan de helft van de mensen kletst als ze zeggen dat ze met ik weet niet hoeveel mensen geneukt hebben.

En ja, ik zou er wel mee kunnen leven.
Wat schrijf jij een bullshit als je zegt dat : Meer dan de helft van de mensen kletst als ze zeggen dat ze met .....
Wat wil je hiermee zeggen? Dat ze stiekem toch allemaal 1 bedpartner hebben genoten of dat er minder zijn dan wat ze zeggen, maar meer dan 1? Eigenlijk zeg je dan met andere woorden dat er toch meer mensen zijn die meer dan 1 bed partners hebben genoten.

Ik zou er niet mee kunnen leven en mijn parnter ook niet.. Leer eerst voordat je je commit!!
pi_43240446
Gewoon doen als je je er goed bij voelt!!
pi_43240489
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:32 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk belachelijk, als ze nu in een relatie zit die haar aanstaat en het gaat allemaal goed, dan moet ze er maar een einde aan maken om er eens wat op los te neuken met andere mannen? Ik snap dat niet. Als de relatie nu goed is, waarom jezelf dan spiegelen aan anderen en wat wel/niet de "norm" is.
Tuurlijk hoef je het niet uit te maken, maar ik durf echt te wedden dat het later in je relatie parte gaat spelen!
"Op los...." is een vage omschrijving. Enkele zijn voldoende!
  zaterdag 4 november 2006 @ 19:37:45 #10
38161 faculty
Always around
pi_43240568
mijn ervaring hiermee..

ik heb 2 jaar lang een vriendin gehad. Wij waren alles voor elkaar, deden alles samen en waren altijd samen. Op zoenen na was voor ons allebei met elkaar de eerste keer. 2 weken geleden is dit uit gegaan na 2 jaar en 2 maanden omdat we allebei besefte dat we inderdaad wat meer willen leren van de wereld. We willen meerdere partners hebben gehad en, omdat we nog allebei redelijk jong zijn (16 en 18) ervaring opdoen met anderen.

Je zult toch een keuze moeten maken. Wil je je hele leven bij hem blijven, vaak kan dit op latere leeftijd problemen geven, dit hoeft helemaal niet hoor.. of wil je nieuwe mensen leren kennen en ook eens wat nieuws beleven.

Als je voor het tweede zou kiezen en je zou echt voor elkaar gemaakt zijn dan komt het heus ook wel weer goed. Op dit moment heb ik het er zelf ook nog heel moeilijk mee om mijn ex los te laten maar we praten heel erg veel samen erover. Wel leer ik onwijs veel nieuwe dingen en mensen kennen op het moment..
What goes around, Comes around
pi_43240649
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:25 schreef Godshand het volgende:

Ik heb niet het idee dat het in deze tijd abnormaal is. Hangt er maar net af in welk milieu je bevindt. Als je in gereformeerde kringen beweegt ben je het toonbeeld van een net meisje
Het feit dat ik studente ben houdt overigens niet in dat ik me in een studentenmilieu bevind hoor, ik ga direct na school lekker naar huis om gezellig bij mijn vriend te zijn. Uitgaan etc doe ik niet, geen behoefte aan. Net zoals ik op dit moment ook geen behoefte heb om met andere mannen dingen uit te proberen, dus in dat opzicht ben ik gewoon gelukkig. Maar omdat je toch - kijk alleen maar hier in R&P, of nog duidelijk, SEX - overal leest dat mensen diverse bedpartners hebben gehad en daarmee beter hun eigen seksuele voorkeuren leren kennen zou ik misschien het idee kunnen hebben dat ik iets mis.
Het is immers zo dat je van verschillende ervaringen dingen leert, over anderen en over jezelf. Dingen die ik misschien nooit zal ontdekken. Het gaat me dus niet zozeer om het feit dat ik behoefte heb aan anderen, maar misschien wel aan het feit dat ik mezelf op dat gebied wel eens beter zou willen leren kennen.

Klinkt een beetje tegenstrijdig zo, het is ook een moeilijk iets om onder woorden te brengen. Ik wil namelijk niet dat het overkomt als 'als je zulke dingen gaat denken dan ga je het waarschijnlijk toch niet volhouden', want ik heb er verder geen problemen mee, ik heb het naar m'n zin zoals ik leef en vind het niet erg als ik de komende 60 jaar bij dezelfde partner zou moeten blijven (en ach, op m'n 81e zal m'n libido ook niet meer zijn wat het geweest was denk ik )
pi_43240678
Ik zou er gewoon mee kunnen leven als ik er tevreden over was, maar ik denk dat ieder mens onbewust wel een drang heeft om verder te experimenteren. Daarom is mijn advies ook om het experiment levend te houden, dat het interessant blijft.
  zaterdag 4 november 2006 @ 19:42:20 #13
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_43240730
Even TVP'tje
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  zaterdag 4 november 2006 @ 19:43:58 #14
38161 faculty
Always around
pi_43240785
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:40 schreef Friek_ het volgende:
Ik zou er gewoon mee kunnen leven als ik er tevreden over was, maar ik denk dat ieder mens onbewust wel een drang heeft om verder te experimenteren. Daarom is mijn advies ook om het experiment levend te houden, dat het interessant blijft.
je hebt dan kans dat het eens uit de hand loopt en er een vreemd gaat..
What goes around, Comes around
pi_43240922
Bij de eerste twee dacht ik wel eens na over dat fenomeen, "wat als het hierbij blijft? Mis ik dan iets? Zou ik bij een ander net zo tevreden zijn als bij deze? Of tevredener? Of minder? Zou ik me aan hem kunnen geven?"

Bij mijn huidige vriend denk ik dat nooit. Althans, er zijn best mannen die ik mooi of aantrekkelijk vind, maar me afvragen of ik iets mis, uberhaupt wat ik ervan zou vinden als hij de laatste is, dat doe ik niet. Nooit gedaan ook. Voor mij maakt dat duidelijk dat ik nu op de juiste plek ben geeindigd. Hij is het gewoon. Ik heb genoeg gedaan om tevreden te zijn, ben gelukkig en heb nooit meer dat vraagje...

Ik denk dat het heel persoonlijk is. Sommige mensen kunnen pas settelen na 50 partners, willen alles zien. Niks voor mij, zo ben ik niet. Anderen komen toevallig in één keer de goede tegen. Omdat ze bij elkaar hóren, potje en dekseltje, of omdat ze erg snel tevreden zijn, dan wel bang alleen te zijn.
pi_43240981
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:48 schreef innovative het volgende:
Bij de eerste twee dacht ik wel eens na over dat fenomeen, "wat als het hierbij blijft? Mis ik dan iets? Zou ik bij een ander net zo tevreden zijn als bij deze? Of tevredener? Of minder? Zou ik me aan hem kunnen geven?"

Bij mijn huidige vriend denk ik dat nooit. Althans, er zijn best mannen die ik mooi of aantrekkelijk vind, maar me afvragen of ik iets mis, uberhaupt wat ik ervan zou vinden als hij de laatste is, dat doe ik niet. Nooit gedaan ook. Voor mij maakt dat duidelijk dat ik nu op de juiste plek ben geeindigd. Hij is het gewoon. Ik heb genoeg gedaan om tevreden te zijn, ben gelukkig en heb nooit meer dat vraagje...
Maar misschien speelt het daarbij wel mee dat je er al eerder 2 'gehad' hebt? En dat je dus 'weet' wat je zou kunnen missen en er daardoor helemaal geen waarde meer aan hecht?
pi_43241135
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:50 schreef Polkadotje het volgende:
Maar misschien speelt het daarbij wel mee dat je er al eerder 2 'gehad' hebt? En dat je dus 'weet' wat je zou kunnen missen en er daardoor helemaal geen waarde meer aan hecht?
Dat weet ik wel zeker. Voor mij geeft het aan, dat het feit dat ik daar uberhaupt - al was het onbewust - over nadacht, aangaf dat ik gewoon niet moest settelen met die jongens. Dat ik nog te veel onrust zou hebben in mijn latere leven.

Dat ik nu die vragen niet heb, er zelfs in de ruim 3,5 jaar dat we samen zijn niet meer over na heb gedacht, is voor mij het duidelijkste antwoord dat er is.
pi_43241240
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat 1 bedpartner voor de rest van je leven geen problemen zal veroorzaken.... Jij en of hij gaat zich zeker afvragen hoe het zal zijn en zal dit opzoeken.
pi_43241357
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:58 schreef draaijer het volgende:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat 1 bedpartner voor de rest van je leven geen problemen zal veroorzaken.... Jij en of hij gaat zich zeker afvragen hoe het zal zijn en zal dit opzoeken.
Lees eens goed, hij heeft al meer partners gehad. Buiten dat, er zijn wel degelijk mensen die levenslang aan 1 iemand blijven hangen en niet twijfelen.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen minstens 10 of 20 mensen nodig hebben om te weten wat ze zoeken. Da's míjn manier van denken. Ga toch ook niet zeggen dat dat een probleem moet gaan vormen op latere leeftijd? Dat je spijt moet gaan krijgen ofzo, of dat je die drang blijft houden...

Laat mensen lekker.
pi_43241427
Kheb al 3 bedpartners gehad, maar ik vind het niet waar dat je per se meer partners gehad moet hebben. Je kunt welliswaar niet vergelijken, maar als je er tevreden mee bent is er niets aan de hand. Je word toch alleen maar kieskeuriger als je er meerdere hebt gehad en dan is de kans steeds kleiner dat je een geschikt iemand vind. Ik denk dat de meeste mensen niet veel beter in bed worden gedurende hun leven (overigens weet ik dit natuurlijk niet zeker ).

Toen ik nog met mn ex vriendin had (2 jaar) twijfelde ik erg vaak omdat ik geen vergelijkingsmateriaal had en toen ik dit haar zei, ging zij ook aan het denken en daar heb ik best wel spijt van. Ik weet eigenlijk nu hoeveel ze wel voor me betekende, maarja ik ga maar weer verder zoeken

Blijf gewoon lekker bij je vriend als het zo goed gaat als je zegt.... en niet zeuren, sex is inderdaad zeker niet alles

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2006 20:05:44 ]
pi_43241442
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:02 schreef innovative het volgende:

[..]

Lees eens goed, hij heeft al meer partners gehad. Buiten dat, er zijn wel degelijk mensen die levenslang aan 1 iemand blijven hangen en niet twijfelen.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen minstens 10 of 20 mensen nodig hebben om te weten wat ze zoeken. Da's míjn manier van denken. Ga toch ook niet zeggen dat dat een probleem moet gaan vormen op latere leeftijd? Dat je spijt moet gaan krijgen ofzo, of dat je die drang blijft houden...

Laat mensen lekker.
Tuurlijk zijn die mensen er, maar die zijn tegenwoordig niet in grote aantallen te vinden.... 10 of 20 is natuurlijk onzin! zucht.. Lees dan goed. Ik schrijf enkele

Ervaring heeft mensen nog nooit slechter en of dommer gemaakt
pi_43241497
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn die mensen er, maar die zijn tegenwoordig niet in grote aantallen te vinden.... 10 of 20 is natuurlijk onzin! zucht.. Lees dan goed. Ik schrijf enkele

Ervaring heeft mensen nog nooit slechter en of dommer gemaakt
Wel kieskeuriger en bewuster en dat wil je niet altijd. Ervaring maakt niet per definitie gelukkiger.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2006 20:06:37 ]
pi_43241509
Ik denk dat je best gelukkig kan zijn de rest van je leven met de partner waarmee je je maagdelijkheid hebt verloren. Ik denk wel dat het belangrijk is als je allebei zoveel mogelijk uit het leven haalt nu je nog lekker jong bent, dus als het kan lekker reizen, iets van de wereld zien, lekker feesten, motorrijden, salsadansen, kortom gekke dingen doen met z'n tweetjes of met vrienden.
pi_43241542
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:04 schreef Snuwerd het volgende:
Kheb al 3 bedpartners gehad, maar ik vind het niet waar dat je per se meer partners gehad moet hebben. Je kunt welliswaar niet vergelijken, maar als je er tevreden mee bent is er niets aan de hand. Je word toch alleen maar kieskeuriger als je er meerdere hebt gehad en dan is de kans steeds kleiner dat je een geschikt iemand vind. Ik denk dat de meeste mensen niet veel beter in bed worden gedurende hun leven (overigens weet ik dit natuurlijk niet zeker ).

Toen ik nog met mn ex vriendin had (2 jaar) twijfelde ik erg vaak omdat ik geen vergelijkingsmateriaal had en toen ik dit haar zei, ging zij ook aan het denken en daar heb ik best wel spijt van. Ik weet eigenlijk nu hoeveel ze wel voor me betekende, maarja ik ga maar weer verder zoeken
Kieskeuriger!! Op welk vlak bedoel je? Als het sexueel vlak is begrijp ik er geen drol van.
Sex is dynamisch en door ervaring van anderen zou je je leven een heel stuk prettiger kunnen maken
pi_43241631
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:21 schreef draaijer het volgende:

Dikke onzin.

Als zij er zich goed bij voelt, wat is het probleem dan?
Maar nee hoor, de kerk van de gereformeerden heeft plaats gemaakt voor de kerk van de sletten.
pi_43241669
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:09 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Dikke onzin.

Als zij er zich goed bij voelt, wat is het probleem dan?
Maar nee hoor, de kerk van de gereformeerden heeft plaats gemaakt voor de kerk van de sletten.
Wanneer noem je iemand dan een slet? ha ha ha
  zaterdag 4 november 2006 @ 20:11:37 #27
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43241704
Ik denk dat het vooral een psychisch probleem is, en niet een probleem waar je echt nadeel van zult ondervinden.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_43241774
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:11 schreef ioko het volgende:
Ik denk dat het vooral een psychisch probleem is, en niet een probleem waar je echt nadeel van zult ondervinden.
Hmm, waarom gaan er zoveel huwelijken kapot en waarom gaan er zoveel mensen vreemd. Dat in ALLE millieu's....
pi_43241905
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Kieskeuriger!! Op welk vlak bedoel je? Als het sexueel vlak is begrijp ik er geen drol van.
Sex is dynamisch en door ervaring van anderen zou je je leven een heel stuk prettiger kunnen maken
Hm dat zal misschien een eigenschap zijn die ik zelf heb. Ik ben snel geneigd om te denken: he, dat kon die ander toch beter.

Ik moet er overigens bij zeggen dat 2 van mijn bedpartners niet erg ervaren waren, hoewel ik zelf vanaf het eerste moment volgens mij wel wist wat ik deed.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2006 20:18:01 ]
pi_43241980
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:16 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Hm dat zal misschien een eigenschap zijn die ik zelf heb. Ik ben snel geneigd om te denken: he, dat kon die ander toch beter.
ha ha

Dat zou je hem of haar dan toch ook kunnen uitleggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')