Het wordt zeker memorabel, ik ben om 11 uur al in Spakenburgquote:Op maandag 6 november 2006 00:41 schreef HPayne het volgende:
11-11 dat klinkt al alsof het een memorabele dag gaat worden![]()
Lijkt me trouwens wel lastig voor Lok om zo midden in het seizoen er in te komen, en dan ook nog bij de meest belangrijke wedstrijd (tot nu toe) van het jaar.
Als je wint heb je vrienden...
Cool hij staat nu ook als foto van de week op VoZ! Ook Fokkers daar dusquote:[quote]Op zondag 5 november 2006 19:17 schreef HPayne het volgende:
Mooie foto's Bas!
In het kader daarvan:
http://www.vvnunspeet.nl/(...)lides/IMG_9131g.html
Ik laat met niet uitschelden! aldus meneer de politieagent, wat een drama was die vent
Volgens mij gewoon zijn vrouw/vriendin.quote:Op maandag 6 november 2006 19:31 schreef methodmich het volgende:
Is dat de dochter van Leushuis op die laatste foto trouwens???
quote:Uit het oog maar nooit meer uit het hart
6 november 2006
Ik ben hier nu in het Sheraton Hotel in Koeweit en het is hier maandagochtend 11:30. In de winter is er twee uur tijdsverschil met Nederland dus is het in Spakenburg 9:30 uur.
Na een voorspoedige reis zijn de emoties nog steeds prominent aanwezig. Net heb ik de meeste kranten gelezen en dan ga je steeds meer beseffen dat er zaterdag op de Westmaat iets unieks is gebeurd. Sanne en ik hebben door de club, de spelers , de staf en haar supporters een afscheid gekregen waar wij voor altijd kippenvel van zullen krijgen als we er aan terug denken.
Zelfs nu ik dit schrijf krijg ik het weer te kwaad. In de auto op de terugweg zeiden we tegen elkaar dat we ontzettend trots zijn om deel te mogen uit maken van zo'n mooie gemeenschap en vereniging.
De zaterdag begon compleet anders dan normaal en om 10:30 uur zaten Sanne en ik bij Ruth en Rita vd Groep. De snelheid waarmee de TC en het bestuur zaken heeft gedaan met de nieuwe trainer zegt veel over de slagvaardigheid van IJsselnmeervogels. Ook zegt het alles over de club dat een trainer van het kaliber Lok naar de Westmaat komt.
We spraken daar met de nieuwe trainer. Ik kende Cees alleen van gezicht. Meteen klikte het tussen ons en hij kreeg antwoord op alle vragen die hij stelde. Hij komt op mij goed over en mijn gevoel zegt dat IJsselmeervogels een goede keuze heeft gemaakt. Na deze ontmoeting vertrokken we naar de Westmaat. Pieter Mulders was er al en samen zetten we de bespreking voor de wedstrijd tegen SSV op het bord.
Natuurlijk hebben Pieter en ik veel gesproken over de onverwachte gebeurtenissen van de laatste week. Vanaf het moment dat ik besloot om te vertrekken heb ik samen met hem de toekomst besproken. Ik heb Pieter voorgehouden dat het voor zijn trainerscarrière beter zou kunnen zijn om na dit seizoen een frisse start te maken bij een nieuwe club en dus niet zou moeten gaan voor mijn opvolging. Pieter is een uitstekende assistent voor mij geweest en daarnaast een echte vriend. Maar na dit seizoen is hij klaar voor de volgende stap in zijn carrière. Pieter moet in het nieuwe seizoen zelfstandig hoofdtrainer worden bij een nieuwe club. Daar zal hij de kans moeten krijgen om te bewijzen dat hij voor elke amateurclub een uitstekende trainer kan zijn.
De wedstrijd was lastig in het begin omdat SSV erg stug voetbalde. Uiteindelijk was de 4-0 meer dan terecht. Voor het team was de winst erg belangrijk omdat er dan als koploper naar de buren wordt gegaan. Psychologisch sta je dan al met 0-1 voor!. De uitslagen van de concurrenten waren erg gunstig, zodanig dat we met een gerust hart naar Koeweit konden vertrekken.
Na de wedstrijd raakten we in een soort van roes die een onuitwisbare indruk gemaakt heeft op zowel Sanne als mij. De fakkels, het minuten lang zingen, op de schouders bij Jeroen en Dogan, tja teveel om allemaal op te noemen, maar in een woord geweldig.
Na de huldiging van Jan Pieter in de kantine werd het me even teveel. “ You never walk alone” werd door de hele kantine ingezet en toen hield ik het niet meer droog.
Als erelid van de “ronde Tafel” werd daar natuurlijk ook op “de ronde tafel manier” afscheid genomen en na honderden handen geschud te hebben was het afscheid definitief. Mede namens Sanne wil ik iedereen bedanken voor dit unieke en oprechte afscheid.
Speciaal wil ik de spelers bedanken voor hun inzet en toewijding. Het bestuur, de TC, de scoutingcommissie, het jeugdbestuur en de vele vrijwilligers voor de uitstekende samenwerking die gebaseerd was op wederzijds respect en vakkennis.
Mijn periode bij de Vogels was erg succesvol, maar ik schrijf het succes voor de volle 100% toe aan de samenhorigheid en kwaliteiten van de staf. Sanne en ik waren blij dat we een bijdrage konden en mochten leveren.
Okee. Ze lijkt op de foto's aardig wat jonger dan de Sigaar.quote:Op maandag 6 november 2006 22:29 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon zijn vrouw/vriendin.
quote:Naheffing brengt Huizen in financiële problemen
6 november
Het bestuur van Huizen geeft de leden vanaf vandaag opening van zaken over de financiële problemen. De leden hebben bij het wedstrijdsecretariaat inzage in het financiële jaarverslag van de hoofdklasser.
Aanleiding tot de openheid is een publicatie in De Gooi en Eemlander. Het dagblad berichtte hedenochtend dat Huizen binnenkort een belastingaanslag van 150.000 euro tegemoet kan zien. Het is een naheffing van de fiscus over de jaren 2000 tot medio dit jaar. Het gaat om het niet inhouden van loonbelasting en premies bij betalingen aan spelers van het eerste elftal. Aanvankelijk had de fiscus een aanslag van een half miljoen euro opgelegd, aldus de krant.
Voorzitter Evert van der Roest wil de bedragen niet bevestigen, maar erkent dat het bestuur met de fiscus heeft onderhandeld met als compromis een lager bedrag. ,,We gaan sponsors en andere instanties mobiliseren. Lukt dat niet, dan houdt Huizen domweg op te bestaan", zegt Van der Roest in De Gooi en Eemlander.
Van der Roest benadrukt dat de vereniging niet doelbewust met de boekhouding heeft geknoeid. ,,Het gaat om een interpretatie van de regels. De club heeft zich aan de richtlijnen van de voetbalbond gehouden. Tot voor kort was ook sprake van een gedoogbeleid wanneer het ging om bonussen en premies voor amateurvoetballers. Nu zegt de belastingdienst dat die spelers ook daadwerkelijk in dienst zijn geweest en dat er dus loonbelasting afgedragen dient te worden. De fiscus had met een andere interpretatie er ook voor kunnen kiezen om de spelers, en niet de club, aan te slaan."
Het bestuur van Huizen betreurt dat leden en sponsors via de krant kennis hebben moeten nemen van de financiële perikelen.
Kijk hier voor de grotere foto's:quote:Spakenburg vergeet vaker te scoren
11 november
Als een dief in de nacht slopen de spelers van IJsselmeervogels met een glimlach op hun gezicht de kleedkamer van buurman Spakenburg uit. Zij hadden gedaan wat Spakenburg verzuimde te doen, namelijk de kansen omzetten in doelpunten.
Voorafgaande aan de wedstrijd, ook wel de moeder der derby's genoemd, hadden beide supporterskampen weer alles uit de kast gehaald om deze wedstrijd zo mooi mogelijk te omlijsten. Confettikanonnen, rookpotten en slierten in de meest mogelijke uitvoeringen van blauw-wit of rood-wit verhoogden de ambiance en de ruim 8.000 aanwezige toeschouwers keken reikhalzend uit naar de aftrap.
Vanaf het beginsignaal van scheidsrechter Cees van Duijn startte de thuisclub aanvallend en hield het IJsselmeervogels op eigen helft, maar werd het nog niet echt gevaarlijk. Vooral de zeer behendige Erik Homan bezorgde de verdediging van IJsselmeervogels het nodige werk.
Bijna uit het niets kwamen de bezoekers op voorsprong. Een ingooi van 'Vogels'-aanvoerder Jeroen Rijsdijk, halverwege de helft van Spakenburg, werd door de 'blauw-witte' verdediging niet goed beoordeeld. Jeffrey Winter omzeilde de buitenspelval en kwam oog in oog met keeper Khalid Benlahsen te staan. De spits rondde koelbloedig af: 0-1. Na deze tegenslag moest de thuisclub even bijkomen, maar ging het onverdroten door met aanvallen. Dit werd uiteindelijk in de 26ste minuut beloond toen Mustafa Aksit een pass van Donovan Mijnals binnenschoot: 1-1.
Kans op kans creëerde Spakenburg, maar even zoveel keren werden deze kansen om zeep geholpen. Vlak voor rust kreeg Karim El Kaddouri misschien wel de beste kans toen hij met een vrij veld voor zich de bal afgaf, waar hij zelf had moeten schieten. Nu werd de bal tot corner verwerkt.
In de tweede helft was het spelbeeld niet anders. Spakenburg viel aan en IJsselmeervogels hield zich bijna alleen bezig met verdedigen. Ook nu kwam het doelpunt van IJsselmeervogels volslagen onverwacht. Een spaarzame aanval van de bezoekers werd met een schitterend hakje van Jeffrey Winter doeltreffend afgerond: 1-2.
De thuisclub gooide nu alles op alles om een nederlaag te voorkomen en zette nog meer druk op de aanval. Hachelijke taferelen speelden zich af voor het doel van 'Vogels'-doelman Mirco Bovo die de geblesseerde Paul Verboom verving. Zelfs zijn 'blauwe' collega stak vlak voor tijd het veld over om de aanvallers te ondersteunen, maar het mocht allemaal niet baten. Scheidsrechter Cees van Duijn, die overigens samen met zijn assistenten de arbitrage prima voor elkaar had, vond het welletjes en maakte een einde aan deze sportieve ontmoeting.
In de nababbel sloeg Spakenburg-trainer Erik Assink misschien wel de spijker op z'n kop toen hij opmerkte dat vanmiddag bij Spakenburg alles klopte, alleen de uitslag niet.
Jullie kunnen volgende week definitief Quick Boys uitschakelenquote:Op zondag 12 november 2006 00:30 schreef HPayne het volgende:
Hey Bas! Nog gefeliciteerd met jullie mooie overwinning!
Tja en of Nunspeet een titelkandidaat is, ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat we nog niet 1 wedstrijd de mindere zijn geweest, dat is nog nooit gebeurd in de Hoofklasse. Elke ploeg heeft het moeilijk met ons. Kampioen is misschien te veel gevraagd, dat wordt IJsselmeervogels uiteindelijk denk ik. Tis jammer dat je niet bij de wedstrijd hier was, dan had je het kunnen zien, hoe of wij spelen.
Feit is wel dat nu geen 1 tegenstander ons meer zal onderschatten, zeker ook Quick Boys niet volgende week, kijken of Nunspeet ook in die hecktiek staande zal blijven, ik zou het echt enorm knap vinden..
Maar als je ziet met welk gemak Nunspeet soms wedstrijden weet te winnen nu al 6 op rij, zou je zeggen ja Nunspeet doet mee voor de bovenste plaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |