Tja, iemand moet het doen..quote:Op zondag 5 november 2006 20:07 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Respect voor het rouleren van het maffia gedeelte in de Amsterdamse ondergrond.
Leeuwarden WTFquote:Op zondag 5 november 2006 20:06 schreef Opa_vertelt het volgende:
Gaat er nog iemand op 2 december naar Halid Beslic (moj bivsi komsija) in Leeuwarden?
quote:Op zondag 5 november 2006 23:25 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Leeuwarden WTFGaat ie uitgerekend daar optreden. Echt middle of nowhere
Schijnt te gaan optreden in een gezellig kleiner zaaltje. Kaarten moeten ook worden gereserveerd en zo.quote:Op zondag 5 november 2006 23:25 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Leeuwarden WTFGaat ie uitgerekend daar optreden. Echt middle of nowhere
Geen idee daar was ik niet bijquote:Op woensdag 8 november 2006 20:20 schreef Miss-V het volgende:
* Nog een Joego meldt.
Wat is het stil dan?Waar zijn al die anderen uit het vorige topic
.
Geen flauw idee, ik verbaasde me er ook al over..quote:Op woensdag 8 november 2006 20:20 schreef Miss-V het volgende:
* Nog een Joego meldt.
Wat is het stil dan?Waar zijn al die anderen uit het vorige topic
.
Ik ook niet, dat is het probleem.quote:Op donderdag 9 november 2006 08:00 schreef LintuxCx het volgende:
Dobro jutro!
Heeeeeeel veel meer kan ik niet spreken (malo srpski), maar mijn vriendin wel.
Ik wacht niet chagerijnig en passief, ik kan gewoon niet wachten om te beginnenquote:RobertoCarlos schreef:
Ik kan me toch echt niet voorstellen dat er geen Joego is die jou tegen een lekker prijsje de taal wil leren. En dan koop je er een boekje bij en klaar is Simra!
Maar je kunt ook lekker en chagerijnig en passief blijven wachten op een antwoord op een forum.
Ja ok, maar zoals ik in het eerste deel heb uitgelegd ben ik niet zo'n boeken man. Ik heb meer aan uitleg, waarom iets zo gaat, hoe je iets uitspreekt dat soort dingen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:44 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb een woordenboekje gekocht dat op zich ook probeert de grammatica een beetje uit te leggen. Ook is er een website waarop je kunt zoeken naar mensen die bijvoorbeeld Servisch spreken en (beter) Nederlands willen leren, kun je dus van elkaar wat leren. Uiteindelijk is oefening toch de beste manier om te leren?
Net weer terug van een weekendje Belgrado trouwens
Heb me er even aangemeld, maar denk niet dat er echt mensen zullen reageren ( aangezien er erg oude oproepen op staan ) maar het is het proberen waard natuurlijkquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:41 schreef LintuxCx het volgende:
http://www.mylanguageexchange.com/ . Je kunt op Goegel naar "language exchange" zoeken voor nog wat vergelijkbare sites volgens mij.
En ja, het weekend was werelds, alleen wat kort.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:25 schreef Megalomaniac het volgende:
Ik ben wel eens bedreigd door een Joegoslaaf, telt dat ook?
Hoi.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:13 schreef Juicebox het volgende:
Dobro vece mensen, jezus dit topic zit wel een beetje verstopt man.Wie zijn er daar geboren, en wie in Nederland? En ben je dan een Bosanac, Srbin of Hrvat? Ik ben Servisch, maar wel in Bosnië geboren, in Zenica.
Hoi Martinlutherking en Wolf.![]()
Ahaa en ben je hier geboren of niet?quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:16 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Hoi.Ik ben dus eigenlijk skiczukie.
Ik ben een halve, mijn vader is een Sloveen.
Yep. In Nederland geboren. Jij dan?quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:18 schreef Juicebox het volgende:
[..]
Ahaa en ben je hier geboren of niet?
waar blijft die "Beul van het Oostblok."Je bent er al.
![]()
Ik hoorde laatst van een Bosniër dat zijn taal erg veel lijkt op Sloveens. Wat is het verschil nou eigenlijk?quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:20 schreef -Wolf- het volgende:
Lastig, 3 toetsenborden door elkaar gebruiken..
Spreek zelf eigenlijk vooral Russisch, Tsjechisch en een beetje Bulgaars en Pools, maar ik heb ervaringen met Yugo's.. Servisch, Montenegrijns, Macedonisch en Bosnisch. Ook wel eens een Kroatische ontmoet.
Wie weet leer ik hier nog iets leuks..
Alle Yugo-talen lijker erg op elkaar. Tsja, als je samengepropt in 1 land hebt gezeten vind ik dat ook niet zo gek. Kijk maar eens naar Tsjechisch-Slowaaks bv.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:22 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van een Bosniër dat zijn taal erg veel lijkt op Sloveens. Wat is het verschil nou eigenlijk?
En wat is sowieso het verschil in taal van de landen die je noemt? Zeker de mode-woorden?quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:22 schreef -Wolf- het volgende:
En nee, ik heb dus niet meegevochten in de oorlogen.. Daar slaat m'n nick niet op.
.
Sloveens ligt dichter bij Tsjechisch-Slowaaks-Pools meen ik een keer gehoord te hebben.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:25 schreef Juicebox het volgende:
Bosnisch, Servisch en Kroatisch lijkt het meest op elkaar denk ik. Maar Sloveens enz. kan ik niet verstaan hoor. Veel mensen denken ook dat je ook automatisch Russisch verstaat.Nou, ik versta wel een paar woordjes, maar lang niet alles.
![]()
Vergelijk Vlaams en Nederlands met elkaar. Zo'n groot verschil.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:23 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
En wat is sowieso het verschil in taal van de landen die je noemt? Zeker de mode-woorden?
Welke buurt van Zenica kom jequote:Op vrijdag 22 december 2006 00:13 schreef Juicebox het volgende:
Dobro vece mensen, jezus dit topic zit wel een beetje verstopt man.Wie zijn er daar geboren, en wie in Nederland? En ben je dan een Bosanac, Srbin of Hrvat? Ik ben Servisch, maar wel in Bosnië geboren, in Zenica.
Nemam pojma.quote:Op zaterdag 23 december 2006 05:39 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Welke buurt van Zenica kom je
Blatusaquote:Op zaterdag 23 december 2006 18:42 schreef Juicebox het volgende:
[..]
Nemam pojma.Zal wel even navragen. Kom je er ook vandaan? En uit welke buurt?
Bosnisch, Servisch en Kroatisch, is zoals 'jullie' geldersch, noordhollands, en brabants.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:23 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
En wat is sowieso het verschil in taal van de landen die je noemt? Zeker de mode-woorden?
Opa je Bosanac iz Sarajeva. Rodjen u Sarajevu u 70-e godine a dosao u Holandiju u 75-e godine.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:13 schreef Juicebox het volgende:
Safequote:Op zondag 5 november 2006 20:07 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Respect voor het rouleren van het maffia gedeelte in de Amsterdamse ondergrond.
Gdje si se borio.quote:Op maandag 1 januari 2007 02:31 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Opa je Bosanac iz Sarajeva. Rodjen u Sarajevu u 70-e godine a dosao u Holandiju u 75-e godine.
Vratio se kao prvoborac krajem 91-e godine i ostao do 94-e godine. Borio se za svoje stvari, a ne
kao nacionalista. Nemam nikakve mrznje prema bilo kakvog naroda, jer svu smo jeli ista govna![]()
Bio ranjen nekoliko puta u ratu.. Januar 92-e u plecku (sniper), august 93-e u nogu (na liniji) i u
decembar 93-e u trbuh (na liniji kad sam spasavao ranjenog prijatelja (čelo, dajem zivot za tebe!)).
Dobijo medalju hrabrost u januaru 94-e godine i plakatu prvog korpusa armije BiH.
Imam respekta za svi koje su se borili za svoje, ali na fair nacin. Nisam ratni zlocinac (nedaj boze),
ali sam dosta ljudi 'sjebao' koji su mene ili moju familiju i prijatelji mislili naskoditi. Bio u Hagu na
ispitivanje u '00 godine. Ali je me rat sjebao, vidio i uradio sam stvari koje normalne ljudi nikad nece
(nit treba) vidjeti nit uraditi. Jos i danasnji dan spavam sa pistoljem ispod jastuka. Nije lahko, ali jebiga.. ...prezivi se nekako.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |