abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43238900
Vorige deel, joegoslavisch

En verder.
pi_43239044
ik kom niet uit joegoslavië
er is nog plaats in de hel
pi_43269425
Gaat er nog iemand op 2 december naar Halid Beslic (moj bivsi komsija) in Leeuwarden?
Nee.
pi_43269473
Respect voor het rouleren van het maffia gedeelte in de Amsterdamse ondergrond .
pi_43269774
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:07 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Respect voor het rouleren van het maffia gedeelte in de Amsterdamse ondergrond .
Tja, iemand moet het doen..
Nee.
pi_43277958
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:06 schreef Opa_vertelt het volgende:
Gaat er nog iemand op 2 december naar Halid Beslic (moj bivsi komsija) in Leeuwarden?
Leeuwarden WTF Gaat ie uitgerekend daar optreden. Echt middle of nowhere
pi_43277967
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:25 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

pi_43278039
Kan die beter in Bosnie blijven dan hier naartoe komen
pi_43282770
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:25 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Schijnt te gaan optreden in een gezellig kleiner zaaltje. Kaarten moeten ook worden gereserveerd en zo.
Lijkt me best leuk eigenlijk, nu maar hopen dat ze niet teveel kaarten verkopen en het helemaal volproppen..

/edit

Dobro jutro trouwens, jeste li se naspavali?
Nee.
pi_43328432
Jo ik bezit servsch bloed
pi_43371004
* Nog een Joego meldt.
Wat is het stil dan? Waar zijn al die anderen uit het vorige topic .
pi_43372278
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:20 schreef Miss-V het volgende:
* Nog een Joego meldt.
Geen idee daar was ik niet bij
pi_43384560
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:20 schreef Miss-V het volgende:
* Nog een Joego meldt.
Geen flauw idee, ik verbaasde me er ook al over..
Nee.
pi_43384636
Dobro jutro!

Heeeeeeel veel meer kan ik niet spreken (malo srpski), maar mijn vriendin wel.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_43729509
quote:
Op donderdag 9 november 2006 08:00 schreef LintuxCx het volgende:
Dobro jutro!

Heeeeeeel veel meer kan ik niet spreken (malo srpski), maar mijn vriendin wel.
Ik ook niet, dat is het probleem.

Ik heb deel 1 aangemaakt met dit bericht:

Hoi,

Ik heb een vraagje,

Kan iemand mij vertellen waar ik joegoslavische les kan krijgen, op bv. een school of bij iemand thuis ? Het gaat dan om Servisch.

Alvast bedankt !

Mvg, Robert

Ik heb nog steeds niemand gevonden, en ook de scholen werken niet echt mee. Na een link ( http://www.volksuniversiteit.nl/ ) van een andere Fok! user kwam ik wel bij Joego les, maar dat was "Servisch / Kroatisch - op reis", is heel leuk, maar ik ga er niet eenmalig heen op reis, maar wil het gewoon echt kunnen ( leren ) spreken, en niet alleen " zdravo" en "cao", maar meer inhoudelijk.

Ik hoop dat ik in Deel 2 wel iemand kan vinden die me echt verder kan helpen.

oja voor dat ik het vergeet. een reactie op een bericht van Deel 1 :
quote:
RobertoCarlos schreef:

Ik kan me toch echt niet voorstellen dat er geen Joego is die jou tegen een lekker prijsje de taal wil leren. En dan koop je er een boekje bij en klaar is Simra!
Maar je kunt ook lekker en chagerijnig en passief blijven wachten op een antwoord op een forum.
Ik wacht niet chagerijnig en passief, ik kan gewoon niet wachten om te beginnen
pi_43738958
Ik heb een woordenboekje gekocht dat op zich ook probeert de grammatica een beetje uit te leggen. Ook is er een website waarop je kunt zoeken naar mensen die bijvoorbeeld Servisch spreken en (beter) Nederlands willen leren, kun je dus van elkaar wat leren. Uiteindelijk is oefening toch de beste manier om te leren?

Net weer terug van een weekendje Belgrado trouwens
pi_43758952
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:44 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb een woordenboekje gekocht dat op zich ook probeert de grammatica een beetje uit te leggen. Ook is er een website waarop je kunt zoeken naar mensen die bijvoorbeeld Servisch spreken en (beter) Nederlands willen leren, kun je dus van elkaar wat leren. Uiteindelijk is oefening toch de beste manier om te leren?

Net weer terug van een weekendje Belgrado trouwens
Ja ok, maar zoals ik in het eerste deel heb uitgelegd ben ik niet zo'n boeken man. Ik heb meer aan uitleg, waarom iets zo gaat, hoe je iets uitspreekt dat soort dingen.

Wat is de naam van die website ?

Was het een leuk weekendje
pi_43768257
http://www.mylanguageexchange.com/ . Je kunt op Goegel naar "language exchange" zoeken voor nog wat vergelijkbare sites volgens mij.

En ja, het weekend was werelds, alleen wat kort.
pi_43836283
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:41 schreef LintuxCx het volgende:
http://www.mylanguageexchange.com/ . Je kunt op Goegel naar "language exchange" zoeken voor nog wat vergelijkbare sites volgens mij.

En ja, het weekend was werelds, alleen wat kort.
Heb me er even aangemeld, maar denk niet dat er echt mensen zullen reageren ( aangezien er erg oude oproepen op staan ) maar het is het proberen waard natuurlijk

waar is Ivatje trouwens uit Deel 1... ze zou het me ( willen ) leren
pi_43843125
Ik ben wel eens bedreigd door een Joegoslaaf, telt dat ook?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_43889539
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:25 schreef Megalomaniac het volgende:
Ik ben wel eens bedreigd door een Joegoslaaf, telt dat ook?
ja telt ook

als je terug had gekeken in deel 1 wist je waar het topic over ging
pi_44046229
Vraag anders even op joegoslavie.pagina.nl ofzo..
Nee.
  vrijdag 8 december 2006 @ 01:26:28 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_44239349
Dobre Veče
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_44645893
Dobro vece mensen, jezus dit topic zit wel een beetje verstopt man. Wie zijn er daar geboren, en wie in Nederland? En ben je dan een Bosanac, Srbin of Hrvat? Ik ben Servisch, maar wel in Bosnië geboren, in Zenica.

Hoi Martinlutherking en Wolf.
And it's wrong, wrong, wrong, but we'll do it anyway 'cause we love a bit of trouble!
pi_44645974
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:13 schreef Juicebox het volgende:
Dobro vece mensen, jezus dit topic zit wel een beetje verstopt man. Wie zijn er daar geboren, en wie in Nederland? En ben je dan een Bosanac, Srbin of Hrvat? Ik ben Servisch, maar wel in Bosnië geboren, in Zenica.

Hoi. Ik ben dus eigenlijk skiczukie. Ik ben een halve, mijn vader is een Sloveen.
pi_44646002
Добрый вечер!
Dobrý večer! .
pi_44646027
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:16 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Hoi. Ik ben dus eigenlijk skiczukie. Ik ben een halve, mijn vader is een Sloveen.
Ahaa en ben je hier geboren of niet?
waar blijft die "Beul van het Oostblok." Je bent er al.
And it's wrong, wrong, wrong, but we'll do it anyway 'cause we love a bit of trouble!
pi_44646066
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:18 schreef Juicebox het volgende:

[..]

Ahaa en ben je hier geboren of niet?
waar blijft die "Beul van het Oostblok." Je bent er al.
Yep. In Nederland geboren. Jij dan?
pi_44646070
Lastig, 3 toetsenborden door elkaar gebruiken. .

Spreek zelf eigenlijk vooral Russisch, Tsjechisch en een beetje Bulgaars, Slowaaks en Pools, maar ik heb ervaringen met Yugo's. . Servisch, Montenegrijns, Macedonisch en Bosnisch. Ook wel eens een Kroatische ontmoet.

Wie weet leer ik hier nog iets leuks. .
pi_44646099
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:20 schreef -Wolf- het volgende:
Lastig, 3 toetsenborden door elkaar gebruiken. .

Spreek zelf eigenlijk vooral Russisch, Tsjechisch en een beetje Bulgaars en Pools, maar ik heb ervaringen met Yugo's. . Servisch, Montenegrijns, Macedonisch en Bosnisch. Ook wel eens een Kroatische ontmoet.

Wie weet leer ik hier nog iets leuks. .
Ik hoorde laatst van een Bosniër dat zijn taal erg veel lijkt op Sloveens. Wat is het verschil nou eigenlijk?
pi_44646106
En nee, ik heb dus niet meegevochten in de oorlogen. . Daar slaat m'n nick niet op. .
pi_44646129
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:22 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van een Bosniër dat zijn taal erg veel lijkt op Sloveens. Wat is het verschil nou eigenlijk?
Alle Yugo-talen lijker erg op elkaar. Tsja, als je samengepropt in 1 land hebt gezeten vind ik dat ook niet zo gek. Kijk maar eens naar Tsjechisch-Slowaaks bv.
pi_44646143
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:22 schreef -Wolf- het volgende:
En nee, ik heb dus niet meegevochten in de oorlogen. . Daar slaat m'n nick niet op. .
En wat is sowieso het verschil in taal van de landen die je noemt? Zeker de mode-woorden?
pi_44646169
Bosnisch, Servisch en Kroatisch lijkt het meest op elkaar denk ik. Maar Sloveens enz. kan ik niet verstaan hoor. Veel mensen denken ook dat je ook automatisch Russisch verstaat. Nou, ik versta wel een paar woordjes, maar lang niet alles.
pi_44646199
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:25 schreef Juicebox het volgende:
Bosnisch, Servisch en Kroatisch lijkt het meest op elkaar denk ik. Maar Sloveens enz. kan ik niet verstaan hoor. Veel mensen denken ook dat je ook automatisch Russisch verstaat. Nou, ik versta wel een paar woordjes, maar lang niet alles.
Sloveens ligt dichter bij Tsjechisch-Slowaaks-Pools meen ik een keer gehoord te hebben.
pi_44646220
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:23 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

En wat is sowieso het verschil in taal van de landen die je noemt? Zeker de mode-woorden?
Vergelijk Vlaams en Nederlands met elkaar. Zo'n groot verschil.
pi_44646429
Maar MLK, je bent dus half Nederlands en half Sloveens?
pi_44668544
yugo meldt zich
Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
pi_44675394
quote:

Welke buurt van Zenica kom je
pi_44680386
Ik was een paar jaar terug in Belgrado en Nis. Met de bus vanuit (mijn) Griekenland gegaan en wat vrienden opgezocht.
Wat een stad .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_44687433
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 05:39 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Welke buurt van Zenica kom je
Nemam pojma. Zal wel even navragen. Kom je er ook vandaan? En uit welke buurt?
  woensdag 27 december 2006 @ 18:17:15 #42
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_44769496
Dober dan , ja sam dobro .
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_44802652
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:42 schreef Juicebox het volgende:

[..]

Nemam pojma. Zal wel even navragen. Kom je er ook vandaan? En uit welke buurt?
Blatusa
pi_44907536
Sretna nova godina bračo i sestre, dabogda svi imali malo nafake u 2007-e godine

Bajram Mubarek Olsun za muslimansku braču!
Nee.
pi_44907571
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:23 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Bosnisch, Servisch en Kroatisch, is zoals 'jullie' geldersch, noordhollands, en brabants.
Slovenisch is als Friesch. Voor een Bosniër, Serv of Kroaat niet te verstaan.
Nee.
pi_44907805
quote:

Opa je Bosanac iz Sarajeva. Rodjen u Sarajevu u 70-e godine a dosao u Holandiju u 75-e godine.
Vratio se kao prvoborac krajem 91-e godine i ostao do 94-e godine. Borio se za svoje stvari, a ne
kao nacionalista. Nemam nikakve mrznje prema bilo kakvog naroda, jer svu smo jeli ista govna

Bio ranjen nekoliko puta u ratu.. Januar 92-e u plecku (sniper), august 93-e u nogu (na liniji) i u
decembar 93-e u trbuh (na liniji kad sam spasavao ranjenog prijatelja (čelo, dajem zivot za tebe!)).
Dobijo medalju hrabrost u januaru 94-e godine i plakatu prvog korpusa armije BiH.

Imam respekta za svi koje su se borili za svoje, ali na fair nacin. Nisam ratni zlocinac (nedaj boze),
ali sam dosta ljudi 'sjebao' koji su mene ili moju familiju i prijatelji mislili naskoditi. Bio u Hagu na
ispitivanje u '00 godine. Ali je me rat sjebao, vidio i uradio sam stvari koje normalne ljudi nikad nece
(nit treba) vidjeti nit uraditi. Jos i danasnji dan spavam sa pistoljem ispod jastuka. Nije lahko, ali jebiga.. ...prezivi se nekako.
Nee.
pi_45040187
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:07 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Safe
Naieviteit is onschuld.
pi_45040358
Yugovrouwen zijn trouwens echt onweerstaanbaar lekker .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_45044051
quote:
Op maandag 1 januari 2007 02:31 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Opa je Bosanac iz Sarajeva. Rodjen u Sarajevu u 70-e godine a dosao u Holandiju u 75-e godine.
Vratio se kao prvoborac krajem 91-e godine i ostao do 94-e godine. Borio se za svoje stvari, a ne
kao nacionalista. Nemam nikakve mrznje prema bilo kakvog naroda, jer svu smo jeli ista govna

Bio ranjen nekoliko puta u ratu.. Januar 92-e u plecku (sniper), august 93-e u nogu (na liniji) i u
decembar 93-e u trbuh (na liniji kad sam spasavao ranjenog prijatelja (čelo, dajem zivot za tebe!)).
Dobijo medalju hrabrost u januaru 94-e godine i plakatu prvog korpusa armije BiH.

Imam respekta za svi koje su se borili za svoje, ali na fair nacin. Nisam ratni zlocinac (nedaj boze),
ali sam dosta ljudi 'sjebao' koji su mene ili moju familiju i prijatelji mislili naskoditi. Bio u Hagu na
ispitivanje u '00 godine. Ali je me rat sjebao, vidio i uradio sam stvari koje normalne ljudi nikad nece
(nit treba) vidjeti nit uraditi. Jos i danasnji dan spavam sa pistoljem ispod jastuka. Nije lahko, ali jebiga.. ...prezivi se nekako.
Gdje si se borio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')