Totale anarchie!quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:45 schreef Damzkieee het volgende:
Wat zou er gebeuren als iedereen blanco stemt?Zit er dan de hele dag niemand in de 2e kamer?
dan moeten er nieuwe partijen komen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:45 schreef Damzkieee het volgende:
Wat zou er gebeuren als iedereen blanco stemt?Zit er dan de hele dag niemand in de 2e kamer?
ja want de politiek is een echte democratie waarin mensen krijgen wat ze willen, dat heeft de geschiedenis laten zien!quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:50 schreef koen_pijl het volgende:
Zo dom...
en dan ben je een kleine partij, en moet je handtekeningen verzamelen, met genoeg handtekeningen een zeteltje en dan? dan ben je 1% van de politiek en zelfs wanneer je groot word zoals de pvda of het cda, moet je nog compromissen sluiten met partijen die het ver tegenovergestelde denken zodat alle punten waar je de politiek voor inging in rook opgaan.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom richt jij niet een partij op BG?
Ik vind dat dieren té weinig aandacht krijgen, ja. Ik heb inderdaad graag één zetel voor de PvdD, die in de Kamer direct opkomt voor het welzijn van dieren.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:53 schreef Fir3fly het volgende:
En daarom stem je maar op de PvdD?
Proteststemmen vind ik echt belachelijk. Dan kun je nog beter blanco stemmen.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:59 schreef vloeistofje het volgende:
Ik vind dat dieren té weinig aandacht krijgen, ja. Ik heb inderdaad graag één zetel voor de PvdD, die in de Kamer direct opkomt voor het welzijn van dieren.
Dat had ik al gedaan.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:57 schreef BaajGuardian het volgende:
reageer ontopic of niet angel_of_dth
quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee.
nee bij niet stemmen gaat je stem naar de grootste partij, bij blanco stemmen gaat je stem op de lijst blanco en krijgt geen enkele partij je stem.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:15 schreef purplerose het volgende:
Bij blanco stemmen gaat je stem toch nog naar de grootste partijDan kan je beter sp of dierenpartij stemmen als je protest stem uit wil brengen.
Nee.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:15 schreef purplerose het volgende:
Bij blanco stemmen gaat je stem toch nog naar de grootste partij![]()
Dus als je een opkomst hebt van 65% gaat 35 % (de niet stemmende dus naar de grootste partij?quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee bij niet stemmen gaat je stem naar de grootste partij,
Nee.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:40 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Dus als je een opkomst hebt van 65% gaat 35 % (de niet stemmende dus naar de grootste partij?
Het is gewoon onzin wat BG zegt. Als 65% stemt, waarvan 50% op bijvoorbeeld de PvdA, heeft de PvdA gewoon 50% van de stemmen. Niet opeens 85% omdat ze de grootste zijn ofzo. Die 35% die niet stemt, wordt niet bij een partij opgeteld.quote:
We moeten de politiek gewoon afschaffen! Iedereen voor zichzelf opkomen, en het recht van de sterkste!quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en dan ben je een kleine partij, en moet je handtekeningen verzamelen, met genoeg handtekeningen een zeteltje en dan? dan ben je 1% van de politiek en zelfs wanneer je groot word zoals de pvda of het cda, moet je nog compromissen sluiten met partijen die het ver tegenovergestelde denken zodat alle punten waar je de politiek voor inging in rook opgaan.
laat staan dat je populist moet zijn om zo ver te komen, en wat hebben we aan populisten.
we kunnen zo langzamerhand de gehele politiek wel "populistiek" gaan hernoemen.
Dat zou wel heel triest zijn jaquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin wat BG zegt. Als 65% stemt, waarvan 50% op bijvoorbeeld de PvdA, heeft de PvdA gewoon 50% van de stemmen. Niet opeens 85% omdat ze de grootste zijn ofzo. Die 35% die niet stemt, wordt niet bij een partij opgeteld.
BG reageerde:quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin wat BG zegt. Als 65% stemt, waarvan 50% op bijvoorbeeld de PvdA, heeft de PvdA gewoon 50% van de stemmen. Niet opeens 85% omdat ze de grootste zijn ofzo. Die 35% die niet stemt, wordt niet bij een partij opgeteld.
Goed gelezen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:33 schreef Motek het volgende:
ònzin zei je?
Stem dan niet blanco, maar stem op een niet-populistische partij. Dan kun je volgens mij kiezen tussen de CU en D66.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:43 schreef BaajGuardian het volgende:
Wil je dat de politiek veranderd?
wil je de populisten in het binnenhof duidelijk maken dat ze allemaal maar praatjesmakers zijn
want dat zijn ze.
...
de CU schittert iedergeval stralender dan het CDA...is dàt een optie?quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:12 schreef soylent het volgende:
[..]
Ik ga het ook maar eens proberen dit jaar, of ik moet nog een briljante ingeving krijgen.
Vergeet de SGP nietquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Stem dan niet blanco, maar stem op een niet-populistische partij. Dan kun je volgens mij kiezen tussen de CU en D66.
was een erge "zin" volle reactie heurquote:
Wellicht. Eens kijken of ik morgen zin heb om in herhaling te vallen. Nu in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:41 schreef Motek het volgende:
[..]
was een erge "zin" volle reactie heurkomt de onderbouwing ook nog?
![]()
Gast, lees de reacties nog eens door en ga dan in een hoekje zitten huilen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:41 schreef Motek het volgende:
[..]
was een erge "zin" volle reactie heurkomt de onderbouwing ook nog?
![]()
morgens is alles weer anders...wacht niet tot morgen wat vandaag gedaan kan wordenquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wellicht. Eens kijken of ik morgen zin heb om in herhaling te vallen. Nu in ieder geval niet.
mogelijk dat ik verder lees dan de platte tekst aanreikt?quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:44 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Gast, lees de reacties nog eens door en ga dan in een hoekje zitten huilen.
Wat BG zegt is inderdaad onzin. Indien je niet stemt blijven de percentages hetzelfde. Of nou 100% stemt of 50%.
Feit is dat bij een te lage opkomst de uitkomst niet wordt aangenomen.
![]()
Het ging alleen om deze uitspraak:quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:48 schreef Motek het volgende:
[..]
mogelijk dat ik verder lees dan de platte tekst aanreikt?stemmen worden geteld; blanco stemmen worden niet naar een Partij geschoven alleen meegeteld in het opkomstpercentage...als je wilt gaan mierenneuken be my guest
![]()
Welke onwaar is.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee bij niet stemmen gaat je stem naar de grootste partij,
hoe zat het met de gemene deler zei je?quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:55 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Het ging alleen om deze uitspraak:
[..]
Welke onwaar is.Voor de rest heb je gelijk.
Dat dat niet waar is?quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:57 schreef Motek het volgende:
[..]
hoe zat het met de gemene deler zei je?ivm de niet-stemmers?
Die schrijffout doet af aan het idee? Padvinderige kneus!quote:Op zaterdag 4 november 2006 20:04 schreef Jordy-B het volgende:
leuk idee... jammer dat er in de eerste zin gelijk een draak van een schrijffout staat.
let je even op je woorden stonerkoter?quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:44 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Gast, lees de reacties nog eens door en ga dan in een hoekje zitten huilen.
Wat BG zegt is inderdaad onzin. Indien je niet stemt blijven de percentages hetzelfde. Of nou 100% stemt of 50%.
Feit is dat bij een te lage opkomst de uitkomst niet wordt aangenomen.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |