Hier sluit ik mij volledig bij aan maar uit welke krant komt dit artikel?quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:53 schreef Willaaam het volgende:
Sociologisch gezien is dat erg. Aan de andere kant doe ik er wel lekker aan mee.
Ik knap echt af op een vrouw die de werkhouding heeft van een knuffelmarokkaan en het intellect heeft van een bevroren visstick.
Bron: Volkskrant vandaagquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij volledig bij aan maar uit welke krant komt dit artikel?
Vroeger had je onder de elite enorme druiloren. Die waren zoontje van, en daarom sociaal belangrijk, maar te dom om voor de duvel te dansen. Stond tegenover dat je onder de eenvoudigste arbeiders reuze intelligente mensen trof.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef nikk het volgende:
Ik denk dat het nooit anders is geweest. De 'elite' was vroeger alleen een veel kleinere groep dan het nu is. De rijkdom neemt toe, er komen steeds meer hogeropgeleiden en armoede lijkt steeds meer te 'verkleuren'.
Hier maak je precies de keuze die bedoeld wordt: je kiest op basis van bij jou passende intelligentie. Als dat samengaat met de maatschappelijke postie ontstaat de beschreven tweedeling.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:18 schreef Ms.Poes het volgende:
Mij zou het niet uitmaken al heeft iemand geen rooie cent maar als hij me geen valentijnskaart kan sturen zonder spelfouten raak ik ook aan het weifelen
Waarom is het sociologisch gezien erg?quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:53 schreef Willaaam het volgende:
Sociologisch gezien is dat erg.
Het is idd niet het eerste wat je vraagt maar door je keuze van kroeg kan je je doelgroep al verkleinen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:18 schreef Ms.Poes het volgende:
Iedereen doet er aan mee, zeker op internetdating. Je ziet zo vaak dat er in het eisenpakket staat dat minstens hbo-niveau of zelfs wo wordt 'geeist'. Terwijl dit in de kroeg niet het eerste is wat je aan iemand vraagt, zeg wat voor opleiding heb je gedaan? Het lijkt nu wel heel belangrijk, stel je voor dat iemand zijn hoofd eraan zou stoten dat een arts zijn interieurverzorgster wel ziet zitten.
Erg is misschien het verkeerde woord aangezien sociologie een leer is welke slechts beschrijft en geen oordeel velt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom is het sociologisch gezien erg?
Natuurlijk begreep ik dat je dat bedoelde, maar ik wil dan weten waarom je het onwenselijk vindt. Wat verwacht je dat er gebeurt als rijk&slim niet meer mengt met arm&dom?quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:36 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Erg is misschien het verkeerde woord aangezien sociologie een leer is welke slechts beschrijft en geen oordeel velt.
Ik denk dat het beter is om te zeggen "volgens mij onwenselijk". Al denk ik dat je donders goed begrijpt wat ik eerst schreef.
Culturele segregatie is er nu, en was er vroeger. Welk verschil wordt groter en welke gevolgen horen daarbij? Als iedereen gewoon naar volle tevredenheid zijn plaats kent in de maatschappij, dan kan dat uitstekend, gesegregeerd en al, langs elkaar heen leven. Of niet?quote:Maar dit verbleekt bij de maatschappelijke en sociale problemen. Grote culturele segregatie staat ons dan te wachten met alle gevolgen die daarbij horen. Tekenend voorbeeld, rotterdam.
Sociologisch gezien is geen enkele sociale ontwikkeling "erg".quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:53 schreef Willaaam het volgende:
Sociologisch gezien is dat erg.
Dit zou wel eens de juiste analyse kunnen zijn.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:39 schreef FeestNummer het volgende:
Trouwen op hetzelfde sociale niveau is er altijd al geweest.
Wat nieuw is dat het sociale niveau tegenwoordig sterk door opleiding wordt bepaald.
Was jij dan die intelligente of die "minder intelligente"?quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:40 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Het is idd niet het eerste wat je vraagt maar door je keuze van kroeg kan je je doelgroep al verkleinen.
Plus dat ik er van overtuigd ben dat het gewoon niet zou werken tussen iemand die onwijs intelligent is en iemand die duidelijk minder intelligent is. Dat ga je toch merken in de gesprekken en discussies(ja ik heb het zelf meegemaakt).
Wat is Lsg?quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:06 schreef PJORourke het volgende:
Lsg kwaliteit van het onderwijs, corps en leerrechten zullen hier wle toe bijdragen. Zeer spijtig allemaal, maar that's life in een vrije samenleving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |