abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45202494
Sketchup 6 Pro is uit
Trots van het Noorden!
pi_45208928
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:17 schreef Creature het volgende:

[..]

Leuk gedaan!

Heb ik trouwens ook al wat mee zitten testen
[afbeelding]
hoe heb jij die spiegeling gekregen

Verder wat zijn de vernieuwingen in 6
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45210529
Vandaag met de nieuwe 6 gewerkt. Wel wennen ja
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_45210925
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hoe heb jij die spiegeling gekregen

Ik vermoed een export naar een of ander programma (maxwell?)
Trots van het Noorden!
pi_45213141
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Ik vermoed een export naar een of ander programma (maxwell?)
Nope... een "vloer" gemaakt wat 30% transparant is.
Vervolgens een kopie van het logo gemaakt, in spiegelbeeld gezet en er onder geplaatst.
Scroll maar verder naar benee!
pi_45213375
Kijk dat kan ook

Enneh, hoe spiegel je in sketchup?
Trots van het Noorden!
pi_45216127
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:55 schreef Badabingea het volgende:
Vandaag met de nieuwe 6 gewerkt. Wel wennen ja
wat is er anders aan dan:?

is het de moeite waard of niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_45217737
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat is er anders aan dan:?

is het de moeite waard of niet
Van de website:

Text and Dimension tool improvements
We've made the text and dimension tools more versatile by supporting font sizes that remain fixed relative to a model. This makes it much easier to create CAD style annotation in Google SketchUp as dimensions and text can be sized proportionally to part of your model. We've also improved the quality on screen, in images and in printing.

Speed
Google SketchUp is now faster. See more of your model during view changes thanks to the way Google SketchUp can intelligently drop out rendering options as is needed while changing your view.

Force Inference directions

Now its easy to tell Google SketchUp exactly which direction you want using the arrow keys. Left = green, Up & down = Blue and, Right = Red. We've also added toggle functionality so you don't have to hold the keys down.

Better modifier keys
We've made using the modifier keys less confusing. Now its possible to create a copy at anytime during a move, rotate or push pull operation. Or if you accidentally made a copy you can switch back to normal tool operation. In the move tool its possible to switch between normal, copy and auto-folding at any time.

Intersect
We've made the intersect feature more robust. We've also added two new ways to intersect: Intersect Selected Only and Intersect with Context. Intersect Selected Only does just that. It performs an intersection between only the selected items and will ignore items that are not select. Intersect with context works while you are editing components and groups. It is a way to ignore items outside of the current context during intersect operations. Combined with paste in place and boolean modeling is easier than ever in Google SketchUp.

Paste in Place
Paste In Place is an improvement to the copy, cut and paste functions. Now the precise location is remembered for quick placement of a pasted selections. Its great for moving geometry in and out of components or groups without having to reposition your selection.

Two point perspective
Now you can set any view in Google SketchUp to be a two point perspective rendering. Quickly and easily recreate this classic style used by draftsmen and illustrators. The result is a simplified perspective image where all vertical lines in the model appear vertical on your screen, and in prints and image exports.
pi_45218579
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:17 schreef Creature het volgende:

[..]

Leuk gedaan!

Heb ik trouwens ook al wat mee zitten testen
[afbeelding]
Creature is back En z'n werke zijn weer even mooi en smooth als altijd
pi_45218678
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:25 schreef Kriebbel het volgende:
Kijk dat kan ook

Enneh, hoe spiegel je in sketchup?
Selecteer het object dat je wilt spiegelen --> Rechtermuisknop --> Flip along --> (kies een as)

moet je alleen ff uitvogele over welke as je em wilt uuh.. flippen als je de verkeerde as kiest kun je nog altijd op CTRL Z drukken
pi_45225998
Google SketchUp 6 is fijner Er zit nu een Sandbox-tool in waarmee je vrij gemakkelijk landschappen kan maken. Je kan de richting van een lijn of van je meetlat vastzetten op één as (groen, rood of blauw). Als je de muis dan beweegt zal de lijn niet van z'n baan afgaan. Verder is SketchUp 6 aanzienlijk sneller. Als ik eerst het beeld draaide bij mijn Legoproject, dan ging dat stotterend. Nu gaat het al een stuk soepeler. Ook verandert de 'view' niet meer in wireframe als ik de camerapositie verander. Ofterwijl:

SketchUp 6

Ik kan m'n legoproject alleen nog steeds niet in het 3D Warehouse zetten Er mag niet meer in dan 10 mb, maar ik zit al rond 42 mb Iemand enig idee waar ik bestanden van meer dan 40 mb op het internet kan dumpen?
pi_45235949
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:43 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Creature is back En z'n werke zijn weer even mooi en smooth als altijd
Thnx!
Afgelopen tijd druk gehad, dus geen SketchUp... Nu heb ik weer ff wat meer tijd.

Trouwens best kick die "fog-functie" in SK6!

Zie hier:
pi_45235983
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:53 schreef Creature het volgende:

[..]

Thnx!
Afgelopen tijd druk gehad, dus geen SketchUp... Nu heb ik weer ff wat meer tijd.

Zie hier:
[afbeelding]
best netjes alleen lijkt het net op het einde of het in 1 keer alles weg is
Every war is different, every war is the same.
  donderdag 11 januari 2007 @ 03:30:37 #164
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_45237929
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:54 schreef dekkered het volgende:

[..]

best netjes alleen lijkt het net op het einde of het in 1 keer alles weg is
Dat lijkt niet alleen zo, dat is waarschijnlijk ook zo

SU6 herkent trouwens enkele bestanden gemaakt met SU5 niet meer.
Asjemenou
pi_45238788
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Je kan de richting van een lijn of van je meetlat vastzetten op één as (groen, rood of blauw). Als je de muis dan beweegt zal de lijn niet van z'n baan afgaan.

Ook verandert de 'view' niet meer in wireframe als ik de camerapositie verander. Ofterwijl:
Dat kan in SU 5 ook wel
Trots van het Noorden!
pi_45244696
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Google SketchUp 6 is fijner Er zit nu een Sandbox-tool in waarmee je vrij gemakkelijk landschappen kan maken. Je kan de richting van een lijn of van je meetlat vastzetten op één as (groen, rood of blauw). Als je de muis dan beweegt zal de lijn niet van z'n baan afgaan. Verder is SketchUp 6 aanzienlijk sneller. Als ik eerst het beeld draaide bij mijn Legoproject, dan ging dat stotterend. Nu gaat het al een stuk soepeler. Ook verandert de 'view' niet meer in wireframe als ik de camerapositie verander. Ofterwijl:

SketchUp 6

Ik kan m'n legoproject alleen nog steeds niet in het 3D Warehouse zetten Er mag niet meer in dan 10 mb, maar ik zit al rond 42 mb Iemand enig idee waar ik bestanden van meer dan 40 mb op het internet kan dumpen?
die zat ook al in 5
pi_45246268
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die zat ook al in 5
Nooit kunnnen vinden
pi_45246334
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:28 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Nooit kunnnen vinden
hij zat ook redelijk verstopt maar op de sketch up site staat hoe het moet
pi_45258037
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:53 schreef Creature het volgende:

[..]

Thnx!

Zie hier:
[afbeelding]
Mooie brug, niet zelf gemaakt of wel Fog effect is leuk ja
pi_45264009
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:45 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Mooie brug, niet zelf gemaakt of wel Fog effect is leuk ja
Nee.. Niet zelf gemaakt.
Uit de 3d warehouse
pi_45270317
Een pre-viz krabbeltje in Sketchup door mij om wat inzicht in de ruimte van de kast te krijgen. Het project staat in K&W

pi_45270827
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:53 schreef tnimble het volgende:
Een pre-viz krabbeltje in Sketchup door mij om wat inzicht in de ruimte van de kast te krijgen. Het project staat in K&W

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een details
  FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 09:37:47 #173
151126 angel008
pi_45276189
zou ik hier ook een verzoekje mogen plaatsen ?

ik ben namelijk op zoek naar een beweegbare stand waarop een lcd tv komt te hangen en ergens in het midden ook nog een soort plateu komt te staan waarop de pc komt te staan waar dus de pc komt te staan om de lcd tv aan te sturen.

ik heb wel enkele voorbeelden waar een evt geintereseerde zich kan aan werpen..

en betreffende pc

mijn idee is dus dat de pc ergens in het midden komt te hangen en dat de kabels dmv de holle buis naar de lcd lopen en de stroom kabel door de pc naar beneden loopt en bij de voet uit komt (om hier dan een stekkerblok te hebben om de tv en pc stroom te geven en vanuit daar 1 kabel naar het stopcontact gaat.

probleem is het idee zelf heb ik wel maar een sketchup artist ben ik niet (ben nu een poging aan het wagen maar ik ben niet zo'n artiest in dit soort dingen..
pi_45277307
Maar wat moet er in sketchup gemaakt worden dan?
Trots van het Noorden!
  FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 10:48:20 #175
151126 angel008
pi_45277824
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:26 schreef Kriebbel het volgende:
Maar wat moet er in sketchup gemaakt worden dan?
een model stand maar dan met een plateu in het midden welke ik naar onze lasser kan sturen en dat hij dit dan voor ons kan realiseren (de stand hierboven heeft nml een holle buis waar de kabels inkunnen maar geen gat in het midden en ook geen optie tot plateu..)

en ik zou dit graag in 3d kunnen presenteren (we moeten nml 3 van dit soort systemen laten maken)

net een poging gedaan tot maken ervan met sketchup maar dat was op zn zachts gezegd een drama..

edit :

krijg net te horen dat er toch liever een verstelbaar systeem moet komen dus de ronde buis moet vervangen worden voor een rechthoekige welke uit 2 delen bestaat (waarvan er ergens boven bv een knop moet komen zitten waarmee de hoogte versteld kan worden (losdraaien verstellen vastdraaien)

dit systeem moet dus wel boven de plek komen waar de pc hangt vanwege de kabels die in de goot moet lopen (en dat gat mag dus niet dichtvallen)

word ik all vervelend ?

[ Bericht 14% gewijzigd door angel008 op 12-01-2007 11:27:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')