Ooit.. zul je een geslachtsdeel tot in elk detail in 3D kunnen makenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:42 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
nja ik heb tenminste iemand laten lachen.
Hoe doe je dat?!quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:27 schreef Creature het volgende:
Ik heb m'n pakje kauwgom omgezet naar 3d studio max formaat... 't ziet er best goed uit
[afbeelding]
Met SketchUp Pro exporteren naar een *.3ds bestand,quote:
Kut, ik heb geen Proquote:Op donderdag 18 januari 2007 17:26 schreef Creature het volgende:
[..]
Met SketchUp Pro exporteren naar een *.3ds bestand,
die vervolgens importeren in 3D Studio Max.
En heb er om het wat mooier te maken nog een paar spots (lichten) bij gezet.
nanananaquote:
Het wordt tijd voor de pro-versiequote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:00 schreef Creature het volgende:
Zo... dat 3D Studio Max begin ik inmiddels ook een beetje door te krijgen.
Nu een animatie van gemaakt
[afbeelding]
Hier de Hi-Res Quicktime te vinden:
http://www.megaupload.com/?d=VHN5D4A1
*kuch*usenet*kuch*quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:08 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor de pro-versieHoe kom jij eraan? Je hebt er toch niet voor betaald he?
Nooit van gehoordquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/NNTPquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:25 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Nooit van gehoordOp Limewire vindt ie 'vreemd genoeg' alleen maar bestanden van 180 KB met de naam SketchUp Pro 6
![]()
tu ik kan kijken of ik hem kan hosten voor een hele korte tijd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:25 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Nooit van gehoordOp Limewire vindt ie 'vreemd genoeg' alleen maar bestanden van 180 KB met de naam SketchUp Pro 6
![]()
Mooi gedaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Heb een free trial van zowel SketchUp Pro als 3Ds Max. Dit is het resultaat van importeren, zonder enige bewerking. Want ik snap eerlijk gezegd geen fuck van 3Ds Max3Ds max had ook nogal veel moeite met m'n inmiddels 52 mb groot- Legoproject.
[afbeelding]
*klik!*
Snap alleen nog niet waarrom dat "smoothe" van ronde dingen verdwijnt. Zoals bij die twee pijpen, je ziet de vlakjes waaruit die ronde dingen bestaan gewoon, dat was niet de bedoeling![]()
Je kunt toch gewoon de Pro versie downloaden?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:08 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor de pro-versieHoe kom jij eraan? Je hebt er toch niet voor betaald he?
Die boot wordt nog lastig denk ikquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:40 schreef s1mon het volgende:
En mijn 2e creatie, een CD hoesje, met minder ronde vormen maar met veel meer details die hier lang niet allemaal in zitten:
[[url=http://xs211.xs.to/xs211/07036/CD.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Hij is ook nog niet af, vooral de doorzichtige buitenkant is nog helemaal niet mooi, maar het was ook maar een probeelsel
Sketchup is verslavend!
Edit: Ik ben even wat dingen aan het proberen, en heb nu een vraag. Ik ben een boot aan het maken, en heb daarbij, voor de kiel, gebogen vlakken. Hoe maak ik daar echte vakken van, dus zodat ik ze een kleurtje kan geven? Hier een screen:
[[url=http://xs211.xs.to/xs211/07036/boot.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
mm dat is toch wel de moeite want dat lukte eerder nietquote:Op zondag 21 januari 2007 23:02 schreef Xbox_360 het volgende:
ISketchUp. Je kan eindelijk renderen
Ben ik de enige, of heeft iemand anders de Podium renderer ook al gedownload? Het werkt best goed, heb net ff wat geprobeerd
![]()
[afbeelding]
Zoals je ziet kun je nu lichten maken en hoeveelheid reflectie van oppervlakte kiezen. Bij de spiegel kun je de muur-textuur er half doorheen zien. Dat komt omdat één zeide van de rechthoek (zegmaar de achterkant) de textuur van de muur heeft.
Wel jammer dat het renderen vrij lang duurtJe kunt wel de kwaliteit instellen, deze duurde ongeveer 3 minuten om te renderen. Updates will follow
![]()
Via deze website kun je em downloaden. Dit is de officiele site (vanuit daar werd ik ook doorgelinkt):
http://www.suplugins.com/help.php#Getting%20Started Hier staat ook de handleiding op trouwens.
Ik heb alweer wat nieuws geprobeerd:quote:Op maandag 22 januari 2007 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mm dat is toch wel de moeite want dat lukte eerder niet
Ik hebt het eens geprobeerd, maar het is me tot nu toe niet gelukt. Ik heb hem wel in het 3D Warehouse gezet, hier.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:44 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Die boot wordt nog lastig denk ikJe zou eerst meerdere bogen moeten maken vanuit elk endpoint. Daarna moet je tussen alle endpoint lijnen trekken zodat er vlakjes ontstaan en dat is best veel werk, zeker als je net begonnen bent met SketchUp zul je dat nog niet helemaal onder de knie hebben. Mocht het alleenmaal in één keer lukken: nadat alle vlakjes zijn ontstaan moet je ze "smooth" maken door alle vlakjes te selecteren en dan: rechtermuisknop: soften/smooth edges, en dan alles op maximaal instellen. Je zou em vast in het 3D Warehouse kunnen zetten, ik wil het ook wel proberen.
![]()
Ok, heb em gedownloadquote:Op maandag 22 januari 2007 13:09 schreef s1mon het volgende:
[..]
Ik hebt het eens geprobeerd, maar het is me tot nu toe niet gelukt. Ik heb hem wel in het 3D Warehouse gezet, hier.![]()
Die mist geeft het wel sfeer. Zelf zou ik als ik jou was alleen de textures wat minder grof maken, maarja, dat is mijn meningquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:34 schreef s1mon het volgende:
Dat studio gedoe had ik ookal gezien, zijn inderdaad ontzettend mooie resultaten mee te krijgen, maar ik hou het voorlopig nog even op de gewone sketchup, eerst dat maar eens doorkrijgen
Ben bezig met een nieuw projectje, een brug:
[[url=http://xs511.xs.to/xs511/07042/BRUG12.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Beetje de Golden Gate brug nageaapt, en voor de rest details zelf verzonnen.
De brug is al zo goed als af, dus ik ben nu bezig dingen er rondom te maken, zoals het stoplicht.. Fog is wel een leuk effect bij zulk soort bouwsels
Ik sta altijd open voor meningen en kritiekquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Die mist geeft het wel sfeer. Zelf zou ik als ik jou was alleen de textures wat minder grof maken, maarja, dat is mijn mening
nee ik bedoel de textuur van het asfalt. Minder fijn bedoelde ik eigenlijkquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:08 schreef s1mon het volgende:
[..]
Ik sta altijd open voor meningen en kritiekMaar wat bedoel je precies met minder grof?
Niet van die grote rechte vlakken ofzo?
Zeer mooiquote:Op maandag 22 januari 2007 13:21 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ok, heb em gedownloadZal deze week eens kijken. Ik heb morgen m'n theorie-examen (voor rijles) dus vandaag ff wat minder tijd voor SketchUp
![]()
Heb vanochtend nog één project gerenderd. Dit duurde dik een half uurKwaliteitsinstellingen stonden ook vrij hoog, maar ik blijf het te lang vinden. Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Je kan er dus wel sfeervolle plaatjes mee makenVolgens hun website waren ze er mee bezig om het programma wat sneller te laten werken.
Dat had ik eerst ook, maar ik weet al waaraan dat ligt. Ga naar View - Face style en kies dan monochrome. Als je dan in de kamer kijkt zie je waarschijnlijk blauwachtige vlakken. Daar ligt het probleem dus, elk vlak heeft van zichzelf een blauwachtige en een witte kant. Je kan deze vlakken het beste allebei wit maken (voor wit licht) en je moet er voor zorgen dat de 'witte' kant van het vlak aan de binnenkant van de ruimte zit. Als het vlak niet goed staat, klik je: rechtermuisknop op het vlak en klik je op: Reverse faces. Verder laat ik meestal geen muren open staan, ook niet achter de camera.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:32 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Zeer mooi, heb ook al een beetje zitten kloten met studio nu maar het wil nog niet echt lukken.. Als ik de camera(ik bedoel wat je zelf op je scherm ziet) in een kamer/gang zet met lichtengevende dingen daarin dan krijg ik toch een helemaal donker plaatje, alsof de lichten er niet waren. Hoe doe jij dat in zo'n kamer? Laat je 1 muur open ofzo?(De muur achter de camera?)
Ik geloof dat ik het snap ja. Net een "buiten"-render gedaan en die was wel aardig gelukt. Duurt alleen wel ZEER lang zeg, maarja beter iets dan nietsquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:49 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Dat had ik eerst ook, maar ik weet al waaraan dat ligt. Ga naar View - Face style en kies dan monochrome. Als je dan in de kamer kijkt zie je waarschijnlijk blauwachtige vlakken. Daar ligt het probleem dus, elk vlak heeft van zichzelf een blauwachtige en een witte kant. Je kan deze vlakken het beste allebei wit maken (voor wit licht) en je moet er voor zorgen dat de 'witte' kant van het vlak aan de binnenkant van de ruimte zit. Als het vlak niet goed staat, klik je: rechtermuisknop op het vlak en klik je op: Reverse faces. Verder laat ik meestal geen muren open staan, ook niet achter de camera.
Snapévous?![]()
Edit: sla wel op voordat je gaat renderen. Soms sluit het hele programma af als je tijdens het renderen op Stop drukt.
Het is inderdaad erg sloom.. Ik heb de instellingen nu rond de 13% staan (kwaliteit en anti-alias) en dat is hoog genoeg. Maar het blijft ontiegelijk sloomquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:13 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het snap ja. Net een "buiten"-render gedaan en die was wel aardig gelukt. Duurt alleen wel ZEER lang zeg, maarja beter iets dan niets. En de instellingen verlagen helpt ook
.
Bedankt voor de tip van het eerst opslaan, ben daar te vaak slordig mee![]()
ja dat kon iik jullie oook wel vertellen renderen is een zeer cpu intensief processquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg sloom.. Ik heb de instellingen nu rond de 13% staan (kwaliteit en anti-alias) en dat is hoog genoeg. Maar het blijft ontiegelijk sloomBen nu al dik een uur aan het wachten en hij zit nu op 32% van de anti-alias (wel de laatste stap, dus het ergste heb ik gehad). Ik post het em als ie klaar is, even kijken of het het wachten waard was
![]()
Ja klopt, maar volgens mij moet het wel sneller kunnen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja dat kon iik jullie oook wel vertellen renderen is een zeer cpu intensief process
jaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar volgens mij moet het wel sneller kunnen.
Podium is nu al zo'n 2 uur aan het renderenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja
een snellere cpu kopen of een profi videokaart![]()
ja dat chroom wat wil je anders elke foton moet bereknd worden en bounced over 4+ vlakkenquote:
Selecteer het huis --> Druk op S of ga naar Tools - Scale. Kies dan de juiste punt uit, klik er één keer op en rek het geheel vast uit in de juiste richting. Voer 1,5 in voor 1,5 keer zo groot. Druk op Enter.. é violaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:51 schreef s1mon het volgende:
Weet iemand hoe ik dit huisje kan vergroten, naar 1,5 keer zo groot ofzo?
[afbeelding]
Bedankt voor de tip, het klopt nu beterquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:09 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Selecteer het huis --> Druk op S of ga naar Tools - Scale. Kies dan de juiste punt uit, klik er één keer op en rek het geheel vast uit in de juiste richting. Voer 1,5 in voor 1,5 keer zo groot. Druk op Enter.. é viola![]()
Heb je SketchUp 6 of 5? 6 is namelijk aanzienlijk snellerquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:25 schreef s1mon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, het klopt nu beterIk heb nu een brug, een kruispunt, en een soort van stadhuis. Ik wil er nog meer bijmaken, het nadeel is alleen dat m'n PC het steeds slechter trekt.. Iets kleuren geven duurt al wat langer, en als ik veel andere programma's open heb staan, laat hij geen asfalt enzo zien bij het slepen. Niet heel erg, maar dat wordt het wel als ik er nog meer bij bouw, ben ik bang..
Veel in verschillende lagen werken helpt ook wel, kun je bepaalde dingen makkelijker evensnel uitzettenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:25 schreef s1mon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, het klopt nu beterIk heb nu een brug, een kruispunt, en een soort van stadhuis. Ik wil er nog meer bijmaken, het nadeel is alleen dat m'n PC het steeds slechter trekt.. Iets kleuren geven duurt al wat langer, en als ik veel andere programma's open heb staan, laat hij geen asfalt enzo zien bij het slepen. Niet heel erg, maar dat wordt het wel als ik er nog meer bij bouw, ben ik bang..
Tja, in het echt is ie ook grootquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:36 schreef Kriebbel het volgende:
Briljant, dat ding heb ik thuis ook staan
Alleen de 'klauwen' lijken me wat fors?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |