Ok, heb em gedownloadquote:Op maandag 22 januari 2007 13:09 schreef s1mon het volgende:
[..]
Ik hebt het eens geprobeerd, maar het is me tot nu toe niet gelukt. Ik heb hem wel in het 3D Warehouse gezet, hier.![]()
Die mist geeft het wel sfeer. Zelf zou ik als ik jou was alleen de textures wat minder grof maken, maarja, dat is mijn meningquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:34 schreef s1mon het volgende:
Dat studio gedoe had ik ookal gezien, zijn inderdaad ontzettend mooie resultaten mee te krijgen, maar ik hou het voorlopig nog even op de gewone sketchup, eerst dat maar eens doorkrijgen
Ben bezig met een nieuw projectje, een brug:
[[url=http://xs511.xs.to/xs511/07042/BRUG12.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Beetje de Golden Gate brug nageaapt, en voor de rest details zelf verzonnen.
De brug is al zo goed als af, dus ik ben nu bezig dingen er rondom te maken, zoals het stoplicht.. Fog is wel een leuk effect bij zulk soort bouwsels
Ik sta altijd open voor meningen en kritiekquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Die mist geeft het wel sfeer. Zelf zou ik als ik jou was alleen de textures wat minder grof maken, maarja, dat is mijn mening
nee ik bedoel de textuur van het asfalt. Minder fijn bedoelde ik eigenlijkquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:08 schreef s1mon het volgende:
[..]
Ik sta altijd open voor meningen en kritiekMaar wat bedoel je precies met minder grof?
Niet van die grote rechte vlakken ofzo?
Zeer mooiquote:Op maandag 22 januari 2007 13:21 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ok, heb em gedownloadZal deze week eens kijken. Ik heb morgen m'n theorie-examen (voor rijles) dus vandaag ff wat minder tijd voor SketchUp
![]()
Heb vanochtend nog één project gerenderd. Dit duurde dik een half uurKwaliteitsinstellingen stonden ook vrij hoog, maar ik blijf het te lang vinden. Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Je kan er dus wel sfeervolle plaatjes mee makenVolgens hun website waren ze er mee bezig om het programma wat sneller te laten werken.
Dat had ik eerst ook, maar ik weet al waaraan dat ligt. Ga naar View - Face style en kies dan monochrome. Als je dan in de kamer kijkt zie je waarschijnlijk blauwachtige vlakken. Daar ligt het probleem dus, elk vlak heeft van zichzelf een blauwachtige en een witte kant. Je kan deze vlakken het beste allebei wit maken (voor wit licht) en je moet er voor zorgen dat de 'witte' kant van het vlak aan de binnenkant van de ruimte zit. Als het vlak niet goed staat, klik je: rechtermuisknop op het vlak en klik je op: Reverse faces. Verder laat ik meestal geen muren open staan, ook niet achter de camera.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:32 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Zeer mooi, heb ook al een beetje zitten kloten met studio nu maar het wil nog niet echt lukken.. Als ik de camera(ik bedoel wat je zelf op je scherm ziet) in een kamer/gang zet met lichtengevende dingen daarin dan krijg ik toch een helemaal donker plaatje, alsof de lichten er niet waren. Hoe doe jij dat in zo'n kamer? Laat je 1 muur open ofzo?(De muur achter de camera?)
Ik geloof dat ik het snap ja. Net een "buiten"-render gedaan en die was wel aardig gelukt. Duurt alleen wel ZEER lang zeg, maarja beter iets dan nietsquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:49 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Dat had ik eerst ook, maar ik weet al waaraan dat ligt. Ga naar View - Face style en kies dan monochrome. Als je dan in de kamer kijkt zie je waarschijnlijk blauwachtige vlakken. Daar ligt het probleem dus, elk vlak heeft van zichzelf een blauwachtige en een witte kant. Je kan deze vlakken het beste allebei wit maken (voor wit licht) en je moet er voor zorgen dat de 'witte' kant van het vlak aan de binnenkant van de ruimte zit. Als het vlak niet goed staat, klik je: rechtermuisknop op het vlak en klik je op: Reverse faces. Verder laat ik meestal geen muren open staan, ook niet achter de camera.
Snapévous?![]()
Edit: sla wel op voordat je gaat renderen. Soms sluit het hele programma af als je tijdens het renderen op Stop drukt.
Het is inderdaad erg sloom.. Ik heb de instellingen nu rond de 13% staan (kwaliteit en anti-alias) en dat is hoog genoeg. Maar het blijft ontiegelijk sloomquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:13 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het snap ja. Net een "buiten"-render gedaan en die was wel aardig gelukt. Duurt alleen wel ZEER lang zeg, maarja beter iets dan niets. En de instellingen verlagen helpt ook
.
Bedankt voor de tip van het eerst opslaan, ben daar te vaak slordig mee![]()
ja dat kon iik jullie oook wel vertellen renderen is een zeer cpu intensief processquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg sloom.. Ik heb de instellingen nu rond de 13% staan (kwaliteit en anti-alias) en dat is hoog genoeg. Maar het blijft ontiegelijk sloomBen nu al dik een uur aan het wachten en hij zit nu op 32% van de anti-alias (wel de laatste stap, dus het ergste heb ik gehad). Ik post het em als ie klaar is, even kijken of het het wachten waard was
![]()
Ja klopt, maar volgens mij moet het wel sneller kunnen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja dat kon iik jullie oook wel vertellen renderen is een zeer cpu intensief process
jaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar volgens mij moet het wel sneller kunnen.
Podium is nu al zo'n 2 uur aan het renderenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja
een snellere cpu kopen of een profi videokaart![]()
ja dat chroom wat wil je anders elke foton moet bereknd worden en bounced over 4+ vlakkenquote:
Selecteer het huis --> Druk op S of ga naar Tools - Scale. Kies dan de juiste punt uit, klik er één keer op en rek het geheel vast uit in de juiste richting. Voer 1,5 in voor 1,5 keer zo groot. Druk op Enter.. é violaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:51 schreef s1mon het volgende:
Weet iemand hoe ik dit huisje kan vergroten, naar 1,5 keer zo groot ofzo?
[afbeelding]
Bedankt voor de tip, het klopt nu beterquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:09 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Selecteer het huis --> Druk op S of ga naar Tools - Scale. Kies dan de juiste punt uit, klik er één keer op en rek het geheel vast uit in de juiste richting. Voer 1,5 in voor 1,5 keer zo groot. Druk op Enter.. é viola![]()
Heb je SketchUp 6 of 5? 6 is namelijk aanzienlijk snellerquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:25 schreef s1mon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, het klopt nu beterIk heb nu een brug, een kruispunt, en een soort van stadhuis. Ik wil er nog meer bijmaken, het nadeel is alleen dat m'n PC het steeds slechter trekt.. Iets kleuren geven duurt al wat langer, en als ik veel andere programma's open heb staan, laat hij geen asfalt enzo zien bij het slepen. Niet heel erg, maar dat wordt het wel als ik er nog meer bij bouw, ben ik bang..
Veel in verschillende lagen werken helpt ook wel, kun je bepaalde dingen makkelijker evensnel uitzettenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:25 schreef s1mon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, het klopt nu beterIk heb nu een brug, een kruispunt, en een soort van stadhuis. Ik wil er nog meer bijmaken, het nadeel is alleen dat m'n PC het steeds slechter trekt.. Iets kleuren geven duurt al wat langer, en als ik veel andere programma's open heb staan, laat hij geen asfalt enzo zien bij het slepen. Niet heel erg, maar dat wordt het wel als ik er nog meer bij bouw, ben ik bang..
Tja, in het echt is ie ook grootquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:36 schreef Kriebbel het volgende:
Briljant, dat ding heb ik thuis ook staan
Alleen de 'klauwen' lijken me wat fors?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |