abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43218416
Zoals hier en daar te lezen zit de kans erin dat het hier niet heel lang meer gaat duren. Nu lees ik hier al maanden langer mee dan ik post maar ik vraag me toch iets af:

Als je vrouw zwanger is (en dan vooral de laatste maanden) lijkt het bijna vanzelfsprekend dat je meer rekening met haar houdt, rustiger aan doet en - zeker in het geval ze lichamelijk klachten heeft - jezelf niet opdringt. Echter daar zit bij mij toch ook wel een kleine irritatie; temeer omdat waar ik haar van beschuldig (egoïsme, alleen met zichzelf bezig zijn en absoluut geen behoefte hebben aan wat voor lichamelijk contact dan ook dat verder gaat dan "hou me even vast ik voel me niet lekker/verdrietig/koud/etc") natuurlijk ook voor mij opgaat. Ze is niet alleen de aanstaande moeder van mijn kind maar ook mijn vrouw en - normaal gesproken, hoewel eerder ook niet wekelijks - minnares.

Vanzelfsprekend is ze nu op het eind van de zwangerschap meer bezig met de geboorte maar iedere vorm van aandacht die niet op het kind maar op haar gericht is lijkt haar wel te irriteren. Als ik aangeef dat ik haar nog steeds mooi en erotisch vind reageert ze daar heel geïrriteerd op, ik mag niet aan haar borsten zitten want die zijn zo vreselijk gevoelig (en jij wil borstvoeding gaan geven?!) en sex is al helemaal uit den boze. Daar een reden voor geven is kennelijk niet nodig.

Ondanks dat ik meestal alle begrip voor haar kan opbrengen ontkom ik er af en toe niet aan wat geïrriteerd te zijn (hopelijk zonder dat duidelijk te laten blijken) omdat het eigenlijk de afgelopen 9 maanden een beetje lijkt dat nu ze eenmaal zwanger is ik mijn nut gediend heb en niet meer nodig ben behalve voor steun in de zwangerschap, ik ben dan ook heel erg bang dat ze straks wordt zoals de vrouw van een kennis van mij. Die wilde na de bevalling met geen vinger meer worden aangeraakt (hun dochter is net drie geworden) want "ze wil geen polonaise meer aan haar lijf, ze is nu tenslotte moeder (alsof je dan verder ook helemaal niets meer bent) en heeft daar geen behoefte meer aan"

Klinkt dit mensen bekend in de oren, zijn er veel vrouwen die hiervan last hebben (en dan heb ik het niet over de eerste maanden na de bevalling) en is er iets aan te doen? Hoewel sex zeker niet het belangrijkste in een relatie is kan ik me ook geen relatie voorstellen zónder. Dan kun je net zogoed een leuke vriendschap hebben.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 3 november 2006 @ 22:47:11 #2
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43218848
Ja, klinkt me bekend in de oren . Ik kan je maar 1 tip geven, niet teveel over zeuren. Komt nl vanzelf wel goed.
Maar ik denk wel dat sex 6 weken na de bevalling eerder uitzondering als regel is.

Er was ooit een topic over sex na de bevalling, meen ik me te herinneren, maar die is vast heel erg ver weggezakt in de krochten van FOK .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_43219089
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:47 schreef Leah het volgende:
Ja, klinkt me bekend in de oren . Ik kan je maar 1 tip geven, niet teveel over zeuren. Komt nl vanzelf wel goed.
Maar ik denk wel dat sex 6 weken na de bevalling eerder uitzondering als regel is.

Er was ooit een topic over sex na de bevalling, meen ik me te herinneren, maar die is vast heel erg ver weggezakt in de krochten van FOK .
Niet lulligt bedoeld, maar daar heb ik dus helemaal niets aan. Want: wat is teveel zeuren? Als ik - wanneer ze onder de douche uitkomt - een toespeling maak, wanneer ik een keer in de week tegen haar aan ga liggen in bed of als ik op vrijdagavond gewoon botweg vraag of er nog geneukt gaat worden? Natuurlijk snap ik ook wel dat ze die vraag niet drie keer per dag wil krijgen maar schijnbaar is zelfs de suggestie al "zeuren" op dit moment. Alsof de hele wereld om haar draait zeg maar.

overigens las ik ergens dat in de maanden na de bevalling mannen het vaakst vreemdgaan. zou dat hierdoor kunnen komen?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 3 november 2006 @ 22:58:32 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43219248
Ik gok dat het niet zozeer is dat de hele wereld draait om haar, maar om jullie kindje. Dat er voor haar op dit moment echt even niks anders bestaat dan dat.

En daarnaast kan ik me zo voorstellen dat je echt niet aan seks moet denken als je zo'n enorme buik mee moet zeulen, je zit volgens mij gewoon niet echt lekker in je vel op zo'n moment.

Het kan trouwens ook wel anders hoor... er zijn ook vrouwen die tijdens de zwangerschap gewoon net zo veel, zo niet meer, zin hebben in seks dan ervoor.

'Niet te veel zeuren'... Volgens mij gewoon 'niet zeuren en even je kiezen op elkaar'. Onze lieve heer heeft je 2 handjes gegeven, gebruik ze!
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:02:34 #5
103793 kozakken
Living the life
pi_43219415
OMG, de wereld draait ook om haar en jullie kindje! Tjonge jonge zeg. Ze is zwanger van jullie kind, hormonale superbom, geheel veranderd lijf in uiterlijk en gevoel en dan vraag jij je af of je wel genoeg aan sex toekomt en of dat in de toekomst beter zal gaan worden.

vrijdag 3 november 2006 @ 23:05:37 #6
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_43219542
Ik zeg: 2,5 maand na de bevalling zwanger ;-)
En ja... sex tijdens de zwangerschap kan en is óók belangrijk.
Shaven..... not furred
pi_43219622
Je vrouw is over een paar dagen uitgerekend. Ze kan haar energie wel beter besteden nou. Als ze nou nog eerder in d'r zwangerschap zat dan oke, dan snap ik je nog wel, maar nu zeur je dus.

En na de bevalling: die sex komt wel weer en je moet niet luisteren naar verhalen van kennis Jan en buurman Klaas en neef Piet. Die lullen maar wat omdat ze toch wat te zeiken moeten hebben op een verjaardag.
Variety is the spice of life
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:08:56 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43219677
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:02 schreef kozakken het volgende:
OMG, de wereld draait ook om haar en jullie kindje! Tjonge jonge zeg. Ze is zwanger van jullie kind, hormonale superbom, geheel veranderd lijf in uiterlijk en gevoel en dan vraag jij je af of je wel genoeg aan sex toekomt en of dat in de toekomst beter zal gaan worden.

Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht. 9 maanden is heel lang en gezien het feit dat er na de bevalling ook nog een aantal weken/maanden niet gevreeen kan worden kan ik me voorstellen dat dat voor een aantal mannen best vervelend kan zijn.
Je hoeft niet altijd gelijk te neuken, maar andere dingen zouden wel kunnen. Dat is toch ook een kwestie van geven en nemen? Niet dan iemand dingen tegen haar zin zou moeten gaan doen, maar je geirriteerd en afwijzend reageren bij elke poging tot aanhankelijkheid is het andere uiterste lijkt me.
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:13:48 #9
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43219876
Gewoon NIET zeuren! Ook toespelingen in de douche waren mij al teveel....
Sex stond iig errug laag op mijn prioriteitenlijstje. Ik voelde me sexloos, en wilde ook graag zo behandeld worden. Zeker als je dag in dag uit bezig bent met een wezentje dat levensafhankelijk is van jouw beschikbaarheid als moeder, kun je die andere "afhankelijke" er even niet bij hebben, die kan voor zichzelf zorgen tenslotte .

Het goede nieuws is ... het komt allemaal goed . Kan alleen een maandje of 6 duren.

Succes ermee ! En vergeet niet van je kind te genieten .
pi_43219970
Trouwens, om de weeën goed op gang te krijgen wil sex (en klaarkomen) nog wel eens helpen. Misschien helpt dat haar over de streep?

Ik had trouwens wel zin in sex tijdens de zwangerschap, maar niet echt in neuken, want dat vond ik dan weer eng. Maar er zijn genoeg andere dingen te doen. Na de bevalling en de eerste maanden met kind was ik sexlozer lijkt wel, maar dat was van vermoeienis. Maar daar had mijn man ook last van dus dat was wel in evenwicht. Inmiddels is dat allemaal weer goed gekomen.
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † vrijdag 3 november 2006 @ 23:17:34 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43220016
we spreken je nog wel tegen die tijd be
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:18:10 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43220041
Oh, overigens snap ik wel dat ze zeker de laatste 2 (3?) maanden echt totaal niet aan seks moet denken, en dan zijn toespelingen al te veel.
Het is hele irritant om steeds te moeten zeggen 'Liever niet schat'. Dan ga je vanzelf kribbig reageren omdat zij wrsch vindt dat jij je dat ook best zelf kunt bedenken. Niet doen dus.
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:19:32 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43220101
.

[ Bericht 37% gewijzigd door BE op 03-11-2006 23:24:47 ]
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:22:22 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43220216
Whoehaaa! Ik wou het net posten .
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:24:51 #15
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43220308
Maar, ik moet eerlijk zeggen, dit soort post's irriteren me mateloos. Die van de TS dan hè?
Tuurlijk snap ik het wel, maar dan nog. Je vrouw staat op het punt van bevallen, en jij maakt je druk om sex .
Maar dat zal vast komen omdat ik een vrouw ben .
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:25:39 #16
103793 kozakken
Living the life
pi_43220324
en dat was precies waarom mijn reactie er nu zo staat. tanx leah voor het beter formuleren!
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:26:08 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43220343
De timing is op z'n zachtst gezegd rottig, dat ben ik wel met je eens idd.

Maar als je zo'n voorbeeld in je omgeving hebt die dus echt niks meer wil nadat er een kind is kan ik me voorstellen dat je wel af en toe een doemscenario door je hoofd schiet.
Hoe vaak hoor je daar geen verhalen en grappen over?
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:29:09 #18
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43220449
Ow, maar die grap had die van mij ook kunnen maken hoor. Ben alleen blij voor ons sexleven dat ie 'm niet gemaakt heeft .
pi_43220468
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht. 9 maanden is heel lang en gezien het feit dat er na de bevalling ook nog een aantal weken/maanden niet gevreeen kan worden kan ik me voorstellen dat dat voor een aantal mannen best vervelend kan zijn.
Je hoeft niet altijd gelijk te neuken, maar andere dingen zouden wel kunnen. Dat is toch ook een kwestie van geven en nemen? Niet dan iemand dingen tegen haar zin zou moeten gaan doen, maar je geirriteerd en afwijzend reageren bij elke poging tot aanhankelijkheid is het andere uiterste lijkt me.
Mee eens...
Iemand schreef dat je 2 handjes hebt..zij heeft ze ook. Het kan best van 2 kanten komen vind ik. En ik ben zwanger dus ik heb geen zin vind ik niet helemaal eerlijk. Hij heeft zin..zij niet, een passende middenweg moet er toch wel te vinden zijn, tenminstte zo heb ik beide zwangerschappen geredeneerd.
Wat me opvalt is dat best veel meiden zich schamen voor hun dikker wordende lichaam en dan liever kiezen voor afwijzing, dan voor de schaamte ondergaan. Misschien kun je eens en toespeling maken in het donker

Enne TS.... over gevoelige borsten tijdens de zwangerschap en borstvoeding willen geven :
De eerste wéken ga je dóór de grond inderdaad met borstvoeding geven....
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  † In Memoriam † vrijdag 3 november 2006 @ 23:30:27 #20
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:32:14 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43220561
Ja maar, ik had gewoon geen zin . Maar dan ook echt GEEN zin, niet om aan te raken, niet om aangeraakt te worden, gewoon niet... Sexloos dus.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:33:44 #22
103793 kozakken
Living the life
pi_43220616
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:32 schreef Leah het volgende:
Ja maar, ik had gewoon geen zin . Maar dan ook echt GEEN zin, niet om aan te raken, niet om aangeraakt te worden, gewoon niet... Sexloos dus.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
nee, zeker niet. sluit me hierbij aan. werd al kriegel bij het idee alleen.
  Admin vrijdag 3 november 2006 @ 23:37:12 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43220727
Goede vraag TS, geweldig topic, tvp dus
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:39:10 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43220791
Ja duhuh . Dan vertel maar op zijn minst hoe het in de goede ooude tijd was Yvonne .
  Admin vrijdag 3 november 2006 @ 23:41:29 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43220864
Morgenochtend, vandaar de tvp, en mens mens wat ben IK blij dat ze groot zijn
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')