abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43239077
@allsystemshalt

Die gitaar is niet zo waar k van zeg joepie
pi_43239233
Die dingen zijn stevig genoeg hoor
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_43239495
Oh ok, ik zag er 1 in de winkel en die knop was al helemaal uitgelubbert.
pi_43240069
Even iets anders

http://www.youtube.com/watch?v=szY7jmWHXJc

Is dit meisje van een andere planeet?
pi_43240566
Check die kleine handjes eens gaan over die grote gitaar [in verhouding dan hé].

....
pi_43243549
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:22 schreef Olio het volgende:
Even iets anders

http://www.youtube.com/watch?v=szY7jmWHXJc

Is dit meisje van een andere planeet?
Da is toch nie normaaaaal
pi_43243938
Iemand nog een leuke settings voor een Marshall Jackhammer?
....
pi_43244218
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:04 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Da is toch nie normaaaaal
Bizar filmpje toch?

Haar naam is trouwens Li Jie, die andere naam is weer iemand anders. Zoek bij YouTube maar eens op haar naam, met Paganini kan ze bijvoorbeeld ook aardig overweg.

http://www.youtube.com/watch?v=LtPiFU7UICM
pi_43244312
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:21 schreef Olio het volgende:

[..]

Bizar filmpje toch?

Haar naam is trouwens Li Jie, die andere naam is weer iemand anders. Zoek bij YouTube maar eens op haar naam, met Paganini kan ze bijvoorbeeld ook aardig overweg.

Ze kijkt alleen niet alsof ze heel erg veel plezier heeft, maar da's vast concentratie
pi_43245304
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:21 schreef Olio het volgende:

[..]

Bizar filmpje toch?

Ik wou dat ik dat ook kon zeg, maar dan had ik denk ik al moeten beginnen tot ik klein was.
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:16:42 #112
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_43245842
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:14 schreef Desensitized het volgende:
humm ben ze een beetje vergeten, maar weet in ieder geval dat je voorzichtig moet zijn met de Bass knop, damn wat een bass zit er in dat ding. Ik had de gain rond 4/5en en de frequency dacht ik binnen rond 11en buiten rond 1en, of andersom:) level een beetje aanpassen aan je clean
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:38:36 #113
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_43246394
Zo die pedaaltjes bevallen me goed

Enige probleem is dat ik ze nu allemaal wil
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:53:50 #114
161236 Reddy
Are you reddy?
pi_43246788
Grrr @ mijn gitaar.
Hij ontstemt voordat ik erop kan spelen. Ik zal het uitleggen.

Ik heb van die euh... snaarvastschroefdingesjes op mijn gitaar zitten, net zoals op deze foto goed te zien zijn:
Klik.

Maar steeds als ik dan m.b.v. een stemapparaatje mijn gitaar stem, dan ontstemt het hele zaakje net zo hard weer. Ik neem aan dat daar die dingetjes voor zijn. Maar ook met die dingetjes aangedraaid gaat alles bijna meteen een halve toon ofzo omlaag. Als ik dan bijvoorbeeld de bovenste twee snaren goed heb, dan zitten de twee eronder weer mis, en zodra ik die dan weer goed stel, dan ontstemt de rest weer, enz. enz.

Ik vermoed dat het iets met de zwevende brug te maken heeft, maar dit is toch niet waar ik mijn zuurverdiende geld aan heb uitgegeven, dunkt mij.

Wie kan mij hiermee helpen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Reddy op 04-11-2006 22:59:55 ]
pi_43247007
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 22:53 schreef Reddy het volgende:
Grrr @ mijn gitaar.

Ik heb van die euh... snaarvastschroefdingesjes op mijn gitaar zitten, net zoals op deze foto goed te zien zijn:
Klik.

Maar steeds als ik dan m.b.v. een stemapparaatje mijn gitaar stem, dan ontstemt het hele zaakje net zo hard weer. Ik neem aan dat daar die dingetjes voor zijn. Maar ook met die dingetjes aangedraaid gaat alles bijna meteen een halve toon ofzo omlaag. Als ik dan bijvoorbeeld de bovenste twee snaren goed heb, dan zitten de twee eronder weer mis, en zodra ik die dan weer goed stel, dan ontstemt de rest weer, enz. enz.

Ik vermoed dat het iets met de zwevende brug te maken heeft, maar dit is toch niet waar ik mijn zuurverdiende geld aan heb uitgegeven, dunkt mij.

Stap 1

maak de schroeven van de topnut los (die imbusdingen)
Stem je gitaar ( en wel zo dat op de brug nog speling over is om beide kanten op te kunnen.

Stap 2

Draai de imbusbouten vast.

Stap 3

Stem nogmaal je gitaar maar nu bij de brug mbv die klein knoppen.

Succes !
  zondag 5 november 2006 @ 00:02:04 #117
161236 Reddy
Are you reddy?
pi_43248446
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 23:03 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Stap 1

maak de schroeven van de topnut los (die imbusdingen)
Stem je gitaar ( en wel zo dat op de brug nog speling over is om beide kanten op te kunnen.

Stap 2

Draai de imbusbouten vast.

Stap 3

Stem nogmaal je gitaar maar nu bij de brug mbv die klein knoppen.

Succes !
Ja, maar die knoppen bij de brug zitten onder de snaren, dus om daarbij te komen moet ik de snaren weguigen, waardoor het geluid niet meer goed klinkt, waardoor ik niet accuraat kan stemmem. Bovendien komt het deel van de brug door de spanning van bijbehorende snaar naar voren zetten zodra ik die imbusjes ook maar ietsjes aandraai.

Ook heb ik op deze site dit gelezen:
"Een Fender-brug kun je op de body vastzetten door de veren aan de achterkant van de gitaar (onder het plastic kapje) aan te draaien. Dit is vooral nodig bij de goedkope imitaties, omdat deze systemen echt niet werken."
Dat heb ik gedaan, en dat lijkt heel goed te werken.
  zondag 5 november 2006 @ 03:51:18 #118
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_43252234
Ja, maar jij hebt geen Fenderbrug he. Jij hebt een floyd rose. Het is zonde om die vast te zetten (tenzij je echt een kutbrug van bijv. slecht/zacht materiaal hebt natuurlijk), omdat je er leuke dingen mee kan doen. Als je het eens wil doen zonder je brug vast te zetten moet je eens "tuning a floyd rose" o.i.d. googlen, vind je zat guides
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  zondag 5 november 2006 @ 09:40:02 #119
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_43253111
Ik heb precies het zelfde probleem gehad met mijn ibanez! Ik had 'em gekocht, toen werd ie compleet afgestemd enzo. Uiteraard fanatiek op gespeeld, maar toen. Na een half jaar snaren beetje versleten, 1 snaar geknapt. En toen niet meer gestemt krijgen. Ik ben der wel een paar weke mee bezig geweest denk ik maar nu lukt het gewoon in 1x. Wat je moet doen is de lage E gewoon zo stemmen dat je het verschil van de brug op kan vangen. Dus je stemt 'em veel zwaarder als dat ie moet zijn (gewoon dat ie op je stem apparaatje als een lage e staat, maar dan niet in het midden, maar veel lager, begrijp je?) en dan de rest stemmen. Als je dit doet ZEKER niet de vorige snaar weer stemmen, dan komt je brug steeds verder omhoog, en met een groot verschil tussen je snaren en hals spelen is niks
Uiteindelijk fijn stemmen met de schroven ACHTEROP je brug (die boven de op de brug zeg maar, niet aan de achterkant, daar zet je je snaren mee vast op de brug)
pi_43253449
quote:
Op zondag 5 november 2006 00:02 schreef Reddy het volgende:

[..]

Ja, maar die knoppen bij de brug zitten onder de snaren, dus om daarbij te komen moet ik de snaren weguigen, waardoor het geluid niet meer goed klinkt, waardoor ik niet accuraat kan stemmem. Bovendien komt het deel van de brug door de spanning van bijbehorende snaar naar voren zetten zodra ik die imbusjes ook maar ietsjes aandraai.

Ook heb ik op deze site dit gelezen:
"Een Fender-brug kun je op de body vastzetten door de veren aan de achterkant van de gitaar (onder het plastic kapje) aan te draaien. Dit is vooral nodig bij de goedkope imitaties, omdat deze systemen echt niet werken."
Dat heb ik gedaan, en dat lijkt heel goed te werken.
Nee ! de stemknoppen zitten aan het einde van de brug.
De imbussen onder de snaren zijn om de mensuurlengte af te stellen ( en ik raad je af om dit zelf te doen )

Ps de imbussen aan de achterkant van de brug zijn om de snaren los/vast te maken, haaks daarop zitten dus de kleine stemknoppen.

Snap je ?
pi_43254790
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 22:53 schreef Reddy het volgende:
Grrr @ mijn gitaar.

Klik.

Haha, vantevoren niet goed gekeken wat je nou eigenlijk kocht (beetje zelfhumor, heb het zelf ook gedaan )

p.s

pi_43254848
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:14 schreef Desensitized het volgende:

http://www.marshallamps.c(...)mmer%20hbk%20Eng.pdf ?
PS4 online: micro_nl
pi_43256820
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:44 schreef Brambulances het volgende:

[..]

Haha, vantevoren niet goed gekeken wat je nou eigenlijk kocht (beetje zelfhumor, heb het zelf ook gedaan )

p.s
[afbeelding]
En hoe klinkt die ?
pi_43257044
quote:
Heb ik allang gezien maar daarnaast nog settings?
Ga dat van Neidropje ook eens proberen. Danku!

En uh, zag ik daar een Dean Dimebag Ruster Razorback? Dacht het wel!

....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')