Gelukkig is het geen piepanezquote:Op zaterdag 4 november 2006 18:47 schreef ibaneX het volgende:
@allsystemshalt
Die gitaar is niet zo waar k van zeg joepie
Da is toch nie normaaaaalquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:22 schreef Olio het volgende:
Even iets anders
http://www.youtube.com/watch?v=szY7jmWHXJc
Is dit meisje van een andere planeet?
Bizar filmpje toch?quote:
Ze kijkt alleen niet alsof ze heel erg veel plezier heeft, maar da's vast concentratiequote:Op zaterdag 4 november 2006 21:21 schreef Olio het volgende:
[..]
Bizar filmpje toch?
Haar naam is trouwens Li Jie, die andere naam is weer iemand anders. Zoek bij YouTube maar eens op haar naam, met Paganini kan ze bijvoorbeeld ook aardig overweg.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=LtPiFU7UICM
Ik wou dat ik dat ook kon zeg, maar dan had ik denk ik al moeten beginnen tot ik klein was.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:21 schreef Olio het volgende:
[..]
Bizar filmpje toch?
Haar naam is trouwens Li Jie, die andere naam is weer iemand anders. Zoek bij YouTube maar eens op haar naam, met Paganini kan ze bijvoorbeeld ook aardig overweg.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=LtPiFU7UICM
humm ben ze een beetje vergeten, maar weet in ieder geval dat je voorzichtig moet zijn met de Bass knop, damn wat een bass zit er in dat ding. Ik had de gain rond 4/5en en de frequency dacht ik binnen rond 11en buiten rond 1en, of andersom:) level een beetje aanpassen aan je cleanquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:14 schreef Desensitized het volgende:
Iemand nog een leuke settings voor een Marshall Jackhammer?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:22 schreef Olio het volgende:
Even iets anders
http://www.youtube.com/watch?v=szY7jmWHXJc
Is dit meisje van een andere planeet?
Stap 1quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:53 schreef Reddy het volgende:
Grrr @ mijn gitaar.
Hij ontstemt voordat ik erop kan spelen. Ik zal het uitleggen.
Ik heb van die euh... snaarvastschroefdingesjes op mijn gitaar zitten, net zoals op deze foto goed te zien zijn:
Klik.
Maar steeds als ik dan m.b.v. een stemapparaatje mijn gitaar stem, dan ontstemt het hele zaakje net zo hard weer. Ik neem aan dat daar die dingetjes voor zijn. Maar ook met die dingetjes aangedraaid gaat alles bijna meteen een halve toon ofzo omlaag. Als ik dan bijvoorbeeld de bovenste twee snaren goed heb, dan zitten de twee eronder weer mis, en zodra ik die dan weer goed stel, dan ontstemt de rest weer, enz. enz.
Ik vermoed dat het iets met de zwevende brug te maken heeft, maar dit is toch niet waar ik mijn zuurverdiende geld aan heb uitgegeven, dunkt mij.
Wie kan mij hiermee helpen?
Ja, maar die knoppen bij de brug zitten onder de snaren, dus om daarbij te komen moet ik de snaren weguigen, waardoor het geluid niet meer goed klinkt, waardoor ik niet accuraat kan stemmem. Bovendien komt het deel van de brug door de spanning van bijbehorende snaar naar voren zetten zodra ik die imbusjes ook maar ietsjes aandraai.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:03 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Stap 1
maak de schroeven van de topnut los (die imbusdingen)
Stem je gitaar ( en wel zo dat op de brug nog speling over is om beide kanten op te kunnen.
Stap 2
Draai de imbusbouten vast.
Stap 3
Stem nogmaal je gitaar maar nu bij de brug mbv die klein knoppen.
Succes !
Nee ! de stemknoppen zitten aan het einde van de brug.quote:Op zondag 5 november 2006 00:02 schreef Reddy het volgende:
[..]
Ja, maar die knoppen bij de brug zitten onder de snaren, dus om daarbij te komen moet ik de snaren weguigen, waardoor het geluid niet meer goed klinkt, waardoor ik niet accuraat kan stemmem. Bovendien komt het deel van de brug door de spanning van bijbehorende snaar naar voren zetten zodra ik die imbusjes ook maar ietsjes aandraai.
Ook heb ik op deze site dit gelezen:
"Een Fender-brug kun je op de body vastzetten door de veren aan de achterkant van de gitaar (onder het plastic kapje) aan te draaien. Dit is vooral nodig bij de goedkope imitaties, omdat deze systemen echt niet werken."
Dat heb ik gedaan, en dat lijkt heel goed te werken.
Haha, vantevoren niet goed gekeken wat je nou eigenlijk kochtquote:Op zaterdag 4 november 2006 22:53 schreef Reddy het volgende:
Grrr @ mijn gitaar.
Hij ontstemt voordat ik erop kan spelen. Ik zal het uitleggen.
Ik heb van die euh... snaarvastschroefdingesjes op mijn gitaar zitten, net zoals op deze foto goed te zien zijn:
Klik.
Maar steeds als ik dan m.b.v. een stemapparaatje mijn gitaar stem, dan ontstemt het hele zaakje net zo hard weer. Ik neem aan dat daar die dingetjes voor zijn. Maar ook met die dingetjes aangedraaid gaat alles bijna meteen een halve toon ofzo omlaag. Als ik dan bijvoorbeeld de bovenste twee snaren goed heb, dan zitten de twee eronder weer mis, en zodra ik die dan weer goed stel, dan ontstemt de rest weer, enz. enz.
Ik vermoed dat het iets met de zwevende brug te maken heeft, maar dit is toch niet waar ik mijn zuurverdiende geld aan heb uitgegeven, dunkt mij.
Wie kan mij hiermee helpen?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:14 schreef Desensitized het volgende:
Iemand nog een leuke settings voor een Marshall Jackhammer?
En hoe klinkt die ?quote:Op zondag 5 november 2006 11:44 schreef Brambulances het volgende:
[..]
Haha, vantevoren niet goed gekeken wat je nou eigenlijk kocht(beetje zelfhumor, heb het zelf ook gedaan
)
p.s
[afbeelding]
![]()
Heb ik allang gezienquote:Op zondag 5 november 2006 11:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
http://www.marshallamps.c(...)mmer%20hbk%20Eng.pdf ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |