Ik heb eerlijk gezegd geen idee of de hypotheekverstrekker er rekening mee houdt dat je huis nu minder waard en dat je het dus misschien de komende jaren niet kan gebruiken. Het is dan vriendelijk dat ze het wel toestaan maar dat zou inderdaad voor de nodige verwarring zorgen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar leg dan eens uit waarom we dan die 22.000 euro hoger in hebben geschreven bij de notaris.
Om in de toekomst, wanneer het huis wel meer waard is (bijvoorbeeld na een verbouwing die wel waardevermeerderend werkt) onderhands op te nemen.(die hogere inschrijving is puur en alleen voor de kosten bij de notaris: er moet nog altijd bekeken worden of aan de andere voorwaarde (inkomen, waarde woning) is voldaan)quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar leg dan eens uit waarom we dan die 22.000 euro hoger in hebben geschreven bij de notaris.
Onduidelijk kan het idd zijn zo te horen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ok... duidelijk.
Ik vind het stom, maar daar spreekt ook vast mijn teleurstelling in mee.
Dan had het op z'n minst normaal geweest als ie dat had verteld bij de onderhandelingen, dan had ik nog wel naar een andere hypotheek verstrekker kunnen gaan. Na de taxatie was toch ook wel duidelijk dat die 22K niet beschikbaar zou komen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:38 schreef Godlike02 het volgende:
Hypotheek mag niet hoger zijn dan 125% van de executie waarde.
Dus na verbouwingen heb je nog hoop als je je huis weer laat taxeren.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dan had het op z'n minst normaal geweest als ie dat had verteld bij de onderhandelingen, dan had ik nog wel naar een andere hypotheek verstrekker kunnen gaan. Na de taxatie was toch ook wel duidelijk dat die 22K niet beschikbaar zou komen.
Blijkbaar heeft die bank zelfs meer dan 125% van de executiewaarde verstrekt. De bank zit niet aan die bedragen vast. Men heeft beoordeeld dat op basis van de vrije verkoopwaarde en executiewaarde jullie deze hypotheek verstrekt kon worden. Men is dan vrij om te bepalen of er dan gebruik gemaakt kan worden van de verhoogde inschrijving wanneer jullie daarvan gebruik willen maken.quote:Wat me dan nog steeds verbaast: in de hypotheekovereenkomst staat offerte onder voorbehoud van x en x bedrag aan taxatie en executiewaarde. Als dat niet gehaald word kan het dus veranderen. Goed, die bedragen worden dus niet gehaald (executiewaarde is te laag, taxatie is hoger). Toch is, nadat deze cijfers al bekend waren, getekend. Zit die bank dan ook niet gewoon aan die offerte en dus die bedragen vast?
Mijn vorige hypotheek was meer dan die 125%quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een andere verstrekker had je niet verder kunnen helpen. 125% van de executiewaarde = 125% van de executiewaarde.
[..]
We zitten nu 200 euro boven de executiewaarde.quote:Blijkbaar heeft die bank zelfs meer dan 125% van de executiewaarde verstrekt. De bank zit niet aan die bedragen vast. Men heeft beoordeeld dat op basis van de vrije verkoopwaarde en executiewaarde jullie deze hypotheek verstrekt kon worden. Men is dan vrij om te bepalen of er dan gebruik gemaakt kan worden van de verhoogde inschrijving wanneer jullie daarvan gebruik willen maken.
Dat wordt gewoon weer opnieuw beoordeeld.
quote:Zekerheid
Te vestigen hypotkeek ter grootte van eur 210.000,-
als eerste te vestigen op etc etc etc
quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:00 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mijn vorige hypotheek was meer dan die 125%
quote:We zitten nu 200 euro boven de executiewaarde.
Dus in feite kan die bank tekenen wat ze willen. Leek mij toch gewoon een overeenkomst die getekend word.
Dat wil zeggen dat er een hypotheekrecht gevestigd wordt ter grootte van 210.000,--quote:Hoe zit het dan trouwens met
[..]
Voor toekomstige overwaarde denk ik.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:45 schreef Brighteyes het volgende:
denk het niet, daar heeft de bank niks mee te maken. Al word die woning 5 ton waard.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor toekomstige overwaarde denk ik.
Denk het wel.....quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:09 schreef stinkie het volgende:
[..]
denk het niet, daar heeft de bank niks mee te maken. Al word die woning 5 ton waard.
Het heeft helemaal niks met de waarde van je woning te maken. Wel is het in te schrijven bedrag natuurlijk minimaal je hypotheek bedrag.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Denk het wel.....
Je had de woning bv ook voor die 5 ton kunnen inschrijven en in de toekomst de overwaarde opnemen zonder tussenkomst van de notaris.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |