Het doel is wijs worden, het doel is een schoon en zuiver geweten. Het doel is ook de handen wassen in onschuld. Vergeving vragen voor fouten die ik maak. Maar die fouten worden vaak vanzelf vergeven zodra ik mijn fouten toegeef en herstel. Foutloos door het leven gaan is dus ook een doel. Dan gaat het leven vanzelf vlotter en meer vanzelf. Je voert dan de juiste handelingen uit en gebruikt de juiste woorden. Zoals in het bhoeddisme bij die 8 belangrijke punten verteld wordt nogmaals. Juist spraakgebruik. Ook dat is belangrijk in mijn leven, niet alleen hier op fok! maar ook in het echt. Nadenken dus ook voordat ik wat zeg. Hoeft niet eens een strenge manier van leven te zijn. Lachen kan ieder moment
![]()
Eergisteren tekeer gegaan tegen het begrip God en dat voelt dus niet prettig aan. Ik kom ook niet verder als ik op die manier handel. Vanzelf is het noodzakelijk dat ik mijn fouten toegeef en herstel.
Er wordt me dan van bovenaf ook verteld dat ik me niet druk moet maken om mijn fouten, dat ik een hele tijd in chaos heb moeten leven en dat ik richting een gezonde manier van denken aan het toewerken ben.
De berichten die ik nu schrijf die zijn dus ook nodig om te komen tot een zuiver geweten. Het wordt me vaak meteen vergeven ook. Niet helemaal vergeven maar wel een gedeelte. Als ik over 11 jaar verder ben met mijn onderzoek dan is mijn geweten vanzelf weer een stuk schoner te noemen en zijn de fouten van eergisteren voltooid verleden tijd. Maar die fouten van eergisteren die zijn nu al bijna weg.
Ik weet nog steeds dat ik fout was eergisteren door zo te bashen tegen het geloof en vooral tegen God. Maar nogmaals, ik mag fouten maken. Hoewel ik niet een jaar lang dezelfde fouten mag maken. De fouten van eergisteren zijn dus niet helemaal vergeven, ik weet dat ik die fouten nog moet opheffen maar dat doe ik dus door te onderzoeken en door hier ook te laten zien hoe ik er wel over denk. Ik mag best tekeer gaan tegen God of Christus of Allah of de Egyptische Goden. Maar dan is het zo dat ik dat doe uit onwetendheid, en handelen uit onwetendheid is dus echt niet de meest slimme manier van handelen. Ik zal dan eerst de complete bijbel gelezen moeten hebben en de rest van de boeken. En nogmaals, meteen de koran erbij betrekken en het Jodendom. Alles dus
![]()
Het lijkt soms ook net een opdracht te zijn, ik vertel vaak dat ik het vrijwillig doe maar ook vaak lijkt het een must te zijn, een must om te komen tot het goede inzicht.
Ik mag wel een jaar lang dezelfde fouten maken, maar dat doe ik liever niet omdat ik dan 1 jaar lang niet vooruit kom in het leven. En ik ga graag vooruit in het leven. Een voorspoedig verloop van mijn leven vind ik prettig. Als ik fouten blijf maken, dan lig ik dus echt weken op de bank. Door fouten word ik helemaal fout, ik kom niet verder. Gisteren hing mijn complete systeem zich op. Op de bank liggen lukte bijna niet. En dat was het gevolg van het schrijven van eergisteren hier. Nu kan ik weer tot 23:00 doorgaan omdat de fouten eruit zijn. Dus het is niet eens een verplichting van bovenaf om die fouten te herstellen, het is zeker een verplichting naar mezelf. Ik crash als het ware. Gisteren ben ik gecrashed en eergisteren ook. Als ik crash lig ik onrustig op de bank. Mijn systeem crashed dan dus ook. Mijn persoonlijke systeem kan zo crashen als ik blindelings werk.
Gisteren en eergisteren nogmaals de hele dag op de bank moeten liggen, en dan denk ik soms dat het een soort straf is omdat ik gewoon niet goed deed handelen. Een straf die ik mezelf heb opgelegd dus ook. Ik was blind bezig een aantal berichten lang. Ogen openen is dan zeker belangrijk, blindelings te werk gaan dat kan iedereen. Hoewel blindelings te werk gaan ook niet makkelijk is. Blindelings te werk gaan getuigd van een gebrek aan inzicht.
Eeuwig leven hoeft niet eens zozeer, maar ik wil graag meer gezien hebben dus. Soms voel ik het eeuwige leven. Soms lijk ik een eeuwig leven te hebben omdat ik geen slot voel in de toekomst, soms ervaar ik het alsof de toekomst helemaal open ligt.
Reincarnatie had ik het met mijn kapper over nog, ik wil als ik in dit bestaan dood ga, opnieuw geboren worden dus. Dood staat voor stilstand. Dood spreekt me niet aan.
Vergeving inderdaad. Opheffen van fouten door de fout te herstellen. Ben ik vergeven dan krijg ik dat dus ook te horen. En soms wordt mij ingefluisterd hoe ik ervoor kan zorgen dat ik vergeven kan worden.
Soms wordt mij ook verteld welk onderwerp ik moet aansnijden.
Dovemans-oren kreeg ik net door
![]()
Doe wat aan je dove-mans-oren
![]()
Wat dat betekend kom ik nog wel te weten. Misschien moet ik meer open staan voor advies en kritiek en niet zo eigenwijs zijn
![]()
Nooit advies afslaan in het leven dus. Niet meteen op de tenen getrapt zijn wanneer mensen goed bedoeld advies of goed bedoelde kritiek geven. Kritiek kun je ook veel van leren.
Dit bericht is trouwens een deja vus moment. In de bibliotheek liggen boeken over deja vus. Ook die boeken wil ik gelezen hebben. Vaak genoeg komt naar voren dat ik 100 procent zeker ben dat ik al eens een bericht geschreven heb hier. Ook in het dagelijkse leven komt zo'n moment vaker naar voren.
Aan de hersens kan het liggen of het ligt aan iets anders. Omdat ik niet 100 procent zeker ben waar het aan ligt, wil ik dus voor mezelf duidelijk krijgen waar het aan ligt.
Leven in onzekerheid dus ook. Ook dat is hier aan de orde. Ik wil niet leven in onzekerheid. Stabiliteit, evenwicht, balans en zekerheid. En dan groeit vanzelf ook het vertrouwen en zelf-vertrouwen.
Een gezond verstand dus ook. Kritisch zijn tegenover het Christendom is toegestaan. Maar dan wel de juiste kritiek. Schelden in de ruimte heb je. Schelden zonder inhoud. Maar zo heb je veel meer.
Als het Christendom niet deugt in mijn ogen, dan zal ik dat zeker vertellen. Maar dan moet ik het wel bij het juiste eind hebben en dus ga ik voortaan ook hier lezen over mensen die Christelijk zijn en geloven. Niet zomaar zeggen dat ze fout zijn omdat ze geloven. Eens aandachtig lezen waarom ze geloven. Met interesse lezen wat ze schrijven ook. Interesse tonen in mensen die een andere manier hanteren. En dan kun je nog altijd kritiek hebben.
Genoeg geschreven
![]()
Ik val soms in de herhaling. Mijn spraak is nog steeds niet je van het. Maar ook daar werk ik aan. Die lange berichten van mij zijn soms nodig. Ooit worden het samenvattingen en wordt het beknopter maar daar werk ik nog naartoe.
In 2 alinea's alles beschrijven lukt me nog niet. Deze manier van schrijven heb ik al vanaf mijn 5e levensjaar en afstappen daarvan is moeilijk. En misschien niet eens nodig ook.
Persoonlijke doelen heb ik dus ook. Meerdere doelen en missies. Ook de dood begrijpen is een doel van mij. Omdat de dood bij het leven hoort zal ik zeker nog een aantal boeken gaan bestuderen over de dood. Hoe de dood te werk gaat. Niet alleen het ouderdoms-proces van het menselijke lichaam maar ook hoe de ziel op reis gaat en nog meer. Hoe de geest afstand neemt van het lichaam. En de rest van het hele gebeuren.
De zaken die voor mij belangrijk zijn bestuderen. En dat zijn uiteenlopende zaken dus. In principe hoort alles daarbij. Een goed inzicht krijgen en het overzicht behouden
![]()
En nu genoeg
![]()
Ik blijf anders doorgaan en doorgaan. Tis hobby in eerste instantie. Eerst is het hobby en vermaak, daarna komt de noodzaak. Zoals het hoort. Komt eerst de noodzaak tot onderzoek, dan is het een verplichting. En werken uit verplichting werkt niet.
Het rijtje afwerken. Van A tot Z in willekeurige volgorde, en ook van 0 tot 9.
Chinese taal en Arabische taal kan altijd nog
![]()
[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 05-11-2006 13:34:20 ]