Nee, volgens mij niet wat ik van de rondleiding herinner was het voor valkenburg en omstreken en dan is 15.000 man niet veelquote:Op zondag 27 februari 2005 12:45 schreef Frezer het volgende:
Atoom schuilkelders zijn toch niet zo apart? Hier in eindhoven is 'i te vinden op de markt.
15000 mensen is wel ERG veel trouwens!Een nulletje te veel?
Als het goed is in Hilversum onder het marktterrein, maar of ie ook atoom-boem bestendig is.....quote:Op donderdag 2 november 2006 21:12 schreef jadelovespat het volgende:
Mijn schoonmoeder beweert dat er in o.a. Rotterdam en Amsterdam ondergrondse tunnels liggen. Die tunnels/ bunkers bestaan voor als het een ramp is of als er een atoombom zou afgaan mensen daar kunnen onderduiken.
In die tunnels/ bunkers staan nu bedden klaar en eten opgeslagen voor jaren om onder te duiken.
Ik geloof er weinig van, weet iemand hier meer over?
quote:1. Vraag
Bent u bekend met het artikel «Overheid heeft vrijwel geen idee waar en of er schuilkelders zijn»?
1. Antwoord
Ja
Is dat bij het mediapark? Dan ga ik daar binnenkort ff checkenquote:Op vrijdag 3 november 2006 01:06 schreef Nembrionic het volgende:
Er zit er één bij de televisietoren in Hilversum. Ook deze is echter niet meer in gebruik en wordt vooral gebruikt voor rondleidingen
En hoe kan het ook anders: er staan fietsen voor stroom
Dikke deuren overigens
Dat kun jij niet checkenquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:31 schreef Arjan het volgende:
[..]
Is dat bij het mediapark? Dan ga ik daar binnenkort ff checken
Ik mag daar op plaatsen komen waar jij allang bent tegengehouden, zeker momenteel nu de beveiliging extra scherp isquote:
Mediapark scherp beveiligd?quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:59 schreef Arjan het volgende:
[..]
Ik mag daar op plaatsen komen waar jij allang bent tegengehouden, zeker momenteel nu de beveiliging extra scherp is
Tenzij de grond allemaal van KPN is, mag eenieder gewoon de Doodweg op.
De ingang zit in het gebouw.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:59 schreef Arjan het volgende:
[..]
Ik mag daar op plaatsen komen waar jij allang bent tegengehouden, zeker momenteel nu de beveiliging extra scherp is
Tenzij de grond allemaal van KPN is, mag eenieder gewoon de Doodweg op.
Die urban legend ken ik ook. In Rotterdam zou er bij metrostation Beurs een schuilkelder zijnquote:Op donderdag 2 november 2006 21:12 schreef jadelovespat het volgende:
Mijn schoonmoeder beweert dat er in o.a. Rotterdam en Amsterdam ondergrondse tunnels liggen. Die tunnels/ bunkers bestaan voor als het een ramp is of als er een atoombom zou afgaan mensen daar kunnen onderduiken.
In die tunnels/ bunkers staan nu bedden klaar en eten opgeslagen voor jaren om onder te duiken.
Zie mijn vorige post over metrostation Stadhuis.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die urban legend ken ik ook. In Rotterdam zou er bij metrostation Beurs een schuilkelder zijn
Bron: het blad "Metro Rotterdam", februari 1968. (http://acity.free.fr/stringer.html)quote:Alle ondergrondse stations zijn geschikt gemaakt om in oorlogstijd dienst te doen als openbare schuilplaats; daartoe zijn, overigens onzichtbaar in vredestijd, gasdichte stalen deuren aangebracht
ja na mijn post zag ik het.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:44 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post over metrostation Stadhuis.
Ik zat nog wat verder te googelen, toen vond ik dit stukje:
[..]
Bron: het blad "Metro Rotterdam", februari 1968. (http://acity.free.fr/stringer.html)
Ze hebben 3 miljard mensen ofzo in china... hoezo belachelijk veel?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:18 schreef Originele_Naam het volgende:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat er in China volgens mij in Peking een bunker is gemaakt voor 180.000 man ofzo. Echt belachelijk veel
Boven de grond in zo'n situatie ook niet....quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:24 schreef Originele_Naam het volgende:
Als je met 180.000 man in een bunker zit. Houd je volgens mij niet echt lang vol
Waarom plaats je die post danquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:25 schreef Originele_Naam het volgende:
Dude ik ben niet dom ofzo, ik begrijp dat wel![]()
Volgens mij is je schoonmoeder in de war met Parijs. Daar heb je dus wel een echt stelsel van gangen onder de stad, is trouwens ook een heel oud stelsel.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:12 schreef jadelovespat het volgende:
Ja bokkelul, maar ook met 10 man is het niet gezellig om 30 jaar in een bunker te zitten.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:30 schreef Originele_Naam het volgende:
Dat bedoel ik nou dus, als je met 180.000 man in een bunker een jaar zit word je niet blij van
ik denk dat ze/hij het over het grote aantal heeft. een atoomkelder die zoveel mensen aankan als dat er mensen in almere wonen is gewoon belachelijk groot, met allemaal bedjes naast elkaar voor de rest niets..quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja bokkelul, maar ook met 10 man is het niet gezellig om 30 jaar in een bunker te zitten.
Daarnaast heb je een stukje schaalvergroting he in China. Mijn god, hoe dom ben je nou??
Nogmaals, schaal vergroting. In Shanghai wonen meer mensen dan in heel nederland. En wie zegt dat het allen bedjes naast elkaar zijn?quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:25 schreef releaze het volgende:
[..]
ik denk dat ze/hij het over het grote aantal heeft. een atoomkelder die zoveel mensen aankan als dat er mensen in almere wonen is gewoon belachelijk groot, met allemaal bedjes naast elkaar voor de rest niets..
ben je weleens in een schuilkelder geweest? dat is alleen het hoognodige, zo ingericht om er zoveel mogelijk mensen in te proppen. ruimte voor socializen kan levens kosten. Stapelbedden van 3, 4 hoog zover je kan kijken. En 180.000 man is echt heel erg veel, gezien er in een gemiddelde schuilkelder, die toch vrij groot is, zo'n 6000 oid passen. Hoe groot qua oppervlakte zo'n ding is, is haast niet voor te stellen, schaalvergroting, shanghai, peking of niet. Met elkaar zo op elkaar gepakt zitten ook niet. De luchttoevoer naar dat ding ook niet. Het aantal plees in zo'n ding ook niet. Het aantal koelkasten met space-eten ook niet.quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, schaal vergroting. In Shanghai wonen meer mensen dan in heel nederland. En wie zegt dat het allen bedjes naast elkaar zijn?
[quote]
en je moet er jaren zitten in het geval van een kernoorlog.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:12 schreef releaze het volgende:
[..]
ben je weleens in een schuilkelder geweest? dat is alleen het hoognodige, zo ingericht om er zoveel mogelijk mensen in te proppen. ruimte voor socializen kan levens kosten. Stapelbedden van 3, 4 hoog zover je kan kijken. En 180.000 man is echt heel erg veel, gezien er in een gemiddelde schuilkelder, die toch vrij groot is, zo'n 6000 oid passen. Hoe groot qua oppervlakte zo'n ding is, is haast niet voor te stellen, schaalvergroting, shanghai, peking of niet. Met elkaar zo op elkaar gepakt zitten ook niet. De luchttoevoer naar dat ding ook niet. Het aantal plees in zo'n ding ook niet. Het aantal koelkasten met space-eten ook niet.
Je hebt gelijk, het is één groot ondergronds Center Parcs met een parc plaza, zwembad en tennisbanen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En wie zegt dat het allen bedjes naast elkaar zijn?
[quote]
NIet beginnen met schelden, en lees effe de reactie's van andere mensen om het effe te begrijpenquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja bokkelul, maar ook met 10 man is het niet gezellig om 30 jaar in een bunker te zitten.
Daarnaast heb je een stukje schaalvergroting he in China. Mijn god, hoe dom ben je nou??
Jaquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zijn er nou ondergrondse gangen in een stad in NL???
daar werk ik danquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn er inderdaad behoorlijk wat. In Maastricht weet ik er 3 zo te liggen, de parkeergarage onder het Vrijthof, direkt naast de spoorwegtunnel bij de Scharnerweg en onder het Goeman-Borgesius plantsoen.
Vroeger, in de tijd van de grote vredesactie's, hebben we er nog wel eens actie rond gevoerd. Veel mensen wisten toen nite waar ze lagen.
In maastricht dus, maar die zijn uit de 18e eeuw en toen waren het nog gangen van een verdedigingswerk, ze hebben pas besloten er een schuilkelder van te maken toen er met atoombommen gedreigd ging worden, dat was in de 18e eeuw nog geen big issue.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zijn er nou ondergrondse gangen in een stad in NL???
Er waren er meer bij de Rotterdamse metro. 2 jaar geleden hadden ze volgens mij een open dag bij die van Stadhuis..De meeste zijn ondertussen gesloopt/ in gebruik als RET opslagruimte.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:07 schreef Harmen1984 het volgende:
Onder het stadhuis van Rotterdam zit een bunker, die ook is gekoppeld aan het metrostation Stadhuis. Even een plaatje opzoeken hoor.
Geen urban legend. In A'dam tezamen met metrotunnels gebouwd.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die urban legend ken ik ook. In Rotterdam zou er bij metrostation Beurs een schuilkelder zijn
Als ik daar geen antwoord op geef, heb ik je verhaal dan bevestigd?quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:46 schreef PPL het volgende:
Blijkbaar zit er in Amsterdam een onder de Stopera.
Wordt ook gebruikt als coördinatiecentrum bij grootse evenementen zoals Sail (dacht ik begrepen te hebben).
Voor de rest is er een (niet afgebouwd) metrostation tussen Nieuwmarkt en Waterlooplein (?) dat is ingericht als schuilplek.
Is tijdens de jaren 70 meteen met de aanleg van de CS-Bijlmer metrolijn gebouwd voor toekomstige uitbreidingen van de metrolijn (Oost-West verbinding), maar daar is het nooit van gekomen.
Dat station was uitgerust als atoombunker, is volgens mij niet stand-by meer.
Voor de rest lijkt het mij logischerwijs zo dat er een onder het Koninklijk Paleis zit en nog een onder Kattenburg (bij de haven van de Marine ter hoogte van de IJ-tunnel/Scheepsvaartmuseum).
Trouwens: Ik heb geen bronnen hiervoor.
Ik heb dat ooit eens opgepikt, zou net zo goed 'Broodje Aap' kunnen zijn hoor
Misschien kan P0rt0 aangeven of ik warm of koud ben
Non true.quote:Op zondag 12 november 2006 14:37 schreef dontcare het volgende:
Op de bestuurs / leger bunkers na staat er geen eten oid meer , onder het weesperplein staan nog wel de bedden maar zonder matrassen
Amsterdam heeft er zeer zeker een, bij de metrolijn.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:12 schreef jadelovespat het volgende:
quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:46 schreef PPL het volgende:
Blijkbaar zit er in Amsterdam een onder de Stopera.
Wordt ook gebruikt als coördinatiecentrum bij grootse evenementen zoals Sail (dacht ik begrepen te hebben).
Voor de rest is er een (niet afgebouwd) metrostation tussen Nieuwmarkt en Waterlooplein (?) dat is ingericht als schuilplek.
Is tijdens de jaren 70 meteen met de aanleg van de CS-Bijlmer metrolijn gebouwd voor toekomstige uitbreidingen van de metrolijn (Oost-West verbinding), maar daar is het nooit van gekomen.
Dat station was uitgerust als atoombunker, is volgens mij niet stand-by meer.
Voor de rest lijkt het mij logischerwijs zo dat er een onder het Koninklijk Paleis zit en nog een onder Kattenburg (bij de haven van de Marine ter hoogte van de IJ-tunnel/Scheepsvaartmuseum).
Trouwens: Ik heb geen bronnen hiervoor.
Ik heb dat ooit eens opgepikt, zou net zo goed 'Broodje Aap' kunnen zijn hoor
Misschien kan P0rt0 aangeven of ik warm of koud ben
Ik vond http://www.motordigitaal.nl/Urban/weesperplein/index.htm. Met zo te zien de gasdichte deuren op de laatste foto's?quote:Op zondag 12 november 2006 14:25 schreef P0rt0 het volgende:
[..]
Als ik daar geen antwoord op geef, heb ik je verhaal dan bevestigd?
Wie weet er nog meer?
Hint: Sofinummers + Park
FF kijken , ben daar 2 jaar geleden voor het laatst in geweest en het was het toch echt een lege ruimte met hier en daar een verdwaalt en verroest bed.quote:
De bunkers voor de bevolking niet. Maar de bunkers voor de ambtelijke en militaire top wel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:40 schreef dontcare het volgende:
Of denk je echt dat de officieel niet bestaande bunkers nog bijgevuld/onderhouden worden ?
denk het ook er zal vast een cisis en commando bunker zijnquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:40 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De bunkers voor de bevolking niet. Maar de bunkers voor de ambtelijke en militaire top wel.
Is er in Eindhoven een atoomkelder op de markt ja?quote:Op zondag 27 februari 2005 12:45 schreef Frezer het volgende:
Atoom schuilkelders zijn toch niet zo apart? Hier in eindhoven is 'i te vinden op de markt.
15000 mensen is wel ERG veel trouwens!Een nulletje te veel?
Hij zit bij de bomen, het toegangsluik zit aan de kant van de KFC meen ik. Volgens mij wordt er niet veel mee/aan gedaan.quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is er in Eindhoven een atoomkelder op de markt ja?.
Doen ze daar iets van rondleidingen geven ofzo?
En *stel* er is een aanval... Waar moet je dan naar binnen?
Dat klopt, daar zit het luik. Volgens mij is het jaren niet open geweest.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:03 schreef Frezer het volgende:
[..]
Hij zit bij de bomen, het toegangsluik zit aan de kant van de KFC meen ik. Volgens mij wordt er niet veel mee/aan gedaan.
Dat ding gaat best nog eens open, zitten allemaal elektriciteitsaansluitingen. Een vriend van me is daar een keer naar binnengegaan toen het luik openstondquote:Op vrijdag 24 november 2006 19:10 schreef dfens het volgende:
[..]
Dat klopt, daar zit het luik. Volgens mij is het jaren niet open geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |