bijna goed, alleen is het geen lood maar gesmolten tin.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Het glas wordt gegoten op een bad van vloeibaar lood. Hierdoor ontstaat vlakglas
Eh..tin dus.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:17 schreef RoofingBurner het volgende:
Op een bad kwik trouwens.
chapeau!quote:Op donderdag 2 november 2006 21:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
1950
Its-Jojo-4you +1quote:Pilkington glas
Deze methode werd in 1950 uitgevonden door Pilkington: men giet het gesmolten glas bovenop een bad van gesmolten tin. Het glas is lichter dan het tin, en drijft daar dan ook bovenop. Momenteel wordt zo'n 90% van alle glas met deze methode gemaakt. Gesmolten metalen geven een perfect vlak oppervlak en op deze manier is ook (de ene kant van) het glas perfect vlak. De gietglasmethode wordt vooral voor het maken van grote glasplaten, zoals vensterglas, gebruikt. Het kan toegepast worden in een continu gietproces: aan één kant wordt het vloeibare glas op het vloeibare tin gegoten, aan de andere kant wordt de gestolde glasplaat afgekoeld en in gewenste afmetingen gesneden. Men kan naar wens de dikte van de glasplaat variëren.
Jawel Mark_V +1quote:Op donderdag 2 november 2006 21:39 schreef Mark_V het volgende:
erebus is een vulkaan op antarctica als je dat bedoelt
me and my beloved bergen
Het moet natuurlijk wel in je straatje passen.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:40 schreef Mark_V het volgende:
ik zat net "met het mes op tafel" te kijken, en ik verbaasde me toch over het niveau van de vragen daar, ik wist nog niet eens de helft....
Hoi soempquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |