abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2006 @ 15:06:51 #1
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_43172259
De TT zegt het al.... Routemobiel of ANWB?

Wat zijn jullie ervaringen? Ik hoorde zojuist een spotje op de radio dat je nu nog kunt overstappen.

Wat zijn de voor en nadelen van routemobiel?
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_43172326
spotje heeft dan wel succes gehad!
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_43172334
Voordeel Roetmobiel is natuurlijk de lagere prijs.

Nadeel is dat Roetmobiel snel overgaat naar afslepen, waar wegenwacht meer langs de weg zal fixen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43172349
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef DerBolle het volgende:
spotje heeft dan wel succes gehad!
Hij is nog niet over...
pi_43172672
anwb omdat we die altijd hebben gehad en daardoor weet je ook wat je krijgt..wij gaan niet gauw overstappen op andere diensten..gooi nooit oude schoenen weg voordat je zeker weet wat je van te voren goed weet terugkrijgt.En er niet pas achterkomt als de nood het hoogst is
  donderdag 2 november 2006 @ 15:22:23 #6
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43172723
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef DS4 het volgende:
Voordeel Roetmobiel is natuurlijk de lagere prijs.

Nadeel is dat Roetmobiel snel overgaat naar afslepen, waar wegenwacht meer langs de weg zal fixen.
Voor mij dus reden voor een voorkeur voor de ANWB.
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43172769
Ben overgestapt naar Routemobiel en heb daarnaast Bosch Car Service.
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_43172822
yep voor mij ook de anwb, want ik rij liever met eigen vervoer verder
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:37:01 #9
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43173227
Ben overgestapt op Routemobiel wegens zeer slechte ervaringen met de ANWB service in het buitenland. Ik wil niets meer met de ANWB te doen hebben.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:43:40 #10
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43173432
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:37 schreef Blue-eyes het volgende:
Ben overgestapt op Routemobiel wegens zeer slechte ervaringen met de ANWB service in het buitenland. Ik wil niets meer met de ANWB te doen hebben.
Hoe denk je dat dat met route-mobiel zit in het buitenland?
©DiscoveryChannel
pi_43173519
ANWB, want dan ben ik goedkoper uit.
Voor een auto en een motor hoef ik maar 1 wegenwacht-lidmaatschap te betalen, bij Route Mobiel zou ik er 2 lidmaatschappen moeten nemen.
pi_43173562
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:37 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik heb er juist goede ervaringen mee. Die ene keer dat ik pech had in Duitsland kwam de ADAC gewoon langs om de boel te repareren. Kostte niks. Ik had wel een IRK natuurlijk (dat was toen de buitenland-dekking van de ANWB).
  donderdag 2 november 2006 @ 15:48:59 #13
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43173569
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:43 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Hoe denk je dat dat met route-mobiel zit in het buitenland?
Slechter dan wat ik met de ANWB heb meegemaakt kan het niet zijn
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_43173619
Ik moest laatst kiezen en heb gewoon voor ANWB gekozen.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:51:33 #15
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43173621
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:48 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Slechter dan wat ik met de ANWB heb meegemaakt kan het niet zijn
Zeker wel, want zover ik weet bestaat die niet...
©DiscoveryChannel
pi_43173905
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:22 schreef MikeyMan het volgende:

Voor mij dus reden voor een voorkeur voor de ANWB.
Ik probeer slechts objectief te zijn. Ik heb zelf ook ANWB (vooral ook omdat ik veel in het buitenland rij).

Persoonlijk draag ik wel roetmobiel een warm hart toe, maar dat is meer op gronden die voor TS geen enkele betekenis hebben.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:07:01 #17
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43174100
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:51 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Zeker wel, want zover ik weet bestaat die niet...
Dan ben je niet voldoende op de hoogte
http://www.routemobiel.nl/index.asp?NavigationID=645
  donderdag 2 november 2006 @ 16:09:05 #18
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43174165
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:07 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Dan ben je niet voldoende op de hoogte
http://www.routemobiel.nl/index.asp?NavigationID=645
i stand corrected...
©DiscoveryChannel
  donderdag 2 november 2006 @ 16:11:19 #19
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43174246
Route Mobiel is wegsleepdienst, ANWB repareert ook werkelijk.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_43175310
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:11 schreef Bombardier het volgende:
En dat roept dus iedereen... waarop is dat gebaseerd?
  donderdag 2 november 2006 @ 16:45:09 #21
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43175399
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:42 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

En dat roept dus iedereen... waarop is dat gebaseerd?
Kleine en simpele dingen (zoals lege accu, band verwisselen enz.) kan Routemobiel ook gewoon ter plaatste oplossen.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:46:07 #22
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43175435
Op verschillende tests...

Ze komen vaak gewoon alleen met een sleepwagen aanrijden... Is wel wat anders dan waar de anwb mee aan komt...
©DiscoveryChannel
pi_43175553
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:46 schreef MikeyMan het volgende:
Op verschillende tests...

Ze komen vaak gewoon alleen met een sleepwagen aanrijden... Is wel wat anders dan waar de anwb mee aan komt...
Dat komt omdat route mobiel gebruikt maakt van locale garages. Dat is het nadeel. Ze hebben zelf niet heel veel pechauto's.

Daarom zijn ze wel een stuk goedkoper!
pi_43175589
Ik zou voor ANWB kiezen.. De manier waarop RouteMobiel de markt op is gekomen, komt op mij niet over als een professioneel bedrijf (bij de ANWB heb ik dat gevoel wel). Daar komt bij dat ik nog nooit iemand gehoord heb met negatieve ervaringen met de ANWB, bij RouteMobiel is dat ook wel anders
pi_43175608
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:45 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Kleine en simpele dingen (zoals lege accu, band verwisselen enz.) kan Routemobiel ook gewoon ter plaatste oplossen.
Een band verwisselen kan ik zelf ook wel
  donderdag 2 november 2006 @ 16:54:50 #26
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43175775
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:49 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Dat komt omdat route mobiel gebruikt maakt van locale garages. Dat is het nadeel. Ze hebben zelf niet heel veel pechauto's.

Daarom zijn ze wel een stuk goedkoper!
En de kosten van de reparatie dan? Die zijn torenhoog als je het door de lokale dealer laat doen. En die kosten zitten niet bij de prijs in bij Route Mobiel.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  donderdag 2 november 2006 @ 16:59:47 #27
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43175969
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:50 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Een band verwisselen kan ik zelf ook wel
Ja, ik ook wel. Maar je zou moeten weten hoeveel mensen hiervoor nog gewoon de pechdienst moeten bellen.
Stel je voor dat je je nagels breekt
pi_43176035
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:59 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Ja, ik ook wel. Maar je zou moeten weten hoeveel mensen hiervoor nog gewoon de pechdienst moeten bellen.
Stel je voor dat je je nagels breekt
Dat vrouwen dat doen kan ik me wel voorstellen.. t kan best zwaar zijn Maar een beetje vent doet dat toch gewoon zelf
  donderdag 2 november 2006 @ 17:08:18 #29
13903 _van_puffelen
Wil je mijn tieten zien?
pi_43176255
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:11 schreef Bombardier het volgende:
Routemobiel doet dat nou ook, alleen ze laten vaak een sleepwagen komen, maar die persoon kan ook auto's repareren. Ik ben blij dat ik nu weg ben bij de anwb, want die lui zijn te duur gewoon voor de service die ze leveren, ze hebben mij ook al een keer laten staan in nederland, omdat het 12 uur was en ze dan niet snel meer iemand op pad sturen dat was voor mij ook de druppel om over te stappen )
pi_43177153
Mijn ouders rijden veel vakantie km's in het buitenland (auto+caravan) en die hebben ANWB maar altijd hebben ze hele goeie service gehad!

Heb zelf ook ANWB, gelukkig nog nooit nodig gehad
pi_43177276
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:50 schreef LoggedIn het volgende:
De manier waarop RouteMobiel de markt op is gekomen, komt op mij niet over als een professioneel bedrijf (bij de ANWB heb ik dat gevoel wel).
Met alle respect, maar Route Mobiel is dit jaar overgegaan naar SNS. Lijkt mij een aardige partij...
  donderdag 2 november 2006 @ 18:00:41 #32
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_43177905
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar Route Mobiel is dit jaar overgegaan naar SNS. Lijkt mij een aardige partij...
SNS? Ik neem aan dat je niet de bank bedoeld...
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 2 november 2006 @ 18:20:31 #33
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43178460
http://www.nu.nl/news/860(...)me_Route_Mobiel.html
http://www.elsevier.nl/ni(...)zoeken/ja/index.html
quote:
Routemobiel:
Ik zit dagelijks op de weg in geheel Nederland, nog NOOIT heb ik een herkenbaar voertuig gezien van deze firma, maar wel duizenden van de ANWB.
Mijn ervaringen zijn slecht met deze firma, ben 28 jaar bij de ANWB geweest, niets anders dan lof, vakkundigheid en hulp op de plaatst waar je bent - Je kan weer rijden, lukt dit niet dan komt pas de Takelwagen.
Persoonlijk ben ik van menig gezien mijn ervaringen, onderzoek en informatie dat ze niet in de schaduw kunnen staan van de ANWB.
Wat wel een leuke obtie was bij Routemobiel een controle winterbeurt bij Kwik - Fit.
Ik ga weer terug naar de ANWB en Routemobiel nooit meer na de pech ervaring met deze dienst.
* geen gratis inbelnummer voor de pechmelding
* na 15 minuten pas een medewerker
* pas na 45 minuten hulp ( was takelwagen)
Ik wens iedereen succes en vroeg of laat komt u er vanzelf achter.
At Your Service
quote:
Ik ben echt helemaal klaar met de ANWB. Binnen twee dagen twee keer slecht geholpen...auch!...Gister wilde ik een extra auto aan ons bedrijfsabonnement toevoegen. Na 5 keer te zijn doorverbonden bleek de desbetreffende afdeling vanaf de eerste minuut bellen al lang gesloten te zijn. Schiet lekker op. De dame reageerde nuchter, het is niet mijn fout. En bedankt. Na wat morren uiteindelijk de belofte dat ik de volgende dag direct teruggebeld wordt, door haar leidinggevende notabene. Niet gebeurd natuurlijk.

De volgende dag sta ik met een lege accu (stomstomstom) te wachten voor het Rosarium, alwaar we samen met KPMG en Google een presentatie hebben gegeven over Search (leuke sessie trouwens). Na een telefoontje richting ANWB met mijn pechmelding krijg ik de opmerking; 'binnen een uur wordt u geholpen'. Jaja...ammehoela! Na anderhalf uur nog niemand gezien, dus toch maar even bellen. Er staat geen melding in ons systeem. 'Met wie heeft u gesproken?' ...ppfff...maakt het uit?!! Na 2,5 uur wachten word ik gebeld door de monteur, hij kan het niet vinden. 3 uur later rijdt mijn auto weer. En bedankt!! Volgende jaar naar de concurrent? Of zal die 'ook' zo slecht presteren. Graag hoor ik de ervaringen van Routemobiel abonnees.
[ bron ]

Ik heb alleen met de ANWB ervaring, was geen lid, auto kapot, ANWB kwam, auto gemaakt, niks aan de hand. Hoefde niet te betalen

Routemobiel kan ik zelf niet over oordelen.
Signature.
  donderdag 2 november 2006 @ 18:57:08 #34
19775 Slam
The True AoD
pi_43179636
omdat ik een auto ouder dan 12 jaar heb dus bij de ANWB.. heb er tot nu toe 1x gebruik van moeten maken en toen goed geholpen

zou sowieso voor de ANWB kiezen, die lui hebben al iets van 60 jaar ervaring en je ziet ze ook veel op de weg
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_43182459
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:00 schreef IkWilbert het volgende:

SNS? Ik neem aan dat je niet de bank bedoeld...
SNS REAAL. De verzekeringstak...
pi_43182675
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:57 schreef Slam het volgende:
omdat ik een auto ouder dan 12 jaar heb dus bij de ANWB..
Hé, dat wist ik niet dat vanaf 12 jaar er een "probleem" is. Nog een reden voor mij om lekker bij de ANWB te blijven (of gewoon erop gokken dat ik ze niet nodig heb, ik sta immers nooit stil met mijn auto).
  vrijdag 3 november 2006 @ 01:17:08 #37
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_43194141
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met de anwb. Altijd redelijk snel aanwezig en ze hebben me maar 1 keer moeten slepen (alle bougiekabels en een aantal andere kabels doorgebeten door een marter)

Ik denk, dat soms mensen telefonisch problemen hebben met bedrijven, omdat ze zelf totaal niet duidelijk zijn over de telefoon. Daar heb ik flink ervaring mee. Sommigem mensen denken echt dat je zonder enig vorm van deatils of duidelijk exact weet wat ze bedoelen.
Horrible Cunt!
pi_43195073
ANWB, altijd. Expertise boven de 10 of 20 euro winst per jaar.

In times of trouble merk je wel waarom, scheelt weer een afsleep en ellende.

ANWB = nl goed. Maar ze moeten wel stoppen met blaadjes, acties en andere rommel: schoenmaker blijf bij je leest en lever GOED produkt. Dat laatste doen ze gelukkig.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_43195804
ANWB, omdat Routemobiel overkomt als een 'nieuwe' dienst dat de ANWB wel even zal vertellen hoe het moet. De reclame is veel te aggressief en denigrerend. Nieuw zijn ze ook niet, want volgens mij deden ze altijd bedrijfswagens.

Ik ga liever voor kwaliteit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_43196168
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 06:51 schreef Ridocar het volgende:
Nieuw zijn ze ook niet, want volgens mij deden ze altijd bedrijfswagens.
Wel nieuw. Route Mobiel is in 2004 opgericht (september om precies te zijn).
pi_43197102
Respect van de ANWB van mij. Vorig jaar reed ik met mijn ouwe Volvo door de polder heen (A6) toen de motor constant afsloeg. Geparkeerd op de vluchtstrook, ANWB gebeld die binnen 20 minuten ter plaatse was. Bekend probleem zei hij, schakelaar zomerstand - winterstand is niet helemaal jovel. Hij probeert het te herstellen en biedt mij aan om een tijdje achter mij aan te rijden als er weer problemen zijn.

Bij de volgende afslag beiden weer gestopt, het werkte weer prima. Heb hem hartelijk bedankt. Als ze eenmaal bij de klant zijn, dan steken ze daar ook tijd in.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')