Vult u het rijtje aan?quote:De kandidaat
De kandidaat heeft een overtuigende visie en weet deze stevig neer te zetten. Als leider weet waar hij/zij naar toe wilt met dit land in de 21e eeuw.
Functie-eisen
• Integrale bestuurervaring, te denken valt als minister, staatsecretaris of wethouder van een grote stad
• voldoende algemene bagage op sociaal, financieel en economisch terrein
• een academische opleiding dan wel een vergelijkbaar opleidingsniveau;
• spreekt behalve goed Nederlands ook vloeiend Engels en Duits.
Competenties:
• Uitstekende sociale vaardigheden. U bent een communicator en netwerker;
• Uitstekende teamgerichte eigenschappen. U bent een geboren charismatische leider die op een natuurlijke wijze respect afdwing in het kabinet, maar ook daarbuiten.
Oei, leeftijddiscriminatie. Maar ja iemand van beneden de dertig zie ik nog niet premier worden...quote:Op donderdag 2 november 2006 14:32 schreef FonsvdB het volgende:
Bestaat er een minimumleeftijd? Ik zou dan voor minimaal 30 jaar zijn.
quote:"If I had to give you a job description it would be... a decisionmaker. I make a lot of decisions."
~ George W. Bush
Tja, soms is het beter om dan toch maar wel te discrimineren om veiligheids overwegingen. Kijk maar naar de minimumleeftijd voor drank, autorijden, sex, gokhallen, enz. Voor het ambt van minister president zou ik een minimumleeftijd van 30 jaar als veiligheidsmarge in verband met levenservaring steunen.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oei, leeftijddiscriminatie. Maar ja iemand van beneden de dertig zie ik nog niet premier worden...![]()
Leuk, maar van realiteitszin getuigt het niet. Nederland is (onder meer) economisch ERG afhankelijk van Duitsland. Veel meer dan van bijvoorbeeld Spanje.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:33 schreef daanski82 het volgende:
ik ben van mening dat op de 1e plaats qua taal engels staan en de 2e plaats frans 3e plaats spaans en 4e duits.
daar lijkt het idd wel sterk op....quote:Op donderdag 2 november 2006 19:28 schreef Golradir het volgende:
Balkenende heeft tijdens zijn premierschap telkens weer stomme fouten gemaakt. Het hoogste politieke ambt is geen stageplek.
Ja, ja.......ik wordt maar eens headhunter.......Vind ik ook leuk om al confronterenderwijs mensen te adviseren, te wijjzen op blinde vlekken maar vooral latente kwaliteiten....quote:Op donderdag 2 november 2006 22:08 schreef Napalm het volgende:
hehe, EG heeft de juiste insteek gevonden![]()
1. Visie
2. Visie
3. Visie
4. Visie gebaseerd op meer dan stomme one-liners
5. Standvastigheid om de visie verdedigen
6. Lef om impopulaire maatregelen te nemen for Make Benefit Glorious Nation of Holland
7. Spreekt perfect ABN
zoals Kok....., zie ik ook liever......was evenwichtig persoon....quote:Op donderdag 2 november 2006 22:24 schreef Puzzelaar het volgende:
Van mij mag een minister-president best wat op leeftijd zijn (=levenservaring).
Ik zal het liever nog hoger trekken. Een persoon met voldoende baggage is toch echt minimaal 40. Het liefst rond de 50 zelfs.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oei, leeftijddiscriminatie. Maar ja iemand van beneden de dertig zie ik nog niet premier worden...![]()
Tja, ik doelde op de "leeftijdsdiscriminatie" zelf. Maar je heb wel gelijk hoor. Het liefst zie ik ook iemand met zoveel mogelijk levenservaring en zoveel mogelijk "relevante" bestuurservaring.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:05 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Ik zal het liever nog hoger trekken. Een persoon met voldoende baggage is toch echt minimaal 40. Het liefst rond de 50 zelfs.
Staat tegenover dat met die ervaring de nodige "bedrijfsblindheid" is opgedaan..quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:22 schreef Silmarwen het volgende:Verder is bestuurservaring natuurlijk een vereiste.
Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Je wil uiteraard niet zo`n huppelkutje als een Haitske van der Linden (LN) aan de top. Anderzijds is leeftijd ook niet rechtstreeks te verbinden aan kwaliteit. Bovendien vraagt de moderne tijd misschien wel teveel voor de dinosaurussen.. Ik zie Kok nog stuntelen met een computer..quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:22 schreef Silmarwen het volgende:
Een leeftijdsgrens vind ik zo gek nog niet en 30 vind ik erg laag. Iemand van 30 kan de nodige ervaring niet hebben opgedaan.
Voor Brussel (EU) is Frans wel zeker heel handig.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:43 schreef Tirion het volgende:
Duits is wel degelijk erg belangrijk, belangrijker dan Frans? Geen idee, alleen Engels is echter wat beperkt.
De minister president moet ook knopen kunnen doorhakken (figuurlijk) en daarmee leiding geven aan het kabinet:
[..]
Idd Kok was beter dan het alternatief wat de PvdA nu heeft. Maar een persoon als Kok en dat wat rechtser zou en prima MP zijnquote:Op donderdag 2 november 2006 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
zoals Kok....., zie ik ook liever......was evenwichtig persoon....
Hij is al behoorlijk verrechtst..quote:Op zondag 5 november 2006 12:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd Kok was beter dan het alternatief wat de PvdA nu heeft. Maar een persoon als Kok en dat wat rechtser zou en prima MP zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |