abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:40:27 #126
3869 David
Drum the drums
pi_49693358
Ik wil er ook één!!
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:58:41 #127
4593 Marty
Digi-babe
pi_49693906
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:10 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ver weg? Dat zal toch wel meevallen? Vanuit Rotterdam zal het verder zijn
Harlingen > Enschede = 226km
Rotterdam > Enschede =196km

Niet dus
Forza Juve!
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:30:55 #128
3869 David
Drum the drums
pi_49694968
Voor een houtoven zou ik (eenmalig) toch wel eens dat tripje maken.
pi_50213108
Hey Hoi Timpie,

Heb een kip gevult met een bierblikje halfvol bier en kruiden en hem daarna rechtop in de pizzaoven gezet De oven heb ik eerst gebruikt om pizza in te bakken en toen de vlammen weg waren en de temp. tot circa 225 graden laten zakken...

Resultaat, HELEMAAL SUPER!!!!!

Groetjes,
Marcel
pi_50271011
Heb nu Zalm gemaakt op een cederhouten plankje, na de kip ook helemaal te wow!

Onderstaand recept kwam ik tegen op een americaanse website:

Cedar Planked Salmon in Wood Fired Oven Recipe

2 Pounds fresh Salmon with skin on one side (one nice size filet)
¼cup Olive oil
¼ cup Butter or margarine
¼ cup Fresh Garlic
1 Orange
Basil (fresh or dry)
Oregano (dry)
Rosemary (fresh)
½ Lime (squeezed)
½ Tsp. Sea Salt
Black pepper (to taste)

Soak the cedar plank for at least 1 hour in cold water. Preheat oven to medium heat (around 350 F).

Wet your hand and wipe across the salmon to clean. Never place fish in water.

Slice three thin slices from the widest part of the orange and reserve for decoration. Squeeze the juice from the remainder of the orange. In a small sauce pan, melt the butter or margarine, add all ingredients to melted butter. Place salmon with this sauce in a zip-lock bag for at least 2 hours in the refrigerator .

Remove salmon from bag and place on plank with the skin side down. Place a couple of tablespoon of the sauce over salmon, Decorate with orange slices and Rosemary. Place the plank on the center of oven opposite the burning fire.

Cook for 12-18 minutes depending on size/thickness of cut. Place on serving platter or leave on plank. Careful, be sure to use a spatula,the plank will be hot!

pi_50470425
Hey Marty,

Hoor net dat er aanstaande zaterdag een gratis pizzaworkshop wordt gegeven bij de Enschedese dealer "De Tuinkamer van Enschede" van www.fornino.nl

Het start volgens zeggen om 13:00 uur, wellicht de moeite waard er eens te gaan kijken

Groetjes,
Marcel
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:49:57 #132
3869 David
Drum the drums
pi_50487773
Vanavond weer pizza

Nee, nog niet in een houtoven... maar ooit wel
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:32:17 #133
4593 Marty
Digi-babe
pi_50503405
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:29 schreef macnl het volgende:
Hey Marty,

Hoor net dat er aanstaande zaterdag een gratis pizzaworkshop wordt gegeven bij de Enschedese dealer "De Tuinkamer van Enschede" van www.fornino.nl

Het start volgens zeggen om 13:00 uur, wellicht de moeite waard er eens te gaan kijken

Groetjes,
Marcel
Klinkt goed, alleen woon ik op het moment nog in Italië en dan is Enschede een beetje ver weg.
Na de zomer zijn we verhuisd naar Nederland en dan kunnen we wel eens even gaan kijken.

In ieder geval bedankt voor de tip!
Forza Juve!
pi_50742054
Als jij in het prachtige Italie woont, waarom kom je dan in hemelsnaam weer terug naar Nederland? Die Fornino ovens hebben ze daar toch ook wel????
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:55:14 #135
3869 David
Drum the drums
pi_50754413
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 20:58 schreef macnl het volgende:
Als jij in het prachtige Italie woont, waarom kom je dan in hemelsnaam weer terug naar Nederland? Die Fornino ovens hebben ze daar toch ook wel????
en nog vele andere waarschijnlijk...

maar ik ben gerust bereid me op te offeren en zijn huis volledig belangeloos over te nemen..
pi_50755253
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:55 schreef David het volgende:

[..]

en nog vele andere waarschijnlijk...

maar ik ben gerust bereid me op te offeren en zijnhaar huis volledig belangeloos over te nemen..
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:34:35 #137
3869 David
Drum the drums
pi_50756160
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:47 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

met mijn excuses
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:56:10 #138
3869 David
Drum the drums
pi_51172282
anyway...

wat gebruiken jullie eigenlijk als tomatenbasis? gezeefde (rauwe) tomaten, of saus die heeft gekookt? (afgezien van de kant & klare dingen natuurlijk)
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:21:23 #139
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_51173080
Meestal ingekookte tomaten.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_51183576
Recept voor pizzasaus

PIZZASAUS no.1 (warme bereiding)

Ingrediënten:

- 1 kleine ui
- 8 teentjes knoflook
- scheutje rode wijnazijn (en/of rode wijn)
- 6 blikken gepelde pommodori tomaten (Heinz)
- 1 blikje tomatenpuree (à 140 gram)
- 1 theelepel paprikapoeder
- 1 eetlepel gedroogde oregano
- ½ eetlepel gedroogde basilicum
- 1 eetlepel olijfolie
- (zee)zout
- vers gemalen peper

Bereidingswijze:

Verhit de olijfolie in een grote pan. Fruit hierin zachtjes de ui en geperste knoflook (niet donker laten worden!). Blus af met de rode wijnazijn en/of rode wijn. Voeg achtereenvolgens de tomaten, tomatenpuree, basilicum, oregano en paprikapoeder toe. Laat het geheel op een zacht vuur ca. 45 minuten pruttelen. Maak gedurende deze tijd op smaak met redelijk veel zeezout en een beetje peper (Goed proeven voor de juiste smaak!).

Laat de saus afkoelen en bewaar gekoeld of bevroren voor verder gebruik.
Per pizza heb je ongeveer drie eetlepels (= 1 kleine pollepel)van deze saus nodig. Goed uitsmeren maar de randen vrijlaten (ca. 2 cm van de rand)

Afgekoelde saus kun je invriezen, voor gebruik goed op kamertemperatuur laten komen

PIZZASAUS no.2 (koude bereiding)

Een snel te maken pizzasaus volgens de koude bereidingsmethode. Voordeel is bovendien dat alle ingrediënten uit de voorraadkast (kunnen) komen en je met deze saus na hartelust verder kunt experimenteren.

Ingrediënten: (Voor 2 Pizza’s)

- 1 blik tomatenblokjes (Polpabella, Grand Italia)
- 50 gram tomatenpuree (2/3 van een blikje à 70 gram)
- 1/2 theelepel paprikapoeder
- 1 1/2 theelepel gedroogde oregano
- 1 theelepel gedroogde basilicum
- vers gemalen peper
- zout

Bereidingswijze:

Deze saus is geschikt voor twee pizza’s en snel klaar. De saus is bovendien lekker fris en dus niet te zwaar van smaak waardoor je er iets meer van kunt gebruiken per pizza.

Laat de tomatenblokjes uitlekken in een vergiet en pureer ze daarna met een (staaf) mixer. Voeg de kruiden toe en meng nogmaals kort met de mixer. Breng op smaak met zout. Heerlijk bij een pizza met Rucola en Parmaham (beide na het bakken toevoegen)!

Per pizza heb je ongeveer drie eetlepels (= 1 kleine pollepel)van deze saus nodig. Goed uitsmeren maar de randen vrijlaten (ca. 2 cm van de rand)
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:54:49 #141
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_51338020
Ik krijg spontaan weer honger.. Na een tijdje in Italie gewoond te hebben, schrijf ik dit bij op het lijstje van 'dingen te hebben mits eigen huis'.
Echte schoonheid zit van binnen! Nou, echte lelijkheid zit ook vaak van buiten...
Mijn DVD-collectie
pi_51338319
Dat wil ik later ook, desnoods metsel ik het zelf in elkaar
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:51:13 #143
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_51340271
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:40 schreef macnl het volgende:
Recept voor pizzasaus

PIZZASAUS no.1 (warme bereiding)

Ingrediënten:

- 1 kleine ui
- 8 teentjes knoflook
- scheutje rode wijnazijn (en/of rode wijn)
- 6 blikken gepelde pommodori tomaten (Heinz)
- 1 blikje tomatenpuree (à 140 gram)
- 1 theelepel paprikapoeder
- 1 eetlepel gedroogde oregano
- ½ eetlepel gedroogde basilicum
- 1 eetlepel olijfolie
- (zee)zout
- vers gemalen peper

Bereidingswijze:

Verhit de olijfolie in een grote pan. Fruit hierin zachtjes de ui en geperste knoflook (niet donker laten worden!). Blus af met de rode wijnazijn en/of rode wijn. Voeg achtereenvolgens de tomaten, tomatenpuree, basilicum, oregano en paprikapoeder toe. Laat het geheel op een zacht vuur ca. 45 minuten pruttelen. Maak gedurende deze tijd op smaak met redelijk veel zeezout en een beetje peper (Goed proeven voor de juiste smaak!).

Laat de saus afkoelen en bewaar gekoeld of bevroren voor verder gebruik.

Afgekoelde saus kun je invriezen, voor gebruik goed op kamertemperatuur laten komen

PIZZASAUS no.2 (koude bereiding)

Een snel te maken pizzasaus volgens de koude bereidingsmethode. Voordeel is bovendien dat alle ingrediënten uit de voorraadkast (kunnen) komen en je met deze saus na hartelust verder kunt experimenteren.

Ingrediënten: (Voor 2 Pizza’s)

- 1 blik tomatenblokjes (Polpabella, Grand Italia)
- 50 gram tomatenpuree (2/3 van een blikje à 70 gram)
- 1/2 theelepel paprikapoeder
- 1 1/2 theelepel gedroogde oregano
- 1 theelepel gedroogde basilicum
- vers gemalen peper
- zout

Bereidingswijze:

Deze saus is geschikt voor twee pizza’s en snel klaar. De saus is bovendien lekker fris en dus niet te zwaar van smaak waardoor je er iets meer van kunt gebruiken per pizza.

Laat de tomatenblokjes uitlekken in een vergiet en pureer ze daarna met een (staaf) mixer. Voeg de kruiden toe en meng nogmaals kort met de mixer. Breng op smaak met zout. Heerlijk bij een pizza met Rucola en Parmaham (beide na het bakken toevoegen)!

Klein beetje suiker erbij versterkt de smaak van de tomaten.
pi_51701840
Marcel :

(Sorrie, erg offtopic, maar ik kan geen privebericht naar MACNL sturen omdat hij geen inbox heeft geactiveerd !)

Ik hoop dat je mijn berichtje leest via dit forum, je hebt al een poos geleden gepost.
Ik zou graag wat van je tuin willen weten. Je hebt op het forum een foto van je tuin staan, die je ook op de website hebt laten publiceren van Fornino.

Ik zou graag willen weten hoe je de overkapping/ veranda hebt gemaakt.
Wat voor balken heb je gebruikt en wat heb je erop liggen als dak ? En is dat waterdicht ?
Persoonlijk hou ik niet van golfplaten oid en jouw ontwerp spreekt me wel aan.
Hopelijk kun je me hiermee wat verder helpen !

Groetjes,
Karin
  zondag 22 juli 2007 @ 11:31:02 #145
3869 David
Drum the drums
pi_51713145
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:37 schreef Carinara het volgende:
Marcel :

(Sorrie, erg offtopic, maar ik kan geen privebericht naar MACNL sturen omdat hij geen inbox heeft geactiveerd !)

Ik hoop dat je mijn berichtje leest via dit forum, je hebt al een poos geleden gepost.
Ik zou graag wat van je tuin willen weten. Je hebt op het forum een foto van je tuin staan, die je ook op de website hebt laten publiceren van Fornino.

Ik zou graag willen weten hoe je de overkapping/ veranda hebt gemaakt.
Wat voor balken heb je gebruikt en wat heb je erop liggen als dak ? En is dat waterdicht ?
Persoonlijk hou ik niet van golfplaten oid en jouw ontwerp spreekt me wel aan.
Hopelijk kun je me hiermee wat verder helpen !

Groetjes,
Karin
zo offtopic is dat niet, aangezien het toch over een pizza-oven gaat

Ikzelf woon in België en ben geïnteresseerd in de Panyol houtovens. Heeft iemand daar al ervaring mee eigenlijk?
pi_52361554
Hey Hoi allemaal,

Heb afgelopen vakantie in Toscane een pizza gegeten met peer, walnoot, gorgonzola en honing! Niet normaal wat lekker, helemaal super. Ondertussen heb ik hem thuis ook gemaakt in mijn Fornino oven. Bijgaande de foto, hij was goed gelukt en erg lekker:

Groetjes,
Marcel

[ Bericht 5% gewijzigd door macnl op 14-08-2007 16:16:20 (foto toegevoegd) ]
pi_54646010
Marcel die Pizza ziet er heerlijk uit, heb je een recept?

Heb je inmiddels Caputo bloem?
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:32:22 #148
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54646422
Lekker
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:25:38 #149
3869 David
Drum the drums
pi_54650717
oh ik kan niet wachten om de lotto te winnen, vervolgens een oude boerderij in Italië op te knappen en daar te gaan experimenteren met een oude houtoven ...

[/droommodus]
pi_54652218
Kijk eens rond voor een tweedehand Middleby-Marshall oven of een Blodgett oven (via ebay ofzo)
http://www.middleby.com/
Worden veel gebruikt o.a. door Domino's pizza.
Ik werk er ook regelmatig mee, pizza binnen 5 min gaar.

Zijn wel redelijk aan de prijs.

mzl Aegir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')