Plek genoeg, niet? maken jullie ook een "Grillstelle"?quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik doe even een tvp, wij willen bij ons nieuwe huis ook een houtoven bouwen
Overginds kan ik je Bocholt aanraden voor de grote boodschappen, een real, aldi-sud en Lidl vlak bij elkaar, een paar grote drankenmarkten en een aangename binnenstad met voetgangerzone en een Mall. In Borken zit overginds de dichtsbijzijnde Aldi Nord. Als je toch in Bocholt bent en je wilt nog even naar NL, Winterswijk ligt daar net even noordelijker en is ook aardig om te winkelen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:39 schreef Rewimo het volgende:
UiteraardEen vaste barbecue komt er inderdaad ook
Dank je welquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Overginds kan ik je Bocholt aanraden voor de grote boodschappen, een real, aldi-sud en Lidl vlak bij elkaar, een paar grote drankenmarkten en een aangename binnenstad met voetgangerzone en een Mall. In Borken zit overginds de dichtsbijzijnde Aldi Nord. Als je toch in Bocholt bent en je wilt nog even naar NL, Winterswijk ligt daar net even noordelijker en is ook aardig om te winkelen.
Kleve heeft een grote famila, persoonlijk vind ik die minder, in Emmerich kan je ook shoppen, maar veel mensen uit Emmerich gaan shoppen in Bocholt omdat er meer winkels zijn en het leuker gevonden wordt.
Ik wens je iig heel veel plezier met je nieuwe huis!
Okay, je gaat in een heel landelijke omgeving wonen, dus er zijn veel boeren die een winkel bedrijven in de omgeving (zoeken!) waar je bv asperges of aardbeien vers van het land kan kopen. Echter, Aardappels zijn kut met peren, ze kennen vrijwel alleen maar vast kokende, die bovendien smerig zijn. Ik heb in Duitsland nog nooit behoorlijke aardappels kunnen vinden. Voor aardappels ga ik altijd nog naar NL op de markt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dank je welWe hebben in Goch al de Aldi, Lidl, Plus en Pennymarkt gevonden plus een hele grote Kaufland
En dat is op 3km afstand. Maar we zullen zeker ook de wijdere omgeving gaan verkennen qua winkels. Dus zulke tips zijn altijd welkom. Ik neem je post even mee naar ons K&W-topic
ja, voor zover ik weet wel.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:37 schreef devlinmr het volgende:
is Typo 00 eigenlijk hetzelfde als Durum meel?
Durum gebruik ik altijd voor Pasta
Heeft iemand hier al ervaring mee?quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:14 schreef devlinmr het volgende:
alternatief is mss nog
http://www.pizzajolly.nl/?actie=home
minder leuk om naar te kijken, maar wel kant en klaar voor gebruik
interessant... spijtig genoeg heb ik twee linkerhanden, maar de juiste mensen kennen kan veel helpenquote:Op donderdag 12 april 2007 14:18 schreef devlinmr het volgende:
http://www.broodoven.com
hoe je er zelf 1 kunt maken
Als je goed BBQ'd komt er ook geen rook vanaf, ligt inderdaad aan de warmte, iets dat volledig verbrand geeft ook geen rook af.quote:Op zondag 15 april 2007 21:18 schreef macnl het volgende:
Zodra de oven op temperatuur is (na 10 min) komt er helemaal geen rook van af! daarvoor zijn de uitlaatgassen veel te heet, het is geen bbq.
Je hebt van die mensen, die leggen eerst een rookgordijn, gooien een kipfiletje op de BBQ en weten het vervolgens voorelkaar te krijgen om de buitenkant tot kool te reduceren en de binnenkant nog prachtig rauw te houden.quote:Op maandag 16 april 2007 11:49 schreef macnl het volgende:
Hey SigNe.
Wat ik bedoelde is dat als je bbq't je meestal rook krijgt doordat het vlees vet op de kolen laat vallen. Vanzelfsprekend krijg je geen rook door enkel de gloeiende kolen.
Grtz,
MAC
Heeft dat dan dezelfde structuur als tipo 00?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:00 schreef macnl het volgende:
je kunt trouwens ook tarwemeel gebruiken, bij de lidl en aldi hebben ze meel dat ook veel door turkse mensen gekocht wordt om brood te maken. dat werkt ook erg goed. het belangrijkste is dat je het een half uurtje laat rijzen nadat je het in de bakplaat hebt gedaan.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:06 schreef David het volgende:
[..]
Heeft dat dan dezelfde structuur als tipo 00?
Tip: mix de olijfolie met een beetje water (in een glas bijv.). Hierdoor wordt de focaccia toch lekker bruin, maar droogt hij niet zo uit.quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:05 schreef macnl het volgende:
Focaccia Rozemarijn
-knip-
Maak met een vinger op gelijkmatige afstanden kuiltjes in het gerezen deeg en sprenkel er de rest van de olijfolie over. Bestrooi met rozemarijn en zeezout. Bak in een oven van nu 200°C (je hebt ongeveer 10 C° verloren)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |