abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:41:34 #101
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_43458516
sommige zijn best makkelijk te vinden , beetje praten met de mensen helpt je meestal veel verder

Bij andere ben je alleen al 1.5 uur onderweg om er te komen

maar die laatste

Gruwelijk lang & ingewikkeld stuk lopen met veel level 65 vijanden & veel traps

En dan kan je nog eens aan de gang met een level 66 Esper

Ach ja...daar doe je het allemaal voor he
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:45:34 #102
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_43458617
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:41 schreef Deacon_Tigra het volgende:
sommige zijn best makkelijk te vinden , na 3 side quests

Bij andere ben je alleen al 1.5 uur onderweg om er te komen

maar die laatste

Gruwelijk lang & ingewikkeld stuk lopen met veel level 65 vijanden & veel traps

En dan kan je nog eens aan de gang met een level 66 Esper

Ach ja...daar doe je het allemaal voor he
Ga je me vertellen dat de worldmap nog groter wordt of expandeert? Ik probeer momenteel nu overal te komen. De eerste gemiste aftakkingen waren in dat bos met die loopplanken. Daar waren in het westen 2 uitgangen.... op beide lokaties geweest maar gerent voor mijn leven........... daar was ik nog niet klaar voor
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:46:11 #103
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_43458630
Toch wel jammer dat er geen achievements aan vast zitten..... kan je laten zien wat jij met je FF game gedaan hebt
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:48:57 #104
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43458695
Deze week ben ik weer eens aan VIII begonnen, poging 2.

Maar wat een lame systeem is dat Draw zeg. Bij vijanden kun je gewoon Drawen totdat je van alles 100 hebt en je hoeft niet meer te attacken, aangezien magic meer damage oplevert dan attacks.

En die GF's die je oneindig vaak kunt gebruiken en veel steker zijn... Waarom zou je dan nog attacken?
Of zit hier toch een nadeel aan?

Raar systeem, en dan heb ik het nog niet over dat Junction gehad.
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:49:59 #105
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_43458721
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:48 schreef Ixnay het volgende:
Deze week ben ik weer eens aan VIII begonnen, poging 2.

Maar wat een lame systeem is dat Draw zeg. Bij vijanden kun je gewoon Drawen totdat je van alles 100 hebt en je hoeft niet meer te attacken, aangezien magic meer damage oplevert dan attacks.

En die GF's die je oneindig vaak kunt gebruiken en veel steker zijn... Waarom zou je dan nog attacken?
Of zit hier toch een nadeel aan?

Raar systeem, en dan heb ik het nog niet over dat Junction gehad.
Ik vond het een prima systeem.... junction ook. Je kan dat zo manipuleren en bewerken dat je ongekende klappen uitdeelt..... heb je nodig trouwens
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:53:01 #106
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_43458789
De meeste locaties lopen allemaal in elkaar over

Zoals de Zertinan Caves, die komen uit in de Easter & Westersand als ik me niet vergis
Feywood kom je later ook nog in terug

Je komt in elk geval met de main story bijna overal langs,
De gebieden waar je nu nog moet rennen, komen of later in het verhaal nog aan bod.
Of zijn het gebied van een Esper

ik moet nog doen

16 simpele hunts , makkie
4 Mont Blanc hunts ,,,,, heel pittig laatste heeft 50.000.000 hp
2 Espers
80 rare beasts verslaan,
7 side quests doen ,
Waar dan weer een paar bosses bij horen

o.a Omega Mark XII Extermination

level 99 = 10.370.699 HP

Dan zijn er totaal 32 mannetjes in je Sky Pirats Den te verdienen, en ik heb er nu pas 11

en dan heb ik echt alles gedaan

License grid zit al bijna vol

Zit nu op 93 uur

[ Bericht 7% gewijzigd door Deacon_Tigra op 11-11-2006 19:03:39 ]
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:53:05 #107
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_43458790
Ik gebruike in FF8 na een tijdje alleen nog maar de limit breaks, die kun je oneindig vaak doen En die latere limit breaks zijn sterker dan welke G.F of magie dan ook..
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_43459860
Ik ga even flink levellen, want ik ben duidelijk nog niet klaar voor die jungle. Momenteel loopt mijn Party ook heel erg uiteen qua level. Ashe is bijvoorbeeld al level 18 terwijl Balthier en Fran nog op 12 en 13 zitten. Daar ga ik even iets aan doen
  zaterdag 11 november 2006 @ 19:45:27 #109
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_43460164
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:53 schreef Deacon_Tigra het volgende:
De meeste locaties lopen allemaal in elkaar over

Zoals de Zertinan Caves, die komen uit in de Easter & Westersand als ik me niet vergis
Feywood kom je later ook nog in terug

Je komt in elk geval met de main story bijna overal langs,
De gebieden waar je nu nog moet rennen, komen of later in het verhaal nog aan bod.
Of zijn het gebied van een Esper

ik moet nog doen

16 simpele hunts , makkie
4 Mont Blanc hunts ,,,,, heel pittig laatste heeft 50.000.000 hp
2 Espers
80 rare beasts verslaan,
7 side quests doen ,
Waar dan weer een paar bosses bij horen

o.a Omega Mark XII Extermination

level 99 = 10.370.699 HP

Dan zijn er totaal 32 mannetjes in je Sky Pirats Den te verdienen, en ik heb er nu pas 11

en dan heb ik echt alles gedaan

License grid zit al bijna vol

Zit nu op 93 uur
DE TYFUS
  zaterdag 11 november 2006 @ 20:39:03 #110
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43461795
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 19:32 schreef H.Flick het volgende:
Ik ga even flink levellen, want ik ben duidelijk nog niet klaar voor die jungle. Momenteel loopt mijn Party ook heel erg uiteen qua level. Ashe is bijvoorbeeld al level 18 terwijl Balthier en Fran nog op 12 en 13 zitten. Daar ga ik even iets aan doen
Die jungle is trouwes heerlijk geld verdienen. Chain die couerls voor couerl pelt = big $$$$
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 12 november 2006 @ 21:15:49 #111
122997 zquing
Drama Junk
pi_43488863
ik kan niet wachten todat mn FF XII eindelijk binnen is, de screens zien er heerlijk uit en de gameplay lijkt me ook geweldig
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 12 november 2006 @ 23:24:54 #112
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43493816
Is FF8 door hetzelfde team gemaakt als FF7? Ik kan me het moeilijk voorstellen.
Dit spel is met vrijwel alles slechter dan zijn voorgangers en opvolgers.

- Totaal onboeiend verhaal.
- De locations zijn saai en alles lijkt op elkaar.
- Je kunt oneindig drawen zodat je de rest van het spel genoeg van alles hebt, oneindige MP dus.
- Junction systeem... raar, een GF "equippen" om daaruit abilities te leren.
- GF's die zo sterk zijn dat het geen zin meer heeft om te attacken.
- Weinig sidequests, tot nu toe, op dat ene kaartspelletje na dan.
- Veel andere kutstukjes, bijvoorbeeld in Deling City, wanneer moet je ontsnappen uit dat huis nadat de vader van Rinoa je daar heeft opgesloten. Oplossing: Pak ergens een wijnglas en zet het in de hand van een standbeeld, vervolgens gaat een geheime doorgang open. Na een half uur toch maar een walkthrough erbij gepakt...

Kort samengevat:
FF6
FF7
FF8
FF9
FFX
  zondag 12 november 2006 @ 23:30:43 #113
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43494031
FF8 was de bom. Ik heb dat spel zo compleet beheerst dat het eng was. 100% uitgespeeld. Vond FF9 juist wat minder.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_43496268
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:30 schreef cwk het volgende:
FF8 was de bom. Ik heb dat spel zo compleet beheerst dat het eng was. 100% uitgespeeld. Vond FF9 juist wat minder.
FF 9 was leuk omdat het weer terug ging naar het hele middeleeuwse sfeertje. FF 8 heb ik ook best veel gespeelt.
Junction syteem is gewoon goed, alleen het grootste minpunt is als je al 100 draws hebt van wat sterke magic vrij aan het begin en die equip je dan op jezelf, dan wals je gewoon door de main quest heen.

En als je lekker al wat Aura had verzameld, gewoon de hele tijd Limit Breaks spammen. Maakte boss fights nou ook niet bijzonder moeilijk.
Met Zell en een redelijke doses vingervlugheid, kon je met zijn Limit Breaks echt zo veel damage doen.
Ik weet niet meer precies hoevoel attacks je wel niet per sec meer in kon voeren, maar ik weet wel dat ik vrij lang veel van die combo's kon maken voor zijn tijdslimiet erop zat.

Nou nog maar wachten op de PAL release van FF XII. Gelukkig heb ik FF III op de DS om mij volgende week mee te vermaken en LoZ: Twilight Princess over een maandje.
  maandag 13 november 2006 @ 00:55:28 #115
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_43496388
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:24 schreef Ixnay het volgende:
Is FF8 door hetzelfde team gemaakt als FF7? Ik kan me het moeilijk voorstellen.
Dit spel is met vrijwel alles slechter dan zijn voorgangers en opvolgers.

- Totaal onboeiend verhaal.
- De locations zijn saai en alles lijkt op elkaar.
- Je kunt oneindig drawen zodat je de rest van het spel genoeg van alles hebt, oneindige MP dus.
- Junction systeem... raar, een GF "equippen" om daaruit abilities te leren.
- GF's die zo sterk zijn dat het geen zin meer heeft om te attacken.
- Weinig sidequests, tot nu toe, op dat ene kaartspelletje na dan.
- Veel andere kutstukjes, bijvoorbeeld in Deling City, wanneer moet je ontsnappen uit dat huis nadat de vader van Rinoa je daar heeft opgesloten. Oplossing: Pak ergens een wijnglas en zet het in de hand van een standbeeld, vervolgens gaat een geheime doorgang open. Na een half uur toch maar een walkthrough erbij gepakt...

Kort samengevat:
FF6
FF7
FF8
FF9
FFX
Bij mij was het gewoon dat het verhaal me niet zo aansprak en ik op een gegeven moment in een glitch zat waardoor ik niet verder kon. Geen zin meer om te spelen.

Ik speel nu XII en V en die zijn allebei goed. Zo allebei FF en zo allebei anders
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 13 november 2006 @ 00:58:12 #116
145074 Diablos79
pi_43496434
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:49 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

FF 9 was leuk omdat het weer terug ging naar het hele middeleeuwse sfeertje. FF 8 heb ik ook best veel gespeelt.
Junction syteem is gewoon goed, alleen het grootste minpunt is als je al 100 draws hebt van wat sterke magic vrij aan het begin en die equip je dan op jezelf, dan wals je gewoon door de main quest heen.

En als je lekker al wat Aura had verzameld, gewoon de hele tijd Limit Breaks spammen. Maakte boss fights nou ook niet bijzonder moeilijk.
Met Zell en een redelijke doses vingervlugheid, kon je met zijn Limit Breaks echt zo veel damage doen.
Ik weet niet meer precies hoevoel attacks je wel niet per sec meer in kon voeren, maar ik weet wel dat ik vrij lang veel van die combo's kon maken voor zijn tijdslimiet erop zat.

Nou nog maar wachten op de PAL release van FF XII. Gelukkig heb ik FF III op de DS om mij volgende week mee te vermaken en LoZ: Twilight Princess over een maandje.
Ik vond FF8 echt heel vet toen. Vooral die FMV waren . En battle systeem was leuk, keer wat anders proberen. Het was alleen wel te makkelijk, maar dat is een beetje rpg eigen lijkt het. Ben nog nooit echt een moeilijke RPG tegen gekomen.

En je hebt echt geen Aura nodig om oneindig limit breaks te hebben ... Gewoon je HP laag houden kan ook, ik deed gewoon met sqaull Limit breaken eentje voor te helen als ie toch dood ging en eentje die gewoon deed wat het beste uitkwam.

Er zaten trouwens zeker genoeg sidequest in FF8 (die zitten in elke FF wel). Deel 9 vond ik om de een of andere reden weer wat minder. Hoewel zeker een tof spel trok het me iets minder dan 7 en 8. Misschien de sfeer ofzo. En ik miste het gevoel van een echte bad guy in deel 9.
pi_43496815
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:58 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik vond FF8 echt heel vet toen. Vooral die FMV waren . En battle systeem was leuk, keer wat anders proberen. Het was alleen wel te makkelijk, maar dat is een beetje rpg eigen lijkt het. Ben nog nooit echt een moeilijke RPG tegen gekomen.

En je hebt echt geen Aura nodig om oneindig limit breaks te hebben ... Gewoon je HP laag houden kan ook, ik deed gewoon met sqaull Limit breaken eentje voor te helen als ie toch dood ging en eentje die gewoon deed wat het beste uitkwam.

Er zaten trouwens zeker genoeg sidequest in FF8 (die zitten in elke FF wel). Deel 9 vond ik om de een of andere reden weer wat minder. Hoewel zeker een tof spel trok het me iets minder dan 7 en 8. Misschien de sfeer ofzo. En ik miste het gevoel van een echte bad guy in deel 9.
Ja, Kuja was nou niet echt stoer te noemen. Net een of andere mislukte transseksueel. Ik deed het toch meestal met Aura, omdat ik het altijd vervelend vind als er party members dood gaan.

Laatste jaren ben ik ook niet echt moeilijke rpg's tegen gekomen, enige wat redelijk pittig was op bepaalde momenten was Dragon Quest 8.
  maandag 13 november 2006 @ 01:26:24 #118
145074 Diablos79
pi_43496947
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:19 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ja, Kuja was nou niet echt stoer te noemen. Net een of andere mislukte transseksueel. Ik deed het toch meestal met Aura, omdat ik het altijd vervelend vind als er party members dood gaan.

Laatste jaren ben ik ook niet echt moeilijke rpg's tegen gekomen, enige wat redelijk pittig was op bepaalde momenten was Dragon Quest 8.
Dragon Quest was eerder moeilijk door een te laag level op bepaalde moment dan dat je echt strategien moest gaan uitdenken om een eindbaas te verslaan. Stoort me trouwens vaak niet echt als een rpg wat makkelijk is, als het verder maar wel kan boeien. En meestal geven in FF de ultimate, omega en weet ik veel wat voor een weapons toch vaak nog wel een uitdaging
pi_43497336
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:26 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dragon Quest was eerder moeilijk door een te laag level op bepaalde moment dan dat je echt strategien moest gaan uitdenken om een eindbaas te verslaan. Stoort me trouwens vaak niet echt als een rpg wat makkelijk is, als het verder maar wel kan boeien. En meestal geven in FF de ultimate, omega en weet ik veel wat voor een weapons toch vaak nog wel een uitdaging
Ik neem ook wel genoegen hoor met een moeilijkheidsgraad die niet te moeilijk is maar ook zeker niet te makkelijk.
Dat je vaak laag lvl was vond ik juist leuk aan DQ 8, had je tenminste het idee dat je het nog een beetje moeilijk kreeg, zoals de eerste keer dat je Dhoulmagus moet bevechten.
En een FF is geen FF, als je niet fatsoenlijk wat Weapons kan slopen. Of zo'n leuke uitgebreidde monster arena zoals in FF X.
  maandag 13 november 2006 @ 02:11:44 #120
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43497481
8½ uur gespeeld. Level 28 vóór het sunstone event. Powerlevel guide nu definitief toppertje.
  maandag 13 november 2006 @ 04:59:51 #121
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_43498059
level 73 , op naar de laatste Esper
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 13 november 2006 @ 12:28:18 #122
145074 Diablos79
pi_43503896
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:57 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik neem ook wel genoegen hoor met een moeilijkheidsgraad die niet te moeilijk is maar ook zeker niet te makkelijk.
Dat je vaak laag lvl was vond ik juist leuk aan DQ 8, had je tenminste het idee dat je het nog een beetje moeilijk kreeg, zoals de eerste keer dat je Dhoulmagus moet bevechten.
En een FF is geen FF, als je niet fatsoenlijk wat Weapons kan slopen. Of zo'n leuke uitgebreidde monster arena zoals in FF X.
Ze moeten eigenlijk de laatste eindbaas ook zo "moeilijk" maken als die weapons, dan zit er nog een beetje uitdaging in .. Die van FF7 waren echt tof, en konden het je zelfs op level 99 nog moeilijk maken als je ze verkeerd aanpakte.

Vergeleken met die weapons was sephiroth echt een lachertje. Hoewel hij in Kingdom Hearts 1 en 2 echt weer tering moeilijk is. Ik wandelde echt zo door kingdom hearts 2 heen, kwam ik met level 70+ sephiroth tegen was ik na 2 aanvallen al dood . Stond niet echt in verhouding met de moeilijkheid van de rest van het spel..l
  maandag 13 november 2006 @ 13:23:35 #123
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_43505549
Ik zit nu al vast

Ik moet zo'n kind gaan halen ten zuiden van een nomaden dorp. En dan kom ik niet langs 2 van die weerwolven
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_43645607
Ik ben pas geleden begonnen met FFX (eindelijk).
Maar hoe kan je Yuna een beetje sterk krijgen want tegen de kleinere tegenstanders vind ik het vaak de moeite niet waard om die aeons te summonnen aangezien je ze ook vaak gewoon met de andere characters in één klap dood krijgt. Ik neem sowieso aan dat Yuna haar kracht vooral moet gaan krijgen van haar aeons.

Anyway verder nog tips voor een Final Fantasy n00b?
pi_43646181
ja hoe meer je vecht, hoe sterker je wordt, des te makkelijker de fiends te verslaan zijn.
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')