Ga je me vertellen dat de worldmap nog groter wordt of expandeert? Ik probeer momenteel nu overal te komen. De eerste gemiste aftakkingen waren in dat bos met die loopplanken. Daar waren in het westen 2 uitgangen.... op beide lokaties geweest maar gerent voor mijn leven........... daar was ik nog niet klaar voorquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:41 schreef Deacon_Tigra het volgende:
sommige zijn best makkelijk te vinden , na 3 side quests
Bij andere ben je alleen al 1.5 uur onderweg om er te komen
maar die laatste![]()
Gruwelijk lang & ingewikkeld stuk lopen met veel level 65 vijanden & veel traps![]()
En dan kan je nog eens aan de gang met een level 66 Esper![]()
Ach ja...daar doe je het allemaal voor he![]()
Ik vond het een prima systeem.... junction ook. Je kan dat zo manipuleren en bewerken dat je ongekende klappen uitdeelt..... heb je nodig trouwensquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:48 schreef Ixnay het volgende:
Deze week ben ik weer eens aan VIII begonnen, poging 2.
Maar wat een lame systeem is dat Draw zeg. Bij vijanden kun je gewoon Drawen totdat je van alles 100 hebt en je hoeft niet meer te attacken, aangezien magic meer damage oplevert dan attacks.
En die GF's die je oneindig vaak kunt gebruiken en veel steker zijn... Waarom zou je dan nog attacken?
Of zit hier toch een nadeel aan?
Raar systeem, en dan heb ik het nog niet over dat Junction gehad.
DE TYFUSquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:53 schreef Deacon_Tigra het volgende:
De meeste locaties lopen allemaal in elkaar over
Zoals de Zertinan Caves, die komen uit in de Easter & Westersand als ik me niet vergis
Feywood kom je later ook nog in terug
Je komt in elk geval met de main story bijna overal langs,
De gebieden waar je nu nog moet rennen, komen of later in het verhaal nog aan bod.
Of zijn het gebied van een Esper![]()
ik moet nog doen![]()
16 simpele hunts , makkie
4 Mont Blanc hunts ,,,,, heel pittiglaatste heeft 50.000.000 hp
![]()
2 Espers
80 rare beasts verslaan,
7 side quests doen ,
Waar dan weer een paar bosses bij horen
![]()
o.a Omega Mark XII Extermination
level 99 = 10.370.699 HP![]()
Dan zijn er totaal 32 mannetjes in je Sky Pirats Den te verdienen, en ik heb er nu pas 11![]()
en dan heb ik echt alles gedaan![]()
License grid zit al bijna vol![]()
Zit nu op 93 uur![]()
Die jungle is trouwes heerlijk geld verdienen. Chain die couerls voor couerl pelt = big $$$$quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:32 schreef H.Flick het volgende:
Ik ga even flink levellen, want ik ben duidelijk nog niet klaar voor die jungle. Momenteel loopt mijn Party ook heel erg uiteen qua level. Ashe is bijvoorbeeld al level 18 terwijl Balthier en Fran nog op 12 en 13 zitten. Daar ga ik even iets aan doen
FF 9 was leuk omdat het weer terug ging naar het hele middeleeuwse sfeertje.quote:Op zondag 12 november 2006 23:30 schreef cwk het volgende:
FF8 was de bom. Ik heb dat spel zo compleet beheerst dat het eng was. 100% uitgespeeld. Vond FF9 juist wat minder.
Bij mij was het gewoon dat het verhaal me niet zo aansprak en ik op een gegeven moment in een glitch zat waardoor ik niet verder kon. Geen zin meer om te spelen.quote:Op zondag 12 november 2006 23:24 schreef Ixnay het volgende:
Is FF8 door hetzelfde team gemaakt als FF7? Ik kan me het moeilijk voorstellen.
Dit spel is met vrijwel alles slechter dan zijn voorgangers en opvolgers.
- Totaal onboeiend verhaal.
- De locations zijn saai en alles lijkt op elkaar.
- Je kunt oneindig drawen zodat je de rest van het spel genoeg van alles hebt, oneindige MP dus.
- Junction systeem... raar, een GF "equippen" om daaruit abilities te leren.
- GF's die zo sterk zijn dat het geen zin meer heeft om te attacken.
- Weinig sidequests, tot nu toe, op dat ene kaartspelletje na dan.
- Veel andere kutstukjes, bijvoorbeeld in Deling City, wanneer moet je ontsnappen uit dat huis nadat de vader van Rinoa je daar heeft opgesloten. Oplossing: Pak ergens een wijnglas en zet het in de hand van een standbeeld, vervolgens gaat een geheime doorgang open. Na een half uur toch maar een walkthrough erbij gepakt...
Kort samengevat:
FF6![]()
FF7![]()
FF8![]()
FF9![]()
FFX![]()
Ik vond FF8 echt heel vet toen. Vooral die FMV warenquote:Op maandag 13 november 2006 00:49 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
FF 9 was leuk omdat het weer terug ging naar het hele middeleeuwse sfeertje.FF 8 heb ik ook best veel gespeelt.
Junction syteem is gewoon goed, alleen het grootste minpunt is als je al 100 draws hebt van wat sterke magic vrij aan het begin en die equip je dan op jezelf, dan wals je gewoon door de main quest heen.
En als je lekker al wat Aura had verzameld, gewoon de hele tijd Limit Breaks spammen.Maakte boss fights nou ook niet bijzonder moeilijk.
![]()
Met Zell en een redelijke doses vingervlugheid, kon je met zijn Limit Breaks echt zo veel damage doen.![]()
Ik weet niet meer precies hoevoel attacks je wel niet per sec meer in kon voeren, maar ik weet wel dat ik vrij lang veel van die combo's kon maken voor zijn tijdslimiet erop zat.![]()
Nou nog maar wachten op de PAL release van FF XII. Gelukkig heb ik FF III op de DS om mij volgende week mee te vermaken en LoZ: Twilight Princess over een maandje.![]()
Ja, Kuja was nou niet echt stoer te noemen.quote:Op maandag 13 november 2006 00:58 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vond FF8 echt heel vet toen. Vooral die FMV waren. En battle systeem was leuk, keer wat anders proberen. Het was alleen wel te makkelijk, maar dat is een beetje rpg eigen lijkt het. Ben nog nooit echt een moeilijke RPG tegen gekomen.
En je hebt echt geen Aura nodig om oneindig limit breaks te hebben... Gewoon je HP laag houden kan ook, ik deed gewoon met sqaull Limit breaken eentje voor te helen als ie toch dood ging en eentje die gewoon deed wat het beste uitkwam.
Er zaten trouwens zeker genoeg sidequest in FF8 (die zitten in elke FF wel). Deel 9 vond ik om de een of andere reden weer wat minder. Hoewel zeker een tof spel trok het me iets minder dan 7 en 8. Misschien de sfeer ofzo. En ik miste het gevoel van een echte bad guy in deel 9.
Dragon Quest was eerder moeilijk door een te laag level op bepaalde moment dan dat je echt strategien moest gaan uitdenken om een eindbaas te verslaan. Stoort me trouwens vaak niet echt als een rpg wat makkelijk is, als het verder maar wel kan boeien. En meestal geven in FF de ultimate, omega en weet ik veel wat voor een weapons toch vaak nog wel een uitdagingquote:Op maandag 13 november 2006 01:19 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ja, Kuja was nou niet echt stoer te noemen.Net een of andere mislukte transseksueel.
Ik deed het toch meestal met Aura, omdat ik het altijd vervelend vind als er party members dood gaan.
![]()
Laatste jaren ben ik ook niet echt moeilijke rpg's tegen gekomen, enige wat redelijk pittig was op bepaalde momenten was Dragon Quest 8.![]()
Ik neem ook wel genoegen hoor met een moeilijkheidsgraad die niet te moeilijk is maar ook zeker niet te makkelijk.quote:Op maandag 13 november 2006 01:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dragon Quest was eerder moeilijk door een te laag level op bepaalde moment dan dat je echt strategien moest gaan uitdenken om een eindbaas te verslaan. Stoort me trouwens vaak niet echt als een rpg wat makkelijk is, als het verder maar wel kan boeien. En meestal geven in FF de ultimate, omega en weet ik veel wat voor een weapons toch vaak nog wel een uitdaging
Ze moeten eigenlijk de laatste eindbaas ook zo "moeilijk" maken als die weapons, dan zit er nog een beetje uitdaging inquote:Op maandag 13 november 2006 01:57 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik neem ook wel genoegen hoor met een moeilijkheidsgraad die niet te moeilijk is maar ook zeker niet te makkelijk.
Dat je vaak laag lvl was vond ik juist leuk aan DQ 8, had je tenminste het idee dat je het nog een beetje moeilijk kreeg, zoals de eerste keer dat je Dhoulmagus moet bevechten.![]()
En een FF is geen FF, als je niet fatsoenlijk wat Weapons kan slopen.Of zo'n leuke uitgebreidde monster arena zoals in FF X.
![]()
Laat haar ieder gevecht gewoon iets doen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:40 schreef Darkzell het volgende:
Ik ben pas geleden begonnen met FFX (eindelijk).
Maar hoe kan je Yuna een beetje sterk krijgen want tegen de kleinere tegenstanders vind ik het vaak de moeite niet waard om die aeons te summonnen aangezien je ze ook vaak gewoon met de andere characters in één klap dood krijgt. Ik neem sowieso aan dat Yuna haar kracht vooral moet gaan krijgen van haar aeons.
Anyway verder nog tips voor een Final Fantasy n00b?
Operation Mi'ihen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:09 schreef Darkzell het volgende:
Nulblaze, Nulshock, Nul...,etc heb ik al en ben nu bij dat stuk dat de Albhed en zo'n andere groep met die kanonnen gaan proberen om Sin te verslaan.
De PAL versie? Nee....quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:04 schreef cwk het volgende:
Is die niet allaaaaaaaaaaaaaang uit?
Aye, maar ja om nu nog een Amerikaanse PS2 te gaan kopen...quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:17 schreef cwk het volgende:
Oh ja PAL natuurlijk. Dimplus is meestal wel redelijk duur. Import is tegenwoordig sowieso goedkoper via het internet, een PAL systeem kopen is de moeite niet meer.
quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:54 schreef Cid het volgende:
Heeft iemand Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus al ergens gezien in een winkel? Hij is gisteren uitgekomen volgens mij, ik had verwacht dat hij wel te krijgen zou zijn in de winkels maar helaas. Vooralsnog heb ik alleen bij dimensionplus.nl gezien...
Arrrggh don't tempt me!!quote:Op maandag 20 november 2006 13:38 schreef Strolie75 het volgende:
Nog mensen hier die FFIII spelen op de DS?
Als het goed is krijg ik FF 3 deze week nog binnen. Dimension Plus heeft hem op 21 november staan.quote:Op maandag 20 november 2006 13:38 schreef Strolie75 het volgende:
Nog mensen hier die FFIII spelen op de DS?
Ik zou mn ziel er voor geven...quote:Op donderdag 23 november 2006 00:17 schreef Cid het volgende:
Heeft iedereen hier die techdemo van FF7 op de PS3 gezien trouwens? Man man wat zou het mij veel uren kosten om daar door heen te wandelen als ze een remake zouden doen....
quote:Op donderdag 23 november 2006 00:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zou mn ziel er voor geven...
Ik zou de hordes fanboys te lijf gaan. Als er iets is wat ik niet wil, dan is het wel een FF 7 remake. Volgens mij heb ik dit ook al vaak genoeg gezegt.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zou mn ziel er voor geven...
Dan hoeven ze hem niet te maken, ik wil random battlesquote:Op donderdag 23 november 2006 02:30 schreef cwk het volgende:
Bovendien hoorde ik dat ze het battelsystem van FF12 voor de remake willen gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |