abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:41:34 #101
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_43458516
sommige zijn best makkelijk te vinden , beetje praten met de mensen helpt je meestal veel verder

Bij andere ben je alleen al 1.5 uur onderweg om er te komen

maar die laatste

Gruwelijk lang & ingewikkeld stuk lopen met veel level 65 vijanden & veel traps

En dan kan je nog eens aan de gang met een level 66 Esper

Ach ja...daar doe je het allemaal voor he
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:45:34 #102
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_43458617
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:41 schreef Deacon_Tigra het volgende:
sommige zijn best makkelijk te vinden , na 3 side quests

Bij andere ben je alleen al 1.5 uur onderweg om er te komen

maar die laatste

Gruwelijk lang & ingewikkeld stuk lopen met veel level 65 vijanden & veel traps

En dan kan je nog eens aan de gang met een level 66 Esper

Ach ja...daar doe je het allemaal voor he
Ga je me vertellen dat de worldmap nog groter wordt of expandeert? Ik probeer momenteel nu overal te komen. De eerste gemiste aftakkingen waren in dat bos met die loopplanken. Daar waren in het westen 2 uitgangen.... op beide lokaties geweest maar gerent voor mijn leven........... daar was ik nog niet klaar voor
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:46:11 #103
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_43458630
Toch wel jammer dat er geen achievements aan vast zitten..... kan je laten zien wat jij met je FF game gedaan hebt
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:48:57 #104
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43458695
Deze week ben ik weer eens aan VIII begonnen, poging 2.

Maar wat een lame systeem is dat Draw zeg. Bij vijanden kun je gewoon Drawen totdat je van alles 100 hebt en je hoeft niet meer te attacken, aangezien magic meer damage oplevert dan attacks.

En die GF's die je oneindig vaak kunt gebruiken en veel steker zijn... Waarom zou je dan nog attacken?
Of zit hier toch een nadeel aan?

Raar systeem, en dan heb ik het nog niet over dat Junction gehad.
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:49:59 #105
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_43458721
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:48 schreef Ixnay het volgende:
Deze week ben ik weer eens aan VIII begonnen, poging 2.

Maar wat een lame systeem is dat Draw zeg. Bij vijanden kun je gewoon Drawen totdat je van alles 100 hebt en je hoeft niet meer te attacken, aangezien magic meer damage oplevert dan attacks.

En die GF's die je oneindig vaak kunt gebruiken en veel steker zijn... Waarom zou je dan nog attacken?
Of zit hier toch een nadeel aan?

Raar systeem, en dan heb ik het nog niet over dat Junction gehad.
Ik vond het een prima systeem.... junction ook. Je kan dat zo manipuleren en bewerken dat je ongekende klappen uitdeelt..... heb je nodig trouwens
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:53:01 #106
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_43458789
De meeste locaties lopen allemaal in elkaar over

Zoals de Zertinan Caves, die komen uit in de Easter & Westersand als ik me niet vergis
Feywood kom je later ook nog in terug

Je komt in elk geval met de main story bijna overal langs,
De gebieden waar je nu nog moet rennen, komen of later in het verhaal nog aan bod.
Of zijn het gebied van een Esper

ik moet nog doen

16 simpele hunts , makkie
4 Mont Blanc hunts ,,,,, heel pittig laatste heeft 50.000.000 hp
2 Espers
80 rare beasts verslaan,
7 side quests doen ,
Waar dan weer een paar bosses bij horen

o.a Omega Mark XII Extermination

level 99 = 10.370.699 HP

Dan zijn er totaal 32 mannetjes in je Sky Pirats Den te verdienen, en ik heb er nu pas 11

en dan heb ik echt alles gedaan

License grid zit al bijna vol

Zit nu op 93 uur

[ Bericht 7% gewijzigd door Deacon_Tigra op 11-11-2006 19:03:39 ]
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:53:05 #107
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_43458790
Ik gebruike in FF8 na een tijdje alleen nog maar de limit breaks, die kun je oneindig vaak doen En die latere limit breaks zijn sterker dan welke G.F of magie dan ook..
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_43459860
Ik ga even flink levellen, want ik ben duidelijk nog niet klaar voor die jungle. Momenteel loopt mijn Party ook heel erg uiteen qua level. Ashe is bijvoorbeeld al level 18 terwijl Balthier en Fran nog op 12 en 13 zitten. Daar ga ik even iets aan doen
  zaterdag 11 november 2006 @ 19:45:27 #109
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_43460164
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:53 schreef Deacon_Tigra het volgende:
De meeste locaties lopen allemaal in elkaar over

Zoals de Zertinan Caves, die komen uit in de Easter & Westersand als ik me niet vergis
Feywood kom je later ook nog in terug

Je komt in elk geval met de main story bijna overal langs,
De gebieden waar je nu nog moet rennen, komen of later in het verhaal nog aan bod.
Of zijn het gebied van een Esper

ik moet nog doen

16 simpele hunts , makkie
4 Mont Blanc hunts ,,,,, heel pittig laatste heeft 50.000.000 hp
2 Espers
80 rare beasts verslaan,
7 side quests doen ,
Waar dan weer een paar bosses bij horen

o.a Omega Mark XII Extermination

level 99 = 10.370.699 HP

Dan zijn er totaal 32 mannetjes in je Sky Pirats Den te verdienen, en ik heb er nu pas 11

en dan heb ik echt alles gedaan

License grid zit al bijna vol

Zit nu op 93 uur
DE TYFUS
  zaterdag 11 november 2006 @ 20:39:03 #110
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43461795
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 19:32 schreef H.Flick het volgende:
Ik ga even flink levellen, want ik ben duidelijk nog niet klaar voor die jungle. Momenteel loopt mijn Party ook heel erg uiteen qua level. Ashe is bijvoorbeeld al level 18 terwijl Balthier en Fran nog op 12 en 13 zitten. Daar ga ik even iets aan doen
Die jungle is trouwes heerlijk geld verdienen. Chain die couerls voor couerl pelt = big $$$$
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 12 november 2006 @ 21:15:49 #111
122997 zquing
Drama Junk
pi_43488863
ik kan niet wachten todat mn FF XII eindelijk binnen is, de screens zien er heerlijk uit en de gameplay lijkt me ook geweldig
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 12 november 2006 @ 23:24:54 #112
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43493816
Is FF8 door hetzelfde team gemaakt als FF7? Ik kan me het moeilijk voorstellen.
Dit spel is met vrijwel alles slechter dan zijn voorgangers en opvolgers.

- Totaal onboeiend verhaal.
- De locations zijn saai en alles lijkt op elkaar.
- Je kunt oneindig drawen zodat je de rest van het spel genoeg van alles hebt, oneindige MP dus.
- Junction systeem... raar, een GF "equippen" om daaruit abilities te leren.
- GF's die zo sterk zijn dat het geen zin meer heeft om te attacken.
- Weinig sidequests, tot nu toe, op dat ene kaartspelletje na dan.
- Veel andere kutstukjes, bijvoorbeeld in Deling City, wanneer moet je ontsnappen uit dat huis nadat de vader van Rinoa je daar heeft opgesloten. Oplossing: Pak ergens een wijnglas en zet het in de hand van een standbeeld, vervolgens gaat een geheime doorgang open. Na een half uur toch maar een walkthrough erbij gepakt...

Kort samengevat:
FF6
FF7
FF8
FF9
FFX
  zondag 12 november 2006 @ 23:30:43 #113
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43494031
FF8 was de bom. Ik heb dat spel zo compleet beheerst dat het eng was. 100% uitgespeeld. Vond FF9 juist wat minder.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_43496268
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:30 schreef cwk het volgende:
FF8 was de bom. Ik heb dat spel zo compleet beheerst dat het eng was. 100% uitgespeeld. Vond FF9 juist wat minder.
FF 9 was leuk omdat het weer terug ging naar het hele middeleeuwse sfeertje. FF 8 heb ik ook best veel gespeelt.
Junction syteem is gewoon goed, alleen het grootste minpunt is als je al 100 draws hebt van wat sterke magic vrij aan het begin en die equip je dan op jezelf, dan wals je gewoon door de main quest heen.

En als je lekker al wat Aura had verzameld, gewoon de hele tijd Limit Breaks spammen. Maakte boss fights nou ook niet bijzonder moeilijk.
Met Zell en een redelijke doses vingervlugheid, kon je met zijn Limit Breaks echt zo veel damage doen.
Ik weet niet meer precies hoevoel attacks je wel niet per sec meer in kon voeren, maar ik weet wel dat ik vrij lang veel van die combo's kon maken voor zijn tijdslimiet erop zat.

Nou nog maar wachten op de PAL release van FF XII. Gelukkig heb ik FF III op de DS om mij volgende week mee te vermaken en LoZ: Twilight Princess over een maandje.
  maandag 13 november 2006 @ 00:55:28 #115
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_43496388
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:24 schreef Ixnay het volgende:
Is FF8 door hetzelfde team gemaakt als FF7? Ik kan me het moeilijk voorstellen.
Dit spel is met vrijwel alles slechter dan zijn voorgangers en opvolgers.

- Totaal onboeiend verhaal.
- De locations zijn saai en alles lijkt op elkaar.
- Je kunt oneindig drawen zodat je de rest van het spel genoeg van alles hebt, oneindige MP dus.
- Junction systeem... raar, een GF "equippen" om daaruit abilities te leren.
- GF's die zo sterk zijn dat het geen zin meer heeft om te attacken.
- Weinig sidequests, tot nu toe, op dat ene kaartspelletje na dan.
- Veel andere kutstukjes, bijvoorbeeld in Deling City, wanneer moet je ontsnappen uit dat huis nadat de vader van Rinoa je daar heeft opgesloten. Oplossing: Pak ergens een wijnglas en zet het in de hand van een standbeeld, vervolgens gaat een geheime doorgang open. Na een half uur toch maar een walkthrough erbij gepakt...

Kort samengevat:
FF6
FF7
FF8
FF9
FFX
Bij mij was het gewoon dat het verhaal me niet zo aansprak en ik op een gegeven moment in een glitch zat waardoor ik niet verder kon. Geen zin meer om te spelen.

Ik speel nu XII en V en die zijn allebei goed. Zo allebei FF en zo allebei anders
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 13 november 2006 @ 00:58:12 #116
145074 Diablos79
pi_43496434
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:49 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

FF 9 was leuk omdat het weer terug ging naar het hele middeleeuwse sfeertje. FF 8 heb ik ook best veel gespeelt.
Junction syteem is gewoon goed, alleen het grootste minpunt is als je al 100 draws hebt van wat sterke magic vrij aan het begin en die equip je dan op jezelf, dan wals je gewoon door de main quest heen.

En als je lekker al wat Aura had verzameld, gewoon de hele tijd Limit Breaks spammen. Maakte boss fights nou ook niet bijzonder moeilijk.
Met Zell en een redelijke doses vingervlugheid, kon je met zijn Limit Breaks echt zo veel damage doen.
Ik weet niet meer precies hoevoel attacks je wel niet per sec meer in kon voeren, maar ik weet wel dat ik vrij lang veel van die combo's kon maken voor zijn tijdslimiet erop zat.

Nou nog maar wachten op de PAL release van FF XII. Gelukkig heb ik FF III op de DS om mij volgende week mee te vermaken en LoZ: Twilight Princess over een maandje.
Ik vond FF8 echt heel vet toen. Vooral die FMV waren . En battle systeem was leuk, keer wat anders proberen. Het was alleen wel te makkelijk, maar dat is een beetje rpg eigen lijkt het. Ben nog nooit echt een moeilijke RPG tegen gekomen.

En je hebt echt geen Aura nodig om oneindig limit breaks te hebben ... Gewoon je HP laag houden kan ook, ik deed gewoon met sqaull Limit breaken eentje voor te helen als ie toch dood ging en eentje die gewoon deed wat het beste uitkwam.

Er zaten trouwens zeker genoeg sidequest in FF8 (die zitten in elke FF wel). Deel 9 vond ik om de een of andere reden weer wat minder. Hoewel zeker een tof spel trok het me iets minder dan 7 en 8. Misschien de sfeer ofzo. En ik miste het gevoel van een echte bad guy in deel 9.
pi_43496815
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:58 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik vond FF8 echt heel vet toen. Vooral die FMV waren . En battle systeem was leuk, keer wat anders proberen. Het was alleen wel te makkelijk, maar dat is een beetje rpg eigen lijkt het. Ben nog nooit echt een moeilijke RPG tegen gekomen.

En je hebt echt geen Aura nodig om oneindig limit breaks te hebben ... Gewoon je HP laag houden kan ook, ik deed gewoon met sqaull Limit breaken eentje voor te helen als ie toch dood ging en eentje die gewoon deed wat het beste uitkwam.

Er zaten trouwens zeker genoeg sidequest in FF8 (die zitten in elke FF wel). Deel 9 vond ik om de een of andere reden weer wat minder. Hoewel zeker een tof spel trok het me iets minder dan 7 en 8. Misschien de sfeer ofzo. En ik miste het gevoel van een echte bad guy in deel 9.
Ja, Kuja was nou niet echt stoer te noemen. Net een of andere mislukte transseksueel. Ik deed het toch meestal met Aura, omdat ik het altijd vervelend vind als er party members dood gaan.

Laatste jaren ben ik ook niet echt moeilijke rpg's tegen gekomen, enige wat redelijk pittig was op bepaalde momenten was Dragon Quest 8.
  maandag 13 november 2006 @ 01:26:24 #118
145074 Diablos79
pi_43496947
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:19 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ja, Kuja was nou niet echt stoer te noemen. Net een of andere mislukte transseksueel. Ik deed het toch meestal met Aura, omdat ik het altijd vervelend vind als er party members dood gaan.

Laatste jaren ben ik ook niet echt moeilijke rpg's tegen gekomen, enige wat redelijk pittig was op bepaalde momenten was Dragon Quest 8.
Dragon Quest was eerder moeilijk door een te laag level op bepaalde moment dan dat je echt strategien moest gaan uitdenken om een eindbaas te verslaan. Stoort me trouwens vaak niet echt als een rpg wat makkelijk is, als het verder maar wel kan boeien. En meestal geven in FF de ultimate, omega en weet ik veel wat voor een weapons toch vaak nog wel een uitdaging
pi_43497336
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:26 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dragon Quest was eerder moeilijk door een te laag level op bepaalde moment dan dat je echt strategien moest gaan uitdenken om een eindbaas te verslaan. Stoort me trouwens vaak niet echt als een rpg wat makkelijk is, als het verder maar wel kan boeien. En meestal geven in FF de ultimate, omega en weet ik veel wat voor een weapons toch vaak nog wel een uitdaging
Ik neem ook wel genoegen hoor met een moeilijkheidsgraad die niet te moeilijk is maar ook zeker niet te makkelijk.
Dat je vaak laag lvl was vond ik juist leuk aan DQ 8, had je tenminste het idee dat je het nog een beetje moeilijk kreeg, zoals de eerste keer dat je Dhoulmagus moet bevechten.
En een FF is geen FF, als je niet fatsoenlijk wat Weapons kan slopen. Of zo'n leuke uitgebreidde monster arena zoals in FF X.
  maandag 13 november 2006 @ 02:11:44 #120
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43497481
8½ uur gespeeld. Level 28 vóór het sunstone event. Powerlevel guide nu definitief toppertje.
  maandag 13 november 2006 @ 04:59:51 #121
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_43498059
level 73 , op naar de laatste Esper
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 13 november 2006 @ 12:28:18 #122
145074 Diablos79
pi_43503896
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:57 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik neem ook wel genoegen hoor met een moeilijkheidsgraad die niet te moeilijk is maar ook zeker niet te makkelijk.
Dat je vaak laag lvl was vond ik juist leuk aan DQ 8, had je tenminste het idee dat je het nog een beetje moeilijk kreeg, zoals de eerste keer dat je Dhoulmagus moet bevechten.
En een FF is geen FF, als je niet fatsoenlijk wat Weapons kan slopen. Of zo'n leuke uitgebreidde monster arena zoals in FF X.
Ze moeten eigenlijk de laatste eindbaas ook zo "moeilijk" maken als die weapons, dan zit er nog een beetje uitdaging in .. Die van FF7 waren echt tof, en konden het je zelfs op level 99 nog moeilijk maken als je ze verkeerd aanpakte.

Vergeleken met die weapons was sephiroth echt een lachertje. Hoewel hij in Kingdom Hearts 1 en 2 echt weer tering moeilijk is. Ik wandelde echt zo door kingdom hearts 2 heen, kwam ik met level 70+ sephiroth tegen was ik na 2 aanvallen al dood . Stond niet echt in verhouding met de moeilijkheid van de rest van het spel..l
  maandag 13 november 2006 @ 13:23:35 #123
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_43505549
Ik zit nu al vast

Ik moet zo'n kind gaan halen ten zuiden van een nomaden dorp. En dan kom ik niet langs 2 van die weerwolven
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_43645607
Ik ben pas geleden begonnen met FFX (eindelijk).
Maar hoe kan je Yuna een beetje sterk krijgen want tegen de kleinere tegenstanders vind ik het vaak de moeite niet waard om die aeons te summonnen aangezien je ze ook vaak gewoon met de andere characters in één klap dood krijgt. Ik neem sowieso aan dat Yuna haar kracht vooral moet gaan krijgen van haar aeons.

Anyway verder nog tips voor een Final Fantasy n00b?
pi_43646181
ja hoe meer je vecht, hoe sterker je wordt, des te makkelijker de fiends te verslaan zijn.
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
  vrijdag 17 november 2006 @ 23:18:34 #126
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43646516
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:40 schreef Darkzell het volgende:
Ik ben pas geleden begonnen met FFX (eindelijk).
Maar hoe kan je Yuna een beetje sterk krijgen want tegen de kleinere tegenstanders vind ik het vaak de moeite niet waard om die aeons te summonnen aangezien je ze ook vaak gewoon met de andere characters in één klap dood krijgt. Ik neem sowieso aan dat Yuna haar kracht vooral moet gaan krijgen van haar aeons.

Anyway verder nog tips voor een Final Fantasy n00b?
Laat haar ieder gevecht gewoon iets doen.
Heal iemand met white magic in je team. Of gebruik een item of druk anders gewoon op driehoekje als ze aan de beurt is. Als Yuna goed "opgeleveld" is zal ze goed van pas komen. Bij het gevecht met Seymour in Macalania, moet je eigenlijk als NulBlaze, NulShock etc. hebben.
Level niet te veel anders wordt het te simpel, dat probleem had ik namelijk.
pi_43651722
Nulblaze, Nulshock, Nul...,etc heb ik al en ben nu bij dat stuk dat de Albhed en zo'n andere groep met die kanonnen gaan proberen om Sin te verslaan.
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:42:51 #128
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43652353
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:09 schreef Darkzell het volgende:
Nulblaze, Nulshock, Nul...,etc heb ik al en ben nu bij dat stuk dat de Albhed en zo'n andere groep met die kanonnen gaan proberen om Sin te verslaan.
Operation Mi'ihen.

Dan moet je dalijk tegen die SinSpawn vechten. Vond ik moeilijk de eerste keer.
pi_43654312
Heeft iemand Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus al ergens gezien in een winkel? Hij is gisteren uitgekomen volgens mij, ik had verwacht dat hij wel te krijgen zou zijn in de winkels maar helaas. Vooralsnog heb ik alleen bij dimensionplus.nl gezien...
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  zaterdag 18 november 2006 @ 13:04:59 #130
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43654582
Is die niet allaaaaaaaaaaaaaang uit?
pi_43654741
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:04 schreef cwk het volgende:
Is die niet allaaaaaaaaaaaaaang uit?
De PAL versie? Nee....
  zaterdag 18 november 2006 @ 13:17:56 #132
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43654959
Oh ja PAL natuurlijk. Dimplus is meestal wel redelijk duur. Import is tegenwoordig sowieso goedkoper via het internet, een PAL systeem kopen is de moeite niet meer.
pi_43655244
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:17 schreef cwk het volgende:
Oh ja PAL natuurlijk. Dimplus is meestal wel redelijk duur. Import is tegenwoordig sowieso goedkoper via het internet, een PAL systeem kopen is de moeite niet meer.
Aye, maar ja om nu nog een Amerikaanse PS2 te gaan kopen...
pi_43655328
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:54 schreef Cid het volgende:
Heeft iemand Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus al ergens gezien in een winkel? Hij is gisteren uitgekomen volgens mij, ik had verwacht dat hij wel te krijgen zou zijn in de winkels maar helaas. Vooralsnog heb ik alleen bij dimensionplus.nl gezien...

Ik had precies hetzelfde probleem ik wilde hem gister tijdens een tussenuur halen. Ben drie winkels langs geweest en heb hem uiteindelijk maar besteld bij dimensionplus.nl
PSN id: Puddled_nl
  zondag 19 november 2006 @ 14:08:01 #135
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43683480
[edit]Had een vraag over FFVIII maar is al opgelost[/edit]

[ Bericht 95% gewijzigd door Ixnay op 19-11-2006 14:29:23 ]
pi_43715384
Nog mensen hier die FFIII spelen op de DS?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43715477
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:38 schreef Strolie75 het volgende:
Arrrggh don't tempt me!!
pi_43715948
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:38 schreef Strolie75 het volgende:
Als het goed is krijg ik FF 3 deze week nog binnen. Dimension Plus heeft hem op 21 november staan.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:41:20 #139
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_43742780
FFXII was echt te makkelijk
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_43743789
Afgelopen weekend uitgespeeld na zo'n 85 uur. Heb me enorm vermaakt. Vooral qua gameplay was deze game echt vele malen beter dan z'n voorgangers IMHO. Op alle punten scoort FF12 wat mij betreft beter dan z'n voorgangers, maar over het verhaal ben ik nog niet helemaal uit. Vond dat er te weinig ontwikkeling in de karakters zat. Daarnaast is het overkoepelende plot ook niet echt zoals ik van Matsuno gewent ben. De setup was allemaal fantastisch, maar er had naar mijn mening toch meer in gezeten qua plot.

Aan de andere kant ben ik wel erg blij dat we dit keer niet opgescheept zitten met belachelijke plot-wendingen en whiny karakters. Gewoon veel volwassener.

Ik hoop iig dat Square Enix veel dingen uit FF12 gaat hergebruiken in volgende games uit de serie.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:57:48 #141
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43746693
Valt er na het uitgamen nog veel te doen, net zoals in FFX?
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:01:33 #142
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43746812
Op de Espers en rare monsters en de superwapens niet echt nee...

Maar die drie hangen een beetje samen, om de sterkste espers te verslaan hebje superwapens nodig waarvoor je weer shit moet jatten van rare monsters .

Genoeg voor een goeie 150 uur al met al (2e save game enzo) gok ik.

FFX heb ik 182 uur van me leven aan verspild. Maar het was het waard.
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:19:27 #143
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_43753771
ik ben al 130 uur bezig

en heb nog niet alles

moet nog 1 esper......maar dat ventje in dat dorpje, doet de dark gate niet open

maar de rek is er beetje uit nu , en aangezien andere 360 titels mijn aandacht vragen

gears of war, CoD 3

[ Bericht 13% gewijzigd door Deacon_Tigra op 21-11-2006 17:28:16 ]
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_43782058
130 uur, mijn god. Zit nu op 15 uur FF9, maar wat een geweldig gruwelijk onwijs goed spel. En de graphics zien er ook nog wel prima uit
pi_43806990
Heeft iedereen hier die techdemo van FF7 op de PS3 gezien trouwens? Man man wat zou het mij veel uren kosten om daar door heen te wandelen als ze een remake zouden doen....
  donderdag 23 november 2006 @ 00:20:16 #146
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_43807128
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:17 schreef Cid het volgende:
Heeft iedereen hier die techdemo van FF7 op de PS3 gezien trouwens? Man man wat zou het mij veel uren kosten om daar door heen te wandelen als ze een remake zouden doen....
Ik zou mn ziel er voor geven...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_43807247
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zat de OST van Final Fantasy VII: Advent Children te luisteren, en dacht er zo eens bij na. Een full 3D next-gen FFVII..... Waarom doen ze dat niet gewoon?? Ik bedoel het verhaal is er, de models zijn er, de muziek is er....nu nog wat mooie omgevingen en klaar
pi_43808677
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik zou de hordes fanboys te lijf gaan. Als er iets is wat ik niet wil, dan is het wel een FF 7 remake. Volgens mij heb ik dit ook al vaak genoeg gezegt.
  donderdag 23 november 2006 @ 02:30:09 #149
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43810237
Bovendien hoorde ik dat ze het battelsystem van FF12 voor de remake willen gebruiken.
  donderdag 23 november 2006 @ 12:30:51 #150
145074 Diablos79
pi_43816228
quote:
Op donderdag 23 november 2006 02:30 schreef cwk het volgende:
Bovendien hoorde ik dat ze het battelsystem van FF12 voor de remake willen gebruiken.
Dan hoeven ze hem niet te maken, ik wil random battles
  donderdag 23 november 2006 @ 12:33:34 #151
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43816292
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:30 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dan hoeven ze hem niet te maken, ik wil random battles

donderdag 23 november 2006 @ 12:42:48 #152
145074 Diablos79
pi_43816608
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:33 schreef cwk het volgende:

[..]

Een remake zou natuurlijk tof zijn. Maar ze moeten er dan wel voor zorgen dat de "feeling" van het origineel er wel inzit. Maar volgens mij is het nog steeds niet meer dan een gerucht en is een remake van FF7 nog heel ver weg.
  donderdag 23 november 2006 @ 13:37:32 #153
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43818402
Ik had het al in het FF7 topic gevraagd, maar weet er hier ook niemand waar ik FF6 voor de PSX kan krijgen?
Dimension Plus en NedGame hebben hem niet. NedGame had hem wel heel even 2e hands, maar toen ik em wilde bestellen was hij al weg.
  donderdag 23 november 2006 @ 13:40:15 #154
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_43818489
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:37 schreef Ixnay het volgende:
Ik had het al in het FF7 topic gevraagd, maar weet er hier ook niemand waar ik FF6 voor de PSX kan krijgen?
Dimension Plus en NedGame hebben hem niet. NedGame had hem wel heel even 2e hands, maar toen ik em wilde bestellen was hij al weg.
Misschien je locale gameshop? Als NED en Dim m allebei niet hebben wordt het lastig om m PAL te krijgen denk ik...
pi_43818715
Als je FF 6 echt graag wil spelen dan is misschien een Snes emulator de beste keuze.
Als je een GBA of DS hebt dan moet je nog een tijdje wachten tot de release van FF 6 op de GBA. Die staat op 5 februari als release in Amerika.
pi_43819903
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:37 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb hem een tijd geleden voor 8 euro (!) gekocht in een budget bak bij de Free Record Shop...het enige moment in mijn leven dat ik de FRS eigenlijk wel een okee winkel vond Verder zou ik allas niet weten waar hij te krijgen is. :|
pi_43820490
quote:
Op donderdag 23 november 2006 02:30 schreef cwk het volgende:
Dat hoop ik niet zeg, ik wil gewoon FF7 maar dan met de graphics van deze tijd
  donderdag 23 november 2006 @ 14:54:43 #158
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43820775
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:47 schreef torn_Machina het volgende:
Als je FF 6 echt graag wil spelen dan is misschien een Snes emulator de beste keuze.
Als je een GBA of DS hebt dan moet je nog een tijdje wachten tot de release van FF 6 op de GBA. Die staat op 5 februari als release in Amerika.
Ik heb hem al op een SNES en op een emu gegamed.
Maar ik wil hem nog op de PSX hebben met FMV's.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:55:59 #159
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43820809
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:25 schreef Scylla het volgende:

[..]

Ik heb hem een tijd geleden voor 8 euro (!) gekocht in een budget bak bij de Free Record Shop...het enige moment in mijn leven dat ik de FRS eigenlijk wel een okee winkel vond Verder zou ik allas niet weten waar hij te krijgen is. :|
Ik geef je er 15 euro voor.
pi_43824387
Net een mailtje gekregen dat mijn exemplaar van FF 3 is verzonden.
Morgen na werktijd mooi even voor gaan zitten.
pi_43825045
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:46 schreef torn_Machina het volgende:
Net een mailtje gekregen dat mijn exemplaar van FF 3 is verzonden.
Morgen na werktijd mooi even voor gaan zitten.
Heey.....ze hebben Dirge of Cerberus ook verzonden zie ik net wohoo
pi_43825430
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:10 schreef Cid het volgende:

[..]

Heey.....ze hebben Dirge of Cerberus ook verzonden zie ik net wohoo
Die laat ik maar liggen, misschien koop ik hem als die een euro of 20 is.
pi_43827209
Mja het is niet echt een topper aan de reviews te zien, maar wil hem toch graag hebben
  donderdag 23 november 2006 @ 18:54:43 #164
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_43827991
De Eurogamer review beschrijft het gevoel van DoC wel goed, tis vooral écht voor de FFVII fans die het verhaal compleet willen hebben.
pi_43830938
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Eurogamer review beschrijft het gevoel van DoC wel goed, tis vooral écht voor de FFVII fans die het verhaal compleet willen hebben.
Ik dus
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:49:00 #166
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43844762
Ik heb geruchten gelezen dat er een FF XI-2 gaat komen op de PS3?
Wordt dat dan ook een MMORPG?
pi_43846054
Die heb ik nog niet gehoord... Zou wel leuk zijn, een nieuwe FF MMORPG die er wat beter uit ziet enzo
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:25:30 #168
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43885119
http://www.ff12-europe.com/release.htm

Eindelijk een datum, maar die staat nog niet vast:
quote:
Europe: 23rd February 2007?? -T.B.C
pi_43927083
Nog meer mensen behalve Strolie en ik die FF 3 spelen?
  maandag 27 november 2006 @ 13:46:45 #170
154707 bananenjus
I know! The banana told me.
pi_43927513
Ik, ben pas iets van lvl 9.
Mijn team is:
Warrior
Black Mage
Red Mage
Monk
IK denk dat ik van die red mage een white maak.
Hoe komt het dat bows sterker zijn dan swords.
pi_43927653
Ik het het jobsystem in FFIII wel erg verwarrend zeg. Als ik van job wissel presenteren mijn characters opeens weer erg matig.
pi_43927695
Aan je post te zien neem ik aan dat jou characters niet met 2 wapens ge-equiped zijn.
Ik raad dit wel aan om te doen, vooral voor de melee classes is meer damage beter dan het extra defence dat een schild je zou geven.
Mijn party bestaat nu uit een thief, knight, white mage en black mage.

Ik denk er over na om mijn black mage te vervangen voor een evoker of geomancer. Als ik mijn laatste set met jobs krijg dan wordt mijn black mage vast en zeker een summoner.
pi_43927751
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:51 schreef Strolie75 het volgende:
Ik het het jobsystem in FFIII wel erg verwarrend zeg. Als ik van job wissel presenteren mijn characters opeens weer erg matig.
Dat heet Chrystal Sickness, als je characters van job wisselen dan duurt het een aantal gevechten voordat jou character aangepast is aan de nieuwe class. Daarom zijn ze zo zwak de eerste paar gevechten.
  maandag 27 november 2006 @ 14:01:26 #174
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_43927922
Kep FFIII ook.. 5 uur onderweg en vind het nog wel een beetje verwarrend allemaal.. Hoe de heck zie ik mijn MP? En waarom haal ik als freelance 100+ damage en als ik een job gekozen heb 1 of 2 ... Mijn wapens zijn wel ge-unequiped als ik een job heb gekozen, maar als ik die weer equipt gaat mijn attack punten ernstig naar beneden :S
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  maandag 27 november 2006 @ 14:05:59 #175
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43928062
Ik heb FF3 uitgegamed op een NES emulator, maar dat zal wel op veel punten verschillen van jullie DS FF3.
pi_43928201
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef BMH het volgende:
Kep FFIII ook.. 5 uur onderweg en vind het nog wel een beetje verwarrend allemaal.. Hoe de heck zie ik mijn MP? En waarom haal ik als freelance 100+ damage en als ik een job gekozen heb 1 of 2 ... Mijn wapens zijn wel ge-unequiped als ik een job heb gekozen, maar als ik die weer equipt gaat mijn attack punten ernstig naar beneden :S
MP is nu meer een systeem met verbruikspunten. Elke keer als je lvl up gaat krijg je een aantal meer 'uses' van een bepaald lvl magic.
Zelf is mijn white mage nu lvl 23 en deze kan 24x lvl 1 white magic gebruiken en ze kan nog maar 3x lvl 5 white magic gebruiken.
Als je voor het eerst van job wisselt dan zijn je stats voor een aantal battles verlaagt omdat jou character zich moet aanpassen aan een nieuwe job.

De job lvl's die jij gained helpen mee aan hit ratio van jou aanvallen, hoe vaak jij aanvalt, hoeveel jou white magic healed en black/summon damage doet.
De speciale job commands worden ook beter met elke job lvl die jij stijgt.
pi_43982881
Na het ontvangen van het originele spel gister een frisse start met Final Fantasy XII gemaakt. En wat een verschil met de vorige keer toen ik alleen maar de slechte kanten van het spel zag! Ik weet niet waardoor dit komt. Misschien omdat ik geen vooruitzicht van andere grote titels als Gears of Wars meer heb, ik het spel nu op een HDTV via component speel (het ziet er werkelijk fantastisch uit) of misschien komt het doordat ik niet langer de illegale versie speel.

Gister dus opnieuw aan de slag gegaan, en er echt de tijd voor genomen. Rustig de stad verkent, even de woestijn ingegaan om de eerste bounty te volbrengen en lid geworden van een clan! Uiteindelijk dood gegaan toen ik de tweede bounty wilde doen en 5 wolven op mijn nek kreeg. De camera is nog steeds niet geweldig, maar minder frustrerend als ik me kan herinneren. Het went inderdaad. En gewoon rustig lopen en de camera af en toe resetten helpt ook.

Ik ben nog maar net begonnen maar het is een heerlijk spel! Ik kan het vooralsnog niet uit mijn hoofd krijgen, en dat is een goed teken!
pi_43982892
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:55 schreef torn_Machina het volgende:
Dat heet Chrystal Sickness, als je characters van job wisselen dan duurt het een aantal gevechten voordat jou character aangepast is aan de nieuwe class. Daarom zijn ze zo zwak de eerste paar gevechten.
Dat weet ik, maar zelf daarna duurt het weer een hele tijd voordat ze net zo krachtig zijn als de oude jobs. Waarbij ik me dan afvraag hoe krachtig deze zouden zijn geweest als ik die EXP daarin gestoken had.

Inmiddels in de Water Temple aangekomen en weer geswitched naar WM, BM, WR en TH.
pi_43982947
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef BMH het volgende:
Freeloaders zijn in het begin best krachtig, maar kunnen lang niet alle wapens, uitrustingen en magie gebruiken van gespecialiseerde klassen. Nu een keuze maken en ze worden snel krachtiger. Ik had vooral moeite met de voordelen die de tweede serie jobs opleverden (of beter gezegd niet opleverde). De linkertoren van het kasteel is een goede plek om te levellen.

MP zie je in het status scherm. Magie is onderverdeeld in levels en elk level heeft zijn eigen magiepunten. Dus je status ziet er ongeveer zo uit:

HP 445/455 MP 15/15 8/8 3/3 0/0 0/0

Als je tijdens een gevecht magie gebruikt zie je niet hoeveel punten dit kost, maar hoevaak je een bepaalde spreuk kunt gebruiken. Mijn WM kan Cure nu bijvoorbeeld 29x uitspreken maar Cura slechts 5x. Hou dit goed in de gaten aangezien je straks statuseffecten moet gaan gebruik om in dungeons verder te komen. Ik liep behoorlijk vast toen ik nadat ik al mijn partners klein had gemaakt met Mini, ik niet meer genoeg MP had om ze weer groter te maken en dus afgeslacht werd door vijanden toen mijn magische aanvallen op waren.
pi_43983168
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar zelf daarna duurt het weer een hele tijd voordat ze net zo krachtig zijn als de oude jobs. Waarbij ik me dan afvraag hoe krachtig deze zouden zijn geweest als ik die EXP daarin gestoken had.

Inmiddels in de Water Temple aangekomen en weer geswitched naar WM, BM, WR en TH.
Dit komt omdat ze nog niet zoveel job lvl's hebben. Dit vind ik het enige nadeel aan FF3 dat de kracht van je characters job teveel afhankelijk is van het job lvl.
Het enige wat ik straks aan mijn party ga veranderen is dat ik van mijn black mage een summoner maak, white mage een devout, thief een ninja. Mijn Thief is nu job lvl 55 dacht ik en die doet al aanvallen met 18 hits.

Hier nog wat extra informatie over het job systeem.
quote:
Job Level

- Whenever you act (except change front/back line and escape), you got a "proficiency point" or "job point". When it hits 99, you'll gain one job level.

- No job point is earned if you escaped, or the character is killed

- Before every 14, each action will always grant 20 JP, regardless your job (except scholar, who gets 24). After 14, each action will lead to different JP growth depends on what job you're using:

Freelancer: 20
Warrior: 14
Monk: 14
W mage: 10
B mage: 10
R mage 12
Rnager: 14
Knight: 12
Thief: 18
Scholar: 24
Geomancer: 14
Dragoon: 16
Viking: 14
Dark Knight: 14
Evoker: 10
Bard: 18
Black Belt: 14
Devout: 10
Magus: 10
Summoner 12
Sage: 10
Ninja: 12
Onion Knight: 8

So, you can expect Onion Knight to be the slowest in job leveling up; taking up to about 10 action to advance one job level, while scholar tend to level up for every 5 actions.

Hidden Stats: Melee Proficiency

There's a speculation generated from the official guidebook that there is a hidden stat called "Wrist Proficiency" (I translated into Melee Proficiency for a better understanding). This stats apparently helps determine number of hit.

How to increaser it?
Each arm has a melee proficiency point, when each of the arms hit 33 times, melee proficiency increases by 1. The hit has to be at least 1 hit. Special attack commands also counts (Warrior's rush in counts 1, Ranger multiple hits count 4, Jump counts 1... etc)

After a lot of search, I can't figure out how is it actually affecting the character on a clear way. But you'll see in later calculation, this stat does participate.

Number of Hits

Nubmer of hits
Number of Hits = 1 + agility / 7 + Job level / 14 + (melee proficiency -1 ) / 7 - Equipment weight / 6

- Round down
- Max hit number per hand is 16

For bow:
Number of Hits = 1 + agility / 9 + Job level / 14 + (melee proficiency left + melee proficiency right - 2) / 14
For Harp
Number of Hits = 1 + agility / 6 + Job level / 22 + (melee proficiency left + melee proficiency right - 2) / 14
pi_43984248
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:16 schreef Strolie75 het volgende:
Na het ontvangen van het originele spel gister een frisse start met Final Fantasy XII gemaakt. En wat een verschil met de vorige keer toen ik alleen maar de slechte kanten van het spel zag! Ik weet niet waardoor dit komt. Misschien omdat ik geen vooruitzicht van andere grote titels als Gears of Wars meer heb, ik het spel nu op een HDTV via component speel (het ziet er werkelijk fantastisch uit) of misschien komt het doordat ik niet langer de illegale versie speel.

Gister dus opnieuw aan de slag gegaan, en er echt de tijd voor genomen. Rustig de stad verkent, even de woestijn ingegaan om de eerste bounty te volbrengen en lid geworden van een clan! Uiteindelijk dood gegaan toen ik de tweede bounty wilde doen en 5 wolven op mijn nek kreeg. De camera is nog steeds niet geweldig, maar minder frustrerend als ik me kan herinneren. Het went inderdaad. En gewoon rustig lopen en de camera af en toe resetten helpt ook.

Ik ben nog maar net begonnen maar het is een heerlijk spel! Ik kan het vooralsnog niet uit mijn hoofd krijgen, en dat is een goed teken!
Dat je illegale games speeld prima, maar Final Fantasy illegaal spelen is gewoon not done!
pi_43984946
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:52 schreef Cid het volgende:
Dat je illegale games speeld prima, maar Final Fantasy illegaal spelen is gewoon not done!
Ik weet het, maar ik was het wachten zooooooooooooo beu. Uiteindelijk maar 2 uur gespeeld. Maar nu netjes de legale versie aan het gamen en dat voelt meteen veel beter!
pi_43999273
Niemand FIX aan het spelen? Het spel wat mij zo van mijn papers, scripties en ander leerwerk afhoudt? Wat een briljant spel, en wat is Vivi de bom! Ik vind het alleen zo jammer dat er nogal een verschil in aanvalskracht tussen die mannetjes is, hoewel Zidane en Vivi kont aan het schoppen zijn mept Dagger nog steeds geen deuk in een pakje boter.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:40:43 #184
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_43999455
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Scylla het volgende:
Niemand FIX aan het spelen? Het spel wat mij zo van mijn papers, scripties en ander leerwerk afhoudt? Wat een briljant spel, en wat is Vivi de bom! Ik vind het alleen zo jammer dat er nogal een verschil in aanvalskracht tussen die mannetjes is, hoewel Zidane en Vivi kont aan het schoppen zijn mept Dagger nog steeds geen deuk in een pakje boter.
Ik had em een jaar geleden.. 3 in de game wou ik saven.. Blijk het dat je een PS1 memorycard nodig hebt om PS1 games te kunnen saven.. Hoe onlogisch nutteloos .. Spel weg!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_43999526
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Scylla het volgende:
Dagger/Garnet hoort ook niet damage te doen, zij is de white mage/summoner uit de groep. Deze horen de party te supporten en niet aan te vallen.
pi_44000089
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:40 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik had em een jaar geleden.. 3 in de game wou ik saven.. Blijk het dat je een PS1 memorycard nodig hebt om PS1 games te kunnen saven.. Hoe onlogisch nutteloos .. Spel weg!
Ja, toen ik FFVIII op mijn PS2 speelde kwam ik daar ook na de eerste drie uur spelen achter dat dat niet helemaal ging. Die hele extra memcard zit nu ook vol met FFVI, FFVII, FFVIII, en FFIX savegames, dus hij was z'n geld uiteindelijk wel waard. Hij is alleen jammerlijk fluoriscerend groen, wat natuurlijk niet bij het prachtige zwarte PS2 design past. Maar ach...
pi_44000169
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:43 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Dagger/Garnet hoort ook niet damage te doen, zij is de white mage/summoner uit de groep. Deze horen de party te supporten en niet aan te vallen.
Wat kan mij dat nu schelen, Zidan en Vivi hebben die fiends al verslagen voordat Dagger Cu... kan zeggen. Daarbij kosten die summons ook weer net iets te veel MP. Trouwens, die Eiko die nu in mijn party zit kan die White Magic truukjes ook allemaal, wat moet ik met twee white mages? En Trance doet er in vergelijking met overdrives uit andere FF's er wel erg lang over, en je moet hem ook meteen gebruiken en kan niet zoals in FFX even tot een gevecht wachten waarin je hem daadwerkelijk nodig hebt...

...maar verder vind ik het echt een briljant spel! Hulde! Op naar Kuja!
pi_44000674
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:01 schreef Scylla het volgende:

[..]

Wat kan mij dat nu schelen, Zidan en Vivi hebben die fiends al verslagen voordat Dagger Cu... kan zeggen. Daarbij kosten die summons ook weer net iets te veel MP. Trouwens, die Eiko die nu in mijn party zit kan die White Magic truukjes ook allemaal, wat moet ik met twee white mages? En Trance doet er in vergelijking met overdrives uit andere FF's er wel erg lang over, en je moet hem ook meteen gebruiken en kan niet zoals in FFX even tot een gevecht wachten waarin je hem daadwerkelijk nodig hebt...

...maar verder vind ik het echt een briljant spel! Hulde! Op naar Kuja!
Vivi doet natuurlijk veel damage omdat deze black magic gebruikt. Garnet gebruikt alleen white magic, dit is voor party support. Die summons zijn helemaal niet waardeloos.
Gebruik ze maar eens op een groep monsters die niet tegen een bepaalde element summon kunnen.
In elke FF is er wel een character die de rol van white mage heeft.

Ik vind het best dat jij Garnet als melee character wil gebruiken, maar of dat nou zo effectief is.
Als je haar stats bekijkt zie je duidelijk dat ze een mage class is, waarom zou je met haar dan willen laten aanvallen.
Garnet deed bij mij alleen healen en protect/shell/haste/status remove als dat nodig was, anders defende ze elke beurt. Later gebruikte ik Eiko als mijn main summoner en als backup healer als dit nodig was.
Je kunt ook Quina als healer gebruiken met Angel Snack en White Wind en de andere blue magic die je op dat moment al hebt.

Trance was het enige nadeel aan het gevechtsysteem van FF 9, je moest gewoon geluk hebben dat je balkje net vol was op het moment dat je een boss tegen kwam.
Kuja vond ik echt lijken op een mislukte transexueel toen ik hem voor het eerst zag.

Verder een topgame hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door torn_Machina op 01-12-2006 11:21:28 ]
pi_44003264
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:17 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Verder een topgame hoor.
Verder een topgame inderdaad. En als Beatrix nu uit wat meer pixels en polygonen had bestaan, was ze ook best geil geweest.

Maar als ik het goed begrijp, gaat Dagger/Garnet dus ook geen Black Magic leren? Ook niet ergens op disc 3 of 4? Zonde
pi_44003578
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:29 schreef Scylla het volgende:

[..]

Verder een topgame inderdaad. En als Beatrix nu uit wat meer pixels en polygonen had bestaan, was ze ook best geil geweest.

Maar als ik het goed begrijp, gaat Dagger/Garnet dus ook geen Black Magic leren? Ook niet ergens op disc 3 of 4? Zonde
Nee, geen Black Magic voor Dagger/Garnet.
  woensdag 29 november 2006 @ 21:29:26 #191
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_44005478
Bij FF9 is er duidelijk 1 warrior 1 white mage, 1 black mage, 1 knight, 1 dragoon etc. aanwezig. FF4 had dat ook.
Je kunt ze dus niet opleiden tot iets anders, een minpunt, maar als je te weinig van een bepaald soort in je team hebt is de kans groot dat je op een gegeven moment niet meer verder komt.

Dat trance systeem is ergens wel goed, je kunt het niet bewaren tot een baas waar je dan makkelijk van wint, terwijl je stats eigenlijk niet goed genoeg waren.

Het is wel zeker 1 van de beste FF's.
Maar 1 tip: Level niet te veel! Het is namelijk een kupo makkelijke FF!!
Ik kon hem op het einde uitgamen door alleen maar de x ingedrukt te houden met Auto-Life en Auto-Regen.
pi_44017641
Hmmm... na FFX toch FFIX maar weer eens uit te kast toveren. Dan wel eerst mijn PS2 ombouwen, volgens mij heb ik FFVIII en FFIX als import games...
pi_44019543
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:29 schreef Ixnay het volgende:
Maar 1 tip: Level niet te veel! Het is namelijk een kupo makkelijke FF!!
Ik kon hem op het einde uitgamen door alleen maar de x ingedrukt te houden met Auto-Life en Auto-Regen.
Dat krijg ik nu al een beetje door, en vandaar dat ik de level-up ability ook maar weer uitgeschakeld heb
  donderdag 30 november 2006 @ 12:19:39 #194
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_44019788
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:29 schreef Ixnay het volgende:
Auto-Life en Auto-Regen.
Ik had alleen Zidane nog over, ik was underpowered bij de eindbaas

Maar ik kon dus ook niet dood dankzij Auto Life en Auto Regen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 01:34:49 #195
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_44044529
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik had alleen Zidane nog over
Ik heb Zidane overigens Zidan genoemd, omdat ik die connotatie met die ene voetballer niet de hele tijd wilde hebben.

(Zo ben ik ook eens na een puur spelen overnieuw begonnen met FFX, mijn eerste FF, omdat ik het niet trok dat ik Tidus "Joris" had genoemd )
pi_44045832
Dat is altijd een beetje jammer inderdaad. Zie je iemand spelen, heet Cloud Sjonny ofzo hehe
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:39:38 #197
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_44048272
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:17 schreef torn_Machina het volgende:
Kuja vond ik echt lijken op een mislute transexueel toen ik hem voor het eerst zag.
Ik vind Kuja de vetste badguy uit de FF-serie. Hij staat bij mij zelfs ver boven Sephi.
Afrika Paprika
pi_44049230
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:39 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ik vind Kuja de vetste badguy uit de FF-serie. Hij staat bij mij zelfs ver boven Sephi.
Ik ga hier mijn mening niet meer over geven, dit leidt anders weer tot eindeloze discussies.
Nee, Sephiroth is niet mijn favo badguy uit de FF reeks. Hier laat ik het maar bij.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:36:46 #199
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_44049587
Crisis Core screens en trailer

Aeris

Hiervoor ga ik een PSP kopen
  maandag 4 december 2006 @ 00:12:59 #200
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44120608
Wanneer komt FF6 uit de in de VS? Spel nog nooit gespeeld
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: