abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2006 @ 13:49:44 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43169597
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:21 schreef xelzix het volgende:
Wat zijn jullie "triggers" voor migraine?
daar ben ik nog steeds niet achter. Ik denk erg veel stress. Want qua voedsel eet ik alles wat ik vorig jaar ook at. En nu heb ik nergens last van.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_43170045
Check ook dit topic: Migraine? Wie heeft er last van?

Misschien kunnen ze gemerged worden?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_43170080
De enige trigger bij mij was sporten Zelfs een duik in het zwembad of een kwartiertje badmintonnen kon de uitlokker zijn.

Ik heb in de jaren 80, 6 maanden lang een dagboek bij moeten houden voor een Neurologenpoli, daar moest ik alles wat ik deed, voelde, dacht, at en dronk in bijhouden.
Dit was voor onderzoek.
Ik kreeg toen wel een duidelijk beeld dat het zomaar opkwam op de meest rare momenten.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:05:18 #29
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_43170171
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:35 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Oude kaas, chocolade, vis in tomatensaus.
Ik heb het dus ook van oude kaas en chocolade. Dat was vroeger een drama toen we nog niet wisten waar die hoofdpijn toch steeds vandaan kwam, toen ik nog een ukkie was. Oorzaak dus chocoladepasta op brood . Ik heb heel wat afgejankt met die koppijn. Verder krijg ik het ook van spanning en te weinig slapen. Ik gebruik er imigran neusspray voor, en dat zorgt ervoor dat ik m'n migraine kan gaan wegslapen. Daarna voel ik me erg suf en trillerig, maar alles beter dan migraine
pi_43170459
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:05 schreef Coolfool het volgende:

Ik heb het dus ook van oude kaas en chocolade. Dat was vroeger een drama toen we nog niet wisten waar die hoofdpijn toch steeds vandaan kwam, toen ik nog een ukkie was. Oorzaak dus chocoladepasta op brood . Ik heb heel wat afgejankt met die koppijn. Verder krijg ik het ook van spanning en te weinig slapen. Ik gebruik er imigran neusspray voor, en dat zorgt ervoor dat ik m'n migraine kan gaan wegslapen. Daarna voel ik me erg suf en trillerig, maar alles beter dan migraine
Dat heb ik dus ook met medicatie, ik lig liever mijn aanvallen uit, dan een rare zweverige trillende zombie
pi_43171509
Maxalt werkt trouwens goed voor mij, een licht middel met weinig bijwerkingen.

Sinds mijn laatste aanval een paar maanden geleden heb ik mezelf voorgenomen om om de paar maanden een kleine dosis Paddo's in te nemen; te weinig om te trippen, maar genoeg om toch een beetje effect te voelen.

Zoek maar naar Paddo's en migraine/clusterhoofdpijn; zijn genoeg topics over.

Sinds ik ermee begonnen heb heb ik totaal geen migraineverschijnselen meer gehad; niet eens de voortekenen ervan. Of het nou een placebo-effect is, wie zal het zeggen...

Hoofdpijn heb ik wel een paar keer gehad, maar dat was 'normale' hoofdpijn...
the shore
pi_43171546
triggers: stress, slecht slapen, te lang slapen, te kort slapen, piekeren en teveel alcohol (lees: meer dan 1 glas). Als ik al hoofdpijn hebt maakt pittig eten het vaak heftiger.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:16:27 #33
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_43172541
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:46 schreef zoeperzazke het volgende:
triggers: stress, slecht slapen, te lang slapen, te kort slapen, piekeren en teveel alcohol (lees: meer dan 1 glas). Als ik al hoofdpijn hebt maakt pittig eten het vaak heftiger.
heel vaak is het bij mensen ook een "onttrekkingshoofdpijn", mensen die normaal bijv om 6 uur in de ochtend koffie drinken en dit dus niet doen als ze uitslapen, dan krijg je dus hoofdpijn danwel migraine omdat je geen koffie heb gedronken.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 2 november 2006 @ 15:18:56 #34
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_43172603
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:02 schreef rameijer het volgende:
Check ook dit topic: Migraine? Wie heeft er last van?

Misschien kunnen ze gemerged worden?
Weer een bewijs dat de search hier voor geen meter werkt. Ik heb toch echt zitten zoeken voor ik dit topic opende. Meerdere malen heb ik op migraine gezocht met de gedachte dat er toch wel een actueel topic over moest bestaan. Alle resultaten die ik vond waren of dicht, of niet relevant, of niet algemeen genoeg.

Dat andere topic is overigens wel bijna "vol", vraag me af of dat te mergen valt. Tenzij een gedeelte als vervolgtopic open blijft.
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
pi_43172975
Meldt .

Niet meer zo hevig als vroeger, maar nog wel aanwezig. Toen ik een jaar of 12 was is het begonnen, kreeg ik regelmatig op zaterdag een aanval. Altijd maar op zaterdag. Toen was het dus duidelijk aan ontspanning te wijten. Ook ik heb klassiek met aura. Het is erg lang weggeweest, maar kwam drie jaar geleden ineens terug. Nu komt het zo eens een keer in het half jaar oid terug. Toen ik het vaak had veel gebruik gemaakt van die neusshots, maar wat een troep was dat. Ik begon me daar juist nog ellendiger door te voelen, al viel die hoofdpijn door dat spul wel weer mee...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_43173182
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:18 schreef Dutchman77 het volgende:

[..]

Weer een bewijs dat de search hier voor geen meter werkt. Ik heb toch echt zitten zoeken voor ik dit topic opende. Meerdere malen heb ik op migraine gezocht met de gedachte dat er toch wel een actueel topic over moest bestaan. Alle resultaten die ik vond waren of dicht, of niet relevant, of niet algemeen genoeg.
Je hebt gezocht tot je er hoofdpijn van kreeg?

Wat ik vaak doe is gewoon zoeken met Google:

migraine site:forum.fok.nl

En dan alle links openen tot ik de juiste gevonden heb...
the shore
pi_43173283
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 2 november 2006 @ 16:03:03 #38
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_43173966
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:21 schreef xelzix het volgende:
Er is veel onderzoek gedaan naar oorzaken van migraine en één van de mogelijke oorzaken is een te laag serotonine (neurotransmitter) gehalte in de hersenen.
Mensen die Antidepressiva slikken en dat onregelmatig doen, hebben dus ws ook een verhoogde kans op het ontwikkelen van een aanval?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_43174152
Hier nog een 'slachtoffer'.

Bij mij begon het ongeveer 3 jaar geleden. Echt duidelijke structuur zit er niet in. Met name als ik slecht heb geslapen, gestresst ben en alcohol heb gedronken kan ik bijna uittellen wanneer ik het weer moet krijgen.

Het uit zich bij mij vooral in heftige hoofdpijn achter mijn linkeroog. Het enige wat ik op die momenten nog wil en kan is in bed gaan liggen.

Ik ben naar de dokter geweest en deze heeft me imigran tabletten voorgeschreven. Zodra ik het aan voel komen en ik zo'n tablet pak, is het binnen een half uur over. Wel word ik heel suf van de tabletten.
pi_43174156
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Mensen die Antidepressiva slikken en dat onregelmatig doen, hebben dus ws ook een verhoogde kans op het ontwikkelen van een aanval?
Hoofdpijn an sich is voor de wetenschap nog steeds niet opgehelderd.(de oorzaken) Datzelfde geldt dus ook voor migraine.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_43175087
bwegh, ik ben op dit moment een steeds heftigere aanval aan het krijgen en heb in een uiterste wanhoopsdaad een ibu 600 gepakt, doe ik anders nooit... maar ik heb om kwart voor 7 tentamen en ik moet daar gewoon een beetje helder kunnen denken, en als ik suf ben van de medicatie denk ik helderder dan met deze koppijn...
I had a signature once. It was awful.
pi_43181017
hierzo nog iemand met migraine..

Ik heb preventieve medicijnen gehad, waarvan ik iedere dag 2 moest innemen, maarja heb er bloedarmoede door gekregen
Dus maar naar de arts en heb nu Migpriv, is een poederzakje die ik inneem zodra ik een beetje migraine of hoofdpijn voel. En werken echt goed. Meestal na een half uurtje voel ik me weer top. Alleen gaat mn reactievermogen een beetje achteruit, en kan ik geen autorijden en of lessen. maar verder ben ik er redelijk "vanaf". (Ik blijf wel migraine hebben, maar ik kan er wat tegen doen.
pi_43181087
Owja: nog een bijwerking van Imigran bij mij: Na een tijdje ben ik helemaal doodmoe en slaperig...

Da's ook wel prettig met mijn werk (veel 's avonds op pad)
  donderdag 2 november 2006 @ 19:38:26 #44
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43181328
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Owja: nog een bijwerking van Imigran bij mij: Na een tijdje ben ik helemaal doodmoe en slaperig...

Ja, die bijwerking heb ik ook, maar dat is juist prettig (lekker slapen ) .

Vooral bij injecties zijn die bijwerkingen handig, omdat die dingen zeer onhandig zijn bij het toebrengen waardoor je niet zeker bent of je het goed doet. Gelukkig voel je snel genoeg dat de stof werkt
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  donderdag 2 november 2006 @ 19:39:08 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43181360
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:32 schreef Five_Horizons het volgende:

daar had ik nooit last van. Ook niet met de spray. Met de spray kreeg ik altijd wel kots neigingen die spray was zo uber goor
pi_43181402
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:38 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

Ja, die bijwerking heb ik ook, maar dat is juist prettig (lekker slapen ) .

Vooral bij injecties zijn die bijwerkingen handig, omdat die dingen zeer onhandig zijn bij het toebrengen waardoor je niet zeker bent of je het goed doet. Gelukkig voel je snel genoeg dat de stof werkt
Die dingen moet je toch gewoon in je been steken (subcutaan)?
  donderdag 2 november 2006 @ 19:42:07 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43181459
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

ja,maar mag ook in je bovenarm of in je buikvet Ik spoot het wel altijd in mn been

edit : je hebt een soort "pen" die je op je been zet. En zodra je op een knopje druk schiet die naald in je been en injecteert het vloeistof
  donderdag 2 november 2006 @ 19:43:46 #48
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43181536
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

ja, maar die 'pen' is zeer onhandig. Soms werkt het veertje niet goed, waardoor die niet 'schiet'. Maar heb ondertussen een redelijk goed werkende pen.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  donderdag 2 november 2006 @ 19:44:26 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43181578

die had ik altijd

en rechts de neusspray (ook al gehad)
pi_43181642
Die vroeg ik, op aanraden van mijn vrouw, ook aan mijn arts, maar die vond het wat te heftig voor die ene keer in het jaar.
Maar de Imigran-pil begint (en dat is best gek) al na 3 of 4 minuten zijn werk te doen, dus het hoeft van mij niet perse sneller.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')