abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 november 2006 @ 23:34:23 #26
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_43157770
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:31 schreef Thieske het volgende:

[..]

Wel eens in een slachterij geweest?
ja, er is niks mis met een slachterij. Voor zover mogelijk worden die dieren daar zo snel mogelijk dood gemaakt. De verdrinkingsdood is echter het ergste wat een mens of dier kan overkomen. Ik vind het derhalve belachelijk dat je zo kortzichtig reageert
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  woensdag 1 november 2006 @ 23:35:25 #27
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43157801
Niet alle paarden zijn voor consumptie, numbnuts. Al helemaal niet die eigendom zijn van een particulier.
Ik ga naar huis.
pi_43157824
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:35 schreef nietzman het volgende:
Niet alle paarden zijn voor consumptie, numbnuts. Al helemaal niet die eigendom zijn van een particulier.
Maar ik vraag me af hoe lang zij nog eigendom zijn van die particulier .
pi_43157843
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:32 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Wie beweert dat ze daarnaar toe moeten? Wie weet gaan ze allemaal eerst een rondje doen bij de veearts en de paarden die beter een spuitje kunnen krijgen, krijgen een spuitje.

Dat kan ook gebeuren, toch ?
Ik probeer duidelijk te maken dat er nu gehuild wordt om 150 paarden die verdrinken, terwijl er in NL op hetzelfde moment ook paarden geslacht worden. En daar worden geen 20 topics voor geopend.

Dat hoeft ook niet van mij, maar ga niet in dit topic zitten roepen hoe zielig het is voor die paarden want dat boeit de meeste mensen ook niet in het geval ze in een slachthuis afgemaakt worden.

Wat natuurlijk niet weglaat dat die man niet goed gehandeld heeft.
  woensdag 1 november 2006 @ 23:37:19 #30
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43157858
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:36 schreef ijsmeis het volgende:
Maar ik vraag me af hoe lang zij nog eigendom zijn van die particulier .
Vast nog wel een tijdje, doodverzopen paarden doen het niet zo goed op marktplaats geloof ik.
Ik ga naar huis.
pi_43157969
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:36 schreef Thieske het volgende:

[..]

Ik probeer duidelijk te maken dat er nu gehuild wordt om 150 paarden die verdrinken, terwijl er in NL op hetzelfde moment ook paarden geslacht worden. En daar worden geen 20 topics voor geopend.

Dat hoeft ook niet van mij, maar ga niet in dit topic zitten roepen hoe zielig het is voor die paarden want dat boeit de meeste mensen ook niet in het geval ze in een slachthuis afgemaakt worden.

Wat natuurlijk niet weglaat dat die man niet goed gehandeld heeft.
Die paarden worden geslacht voor/om een doel. Deze paarden verzuipen voor nop, door een domme fout van een achterlijke boer.

En daarbij is verzuipen volgens mij nog steeds erger dan geslacht worden. Zoals Paxlie al zei, het slachten wordt zo snel mogelijk met zo min mogelijk pijn gedaan.
pi_43158184
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:41 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Die paarden worden geslacht voor/om een doel. Deze paarden verzuipen voor nop, door een domme fout van een achterlijke boer.

En daarbij is verzuipen volgens mij nog steeds erger dan geslacht worden. Zoals Paxlie al zei, het slachten wordt zo snel mogelijk met zo min mogelijk pijn gedaan.
Of het waar is, geen idee, maar pijnloos ziet het er niet uit: http://www.animalfreedom.org/video/transportverslag.html

http://www.nvvr.info/alge(...)ttransportfebr04.htm

Edit: al zie ik dat bovenstaande bronnen alweer enkele jaren oud zijn, misschien dat er in de tussentijd een boel veranderd is.
  woensdag 1 november 2006 @ 23:50:22 #33
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_43158210
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:49 schreef Thieske het volgende:

[..]

Of het waar is, geen idee, maar pijnloos ziet het er niet uit: http://www.animalfreedom.org/video/transportverslag.html

http://www.nvvr.info/alge(...)ttransportfebr04.htm
je kiest je bron ook wel uit zeg
pi_43158295
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:50 schreef Paxlie het volgende:

[..]

je kiest je bron ook wel uit zeg
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)rijen_aanpakken.html
  woensdag 1 november 2006 @ 23:53:41 #35
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_43158325
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:52 schreef Thieske het volgende:

[..]

Nee, op nu.nl zal het niet komen te staan nee.
als het een gedegen onderzoek is wel
de partijen die jij aandraagt zoeken juist de probleemgevallen op
  woensdag 1 november 2006 @ 23:54:49 #36
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_43158361
quote:
verkiezingstijd + links

pi_43158378
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:53 schreef Paxlie het volgende:

[..]

als het een gedegen onderzoek is wel
de partijen die jij aandraagt zoeken juist de probleemgevallen op
Sorry had al geedit. En die probleemgevallen mogen niet belicht worden? Daar draait het toch juist om?

Dit topic gaat volgens mij ook om een probleemgeval.
  woensdag 1 november 2006 @ 23:55:51 #38
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_43158390
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:55 schreef Thieske het volgende:

[..]

Sorry had al geedit. En die probleemgevallen mogen niet belicht worden? Daar draait het toch juist om?

Dit topic gaat volgens mij ook om een probleemgeval.
maar in een heel andere optiek dan een slachthuis
dit is pure nalatigheid en verdrinking is de ergste die mens of dier kan hebben
pi_43158400
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:54 schreef Paxlie het volgende:

[..]

verkiezingstijd + links

Dus gelijk ongeloofwaardig.
pi_43158439
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:55 schreef Paxlie het volgende:

[..]

maar in een heel andere optiek dan een slachthuis
dit is pure nalatigheid en verdrinking is de ergste die mens of dier kan hebben
Die kerel heeft niet goed gehandeld, dat hoor je me niet ontkennen.

Maar om nou panisch te gaan doen om die paar paarden vind ik erg overdreven.
  woensdag 1 november 2006 @ 23:58:14 #41
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_43158464
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:57 schreef Thieske het volgende:

[..]

Die kerel heeft niet goed gehandeld, dat hoor je me niet ontkennen.

Maar om nou panisch te gaan doen om die paar paarden vind ik erg overdreven.
panisch?
dit heeft echt niks met panisch te maken
pi_43158480
- weg -

[ Bericht 91% gewijzigd door Anne op 02-11-2006 08:38:51 ]
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_43158527
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:58 schreef Paxlie het volgende:

[..]

panisch?
dit heeft echt niks met panisch te maken
Lees even de andere topics en de berichten op de FP door, dan zie je vanzelf wat ik bedoel met panisch.
pi_43160118
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 02-11-2006 08:39:06 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 01:18:08 #45
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43160153
Ze moeten die boer s op een zandbank voor bij de Waddeneilanden zetten met dit weer, kijken wat hij ervan vindt.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_43162937
quote:
Reddingsoperatie paarden Marrum afgeblazen

MARRUM - De eerste poging om paarden van hun door water omgeven weiland bij het Friese Marrum te redden is gestrand. Het vlot waarmee militairen een eerste deel van de ruim honderd paarden moesten bevrijden, is een aantal keren vastgelopen wegens het intussen gedaalde waterpeil. Dat meldde een woordvoerder van defensie donderdagmorgen vroeg.

Het water blijft dalen en zoals het nu lijkt kunnen de paarden, die intussen volledig droog staan, in de loop van de dag op eigen kracht een veiliger heenkomen zoeken. De paarden worden daarbij gelokt met andere paarden, aldus burgemeester W. van den Berg van Ferwerderadiel, de gemeente waar Marrum onder valt.

Redelijke conditie
Eerst worden de dieren rond 11:00 uur bijgevoerd en krijgen ze te drinken. De burgemeester heeft van een veearts begrepen dat de dieren weer in redelijke conditie verkeren. "Het eiland waar ze op staan is nu twee keer zo groot door het dalende water. Ook staat er lang niet zo veel wind meer als gisteren", aldus Van den Berg.

Woensdag verdonken zeker vijftien en mogelijk zelfs achttien van de paarden. Dat er nu nog paarden zullen omkomen is niet waarschijnlijk. Mogelijk moeten enkele dieren zwemmen, maar volgens deskundigen kunnen ze dat goed doorstaan, zegt Van den Berg.

Eigenaar
De paarden raakten buitendijks ten noorden van het plaatsje op een hoog punt omringd door water. Ze kwamen in hun benarde positie door plotseling opkomend hoog water als gevolg van de storm. De eigenaar had verzuimd hen ondanks duidelijke waarschuwingen in veiligheid te brengen.

Ongeveer 120 mensen hebben woensdag geprobeerd de dieren op het droge te krijgen. Het lukte om achttien paarden en veulens te redden. De burgemeester laat onderzoeken waarom de eigenaar de paarden niet voor de storm op het droge heeft gebracht. Mogelijk krijgt de man ook een claim voor de kosten van de reddingsoperatie.
En via de radio hoorde ik dat de burgemeester gaat kijken of hij het geld wat deze operatie heeft gekost, kan claimen van de eigenaar.
pi_43163922
Ik hoorde vanochtend op Radio 1 dat een verzorger paarden van meerdere eigenaren onder zich heeft, en wel is gaan evacueren gisteren, maar veel en veel te laat
pi_43170118
Ze proberen nu met andere paarden de paarden te lokken naar hoger gebied.

En de eigenaar is een vrouw... Die wel heeft geprobeerd haar paarden te redden, maar die zijn terug gelopen omdat ze met schijnwerpers werkten...
pi_43170305
En via de radio hoorde ik dat ze onderzocht zijn door een dierenarts/veearts en gezond zijn verklaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')