ja, er is niks mis met een slachterij. Voor zover mogelijk worden die dieren daar zo snel mogelijk dood gemaakt. De verdrinkingsdood is echter het ergste wat een mens of dier kan overkomen. Ik vind het derhalve belachelijk dat je zo kortzichtig reageertquote:Op woensdag 1 november 2006 23:31 schreef Thieske het volgende:
[..]
Wel eens in een slachterij geweest?
Maar ik vraag me af hoe lang zij nog eigendom zijn van die particulierquote:Op woensdag 1 november 2006 23:35 schreef nietzman het volgende:
Niet alle paarden zijn voor consumptie, numbnuts. Al helemaal niet die eigendom zijn van een particulier.
Ik probeer duidelijk te maken dat er nu gehuild wordt om 150 paarden die verdrinken, terwijl er in NL op hetzelfde moment ook paarden geslacht worden. En daar worden geen 20 topics voor geopend.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:32 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wie beweert dat ze daarnaar toe moeten? Wie weet gaan ze allemaal eerst een rondje doen bij de veearts en de paarden die beter een spuitje kunnen krijgen, krijgen een spuitje.
Dat kan ook gebeuren, toch?
Vast nog wel een tijdje, doodverzopen paarden doen het niet zo goed op marktplaats geloof ik.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:36 schreef ijsmeis het volgende:
Maar ik vraag me af hoe lang zij nog eigendom zijn van die particulier.
Die paarden worden geslacht voor/om een doel. Deze paarden verzuipen voor nop, door een domme fout van een achterlijke boer.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:36 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ik probeer duidelijk te maken dat er nu gehuild wordt om 150 paarden die verdrinken, terwijl er in NL op hetzelfde moment ook paarden geslacht worden. En daar worden geen 20 topics voor geopend.
Dat hoeft ook niet van mij, maar ga niet in dit topic zitten roepen hoe zielig het is voor die paarden want dat boeit de meeste mensen ook niet in het geval ze in een slachthuis afgemaakt worden.
Wat natuurlijk niet weglaat dat die man niet goed gehandeld heeft.
Of het waar is, geen idee, maar pijnloos ziet het er niet uit: http://www.animalfreedom.org/video/transportverslag.htmlquote:Op woensdag 1 november 2006 23:41 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Die paarden worden geslacht voor/om een doel. Deze paarden verzuipen voor nop, door een domme fout van een achterlijke boer.
En daarbij is verzuipen volgens mij nog steeds erger dan geslacht worden. Zoals Paxlie al zei, het slachten wordt zo snel mogelijk met zo min mogelijk pijn gedaan.
je kiest je bron ook wel uit zegquote:Op woensdag 1 november 2006 23:49 schreef Thieske het volgende:
[..]
Of het waar is, geen idee, maar pijnloos ziet het er niet uit: http://www.animalfreedom.org/video/transportverslag.html
http://www.nvvr.info/alge(...)ttransportfebr04.htm
als het een gedegen onderzoek is welquote:Op woensdag 1 november 2006 23:52 schreef Thieske het volgende:
[..]
Nee, op nu.nl zal het niet komen te staan nee.
verkiezingstijd + linksquote:Op woensdag 1 november 2006 23:52 schreef Thieske het volgende:
[..]
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)rijen_aanpakken.html
Sorry had al geedit. En die probleemgevallen mogen niet belicht worden? Daar draait het toch juist om?quote:Op woensdag 1 november 2006 23:53 schreef Paxlie het volgende:
[..]
als het een gedegen onderzoek is wel
de partijen die jij aandraagt zoeken juist de probleemgevallen op
maar in een heel andere optiek dan een slachthuisquote:Op woensdag 1 november 2006 23:55 schreef Thieske het volgende:
[..]
Sorry had al geedit. En die probleemgevallen mogen niet belicht worden? Daar draait het toch juist om?
Dit topic gaat volgens mij ook om een probleemgeval.
Die kerel heeft niet goed gehandeld, dat hoor je me niet ontkennen.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:55 schreef Paxlie het volgende:
[..]
maar in een heel andere optiek dan een slachthuis
dit is pure nalatigheid en verdrinking is de ergste die mens of dier kan hebben
panisch?quote:Op woensdag 1 november 2006 23:57 schreef Thieske het volgende:
[..]
Die kerel heeft niet goed gehandeld, dat hoor je me niet ontkennen.
Maar om nou panisch te gaan doen om die paar paarden vind ik erg overdreven.
Lees even de andere topics en de berichten op de FP door, dan zie je vanzelf wat ik bedoel met panisch.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:58 schreef Paxlie het volgende:
[..]
panisch?
dit heeft echt niks met panisch te maken
En via de radio hoorde ik dat de burgemeester gaat kijken of hij het geld wat deze operatie heeft gekost, kan claimen van de eigenaar.quote:Reddingsoperatie paarden Marrum afgeblazen
MARRUM - De eerste poging om paarden van hun door water omgeven weiland bij het Friese Marrum te redden is gestrand. Het vlot waarmee militairen een eerste deel van de ruim honderd paarden moesten bevrijden, is een aantal keren vastgelopen wegens het intussen gedaalde waterpeil. Dat meldde een woordvoerder van defensie donderdagmorgen vroeg.
Het water blijft dalen en zoals het nu lijkt kunnen de paarden, die intussen volledig droog staan, in de loop van de dag op eigen kracht een veiliger heenkomen zoeken. De paarden worden daarbij gelokt met andere paarden, aldus burgemeester W. van den Berg van Ferwerderadiel, de gemeente waar Marrum onder valt.
Redelijke conditie
Eerst worden de dieren rond 11:00 uur bijgevoerd en krijgen ze te drinken. De burgemeester heeft van een veearts begrepen dat de dieren weer in redelijke conditie verkeren. "Het eiland waar ze op staan is nu twee keer zo groot door het dalende water. Ook staat er lang niet zo veel wind meer als gisteren", aldus Van den Berg.
Woensdag verdonken zeker vijftien en mogelijk zelfs achttien van de paarden. Dat er nu nog paarden zullen omkomen is niet waarschijnlijk. Mogelijk moeten enkele dieren zwemmen, maar volgens deskundigen kunnen ze dat goed doorstaan, zegt Van den Berg.
Eigenaar
De paarden raakten buitendijks ten noorden van het plaatsje op een hoog punt omringd door water. Ze kwamen in hun benarde positie door plotseling opkomend hoog water als gevolg van de storm. De eigenaar had verzuimd hen ondanks duidelijke waarschuwingen in veiligheid te brengen.
Ongeveer 120 mensen hebben woensdag geprobeerd de dieren op het droge te krijgen. Het lukte om achttien paarden en veulens te redden. De burgemeester laat onderzoeken waarom de eigenaar de paarden niet voor de storm op het droge heeft gebracht. Mogelijk krijgt de man ook een claim voor de kosten van de reddingsoperatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |