abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 november 2006 @ 15:16:03 #101
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43206253
Net de extra uitzending gezien..

Het is echt heel vlot verlopen. Één van de ruiters kwam wel met paard in een sloot waardoor ze kopje onder gingen en de ruiter van het paard werd gesmeten. Maar ruiter sprong weer op d'r paard en ging weer verder.

Op een bepaald moment moesten de ruiters ook flink de pas er in zetten want de andere paarden liepen ze zowat omver.

Het zwakke paard is na een tijdje zelf op gestaan en was om drie uur op weg naar een warme stal.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_43206282
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:14 schreef Nonneke het volgende:

[..]

48 uur ? Die man/vrouw was er echt niet afgekomen hoor Hoop dattie/ze flink gestraft wordt, maargoed dat zal wel weer flink tegenvallen, dieren zijn hier nogaltijd maar gebruiksvoorwerpen, so who gives a fuck als die beesten daar dagen staan
'who gives a fuck' ?!
Heel Nederland is in rep en roer om die paar beesten..
Gebruiksvoorwerpen nee.. Maar komop, je moet beesten niet met mensen vergelijken.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_43206357
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:22 schreef kissa het volgende:
Ik zit te janken van opluchting. Wat ben ik blij!

pi_43206403
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:22 schreef kissa het volgende:
Ik zit te janken van opluchting. Wat ben ik blij!

vrijdag 3 november 2006 @ 15:23:06 #105
15869 gr8w8
Better by design.
pi_43206445
Ik ben bang dat we de volgende stap in de evolutie hebben gemist nu de paarden niet meer gedwongen worden om te zwemmen. Zeepaardjes.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_43207628
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:17 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

'who gives a fuck' ?!
Heel Nederland is in rep en roer om die paar beesten..
Gebruiksvoorwerpen nee.. Maar komop, je moet beesten niet met mensen vergelijken.
Helemaal met je eens.
Het is duidelijk te merken dat de meeste mensen hier uit de stad komen en geen idee hebben wat er echt gebeurt is.

Het is heel goed mogelijk dat die paarden wel uit zichzelf de dijk op hadden gekund, maar dat ze het "gras" op de kwelder lekkerder vonden. Als dat opeens het water gaat stijgen is de eigen schuld van die paarden dat ze niet op de dijk zijn gaan staan. In de echte natuur had dit ook kunnen gebeuren en dan werden ze niet gered.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:03:04 #107
15869 gr8w8
Better by design.
pi_43207675
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 16:01 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.
Het is duidelijk te merken dat de meeste mensen hier uit de stad komen en geen idee hebben wat er echt gebeurt is.

Het is heel goed mogelijk dat die paarden wel uit zichzelf de dijk op hadden gekund, maar dat ze het "gras" op de kwelder lekkerder vonden. Als dat opeens het water gaat stijgen is de eigen schuld van die paarden dat ze niet op de dijk zijn gaan staan. In de echte natuur had dit ook kunnen gebeuren en dan werden ze niet gered.
In de echte natuur zijn er ook geen dijken.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:17:32 #108
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_43208067
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 16:01 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.

Dan vergeet je alsnog de afrasteringen die er ook staan, dus dat ze waarschijnlijk niet eens naar hoger gebied konden.
En dan nog.. paarden zien niet zo goed.. zeker niet in het donker dus hebben ze zeer waarschijnlijk die situatie pas te laat in kunnen schatten.. en dus konden ze geen kant meer op ( ja ze zagen die ene hoge plek want dat was in de buurt maar dat was wat aan de krappe kant)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:11:14 #109
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43214116
Voor degenen die het nog niet hebben gezien...

De redding...
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_43214723
Mooie afsluiting net bij De Wereld Draait Door..

'Breaking' Nieuwsuitzendingen uit de hele wereld (Azie, Midden-Oosten, VS, etc.) om het 'rampgebied' in Nederland in beeld te brengen en met name de paarden. "Alle Nederlanders worden in deze moeilijke tijd en tragisch verlies gesteund".

Heerlijk over the top. Schijtpaardjes . In Irak worden tientallen onschuldige mensen voor om niks vermoord en wij gaan hier extra nieuwsuitzendingen brengen om live de redding te laten zien sick animalfukcin' bastards zijn 't
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:54:57 #111
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43215457
Ben ik een monster als ik zeg dat een paard hier me meer boeit dan een Irakees daar?

Monsterlijk hoor, die menselijkheid.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:58:36 #112
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43215554
En fuck it, het is best een mooi gezicht om die beesten naar het droge geleid te zien worden.
Ik ga naar huis.
pi_43215888
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:58 schreef nietzman het volgende:
En fuck it, het is best een mooi gezicht om die beesten naar het droge geleid te zien worden.
Ik vind het echt campingnieuws.. Hart van Nederland-niveautje
  vrijdag 3 november 2006 @ 21:20:17 #114
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43216054
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vind het echt campingnieuws.. Hart van Nederland-niveautje
Ja duh, toen de Spits het al over een 'ramp' begon te hebben had ik het al helemaal niet meer. Mooi stukje komkommertijd, kennelijk. Maar dat maakt de afloop niet minder mooi.
Ik ga naar huis.
pi_43217547
Net ook even het filmpje gekeken (tnx voor de link Noli. ).
Ziet er idd wel mooi uit, gelukkig is het allemaal goed gegaan met die lokpaarden.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_43284122
Het is nog niet voorbij..
quote:
PvdD eist inbeslagname van geredde Friese paarden

Partij richt noodfonds op om paarden te redden van mogelijk salamitransport

De Partij voor de Dieren eist in een brief aan minister Veerman garanties over de toekomst van de paarden die eind vorige week zijn gered van de verdrinkingsdood. Het is tot nu toe onduidelijk wat het lot van de paarden zal zijn die het drama in Friesland hebben overleefd. Aangezien er over de eigenaar al eerder meldingen zijn gedaan met betrekking tot verwaarlozing van zijn dieren is de PvdD er niet gerust op dat de paarden nu veilig zijn.

Nu er vanuit de hele wereld blijken van medeleven zijn gekomen voor de paarden van Marrum en een groot aantal van hen van de verdrinkingsdood is gered, vindt de PvdD het onacceptabel als de edele dieren alsnog via de handel en een langdurig transport naar een Italiaans slachthuis verdwijnen. Er zijn aanwijzingen dat dat het lot is van de dieren als het aan de eigenaar ligt. Er zou tenminste een 'generaal pardon' moeten komen om de paarden niet opnieuw in problemen te brengen.

De groep van zo'n 150 paarden die in een buitendijks gebied stonden raakten vorige week ingesloten door het water nadat de kwelders bij de Waddenzee door een storm waren ondergelopen. De eigenaar en terreinbeheerder it Fryske Gea waren op de hoogte van een naderende wateroverlast maar hebben verzuimd de dieren op tijd in veiligheid te brengen. Twintig paarden zijn gestorven. De andere dieren hebben vier dagen en drie nachten moeten doorbrengen op een klein modderig stukje land dat was ingesloten door het water. Nat, koud en volledig uitgeput zijn de paarden uiteindelijk gered door 6 ruiters die de kudde met behulp van lokpaarden naar het droge wisten te leiden. De dieren zijn niet in beslag genomen en opnieuw toevertrouwd aan de eigenaar.

Het publiek is onwetend over het lot dat de paarden te wachten staat. Nu er zo intens is meegeleefd met de benarde situatie waarin de paarden hebben verkeerd en met de uiteindelijke reddingsactie van de dieren, is het onacceptabel dat hun definitieve lot nu onzeker is.

De Partij voor de Dieren heeft de AID verzocht de paarden in beslag te nemen wegens het verzaken van de zorgplicht door de eigenaar. Omdat de eigenaar verantwoordelijk moet worden geacht voor de kosten van de reddingsoperatie is inbeslagname een logische maatregel.

De PvdD is van mening dat gezocht moet worden naar een goede toekomst voor de paarden en dat betekent dat er een andere eigenaar moet komen. De paarden verdienen het om verder een rustig leven te kunnen leiden. De partij heeft een fonds opgericht voor de paarden waaruit (een deel van) de kosten voor de toekomst van de dieren kan worden betaald. Bijdragen kunnen worden gestort op bankrekeningnummer 21.24.86.934 van de Partij voor de Dieren o.v.v. ¨Paardenfonds Marrum¨.
Ik weet het niet. Er zijn zoveel dieren waarvan hun toekomst/lot nog onzeker is.
Dat is toch ook redelijk normaal?

En verwaarlozing? De paarden zagen er goed uit toch? Ik vraag me af wat dan de precieze verwaarlozing inhoudt, die gemeld is door mensen.
pi_43313086
quote:
Op maandag 6 november 2006 09:55 schreef ijsmeis het volgende:
Het is nog niet voorbij..
[..]

Ik weet het niet. Er zijn zoveel dieren waarvan hun toekomst/lot nog onzeker is.
Dat is toch ook redelijk normaal?

En verwaarlozing? De paarden zagen er goed uit toch? Ik vraag me af wat dan de precieze verwaarlozing inhoudt, die gemeld is door mensen.
Het is uitgebreid in het nieuws, dus het trekt de aandacht.. Ik denk dat dat er vooral achter zit. Ik had ook niet het idee dat die beesten er nou zo ontzettend slecht aan toe waren, vraag me af wat er werkelijk aan de hand was en hoe het werkelijk allemaal zit/zat. In beslag nemen vind ik wel wat overdreven lijken...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_43340287
Goed nieuws, gevonden op een prikbord van startpagina

'Paarden Marrum niet naar de slacht'
Uitgegeven op dinsdag 07 november 2006 om 18:27:14

(Novum) - De paarden die vorige week in het hoge water strandden in de Friese gemeente Ferwerderadiel zijn niet bestemd voor de slacht. De geruchten die hierover de ronde deden berusten op een misverstand. Dat zei Ultsje Hosper, directeur van vereniging voor natuurbescherming It Fryske Gea, dinsdag in het Radio 1 Journaal.

De gemeente Ferwerderadiel werd de afgelopen dagen overstelpt met telefoontjes van mensen die het zielig vinden dat veel paarden alsnog naar het slachthuis zouden moeten, terwijl ze juist van de verdrinkingsdood waren gered. Volgens Hosper is de helft van de dieren drachtig en is geen enkel dier bestemd voor de slacht. De dieren zijn dinsdag overgebracht naar de diverse stallen van de eigenaar.

Hosper stelt ook dat de eigenaar geen schuld heeft aan de benarde situatie waarin de paarden terechtkwamen. Hij zou al sinds 15 oktober bezig zijn dieren van de kwelder te halen. Zij werden vorige week dinsdag naar een afgebakende heuvel gebracht, maar hebben volgens Hosper om onbegrijpelijke reden geprobeerd naar de kant te zwemmen. Daarbij raakten de ongeveer 190 paarden in de problemen en wisten zich in veiligheid te brengen door op een ander verhoogd stukje land te gaan staan. Twintig viervoeters overleefden het niet, vijf bereikten de kust.
pi_43359288
.
quote:
TZUMMARUM - De paarden in Marrum zijn niet voor de slacht, maar voor de handel. De hoogste bieder is koopman,...

Brandweerlieden bezig met het redden van de paarden die door het hoge water zijn ingesloten. CO DE KOCK

... legt Piet Lootsma uit. Alleen de dieren die iets mankeren gaan naar de slacht.

De redding van bijna tweehonderd paarden in het Friese Marrum is niet voor niets geweest. Geen van de edele viervoeters is bestemd voor de slacht, zegt eigenaar en handelaar Piet Lootsma. ,,Er was al een gironummer geopend om de paarden te redden. Absurd.’’

Vijf dagen na het drama bij Marrum, waarbij twintig paarden de dood vonden en de rest van de verdrinkingsdood werd gered, doorbreekt de familie Lootsma uit Tzummarum het stilzwijgen. Niet Atze en Corrie Lootsma voeren het woord, maar zoon Piet (33), die ook deel uitmaakt van de maatschap. ,,Mijn ouders zijn nog niet bekomen van alle commotie en stress, zij kunnen beter even in de luwte blijven,’’ zegt hij.

Zijn eigen gemoedstoestand laat zich omschrijven als een mengeling van opluchting en verontwaardiging. Hij is blij dat de paarden na hun avontuur weer veilig op stal staan, maar ergert zich een ongeluk aan de negatieve beeldvorming die in de media over zijn paardenfokkerij is ontstaan. ,,Het klopt dat de Algemene Inspectie Dienst een inval heeft gedaan en dat bleek dat we niet alles voor elkaar hadden, maar dat is tien jaar geleden,’’ zegt Lootsma. ,,Daar hebben we lering uit getrokken, misstanden zijn niet meer aan de orde. Dat de paarden vorige week door het water zijn ingesloten, is ook niet onze schuld. Wij hadden ze opgejaagd naar een veilige plek, maar ze zijn geschrokken van de schijnwerpers van iemand anders. En als er één paard over de dam is, volgt de rest ook.’’

Lootsma begrijpt niets van de commotie die is ontstaan over het lot van de paarden. Omdat het verhaal de ronde ging dat een groot deel van de dieren voor de slacht bestemd was, richtte de Partij van de Dieren een noodfonds op. Bovendien kwamen bij de gemeente Ferwerderadiel en de natuurbeschermingsorganisatie It Fryske Gea uit het hele land telefoontjes binnen van verontruste dierenliefhebbers, die de geredde paarden wilden adopteren. ,,Totale waanzin,’’ zegt Lootsma. ,,Eén iemand roept iets onzinnigs en de hele reutemeteut loopt erachter aan.’’ Fel: ,,Wij zijn een paardenfokkerij, de dieren zijn uitsluitend bestemd voor de handel. De hoogste bieder is koopman, zo werkt het. Slechts de paarden die iets mankeren en geen waarde hebben, gaan naar de slacht. Maar dan hebben we het over een enkeling.’’

Lootsma wacht het justitieel onderzoek naar het paardendrama met vertrouwen af. ,,We hebben niets te verbergen.’’ Hij voelt zich gesteund door de bevindingen van de AID, die geen strafbare feiten heeft geconstateerd.
Het is eigenlijk ook wel weer typisch Nederland. Iemand roept wat, men roddelt wat en hoppa, het is nieuws en iedereen gelooft het zonder even naar de feitjes te kijken.
pi_43362903
Handel
De hoogste bieder krijgt de paarden en stuurt ze alsnog naar de slacht.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')