Nat heeft geen nut. Sop eronder heeft nut, zodat het folie over de ramen 'glijdt' zodat je het er netjes op kan plakken en glad kan strijken.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:54 schreef __________ het volgende:
De juiste manier is om met een sproeifles alles nat spuiten (raam en plastic) en dan het folie erop plakken. Door de nattigheid kan je nog schuiven. Als het goed zit dan pak je een wisserke en veeg je van midden naar buiten het water weg. (zo goed mogelijk). Het beetje wat er dan nog onder zit verdampd binnen een week door het plastic heen.
Ja hoor. Wat jij wil.quote:
Ik doe altijd wat ik wilquote:Op woensdag 1 november 2006 23:06 schreef __________ het volgende:
[..]
Ja hoor. Wat jij wil.
Ik vertel hier even het verhaal wat ik zelf bij professionals heb nagevraagd omdat ik ooit hetzelfde probleem had.
Komt maddammeke even melden dat water geen nut heeft maar sop wel. Nou, ze vertelden mij anders dat je WATER moet gebruiken en als het moeilijk is kan je een BEETJE babyshampoo toevoegen (maar alleen als het echt nodig is)
een hete haardroger kan ook helpen , maar die troep eraf is beter, vooral in een Ford Eskord uit 1992,quote:Op woensdag 1 november 2006 23:18 schreef IBAZ het volgende:
Je bent nog niet helemaal kansloos.
Gewoon die troep er af trekken en weer normaal met transparante ramen door het leven gaan.
Gefeliciteerd.
Aha, dus daarom staat in de beschrijving altijd duidelijk dat je er een beetje zeep door moet mengen...quote:Op woensdag 1 november 2006 23:06 schreef __________ het volgende:
[..]
Ja hoor. Wat jij wil.
Ik vertel hier even het verhaal wat ik zelf bij professionals heb nagevraagd omdat ik ooit hetzelfde probleem had.
Komt maddammeke even melden dat water geen nut heeft maar sop wel. Nou, ze vertelden mij anders dat je WATER moet gebruiken en als het moeilijk is kan je een BEETJE babyshampoo toevoegen (maar alleen als het echt nodig is)
Nat plakken is wel het beste hoor. Evt een beetje sop al weet ik uit ervaring dat dat niet heel handig is. Nat werken werkt het best.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nat heeft geen nut. Sop eronder heeft nut, zodat het folie over de ramen 'glijdt' zodat je het er netjes op kan plakken en glad kan strijken.
vanaf hier had je het al verknald..quote:Op woensdag 1 november 2006 22:36 schreef Bertran het volgende:
Heb vandaag me ramen beplakt met folie.
Achter en de twee achterste ramen mag hoorquote:Op donderdag 2 november 2006 13:10 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
vanaf hier had je het al verknald..
Naderuitleg ?
overigens, je weet dat je er een bekeuring voor kan krijgen..?
Alleen achter geloof ik....quote:Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Bertran het volgende:
[..]
Achter en de twee achterste ramen mag hoormits je 2 spiegels hebt.
Bij de halforts gekocht.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:21 schreef CiQNiZ het volgende:
Waar heb je die folie vandaan als ik vragen mag???
Achterste 2 Ramen mag ookquote:Op donderdag 2 november 2006 15:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alleen achter geloof ik....
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1291
http://www.politie.nl/KLPD//Contact/Zijn_gecoate_en_met_folie_beplakte_autoruiten_toegestaan.asp?ComponentID=125332&SourcePageID=122210
Oh.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:44 schreef Bertran het volgende:
[..]
Bij de halforts gekocht.
Niet het duurste van het duurste.:)
En lekker dichtbij!
Klopt. Anders zouden bestelbusjes, combo's en dergelijke ook niet toegelaten worden op de openbare wegquote:Op donderdag 2 november 2006 15:54 schreef Bertran het volgende:
[..]
Achterste 2 Ramen mag ook
Zal vanavond even kijken waar ik het gelezen had.
3% Folie heb ik gebruikt, lekker donker
Autoramen tinten met folie vind ik not done.. dan denk ik meteen aan zo'n sjonnie-bak met verlaagde spoilers en zgn. booskijkers en spinning-rims enzo.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Bertran het volgende:
Nadere uitleg ?
Als je het netjes laat doen ziet het er best gelikt uit, hoorquote:Op donderdag 2 november 2006 16:10 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Autoramen tinten met folie vind ik not done.. dan denk ik meteen aan zo'n sjonnie-bak met verlaagde spoilers en zgn. booskijkers en spinning-rims enzo.
Deze vind ik duidelijk te donker...quote:Op donderdag 2 november 2006 16:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als je het netjes laat doen ziet het er best gelikt uit, hoor
[afbeelding]
Die glanzende of parelmoer folie evenals de te donkere folie vind ik ook niet mooi, btw
Je kijkt door 2 ruiten tegelijk heen als je naar de rechterruit kijkt (achterruitje is ook getint) ... als je door de voorruit en door de linkerruit kijkt dan zie je beter hoe veel tint ze hebben (vergelijk met de achtergrond).quote:Op donderdag 2 november 2006 16:19 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Deze vind ik duidelijk te donker...
Vind je dit te donker?? ik vind het helemaal niet donker. Er zijn auto's zat die van zichzelf al zo donker getint zijn.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:19 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Deze vind ik duidelijk te donker...
Ja, zou wat mij betreft echt nog een stuk lichter en wat minder bruin mogen...quote:Op donderdag 2 november 2006 16:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vind je dit te donker?? ik vind het helemaal niet donker. Er zijn auto's zat die van zichzelf al zo donker getint zijn.
heh ... de tint is zwart ... dat bruin komt van de bakstenen erachter ^^quote:Op donderdag 2 november 2006 17:08 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, zou wat mij betreft echt nog een stuk lichter en wat minder bruin mogen...
Had je dan voor ook? ,want de wet zegt dat het is toegestaan (Achterrraam en de 2 achterste ramen)quote:Op donderdag 2 november 2006 16:28 schreef SimtekF1 het volgende:
Achter en achterzijramen mogen wel, voor niet.
Koste mij toen ook 95 euro.
Het enige irritante is dat 9 van de 10 wouten er niks van zeggen, maar helaas zul je niet die 10de wout ook een keer tegen komen.
Hoeveel % is dit dan? Nog geen problemen gehad met politie dan?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die glanzende of parelmoer folie evenals de te donkere folie vind ik ook niet mooi, btw
Dan mag het. Je mag wettelijk niets plaatsen dat je zicht op het verkeer belemmerd. Folie plakken valt onder plaatsen. Een wagen die af-fabriek zo wordt geleverd niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:53 schreef Metro2005 het volgende:
Er zijn auto's zat die van zichzelf al zo donker getint zijn.
wordt ook af-fabriek geplaats, wordt niet geborenquote:Op donderdag 2 november 2006 20:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Dan mag het. Je mag wettelijk niets plaatsen dat je zicht op het verkeer belemmerd. Folie plakken valt onder plaatsen. Een wagen die af-fabriek zo wordt geleverd niet.
al met al is t een sjonnie bak, t ziet er niet uit, waarom wil je je zo te kijk zetten?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat is jouw mening, mag iemand gewoon zelf een keuze maken?quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:11 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
al met al is t een sjonnie bak, t ziet er niet uit, waarom wil je je zo te kijk zetten?
Idd... Het gaat zo saai worden als iedereen in dezelfde auto zal rijden die naar iedereen z'n smaak is... Dan kan ik niet meer tegen mijn vriendin/vrienden roepen "kijk es wat een vette bak!" als ik in de auto met haar/hun zit omdat dat dan gewoon normaal is... Dan is er toch helemaal niks meer aanquote:Op vrijdag 3 november 2006 08:45 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, mag iemand gewoon zelf een keuze maken?
Join de clubquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Nou, dan heb ik maar een sjonnie bak, boeie.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:35 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Join de club
Ik heb ook een sjonnie bak
Wel eentje die de meeste PTA-ers (op enkele uitzondering na) wel helemaal zoek rijdt, én naar mijn mening nog redelijk comfortabel is (maak vaak ritten van 10uur+ naar buitenland)
Sjonnie rulez
ben benieuwd hoe het jou afgaat.quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:45 schreef CiQNiZ het volgende:
Echt PTA weer... Als het niet naar hun smaak is, is het meteen een sjonnie bak... Een CRX ja, maar dan weer niet de Del Sol, sorry hoor.... Smaken verschillen nog steedsDe Del Sol van Googolplexian ziet er toch vet uit man... Helemaal niet te donker of overdone...
Ik ben gister naar Halfords geweest () nooit gedacht dat ik daar ooit spullen zou gaan halen, maar vooruit dan... Goedkope (pikzwarte) folie gekocht, om mee te proberen van het weekend, dat is, als het niet gaat regenen, want moet het zonder garage doen
Ik heb een pikzwarte auto, met pikzwarte folie dan (alleen achterraam en achterzij ruitjes natuurlijk) heheheeh Wie heeft er dan de sjonnie bak hier
Ik zal ff kijken als ik weer thuis ben (zit nu op mijn werk)quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:30 schreef Bertran het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe het jou afgaat.
Laat het even weten:)
Hoeveel % heb je gekocht dan?
Ik vind het een nette bak, rij je zelf in een opel ofzo? mogen mensen neit in een opvallende auto rijden?quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:11 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
al met al is t een sjonnie bak, t ziet er niet uit, waarom wil je je zo te kijk zetten?
Op de verpakking staat hoeveel % het is.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:01 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Ik zal ff kijken als ik weer thuis ben (zit nu op mijn werk)
Maar op de verpakking ziet ie er vet donker uit
Misschien is ie wel superlicht als ik de folies van elkaar afhaal... Maar 't is maar een test he
Eigen topic komt zaterdag... Dan hou ik de veranderingen van mijn autootje bij...
Ik ook 3%quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:44 schreef Bertran het volgende:
[..]
Op de verpakking staat hoeveel % het is.
Ik heb zelf 3% das echt super donker. Ik meen dat er nog 2,5% is.
Succes morgen!
Wel de zijramen achter en niet de zijramen voor is kansloosquote:Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Bertran het volgende:
[..]
Achter en de twee achterste ramen mag hoormits je 2 spiegels hebt.
Sjonniebakkenquote:Op vrijdag 3 november 2006 10:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]mijn bak is veeeel meer Sjonnie dan de jouwe. Lekker puh!
Als je wat gaat gebruiken met een sopje moet het toch wegtrekken, tenzij je een fohn gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:29 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Ik ook 3%
ff duimen voor me dat het morgen dus niet gaat regenenheb geen garage enzo...
zelf verwacht ik er niet zoveel van... qua kwaliteit dan... 't is me duidelijk geworden dat geduld hebben hierbij het meest belangrijke is... Ik ben over het algemeen redelijk geduldig, dus ik hoop dat ik geduldiger ben dan dat ik lomp ben
Resultaat post ik morgen (indien het dus niet geregend heeft)... Helaas wel met telefooncamera (kutkwaliteit) wegens gebrek aan beter
Nope geen bestelauto.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:44 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Wel de zijramen achter en niet de zijramen voor is kansloos
of heb je een bestelauto?
Beter iets dan niets?quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:56 schreef Bertran het volgende:
Nope geen bestelauto.
Beter iets dan niets...
Vind het mooi zo.:)
Omdat dat niet magquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:04 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Beter iets dan niets?
Waarom doe je dan de ramen voor niet?
Hoi. Je hebt helemaal gelijk hier in. Toch vind ik het toch aardig als ik mag zeggen dat ik het zelf gedaan heb als het goed gedaan is. Ik ben redelijk perfectionistisch in dat soort dingen, ik ga niet opscheppen met dingen die half gedaan zijn alsof ze goed gedaan zijn. Ik probeer het net zo lang totdat het perfect gedaan is. Zo moeilijk is het nou ook weer niet. Beetje credit voor jezelf is ook leuk tochquote:Op zondag 5 november 2006 22:20 schreef StefanP het volgende:
Ik zou dat dus echt niet zelf doenAllebij mijn supras hebben getinte ramen, en als het prof. gedaan is dan zie je er echt niets van. Ik zie daarentegen volop auto's waar het bij de beun of de buurman gedaan is en daar bobbelt het overal. En dat ziet er niet uit.
Hangt natuurlijk ook af van de ruit of je het zelf kunt doen. Ik heb een hele bolle achterruit, daar had zelfs een professional moeite mee.quote:Op zondag 5 november 2006 23:17 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Hoi. Je hebt helemaal gelijk hier in. Toch vind ik het toch aardig als ik mag zeggen dat ik het zelf gedaan heb als het goed gedaan is. Ik ben redelijk perfectionistisch in dat soort dingen, ik ga niet opscheppen met dingen die half gedaan zijn alsof ze goed gedaan zijn. Ik probeer het net zo lang totdat het perfect gedaan is. Zo moeilijk is het nou ook weer niet. Beetje credit voor jezelf is ook leuk tochMaar ik erger me ook aan die halfdone bobbelige autootjes waar het er idd echt niet uit ziet
Mijn ruiten zijn glad, ik snap jouw probleem wel, zou ik ook niet aan beginnenquote:Op zondag 5 november 2006 23:47 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk ook af van de ruit of je het zelf kunt doen. Ik heb een hele bolle achterruit, daar had zelfs een professional moeite mee.
het is bijna weer zover, helaas moet ik het zelf ook nog weer opnieuw doen..:(quote:Op maandag 6 november 2006 08:49 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Mijn ruiten zijn glad, ik snap jouw probleem wel, zou ik ook niet aan beginnen
De truuk normaal gesproken is heeel geduldig blijven.
Ik heb vanmorgen de hele ruit bij kunnen werken.
Hij zag er weer piekfijn uit, alsof het door een pro gedaan was...
Alleen, een kleine kreukel er in, precies in het midden, door schuiven, zaterdag.
Onherstelbaar. Dus ik heb alles er weer afgetrokken, maar ik wist al dat dat zou gebeuren.
Is niet erg, aankomende zaterdag, indien droog buiten, poging nummer 2
Die van mij is nog veeeel meer Sjonnie als die van jullie allebei bij elkaarquote:Op vrijdag 3 november 2006 10:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]mijn bak is veeeel meer Sjonnie dan de jouwe. Lekker puh!
Als het niet te koud is dan ga ik het morgen idd doenquote:Op donderdag 9 november 2006 22:28 schreef Bertran het volgende:
[..]
het is bijna weer zover, helaas moet ik het zelf ook nog weer opnieuw doen..:(
Als je het goed kan mag je mij wel helpen:P
gehe
Las ergens dat iemand het voor 20euro per raam deed..
Opzich niet duur als het er perfect uitziet.
Helaas, vrijdag achter wat dingetjes gekomen wat er mis is met mijn auto. Hier maak ik mij eerst even zorgen over. De ramen doe ik daarna pasquote:Op woensdag 15 november 2006 01:39 schreef Bertran het volgende:
Nog gelukt?:)
Ben er nog niet echt meebezig geweest.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:21 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Helaas, vrijdag achter wat dingetjes gekomen wat er mis is met mijn auto. Hier maak ik mij eerst even zorgen over. De ramen doe ik daarna pas
Ben zaterdag de hele dag wezen kijken/bellen/informeren voor onderdelen enzo... Dus tijd had ik niet meer voor die ramen! Niks ernstigs ofzo, maarja, wel kut. Duur vooral
Volgende maand ga ik weer een paar weekjes naar het oosten, met de auto, en daar heb ik een (verwarmde) garage. Daar ga ik het dan doen (de ramen dus). Dus over een maandje/anderhalve maand pas
Hoe is het nu met jouw ramen geworden??
Achterruit ging wel redelijk voor me gevoel, alleen na een aantal dagen viel het er gewoon af. Kwam door me zeepsop denk ik. Maar ik heb wel ervaren dat ik me voorruiten niet moet doen, want het zicht wordt er wel degelijk minder op snachts.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:15 schreef Bertran het volgende:
Hoe is het gegaan?
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:34 schreef IBAZ het volgende:
Bertran,
je bent nu al 4 maanden bezig.
Wanneer
1. stop je met deze flauwekul.
2. maak je die klus eens af.
zozozoquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:35 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Join de club
Ik heb ook een sjonnie bak
Wel eentje die de meeste PTA-ers (op enkele uitzondering na) wel helemaal zoek rijdt, én naar mijn mening nog redelijk comfortabel is (maak vaak ritten van 10uur+ naar buitenland)
Sjonnie rulez
Tussen 6.0 en 6.5s (1340KG en 4x4). Maar ik stop niet bij 250km/uquote:Op maandag 19 februari 2007 01:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
zozozowat doe je naar de 100 zeg maar?
![]()
Is ook levensgevaarlijk ... stoppen bij 250 km/hquote:Op maandag 19 februari 2007 08:30 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Tussen 6.0 en 6.5s (1340KG en 4x4). Maar ik stop niet bij 250km/u
quote:Op maandag 19 februari 2007 09:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Is ook levensgevaarlijk ... stoppen bij 250 km/h![]()
Ik zou hoe dan ook eerst afremmen voor je stoptquote:Op maandag 19 februari 2007 10:41 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]![]()
ligt er natuurlijk aan bij welke situatie...
Alles letterlijk genomen, is dat absoluut niet te weerleggen, neequote:Op maandag 19 februari 2007 10:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik zou hoe dan ook eerst afremmen voor je stoptIn iedere situatie.
ja, dat red ik net niet neequote:Op maandag 19 februari 2007 08:30 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Tussen 6.0 en 6.5s (1340KG en 4x4). Maar ik stop niet bij 250km/u
Onder de 10s rij je toch de meeste auto's wel het snot voor de ogenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ja, dat red ik net niet nee
4x4 = leuk
met 7,4 sec doe ik het dan nog leuk voor een fwd![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |