abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43155709
Hoi allen,

Een vraagje over Tinten (met folie).
Heb vandaag me ramen beplakt met folie.
Ziet er best strak uit behalve die lucht/water vlekken.
Me pa zei "daar moet je nu niks aan doen en gewoon laten opdrogen".
Ik probeerde het een beetej weg te vegen ,maar ze komen direct weer terug en dacht laat ik maar naar hem luisteren voordat ik het weer verknal.

Klopt het wat hij zegt?

Tnx.
pi_43156223
Meestal ben je dan te laat
046
Dank aan Yeahinho
pi_43156246
Luchtbelletjes gaan niet weg nee, dat wordt of er onderuit wrijven (zal het nu wel te laat voor zijn, moet meteen tijdens het aanbrengen gebeuren), vage plekken van het water/zeep wat je gebruikt hebt trekken meestal weer weg, maar dat kan wel een hele tijd duren, denk eerder aan weken dan aan dagen.
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_43156287
je hebt het al verknalt dat gaat niet meer weg, Je moet met een platte spatel achtig iets die bellen er constant uit drukken terwijl je hem opplakt, Naderhand zit dat vast achter het plastic.
Enige optie is met een naald de bellen lek prikken (laat dus lelijke plekjes achter), of de boel opnieuw doen.
  woensdag 1 november 2006 @ 22:51:35 #5
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43156313
FF met een speld een gaatje prikken in de luchtbobbels en je kunt het folie vlak strijken.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  woensdag 1 november 2006 @ 22:54:30 #6
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_43156424
De juiste manier is om met een sproeifles alles nat spuiten (raam en plastic) en dan het folie erop plakken. Door de nattigheid kan je nog schuiven. Als het goed zit dan pak je een wisserke en veeg je van midden naar buiten het water weg. (zo goed mogelijk). Het beetje wat er dan nog onder zit verdampd binnen een week door het plastic heen.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  woensdag 1 november 2006 @ 22:56:17 #7
18989 __________
pi_43156493
Als het echt heel moeilijk is kan je een klein beetje BABYSHAMPOO gebruiken. (geen zeep of weet ik veel voor shampoo of whatever) Dat heeft de miste kans op evt vlekken.
pi_43156596
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:54 schreef __________ het volgende:
De juiste manier is om met een sproeifles alles nat spuiten (raam en plastic) en dan het folie erop plakken. Door de nattigheid kan je nog schuiven. Als het goed zit dan pak je een wisserke en veeg je van midden naar buiten het water weg. (zo goed mogelijk). Het beetje wat er dan nog onder zit verdampd binnen een week door het plastic heen.
Nat heeft geen nut. Sop eronder heeft nut, zodat het folie over de ramen 'glijdt' zodat je het er netjes op kan plakken en glad kan strijken.
  woensdag 1 november 2006 @ 22:59:16 #9
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_43156610
Het beste had je een mengel gemaakt met zwitsal baby shampoo en water. Je ramen eerst goed schoonmaken, zodat ze niet meer vettig en stoffig zijn. Dan je ramen flink natmaken en je folie eropplakken. Dan met een soort wisser zoveel mogelijk van het mengsel er tussen uithalen en dan fohnen. Nadat je klaar bent ongeveer 2 weken je ramen niet open doen, zodat je folie goed aan je raam geplakt zit en het dan niet beschadigd.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
  woensdag 1 november 2006 @ 23:06:26 #10
18989 __________
pi_43156870
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef ijsmeis het volgende:

Nat heeft geen nut.
Ja hoor. Wat jij wil.

Ik vertel hier even het verhaal wat ik zelf bij professionals heb nagevraagd omdat ik ooit hetzelfde probleem had.

Komt maddammeke even melden dat water geen nut heeft maar sop wel. Nou, ze vertelden mij anders dat je WATER moet gebruiken en als het moeilijk is kan je een BEETJE babyshampoo toevoegen (maar alleen als het echt nodig is)
pi_43156914
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:06 schreef __________ het volgende:

[..]

Ja hoor. Wat jij wil.

Ik vertel hier even het verhaal wat ik zelf bij professionals heb nagevraagd omdat ik ooit hetzelfde probleem had.

Komt maddammeke even melden dat water geen nut heeft maar sop wel. Nou, ze vertelden mij anders dat je WATER moet gebruiken en als het moeilijk is kan je een BEETJE babyshampoo toevoegen (maar alleen als het echt nodig is)
Ik doe altijd wat ik wil .
pi_43157288
Je bent nog niet helemaal kansloos.
Gewoon die troep er af trekken en weer normaal met transparante ramen door het leven gaan.

Gefeliciteerd.
pi_43157636
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:18 schreef IBAZ het volgende:
Je bent nog niet helemaal kansloos.
Gewoon die troep er af trekken en weer normaal met transparante ramen door het leven gaan.

Gefeliciteerd.
een hete haardroger kan ook helpen , maar die troep eraf is beter, vooral in een Ford Eskord uit 1992,
mag t wel om je ramen te blinderen?
De Puta Madre
pi_43157798
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:06 schreef __________ het volgende:

[..]

Ja hoor. Wat jij wil.

Aha, dus daarom staat in de beschrijving altijd duidelijk dat je er een beetje zeep door moet mengen...

Maar belletjes moet je idd direct eruit wrijven, anders wordt het niets meer. Je krijgt het nooit 100% goed, het blijft altijd wat lelijk en met krasjes enzo. Vind het er eerlijk gezegd niet uitzien en dat spul er weer vanaf krijgen is ook een lekker karwei. Toen ik een auto kocht die dat folie erop zat, was dat 't eerste wat eraf ging Heb toen overigens wel zelf een zonneband erop gezet... Wat een hels karwei, ik zou het niet nog eens doen Ik ben ook behoorlijk perfectionistisch en dat gaat niet samen met folie
pi_43157937
welk merk auto is t? ben benieuwd
De Puta Madre
pi_43166274
Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga maar eens kijken of ik het nog een keer opnieuw ga doen.
Had zelf ook al een gevoel dat het direct moest werd ook aangegeven op meedere forum ,maarja ik dacht laat ik eens een keer luisteren naar me pa.

Balen.

Hoe heb ik het gedaan?
-Eerst een mal gemaakt
-Folie netje uitgeknipt ongeveer 2cm langer gelaten
-Ramen goed schoon gemaakt met Spiritus (Ontvetten)
-Raam goed nat gemaakt (water en beetje afwasmiddel)
-Toen met z'n 2en de folie nat gemaakt
-Nog een keer alles goed nat gemaakt
-Toen geplaatst.

Ziet er wel netjes uit qua formaat enso ,maar heb wel wat luchtjebelletjes/water.
Hopelijk kan ik er nog wat mee doen.
Kan je wel zeggen het is een klere werk zeg.
pi_43167295
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nat heeft geen nut. Sop eronder heeft nut, zodat het folie over de ramen 'glijdt' zodat je het er netjes op kan plakken en glad kan strijken.
Nat plakken is wel het beste hoor. Evt een beetje sop al weet ik uit ervaring dat dat niet heel handig is. Nat werken werkt het best.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 november 2006 @ 12:34:37 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43167377
Hoe donker is die folie eigenlijk?
Anders heb je kans dat je het van ome agent eraf mag gaan trekken...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43167712
maatje van me heeft pas alle folie van z'n DelSol af mogen trekken (twee keer binnen een week aangehouden ervoor: eerste keer 75 euro, tweede keer 95, folie zelf had hij laten plakken voor een paar honderd)

Ik heb zelf ook een Sol met E35 folie erop ... dus hou me hart vast (ook laten doen voor heel veel centjes).

Zelf plakken begin ik trouwens gewoon niet aan. Zonder de goede spatels en vegers gaat dat niet lukken ... de profs gebruiken daar rubberen spatels voor met verschillende hardheid om de folie goed tegen de ruit te krijgen ... bij mij hebben ze de ruiten er eerst uigehaald (veel te weinig ruimte in een tweezitter) en dat scheelt natuurlijk ook aanzienlijk in plakfrustraties.

Geintje kostte me toen trouwens iets van 800 gulden (opgelicht via TCC).
Calm down, please!
  donderdag 2 november 2006 @ 13:10:18 #20
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_43168285
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:36 schreef Bertran het volgende:
Heb vandaag me ramen beplakt met folie.
vanaf hier had je het al verknald..

overigens, je weet dat je er een bekeuring voor kan krijgen..?
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_43172331
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:10 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

vanaf hier had je het al verknald..

Naderuitleg ?

overigens, je weet dat je er een bekeuring voor kan krijgen..?
Achter en de twee achterste ramen mag hoor mits je 2 spiegels hebt.
pi_43172705
Waar heb je die folie vandaan als ik vragen mag???
  donderdag 2 november 2006 @ 15:23:12 #23
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43172752
Tsjah... ik vind het meestal ook nieteens mooi... Een hele lichte tint rondom kan ik nog wel waarderen... Of een hele lichte tint voor en iets donkerder achter...

Maar zo licht is nieteens te verkrijgen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 november 2006 @ 15:25:11 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43172827
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43173451
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:21 schreef CiQNiZ het volgende:
Waar heb je die folie vandaan als ik vragen mag???
Bij de halforts gekocht.
Niet het duurste van het duurste.:)

En lekker dichtbij!
pi_43173702
quote:
Achterste 2 Ramen mag ook
Zal vanavond even kijken waar ik het gelezen had.

3% Folie heb ik gebruikt, lekker donker
pi_43173973
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:44 schreef Bertran het volgende:

[..]

Bij de halforts gekocht.
Niet het duurste van het duurste.:)

En lekker dichtbij!
Oh. Daar woon ik letterlijk 300 meter vandaan
Vanavond maar is langsgaan dan! 't is koopavond
pi_43174017
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:54 schreef Bertran het volgende:

[..]

Achterste 2 Ramen mag ook
Zal vanavond even kijken waar ik het gelezen had.

3% Folie heb ik gebruikt, lekker donker
Klopt. Anders zouden bestelbusjes, combo's en dergelijke ook niet toegelaten worden op de openbare weg .
  donderdag 2 november 2006 @ 16:10:11 #29
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_43174206
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Bertran het volgende:
Nadere uitleg ?
Autoramen tinten met folie vind ik not done.. dan denk ik meteen aan zo'n sjonnie-bak met verlaagde spoilers en zgn. booskijkers en spinning-rims enzo.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_43174368
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:10 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Autoramen tinten met folie vind ik not done.. dan denk ik meteen aan zo'n sjonnie-bak met verlaagde spoilers en zgn. booskijkers en spinning-rims enzo.
Als je het netjes laat doen ziet het er best gelikt uit, hoor

Die glanzende of parelmoer folie evenals de te donkere folie vind ik ook niet mooi, btw
Calm down, please!
  donderdag 2 november 2006 @ 16:19:51 #31
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43174528
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[afbeelding]

Die glanzende of parelmoer folie evenals de te donkere folie vind ik ook niet mooi, btw
Deze vind ik duidelijk te donker...
©DiscoveryChannel
pi_43174809
Achter en achterzijramen mogen wel, voor niet.
Koste mij toen ook 95 euro.

Het enige irritante is dat 9 van de 10 wouten er niks van zeggen, maar helaas zul je niet die 10de wout ook een keer tegen komen.
pi_43175376
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:19 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Je kijkt door 2 ruiten tegelijk heen als je naar de rechterruit kijkt (achterruitje is ook getint) ... als je door de voorruit en door de linkerruit kijkt dan zie je beter hoe veel tint ze hebben (vergelijk met de achtergrond).

Bovendien ... als ik er voor aangehouden wordt dan ga ik naar de sloop en haal ik twee zijruitjes, bewaar ik deze wel voor de heb (shows ofzo) of ik verkoop ze ... dan ben ik nog veel goedkoper uit want NO WAY dat ik deze superdure folie eraf ga trekken.
Calm down, please!
pi_43175703
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:19 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Vind je dit te donker?? ik vind het helemaal niet donker. Er zijn auto's zat die van zichzelf al zo donker getint zijn.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 2 november 2006 @ 17:08:50 #35
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43176270
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vind je dit te donker?? ik vind het helemaal niet donker. Er zijn auto's zat die van zichzelf al zo donker getint zijn.
Ja, zou wat mij betreft echt nog een stuk lichter en wat minder bruin mogen...
©DiscoveryChannel
pi_43177123
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:08 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, zou wat mij betreft echt nog een stuk lichter en wat minder bruin mogen...
heh ... de tint is zwart ... dat bruin komt van de bakstenen erachter ^^
Calm down, please!
pi_43181507
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:28 schreef SimtekF1 het volgende:
Achter en achterzijramen mogen wel, voor niet.
Koste mij toen ook 95 euro.

Het enige irritante is dat 9 van de 10 wouten er niks van zeggen, maar helaas zul je niet die 10de wout ook een keer tegen komen.
Had je dan voor ook? ,want de wet zegt dat het is toegestaan (Achterrraam en de 2 achterste ramen)
Ze kunnen je dan niks maken.

Iedereen zijn eigen mening over te donker etc.
pi_43181641
quote:

[..]

[afbeelding]

Hoeveel % is dit dan? Nog geen problemen gehad met politie dan?
Ik meen dat ik ergens had gelezen dat voor sowieso helemaal niet meer mogen getint worden.

En wat was je kwijt dan?
pi_43183845
ehmm, waarom zou je je ramen willen tinten?! Dat is ultra ordinair!!
  donderdag 2 november 2006 @ 20:45:00 #40
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43183962
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:53 schreef Metro2005 het volgende:

Er zijn auto's zat die van zichzelf al zo donker getint zijn.
Dan mag het. Je mag wettelijk niets plaatsen dat je zicht op het verkeer belemmerd. Folie plakken valt onder plaatsen. Een wagen die af-fabriek zo wordt geleverd niet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 2 november 2006 @ 20:49:23 #41
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_43184171
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Dan mag het. Je mag wettelijk niets plaatsen dat je zicht op het verkeer belemmerd. Folie plakken valt onder plaatsen. Een wagen die af-fabriek zo wordt geleverd niet.
wordt ook af-fabriek geplaats, wordt niet geboren
zo goed..?
pi_43192841
quote:

[..]

[afbeelding]

al met al is t een sjonnie bak, t ziet er niet uit, waarom wil je je zo te kijk zetten?
De Puta Madre
pi_43196445
Echt PTA weer... Als het niet naar hun smaak is, is het meteen een sjonnie bak... Een CRX ja, maar dan weer niet de Del Sol, sorry hoor.... Smaken verschillen nog steeds De Del Sol van Googolplexian ziet er toch vet uit man... Helemaal niet te donker of overdone...

Ik ben gister naar Halfords geweest ( ) nooit gedacht dat ik daar ooit spullen zou gaan halen, maar vooruit dan... Goedkope (pikzwarte) folie gekocht, om mee te proberen van het weekend, dat is, als het niet gaat regenen, want moet het zonder garage doen Ik heb een pikzwarte auto, met pikzwarte folie dan (alleen achterraam en achterzij ruitjes natuurlijk) heheheeh Wie heeft er dan de sjonnie bak hier
pi_43196446
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 00:11 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

al met al is t een sjonnie bak, t ziet er niet uit, waarom wil je je zo te kijk zetten?
Dat is jouw mening, mag iemand gewoon zelf een keuze maken?
pi_43196505
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 08:45 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, mag iemand gewoon zelf een keuze maken?
Idd... Het gaat zo saai worden als iedereen in dezelfde auto zal rijden die naar iedereen z'n smaak is... Dan kan ik niet meer tegen mijn vriendin/vrienden roepen "kijk es wat een vette bak!" als ik in de auto met haar/hun zit omdat dat dan gewoon normaal is... Dan is er toch helemaal niks meer aan
pi_43196749
Precies, zo is het maar net.
Ik heb me er bij neergelegd dat sommige mensen alle auto's die er iets anders uitzien gelijk als sjonnie bak bestempelen.
Nou, dan heb ik maar een sjonnie bak, boeie.
pi_43197161
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Nou, dan heb ik maar een sjonnie bak, boeie.
Join de club
Ik heb ook een sjonnie bak

Wel eentje die de meeste PTA-ers (op enkele uitzondering na) wel helemaal zoek rijdt, én naar mijn mening nog redelijk comfortabel is (maak vaak ritten van 10uur+ naar buitenland)

Sjonnie rulez
pi_43197687
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:35 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Join de club

Wel eentje die de meeste PTA-ers (op enkele uitzondering na) wel helemaal zoek rijdt, én naar mijn mening nog redelijk comfortabel is (maak vaak ritten van 10uur+ naar buitenland)

Sjonnie rulez
mijn bak is veeeel meer Sjonnie dan de jouwe. Lekker puh!
Calm down, please!
pi_43203414
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 08:45 schreef CiQNiZ het volgende:
Echt PTA weer... Als het niet naar hun smaak is, is het meteen een sjonnie bak... Een CRX ja, maar dan weer niet de Del Sol, sorry hoor.... Smaken verschillen nog steeds De Del Sol van Googolplexian ziet er toch vet uit man... Helemaal niet te donker of overdone...

Ik ben gister naar Halfords geweest ( ) nooit gedacht dat ik daar ooit spullen zou gaan halen, maar vooruit dan... Goedkope (pikzwarte) folie gekocht, om mee te proberen van het weekend, dat is, als het niet gaat regenen, want moet het zonder garage doen Ik heb een pikzwarte auto, met pikzwarte folie dan (alleen achterraam en achterzij ruitjes natuurlijk) heheheeh Wie heeft er dan de sjonnie bak hier
ben benieuwd hoe het jou afgaat.
Laat het even weten:)
Hoeveel % heb je gekocht dan?
pi_43204249
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:30 schreef Bertran het volgende:

[..]

ben benieuwd hoe het jou afgaat.
Laat het even weten:)
Hoeveel % heb je gekocht dan?
Ik zal ff kijken als ik weer thuis ben (zit nu op mijn werk)

Maar op de verpakking ziet ie er vet donker uit
Misschien is ie wel superlicht als ik de folies van elkaar afhaal... Maar 't is maar een test he

Eigen topic komt zaterdag... Dan hou ik de veranderingen van mijn autootje bij...
  vrijdag 3 november 2006 @ 15:41:30 #51
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_43207059
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 00:11 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Ik vind het een nette bak, rij je zelf in een opel ofzo? mogen mensen neit in een opvallende auto rijden?
pi_43215197
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:01 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Ik zal ff kijken als ik weer thuis ben (zit nu op mijn werk)

Maar op de verpakking ziet ie er vet donker uit
Misschien is ie wel superlicht als ik de folies van elkaar afhaal... Maar 't is maar een test he

Eigen topic komt zaterdag... Dan hou ik de veranderingen van mijn autootje bij...
Op de verpakking staat hoeveel % het is.
Ik heb zelf 3% das echt super donker. Ik meen dat er nog 2,5% is.

Succes morgen!
pi_43216302
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:44 schreef Bertran het volgende:

[..]

Op de verpakking staat hoeveel % het is.
Ik heb zelf 3% das echt super donker. Ik meen dat er nog 2,5% is.

Succes morgen!
Ik ook 3%

ff duimen voor me dat het morgen dus niet gaat regenen heb geen garage enzo...

zelf verwacht ik er niet zoveel van... qua kwaliteit dan... 't is me duidelijk geworden dat geduld hebben hierbij het meest belangrijke is... Ik ben over het algemeen redelijk geduldig, dus ik hoop dat ik geduldiger ben dan dat ik lomp ben

Resultaat post ik morgen (indien het dus niet geregend heeft)... Helaas wel met telefooncamera (kutkwaliteit) wegens gebrek aan beter
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 21:44:37 #54
18653 crew  D.
pi_43216714
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Bertran het volgende:

[..]

Achter en de twee achterste ramen mag hoor mits je 2 spiegels hebt.
Wel de zijramen achter en niet de zijramen voor is kansloos

of heb je een bestelauto?
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 21:46:39 #55
18653 crew  D.
pi_43216764
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Sjonniebakken

ik heb een hoerensloep
pi_43217027
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:29 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Ik ook 3%

ff duimen voor me dat het morgen dus niet gaat regenen heb geen garage enzo...

zelf verwacht ik er niet zoveel van... qua kwaliteit dan... 't is me duidelijk geworden dat geduld hebben hierbij het meest belangrijke is... Ik ben over het algemeen redelijk geduldig, dus ik hoop dat ik geduldiger ben dan dat ik lomp ben

Resultaat post ik morgen (indien het dus niet geregend heeft)... Helaas wel met telefooncamera (kutkwaliteit) wegens gebrek aan beter
Als je wat gaat gebruiken met een sopje moet het toch wegtrekken, tenzij je een fohn gaat gebruiken.
Dus miss kun je het eind resultaat nog niet laten zien.

Geduld is een schone zaak..:)

Btw. Je kan toch in de auto gaan zitten
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:44 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Wel de zijramen achter en niet de zijramen voor is kansloos

of heb je een bestelauto?
Nope geen bestelauto.

Beter iets dan niets...
Vind het mooi zo.:)
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 22:04:55 #57
18653 crew  D.
pi_43217326
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:56 schreef Bertran het volgende:

Nope geen bestelauto.

Beter iets dan niets...
Vind het mooi zo.:)
Beter iets dan niets?
Waarom doe je dan de ramen voor niet?
pi_43220391
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:04 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Beter iets dan niets?
Waarom doe je dan de ramen voor niet?
Omdat dat niet mag

Van mezelf weet ik trouwens nog niet eens of het mooi gaat staan of niet Zie ik dan wel weer
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 23:44:04 #59
18653 crew  D.
pi_43220937
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:27 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Omdat dat niet mag
d'r mag wel meer niet
pi_43221067
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:44 schreef D.Rose het volgende:

[..]

d'r mag wel meer niet
1-0
pi_43263635
@CiQNiZ

Is het nog gelukt?
pi_43269185
Ja en nee.

Ik weet nu hoe het moet.

Maar, echt mooi is het niet geworden. Ik heb een raam als test gedaan, maar ik trek het er weer vanaf.

Ik moet een fohn gebruiken, da's duidelijk. Zonder is het niet makkelijk. Alleen, ik woon op een flat. Dus is een fohn niet te doen, verlengsnoer is neit lang genoeg En auto kan ik ook niet op de gallerij parken Maaarrrrrrrrr, ik ga mijn moeder maar weer eens een keer bezoeken Daar kan het wel perfect. Dat doe ik aankomende zaterdag, dan dus meer

Maar het gaat wel lukken hoor
Ik denk dat het trouwens best stoer gaat staan (ik heb een pikzwarte auto)
pi_43270941
Ik heb zelf een rode auto en vind het ook heel mooi staan.
Ik ga proberen om de plekken dinsdag weg te werken als ik eraan toe kom.
Het is wel lekker donker achterin nu:) Voor sommige mensen is het een nadeel als ze 's avonds naar buiten willen kijken
pi_43275408
Ik zou dat dus echt niet zelf doen Allebij mijn supras hebben getinte ramen, en als het prof. gedaan is dan zie je er echt niets van. Ik zie daarentegen volop auto's waar het bij de beun of de buurman gedaan is en daar bobbelt het overal. En dat ziet er niet uit.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43277701
quote:
Op zondag 5 november 2006 22:20 schreef StefanP het volgende:
Ik zou dat dus echt niet zelf doen Allebij mijn supras hebben getinte ramen, en als het prof. gedaan is dan zie je er echt niets van. Ik zie daarentegen volop auto's waar het bij de beun of de buurman gedaan is en daar bobbelt het overal. En dat ziet er niet uit.
Hoi. Je hebt helemaal gelijk hier in. Toch vind ik het toch aardig als ik mag zeggen dat ik het zelf gedaan heb als het goed gedaan is. Ik ben redelijk perfectionistisch in dat soort dingen, ik ga niet opscheppen met dingen die half gedaan zijn alsof ze goed gedaan zijn. Ik probeer het net zo lang totdat het perfect gedaan is. Zo moeilijk is het nou ook weer niet. Beetje credit voor jezelf is ook leuk toch Maar ik erger me ook aan die halfdone bobbelige autootjes waar het er idd echt niet uit ziet
  Moderator zondag 5 november 2006 @ 23:47:24 #66
18653 crew  D.
pi_43278622
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:17 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Hoi. Je hebt helemaal gelijk hier in. Toch vind ik het toch aardig als ik mag zeggen dat ik het zelf gedaan heb als het goed gedaan is. Ik ben redelijk perfectionistisch in dat soort dingen, ik ga niet opscheppen met dingen die half gedaan zijn alsof ze goed gedaan zijn. Ik probeer het net zo lang totdat het perfect gedaan is. Zo moeilijk is het nou ook weer niet. Beetje credit voor jezelf is ook leuk toch Maar ik erger me ook aan die halfdone bobbelige autootjes waar het er idd echt niet uit ziet
Hangt natuurlijk ook af van de ruit of je het zelf kunt doen. Ik heb een hele bolle achterruit, daar had zelfs een professional moeite mee.
pi_43283184
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:47 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk ook af van de ruit of je het zelf kunt doen. Ik heb een hele bolle achterruit, daar had zelfs een professional moeite mee.
Mijn ruiten zijn glad, ik snap jouw probleem wel, zou ik ook niet aan beginnen

De truuk normaal gesproken is heeel geduldig blijven.
Ik heb vanmorgen de hele ruit bij kunnen werken.
Hij zag er weer piekfijn uit, alsof het door een pro gedaan was...
Alleen, een kleine kreukel er in, precies in het midden, door schuiven, zaterdag.
Onherstelbaar. Dus ik heb alles er weer afgetrokken, maar ik wist al dat dat zou gebeuren.

Is niet erg, aankomende zaterdag, indien droog buiten, poging nummer 2
pi_43412823
quote:
Op maandag 6 november 2006 08:49 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Mijn ruiten zijn glad, ik snap jouw probleem wel, zou ik ook niet aan beginnen

De truuk normaal gesproken is heeel geduldig blijven.
Ik heb vanmorgen de hele ruit bij kunnen werken.
Hij zag er weer piekfijn uit, alsof het door een pro gedaan was...
Alleen, een kleine kreukel er in, precies in het midden, door schuiven, zaterdag.
Onherstelbaar. Dus ik heb alles er weer afgetrokken, maar ik wist al dat dat zou gebeuren.

Is niet erg, aankomende zaterdag, indien droog buiten, poging nummer 2
het is bijna weer zover, helaas moet ik het zelf ook nog weer opnieuw doen..:(

Als je het goed kan mag je mij wel helpen:P
gehe

Las ergens dat iemand het voor 20euro per raam deed..
Opzich niet duur als het er perfect uitziet.
  donderdag 9 november 2006 @ 23:15:57 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43414601
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Die van mij is nog veeeel meer Sjonnie als die van jullie allebei bij elkaar

Én folie, én brulpijp, én bonkie bonkie stereo, en en en
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_43421666
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:28 schreef Bertran het volgende:

[..]

het is bijna weer zover, helaas moet ik het zelf ook nog weer opnieuw doen..:(

Als je het goed kan mag je mij wel helpen:P
gehe

Las ergens dat iemand het voor 20euro per raam deed..
Opzich niet duur als het er perfect uitziet.
Als het niet te koud is dan ga ik het morgen idd doen
Resultaat post ik hier wel.
Mocht het goed genoeg voor je zijn wil ik je best wel helpen
Gratis...
pi_43566349
Nog gelukt?:)
pi_43576632
quote:
Op woensdag 15 november 2006 01:39 schreef Bertran het volgende:
Nog gelukt?:)
Helaas, vrijdag achter wat dingetjes gekomen wat er mis is met mijn auto. Hier maak ik mij eerst even zorgen over. De ramen doe ik daarna pas

Ben zaterdag de hele dag wezen kijken/bellen/informeren voor onderdelen enzo... Dus tijd had ik niet meer voor die ramen! Niks ernstigs ofzo, maarja, wel kut. Duur vooral

Volgende maand ga ik weer een paar weekjes naar het oosten, met de auto, en daar heb ik een (verwarmde) garage. Daar ga ik het dan doen (de ramen dus). Dus over een maandje/anderhalve maand pas

Hoe is het nu met jouw ramen geworden??
  zondag 19 november 2006 @ 21:26:35 #73
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_43697901
Ik heb het ook ooit bij me vorige auto geprobeerd maar ik werd er echt helemaal gek van. Deed het met water en feun. Zijruitje wou op zich nog wel, maar de achterruit is zo ongelofelijk kut. Niet normaal meer gewoon. Strijk je ergens wat lucht weg komt het ergen anders weer in een hoekje ofzo.
  woensdag 22 november 2006 @ 12:56:12 #74
140141 ivosnivo
pi_43778646
Zien je ruiten er nog een beetje uit?
pi_43913327
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:21 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Helaas, vrijdag achter wat dingetjes gekomen wat er mis is met mijn auto. Hier maak ik mij eerst even zorgen over. De ramen doe ik daarna pas

Ben zaterdag de hele dag wezen kijken/bellen/informeren voor onderdelen enzo... Dus tijd had ik niet meer voor die ramen! Niks ernstigs ofzo, maarja, wel kut. Duur vooral

Volgende maand ga ik weer een paar weekjes naar het oosten, met de auto, en daar heb ik een (verwarmde) garage. Daar ga ik het dan doen (de ramen dus). Dus over een maandje/anderhalve maand pas

Hoe is het nu met jouw ramen geworden??
Ben er nog niet echt meebezig geweest.
Gelukkig kende ik ook nog iemand anders die het goed kan en hij wou me wel helpen ermee.

Alleen had ik ook wat dingetjes aan de auto die eerst moesten gebeuren.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:15:09 #76
140141 ivosnivo
pi_44854042
Heb net opgehaald, ga zo aan de slag.

Wis me luk.
pi_44854349
koet luk
Calm down, please!
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:29:51 #78
140141 ivosnivo
pi_44854500
tenks man, ga nu aan de slag.
pi_44988670
Hoe is het gegaan?
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:48:01 #80
18989 __________
pi_44990086
Te donker om de uitgang te vinden. Hij is nog niet online gekomen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:50:27 #81
140141 ivosnivo
pi_44990167
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:15 schreef Bertran het volgende:
Hoe is het gegaan?
Achterruit ging wel redelijk voor me gevoel, alleen na een aantal dagen viel het er gewoon af. Kwam door me zeepsop denk ik. Maar ik heb wel ervaren dat ik me voorruiten niet moet doen, want het zicht wordt er wel degelijk minder op snachts.
Wil binnenkort als ik is tijd heb nog 1 poging wagen, en dan kijken of het beter wil als ik het er eerst aan de buitenkant op leg en ga feunen.
pi_46377923
hej allen, heb het vandaag weer een keer geprobeerd.
Achterste 2 ramen zijn perfect gegaan. Alleen de achterraam gewoon kut!.
Ging echt niet lekker dat is het de moeilijkste klus.

Misschien dat ik een spray ga kopen. Heeft iemand daar foto's van hoe het er dan uit komt te zien?
pi_46393611
Bertran,
je bent nu al 4 maanden bezig.
Wanneer
1. stop je met deze flauwekul.
2. maak je die klus eens af.
pi_46393758
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:34 schreef IBAZ het volgende:
Bertran,
je bent nu al 4 maanden bezig.
Wanneer
1. stop je met deze flauwekul.
2. maak je die klus eens af.
pi_46444924
  maandag 19 februari 2007 @ 01:07:16 #86
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46447062
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:35 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Join de club

Sjonnie rulez
zozozo wat doe je naar de 100 zeg maar?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_46449680
quote:
Op maandag 19 februari 2007 01:07 schreef Pumatje het volgende:

[..]

zozozo wat doe je naar de 100 zeg maar?
Tussen 6.0 en 6.5s (1340KG en 4x4). Maar ik stop niet bij 250km/u
pi_46449945
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:30 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Is ook levensgevaarlijk ... stoppen bij 250 km/h
Calm down, please!
pi_46451408
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Is ook levensgevaarlijk ... stoppen bij 250 km/h
ligt er natuurlijk aan bij welke situatie...
pi_46451525
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:41 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

ligt er natuurlijk aan bij welke situatie...
Ik zou hoe dan ook eerst afremmen voor je stopt In iedere situatie.
Calm down, please!
pi_46452537
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik zou hoe dan ook eerst afremmen voor je stopt In iedere situatie.
Alles letterlijk genomen, is dat absoluut niet te weerleggen, nee
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:23:49 #92
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46484487
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:30 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

ja, dat red ik net niet nee

4x4 = leuk

met 7,4 sec doe ik het dan nog leuk voor een fwd