dan maak je het jezelf wel heel moeilijkquote:Een ding is zeker, ik ga NIET terug naar die zielen-dokters.
Wat moet ik doen?
Is je vriendin geen motivatiebron voor je? Of stelt het niet zoveel voor?quote:Dan ga ik nog es om de zoveel dagen naar mijn vriendin
Onder de mensen begeven. Ik voel me alleen op m'n gemak hier op het internet.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:15 schreef spliffy het volgende:
Ga jezelf eens onder de mensen begeven, zoek een sport of een hobby!
Jawel jawel, we zijn vorig weekend naar Center Parks geweest, waren 5 maandjes samen.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:21 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Is je vriendin geen motivatiebron voor je? Of stelt het niet zoveel voor?
Misschien je instelling eens proberen te veranderen, want zo kom je natuurlijk helemaal nergens uiteindelijk. Het is naar mijn idee een slap excuus.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:21 schreef snake903 het volgende:
[..]
Onder de mensen begeven. Ik voel me alleen op m'n gemak hier op het internet.
Ik voel me altijd bekeken ( ben niet van de magerste, if you know what I mean ).
Altijd een buitenbeentje geweest.
Doe je aan sport?quote:Op woensdag 1 november 2006 22:21 schreef snake903 het volgende:
[..]
Ik voel me altijd bekeken ( ben niet van de magerste, if you know what I mean ).
Ik denk dat je je een beetje aanstelt. Er zijn hier ongeveer 3000 mensen die er nu exact hetzelfde bij zittenquote:Op woensdag 1 november 2006 22:23 schreef snake903 het volgende:
[..]
Maar ALLES is me gewoon te veel. Ik zit hier thuis, 2 pc's om mee te kloten, verwarming naast mij, paar liter water om te drinken, en zit hier dan doelloos rond te surfen.
Ik heb mijn computer nodig voor school.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:31 schreef Dsquared2 het volgende:
gooi je computers weg, zorg dat je daar niet meer mee in contact komt, dan ga je vanzelf andere dingen doen.. Die je tenminste wel een nuttig gevoel geven..
Is je ruggegraat na al je zware schoolwerk te zeer afgezwakt om nog naar het uit-knopje te reiken?quote:Op woensdag 1 november 2006 22:33 schreef snake903 het volgende:
[..]
Ik heb mijn computer nodig voor school.
Mjah, ik kan mezelf moeilijk in hand houden qua alcohol, dan kom ik bezopen thuisquote:Op woensdag 1 november 2006 22:34 schreef Ltd. het volgende:
En eens af en toe op stap gaan zou dat niet helpen? Dat haalt je uit die dagelijkse sleur.
ja daar heb ik ook last vanquote:Op woensdag 1 november 2006 22:35 schreef snake903 het volgende:
[..]
Mjah, ik kan mezelf moeilijk in hand houden qua alcohol, dan kom ik bezopen thuis
Zie het als een dwang.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:35 schreef francoise het volgende:
[..]
Is je ruggegraat na al je zware schoolwerk te zeer afgezwakt om nog naar het uit-knopje te reiken?
Laatste keer da 'k mij echt geamuseerd heb, is op een fuif, zo bezopen als wat.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:36 schreef Ltd. het volgende:
[..]
ja daar heb ik ook last van![]()
Maar op een manier doet het me toch eens goed.
Alsof dat erg is.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:35 schreef snake903 het volgende:
[..]
Mjah, ik kan mezelf moeilijk in hand houden qua alcohol, dan kom ik bezopen thuis
Aye, ik weet.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:37 schreef FlyingFox het volgende:
Volgens mij mis je concrete doelen of passie's. Je moet iets zoeken waar je hart naar uitgaat.
Fitnissen met vrienden of je vriendin?quote:Op woensdag 1 november 2006 22:42 schreef snake903 het volgende:
[..]
Aye, ik weet.
Programmeren & snowboarden.
Maar ik heb nooit ideetjes om te programmeren.
Ik zou simpele dingen moeten hebben, voor wat te kloten in C# of Java of zo.
Ik zou ook graag gaan fitnissen, maar ik zie de mogelijkheid niet.
Het probleem is: ik heb GEEN discipline, ik ben lui...quote:Op woensdag 1 november 2006 22:43 schreef Ltd. het volgende:
[..]
Fitnissen met vrienden of je vriendin?
Stomme vraag misschien, maar blow je?quote:Op woensdag 1 november 2006 22:45 schreef snake903 het volgende:
[..]
Het probleem is: ik heb GEEN discipline, ik ben lui...
Vroeger ging ik nog met de fiets naar school, nu met de bus.
Neej!quote:Op woensdag 1 november 2006 22:47 schreef francoise het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar blow je?
Ik heb antidepressiva geprobeerd ya, maar ze hebben niet geholpen.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:45 schreef soylent het volgende:
Je bent 'gewoon depressief', als ik je post zo lees. Ik zeg 'gewoon' omdat dit iets is wat vaak voorkomt. Luiheid en desinteresse zijn onderdeel van de 'ziekte' depressie. Jij hebt je redenen en geschiedenis, maar het lijkt mij een feit dat je depressief bent en daarvoor zijn er behandelingen. Misschien had je een klote psych, het klikt niet altijd, maar in dat geval moet je een andere proberen. Dat ben je aan jezelf verschuldigd. Heb je antidepressiva geprobeerd?
Af en toe flink zuipen en veel internetten lijkt me het grootste probleem niet. Velen doen dit gedurende een bepaalde periode in hun leven. Zolang het je maar niet hindert. Als jij veel uit internet haalt dan heb je dat nu misschien wel nodig. Maar als het in conflict komt met je doelen en plannen, of je gebruikt het continu als uitvlucht, is dat ook wel iets om met een psychiater over te praten.
Je zal toch op een punt moeten komen waarop je zegt " En nu is het gedaan". Wees wat hard voor jezelf en dwing jezelf om zoiets te doen. Bv met de fiets naar school of aan sport te doen. Het is belangrijk niet in die sleur te blijven, maar telkens je grenzen te verleggen zodat je trots kan zijn op jezelf.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:45 schreef snake903 het volgende:
[..]
Het probleem is: ik heb GEEN discipline, ik ben lui...
Vroeger ging ik nog met de fiets naar school, nu met de bus.
Ik heb getrainde brainsquote:Op woensdag 1 november 2006 22:55 schreef FlyingFox het volgende:
Je zal zelf een soort sanctie-systeem moeten maken. Belonen als iets wél lukt, straffe nals je je er niet aan houdt. Verder is de beloning bij fitnessen dat je een goede conditie en een getrained lichaam krijgt (en die heb je niet want je programmeert.)
Ik dacht wel dat je het zelfde had meegemaakt of iets in de aard, op basis van je post.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:52 schreef Ltd. het volgende:
[..]
Je zal toch op een punt moeten komen waarop je zegt " En nu is het gedaan". Wees wat hard voor jezelf en dwing jezelf om zoiets te doen. Bv met de fiets naar school of aan sport te doen. Het is belangrijk niet in die sleur te blijven, maar telkens je grenzen te verleggen zodat je trots kan zijn op jezelf.
Niet zo lang geleden (maand ofzo) zat ik ook nog in een zeer lange en zware depressie, maar ik heb mezelf gedwongen anders te leven. Nu gaat het beter met me, maar het blijft moeilijk om niet terug te vallen in mijn oude patroon.
True!quote:Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef Ltd. het volgende:
en je voelt je beter door fitness omdat je feitelijk iets ondernomen hebt.
Dankje.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb even de TT aangepast.
Neej ik ben student. Eerste jaar hoger, toegepaste informatica.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:02 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
True!
Je moet ondernemender worden, langzaam aan.
En je moet durven om meer sociale contacten aan te gaan.
Heb je eigenlijk werk?
Hoe graag ik het wil veranderen?quote:Op woensdag 1 november 2006 23:05 schreef annelies80 het volgende:
verhaaltje
Ik zat ook zolang in die depressie dat ik nu af en toe zin heb om me weer slecht te voelen. Gewoon het vertrouwde gevoel. Klinkt misschien heel raar maaar zo is het bij mij. De uitdaging is om mezelf niet toe te laten om terug te vallen.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:05 schreef annelies80 het volgende:
Dit heeft denk ik helemaal niet zo erg met je aandoening te maken.
Vriend van mij heeft precies hetzelfde ( en ja ik weet dat het bij iedereen anders is) maar hij heeft medicijnen, heeft gepraat, en bij hem loopt het allemaal wel redelijk tot gewoon goed.
Het is wat jij wilt... WIL jij dat dit alles de overhand krijgt? Dat je voor altijd aan je pc'tje blijft hangen?
Wil je echt veranderen? Dat vraag ik me af namelijk... jij roept dat je het leuker wilt hebben, maar jij wilt het leuker hebben zolang iedereen het maar kan komen aanreiken zodat je niet op hoeft te staan.
HOE graag wil jij het veranderen??
Jij wilt je verhaal niet kwijt aan psychologen, waarom niet? geestelijk te zwaar? Probeer het dan met een maatschappelijk werkster, dat is meestal wat minder zwaar, wat relaxter... maar goed dat hoeft weer niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk.
Dit is jouw leven, jij wilt er meer uithalen dan dit... maar dan ben JIJ degene die uit die stoel op moet staan. Ga maar weer fietsen, tuurlijk heb je daar geen zin in, maar zet je daar maar overheen en doe het gewoon. Je wilt toch zo graag?
Kan ik me wel in vinden. Het is fijn om 'nee' tegen dingen te zeggen en dus niets te ondernemen en de kans om fouten te maken maximaal te verkleinen. Zelfde met dingen uitstellen.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:10 schreef Ltd. het volgende:
Ik zat ook zolang in die depressie dat ik nu af en toe zin heb om me weer slecht te voelen. Gewoon het vertrouwde gevoel. Klinkt misschien heel raar maaar zo is het bij mij. De uitdaging is om mezelf niet toe te laten om terug te vallen.
Daar herken ik me heel goed in, is gelijk ik ook zei:quote:Op woensdag 1 november 2006 23:10 schreef Ltd. het volgende:
[..]
Ik zat ook zolang in die depressie dat ik nu af en toe zin heb om me weer slecht te voelen. Gewoon het vertrouwde gevoel. Klinkt misschien heel raar maaar zo is het bij mij. De uitdaging is om mezelf niet toe te laten om terug te vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |