FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Volvo C30 Evolve
M5woensdag 1 november 2006 @ 16:34
quote:
De gele C30 van Evolve is volgens zijn ontwikkelaars gebouwd met maar één doel: de ultieme auto voor straat en circuit. Het 225 pk sterke blok van de T5 kreeg een ‘subtiele’ oppepper in de vorm van een extra turbo en 282 extra pk’s. Dat wil zeggen dat nu 507 pk naar de vier (omgebouwd van voorwielaandrijving) wielen gevoerd wordt. De wielophanging is uit de racerij afkomstig, evenals de remmen. De makers zelf noemen de gele kleur ‘schreeuwend’.


Bron: www.autovisie.nl

507 pk.. vierwielaandrijving... Doe mij zo'n ding
BoNiwoensdag 1 november 2006 @ 16:38
Ik vind de bodykit (met name op de eerste foto) iets té... Ziet er wat lomp uit...
-Muse-woensdag 1 november 2006 @ 16:40
Jezus, hoe verkracht je een C30
Klonkwoensdag 1 november 2006 @ 16:40
have the guts to go nuts
vrolijke-fritswoensdag 1 november 2006 @ 16:41
507 PK in een lichte wagen als dat!
eer-ikwoensdag 1 november 2006 @ 16:42
doe mij die motor maar in deze C30:
hermandepermanwoensdag 1 november 2006 @ 16:43
De eerste lelijke evolve
-Muse-woensdag 1 november 2006 @ 16:44
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:42 schreef eer-ik het volgende:
doe mij die motor maar in deze C30:
[afbeelding]
Inderdaad, dat zou een veel betere combinatie zijn!

Evolve heeft alle lijnen uit de C30 gehaald, en er gruwelijk lelijke velgen onder gezet
eer-ikwoensdag 1 november 2006 @ 16:46
velgen had ik nog niet eens naar gekeken.
Ik vind die kit totaal niet mooi, verlaagd is ie ook niet echt mooier, nee, doe mij maar die ik postte
MikeyManwoensdag 1 november 2006 @ 16:49
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:41 schreef vrolijke-frits het volgende:
507 PK in een lichte wagen als dat!
Licht? Ding is meer dan 1300 kilo...

Maar de bodykit had inderdaad wel iets subtieler gemogen...
M5woensdag 1 november 2006 @ 16:50
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:40 schreef -Muse- het volgende:
Jezus, hoe verkracht je een C30
mwah, dat kan ook zo:
Heico Sportiv C30 300 pk, AWD.




of zo:
IPD C30 384 pk.


eer-ikwoensdag 1 november 2006 @ 16:52
ook bij deze wagens heb ik iets van:
Niet echt mijn stijl
Klonkwoensdag 1 november 2006 @ 16:52
die camouflage paintjob
vrolijke-fritswoensdag 1 november 2006 @ 16:52
Mijn reactie toen ik die laatste wagens zag:
MikeyManwoensdag 1 november 2006 @ 16:53
Die geel-blauwe gaat wel, afgezien van de te extreme verlaging en gele velgen...
punchdrunkwoensdag 1 november 2006 @ 16:57
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:42 schreef eer-ik het volgende:
doe mij die motor maar in deze C30:
doe maar niet. ik denk dat je de eerste de beste bocht met 200 km/u en schurende bandjes die kar om een boom vouwt..

in dit (extreme) geval lijkt de verlaging, bodykit(downforce) ed me ook echt nodig. 500 pk is serieuze shit.
eer-ikwoensdag 1 november 2006 @ 16:59

eer-ikwoensdag 1 november 2006 @ 17:00
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:57 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

doe maar niet. ik denk dat je de eerste de beste bocht met 200 km/u en schurende bandjes die kar om een boom vouwt..

in dit (extreme) geval lijkt de verlaging, bodykit(downforce) ed me ook echt nodig. 500 pk is serieuze shit.
doorgaans rij ik geen 200
ik geloof ook wel dat er bepaalde aanpassingen nodig zijn, maar daarvoor hoeven ze hem niet zo lelijk te maken vind ik
GiSaEwoensdag 1 november 2006 @ 21:34
Shit wat een lelijke bak, dat kan veel beschaafder. Die voorbumper mist gewoon een heel stuk, en die achterkant is té dik. Het is dan ook geen serieuze auto.
M5donderdag 2 november 2006 @ 16:58





2.5l 5-inlijn,
507 Pk @ 6100 rpm
635 Nm @ 3800 rpm

(201 Pk/l, 252 Nm/l)

en die remschijven.. 386 mm en 14 zuigers voor beetje overdone.
om maar te zwijgen van de achterbanden: 355/25R19
-Muse-donderdag 2 november 2006 @ 17:02
Enige mooie aan die bak is het motorblok! 5-cylinders all the way!
eer-ikdonderdag 2 november 2006 @ 17:04
ik zou het ontwerpteam van de originele C30 wel eens willen horen over dit soort platen
-Muse-donderdag 2 november 2006 @ 17:40
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:04 schreef eer-ik het volgende:
ik zou het ontwerpteam van de originele C30 wel eens willen horen over dit soort platen
Die schrikken zich helemaal rot! Jaren aan werk zo de gootsteen in!
Nerdmansdonderdag 2 november 2006 @ 20:25
Wat een ding zeg en wat een enorm lompe remmen en dito Turbo
-Muse-donderdag 2 november 2006 @ 20:49
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:25 schreef Nerdmans het volgende:
Wat een ding zeg en wat een enorm lompe remmen en dito Turbo
2 turbo's
Googolplexianvrijdag 3 november 2006 @ 09:46
die uitlaten naast de achterlichten
en die achterbanden

hermandepermanzaterdag 4 november 2006 @ 16:19
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?ID=196&cat=1&cache=no
Dr_Flashzaterdag 4 november 2006 @ 16:28
alles leuk en prachtig (nou ja, prachtig..) maar waar staan de Topsnelheden en 0-100jes van die scheurijzers?
eer-ikwoensdag 29 november 2006 @ 09:27
Nog iemand die ermee bezig is geweest:





quote:
Volvo-tuner Heico Sportiv laat op de Essen Motor show twee spectaculaire C30’s zien. Ze zijn niet alleen optisch, maar ook technisch flink aangepakt.

De eerste creatie van het Duitse bedrijf heet Heico HS3 D5. Die is voorzien van een uitgebreide bodykit die bestaat uit een aangepaste voor- en achterbumper, zijskirts en spatbordverbreders, Hij staat op 20 inch wielen en is voorzien van een aangepast uitlaat- en remsysteem. In het interieur zijn de pedalenset, voetsteun, handremhandel en vergrendelingsknopjes.
De D5-diesel is getuned van de standaard 180 pk naar 205 pk. Het maximale koppel stijgt mee van 350 naar 400 Nm. Daarmee gaat de C30 in 7,9 seconden van 0 naar 100 en maximumsnelheid is 230 km/u. Vanaf het begin van 2007 levert Heico al deze accessoires voor de C30.
De tweede C30 die Heico laat zien is de Thor_2. Die staat voor de verandering eens drie centimeter hóger op z’n poten. ‘XC off-road look’ noemt Heico dat. De auto is ook al tentoongesteld op de Sema-tuningsbeurs in Las Vegas. Toen heette de auto nog Thor. De auto in Essen verschilt alleen door zijn lak van de eerste Thor.
De Thor_2 is voorizen van de 2,5-liter vijfcilinder. Die levert 250 pk, dertig meer dan de standaard vijfcilinder. De maximale trekkracht groeit van 320 naar 360 Nm.
Karige foto's though
bleibleiwoensdag 29 november 2006 @ 10:17
Wtf. Wordt dit de Golf GTI/ Astraatje/Ibiza/Civic onder de Volvo's ofzo .
bluebitwoensdag 29 november 2006 @ 10:19
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:17 schreef bleiblei het volgende:
Wtf. Wordt dit de Golf GTI/ Astraatje/Ibiza/Civic onder de Volvo's ofzo .
met 507 pk zou ik het niet meer vergelijken met een golf e.d....eerder met een f-16
bleibleiwoensdag 29 november 2006 @ 10:25
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:19 schreef bluebit het volgende:

[..]

met 507 pk zou ik het niet meer vergelijken met een golf e.d....eerder met een f-16
Veranderd bar weinig aan de overkill aan plastic, lelijke paintjobs en vleugeldeuren op deze pagina .
Volvo! Wat doen jullie!
FUFRwoensdag 29 november 2006 @ 10:26
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:52 schreef Klonk het volgende:
die camouflage paintjob
welke auto?