quote:De gele C30 van Evolve is volgens zijn ontwikkelaars gebouwd met maar één doel: de ultieme auto voor straat en circuit. Het 225 pk sterke blok van de T5 kreeg een ‘subtiele’ oppepper in de vorm van een extra turbo en 282 extra pk’s. Dat wil zeggen dat nu 507 pk naar de vier (omgebouwd van voorwielaandrijving) wielen gevoerd wordt. De wielophanging is uit de racerij afkomstig, evenals de remmen. De makers zelf noemen de gele kleur ‘schreeuwend’.
Inderdaad, dat zou een veel betere combinatie zijn!quote:Op woensdag 1 november 2006 16:42 schreef eer-ik het volgende:
doe mij die motor maar in deze C30:
[afbeelding]
Licht? Ding is meer dan 1300 kilo...quote:Op woensdag 1 november 2006 16:41 schreef vrolijke-frits het volgende:
507 PK in een lichte wagen als dat!
doe maar niet. ik denk dat je de eerste de beste bocht met 200 km/u en schurende bandjes die kar om een boom vouwt..quote:Op woensdag 1 november 2006 16:42 schreef eer-ik het volgende:
doe mij die motor maar in deze C30:
doorgaans rij ik geen 200quote:Op woensdag 1 november 2006 16:57 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
doe maar niet. ik denk dat je de eerste de beste bocht met 200 km/u en schurende bandjes die kar om een boom vouwt..
in dit (extreme) geval lijkt de verlaging, bodykit(downforce) ed me ook echt nodig. 500 pk is serieuze shit.
Die schrikken zich helemaal rot! Jaren aan werk zo de gootsteen in!quote:Op donderdag 2 november 2006 17:04 schreef eer-ik het volgende:
ik zou het ontwerpteam van de originele C30 wel eens willen horen over dit soort platen
2 turbo'squote:Op donderdag 2 november 2006 20:25 schreef Nerdmans het volgende:
Wat een ding zeg en wat een enorm lompe remmen en dito Turbo
Karige foto's thoughquote:Volvo-tuner Heico Sportiv laat op de Essen Motor show twee spectaculaire C30’s zien. Ze zijn niet alleen optisch, maar ook technisch flink aangepakt.
De eerste creatie van het Duitse bedrijf heet Heico HS3 D5. Die is voorzien van een uitgebreide bodykit die bestaat uit een aangepaste voor- en achterbumper, zijskirts en spatbordverbreders, Hij staat op 20 inch wielen en is voorzien van een aangepast uitlaat- en remsysteem. In het interieur zijn de pedalenset, voetsteun, handremhandel en vergrendelingsknopjes.
De D5-diesel is getuned van de standaard 180 pk naar 205 pk. Het maximale koppel stijgt mee van 350 naar 400 Nm. Daarmee gaat de C30 in 7,9 seconden van 0 naar 100 en maximumsnelheid is 230 km/u. Vanaf het begin van 2007 levert Heico al deze accessoires voor de C30.
De tweede C30 die Heico laat zien is de Thor_2. Die staat voor de verandering eens drie centimeter hóger op z’n poten. ‘XC off-road look’ noemt Heico dat. De auto is ook al tentoongesteld op de Sema-tuningsbeurs in Las Vegas. Toen heette de auto nog Thor. De auto in Essen verschilt alleen door zijn lak van de eerste Thor.
De Thor_2 is voorizen van de 2,5-liter vijfcilinder. Die levert 250 pk, dertig meer dan de standaard vijfcilinder. De maximale trekkracht groeit van 320 naar 360 Nm.
met 507 pk zou ik het niet meer vergelijken met een golf e.d....eerder met een f-16quote:Op woensdag 29 november 2006 10:17 schreef bleiblei het volgende:
Wtf. Wordt dit de Golf GTI/ Astraatje/Ibiza/Civic onder de Volvo's ofzo![]()
![]()
.
Veranderd bar weinig aan de overkill aan plastic, lelijke paintjobs en vleugeldeuren op deze paginaquote:Op woensdag 29 november 2006 10:19 schreef bluebit het volgende:
[..]
met 507 pk zou ik het niet meer vergelijken met een golf e.d....eerder met een f-16![]()
![]()
welke auto?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |