Geef mij je stack krijg je mijn oude gitaar, dan heb jij weer een puicke gitaar erbijquote:Op woensdag 1 november 2006 19:59 schreef Desensitized het volgende:
Ik ook, maar eerst wat verkopen.
Denk zo'n 70-100 euroquote:Op woensdag 1 november 2006 20:06 schreef Bizznitch het volgende:
Wat kost een gemiddelde koffer voor een gitaar?
ik niet.quote:Op woensdag 1 november 2006 20:10 schreef Dribbel_ het volgende:
zo ik weet nu bijna uit m'n kop welke noten waar op het fretboard zitten![]()
voor 50 euro heb je er al wel een, en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijkquote:
Inderdaad.quote:Op woensdag 1 november 2006 20:14 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
voor 50 euro heb je er al wel een, en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk
Ligt eraan wat, wil je gewoon heel snel akkoorden rammen of over 1 snaar?quote:Op woensdag 1 november 2006 20:51 schreef imported_sphinx het volgende:
als ik sneller wil spelen, is het dan makkelijker om andere plectrums te gebruiken dan de 'standaard' plectrums? andere vorm ofzo waarmee je makkelijker snel kan raggen?
eigenlijk allebeiquote:Op woensdag 1 november 2006 20:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ligt eraan wat, wil je gewoon heel snel akkoorden rammen of over 1 snaar?
Snel powerchords vind ik juist een iets afgeronder plectrum fijner zonder scherpe putn ofzoquote:Op woensdag 1 november 2006 20:58 schreef imported_sphinx het volgende:
kheb namelijk een probleem dat als ik bijv. heel snel powerchords speel, dat mn arm dan helemaal verkrampt enzo. en dan kun je juist helemaal niet snel spelen. doe ik iets fout? of ben ik gewoon slecht in snel spelen?
Ik zou sowieso even een graai doen bij de gitaarboer en kijken welk plectrum het lekkerste speelt... Ik gebruik zelf een Dunlop Stubby... Een klein, hard plectrumpje dat ongeveer het formaat heeft van een stuiver. Het ding is in verschillende diktes te krijgen, maar ik gebruik volgens mij de dikste (3mm). De punt is mooi glad, waardoor het plectrum echt over de snaren glijdt, maar door de hardheid heb je wel een duidelijke attack (hij tikt hoorbaar tegen de snaren).quote:Op woensdag 1 november 2006 20:51 schreef imported_sphinx het volgende:
als ik sneller wil spelen, is het dan makkelijker om andere plectrums te gebruiken dan de 'standaard' plectrums? andere vorm ofzo waarmee je makkelijker snel kan raggen?
das mijn probleem denk ik, ik beweeg teveel met mn arm.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Snel powerchords vind ik juist een iets afgeronder plectrum fijner zonder scherpe putn ofzo
probeer je arm op je body te laten rusten en het meer vanuit je hand/pols te laten komen![]()
Met heel je arm lekker raggen is gewoon tofquote:Op woensdag 1 november 2006 21:02 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
das mijn probleem denk ik, ik beweeg teveel met mn arm.
zal proberen een betere houding te zoeken ofzo
twee knopjes om het element aan of uit te zetten, maf systeem inderdaad, kleine toggleswitch zet de verlichting aan:) Gebruik die maya trouwens vooral in open G om een beetje met een slide te kloten!quote:Op woensdag 1 november 2006 19:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik dacht dat het reflectie was...
Wat doen die knopjes boven de tone en volumeknoppen van de neck-pickup? Verlichting?
had ik nog niet eens naar geluisterd, zo tofquote:Op woensdag 1 november 2006 21:29 schreef ibaneX het volgende:
Haha die seek and destroy![]()
![]()
Verder klinken julie wel vet pro
Typische Ska stem heeft die gast.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:29 schreef ibaneX het volgende:
![]()
Bij mij was hij anders heel relaxed vanavond, lekker een beetje blues spelen.quote:
NEe het was ook heel relaxquote:Op woensdag 1 november 2006 22:28 schreef SNArky het volgende:
[..]
Bij mij was hij anders heel relaxed vanavond, lekker een beetje blues spelen.
En zeg nou zelf, zo moeilijk is het fretboard nou toch ook weer niet om uit je hoofd te leren?
Volgens mij mis ik iets, maar daar hou ik niet zo vanquote:Op woensdag 1 november 2006 21:29 schreef ibaneX het volgende:
![]()
ja dat vroeg ik me ook al afquote:Op woensdag 1 november 2006 23:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Seek & destroy? Waar?
voor 750 euro zou ik op zoek gaan naar - als je perse een stack wilt - naar een tweede hands jcm800 oid. Menig persoon zal hier trouwens London City verguizen. Ik vind ze zelf ook niet daverend/lekker klinken.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:03 schreef Dribbel_ het volgende:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=LCBULLDOG
Buizenstack hoor er goede dingen over ?iemand ervaring ermee, de prijs is ook niet extreem ofzo
Het is eigenlijk wel handig dat je je element op een snelle manier kan uitzetten, zonder dat je het volume hoeft aan te passen, maar je ziet het inderdaad niet veel...quote:Op woensdag 1 november 2006 21:15 schreef Neidropje het volgende:
twee knopjes om het element aan of uit te zetten, maf systeem inderdaad, kleine toggleswitch zet de verlichting aan:) Gebruik die maya trouwens vooral in open G om een beetje met een slide te kloten!
Jep, klinkt veeeeel beter dan een JCM 900.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:03 schreef Dribbel_ het volgende:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=LCBULLDOG
Buizenstack hoor er goede dingen over ?iemand ervaring ermee, de prijs is ook niet extreem ofzo
Ja maar ik zit juist aan een 2e hands iets te denken tot zo'n 500 euroquote:Op woensdag 1 november 2006 23:09 schreef Brambulances het volgende:
[..]
voor 750 euro zou ik op zoek gaan naar - als je perse een stack wilt - naar een tweede hands jcm800 oid. Menig persoon zal hier trouwens London City verguizen. Ik vind ze zelf ook niet daverend/lekker klinken.
Dat klinkt dan weer neit zo goedquote:Op woensdag 1 november 2006 23:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Jep, klinkt veeeeel beter dan een JCM 900.
Ik heb die 2 naast elkaar gehad.
Alleen kwalitatief zijn het baggerdingen.
Ik heb de Bulldog ik denk zo'n 3 maanden gehad.
De eigenaar van de gitaarwinkel heeft hem nu voor z'n punkbandje, maar hij heeft er 1 extra bij omdat zo nog al eens uitvallen
een beetje gitarist heeft nooit een perfect geluidquote:Op woensdag 1 november 2006 23:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar ik zit juist aan een 2e hands iets te denken tot zo'n 500 euroIk hoef geen perfect geluid te hebben en hoorde over dit ding veel positieve dingen op een ander forum
![]()
Nee ik doel erop dat deze 2e hands rond die prijs zal komen aangezien die nieuw 700 isquote:Op woensdag 1 november 2006 23:19 schreef Brambulances het volgende:
[..]
een beetje gitarist heeft nooit een perfect geluid. Ik denk dat je van een jcm800 veel meer plezier zal hebben dan een London City stack. Zeker in de toekomst!
Trouwens raar dat je voor iets nieuws 750 wil uitgeven maar voor een 2de hands maar 500 :p
jtm60 voor 450¤quote:Op woensdag 1 november 2006 23:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat klinkt dan weer neit zo goed![]()
hehehe mja is niet origineel van ons moet ik toegeven:) Is van MetallicA (duh!) en daarna gecovered door Shandon en toen door ons hahaha....quote:
daar heb ik inderdaad overheen gelezen.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:42 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
JA ALS JE OVER MIJN REACTIE HEEN LEEST
GRRRRRRRRRRRRRRRR
Voor het geld, zijn het prima dingen. Goed geluid, en veel mogelijkheden.quote:Op donderdag 2 november 2006 01:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn die spider versterkers een beetje goed ?![]()
Ik ben er heel tevreden over.quote:Op donderdag 2 november 2006 01:16 schreef Dribbel_ het volgende:
quote:Op donderdag 2 november 2006 01:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Zitten jullie dan met je versterkers en dure gitaren maar ik heb dit
[afbeelding]
Proberen zoveel mogelijk van naar binnen te werkenquote:Op donderdag 2 november 2006 01:50 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Wat doe je daarmee op woensdag avond?
Ik ben nu 300 gram 'Yoghurt met Bosvruchten' van de AH naar binnen aan het werken.quote:Op donderdag 2 november 2006 01:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Proberen zoveel mogelijk van naar binnen te werken![]()
Die is lekkerquote:Op donderdag 2 november 2006 01:57 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ik ben nu 300 gram 'Yoghurt met Bosvruchten' van de AH naar binnen aan het werken.![]()
OT: mijn Fender is verkocht voor 650 euro![]()
Ik ga op reis, dus heb daarvoor geld nodig. Na mn reis komt er wel weer een mooie Les Paul voor inde plaats, maar ik weet nog niet wat.quote:Op donderdag 2 november 2006 02:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die is lekker
En wat voor nieuws ga je van het geld kopen ?![]()
Wat was het ook alweer australie of nieuw zeeland toch ?quote:Op donderdag 2 november 2006 02:16 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ik ga op reis, dus heb daarvoor geld nodig. Na mn reis komt er wel weer een mooie Les Paul voor inde plaats, maar ik weet nog niet wat.![]()
Allebei.quote:Op donderdag 2 november 2006 02:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer australie of nieuw zeeland toch ?![]()
Vet wanneer rot je op vertrek je ?quote:Op donderdag 2 november 2006 02:33 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Allebei.![]()
Ik wil wel in de OP blijven!![]()
5 februariequote:Op donderdag 2 november 2006 03:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vet wanneer rot je op vertrek je ?![]()
Ooit ga ik er ook heen die richting op lijkt me supertofquote:
Goedemorgen, ik las kankermuziekquote:Op donderdag 2 november 2006 01:44 schreef Hammet het volgende:
jezus, ik mis gewoon even anderhalf topic
Nou goed. Hier op de studentevereniging wordt er binnenkort een avond met kamermuziek georganiseerd. Vooral veel klassieke muzikanten, maar een ik wilde samen met een vriend van me ook wat akoestisch gitaarwerk ten gehore brengen. We hebben alleen geen idee wat... enige ideeën hier? Misschien ook iets met zang? Het moet niet te makkelijk zijn, dus geen Guus Meeuwis ofzo... het moet voor mij ook een uitdaging zijn eh
.
Dus... móói (voor de leek) en technisch ook nog redelijk indrukwekkend (tsja, iedereen komt daar om zn skills te tonen, dus kan ik niet achter blijven )
Mombasaquote:Op donderdag 2 november 2006 10:26 schreef Jordy-B het volgende:
Gewoon 'n lekker moppie Tommy Emmanuel, dus...
hoe durf jequote:Op donderdag 2 november 2006 09:23 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nothing Else Mathers Matters ?
Nee. puntquote:Op donderdag 2 november 2006 01:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ga zelf al een stuk van Tommy Emmanuel spelen (Endless Road). Ik zoek dus nog iets voor met z'n 2en. Geen Tommy Emmanuek dus.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:26 schreef Jordy-B het volgende:
Gewoon 'n lekker moppie Tommy Emmanuel, dus...
-Rock/punkrock/metalquote:Op donderdag 2 november 2006 11:11 schreef Neidropje het volgende:
[..]
Nee. punt
hehe ik vind ze echt klinken als een natte krant, gadverdamme. als je 700/800 euro hebt, ga lekker naar een grote gitaarwinkel en vraag advies, probeer alles uit, ga naar huis, lees reviews, zoek nog meer winkels af en surf een beetje rond enm uiteindelijk koop je er gewoon 1:P
Wat wil je aan je versterker?
- soort muziek
- gebruik je pedalen voor je overdrive of wil je die uit je amp halen?
- Buizen/transistor/moddeling?
- Watvoor gitaar heb je?
- Welke bands vind je een mooi geluid hebben?
etc etc
Ik zou hoe dan ook voor buizen gaan. Ook een idee: koop een stevige, simpele buizenbak (bv London City) of een tweedehands eindtrap (bv deze) en een Koch Pedaltone of een Mesa Boogie V-Twin. Dan heb je sowieso een goeie scheur!quote:Op donderdag 2 november 2006 13:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
-Rock/punkrock/metal
-Overdrive uit pedaal dus hoeft niet op de amp te zitten
-buizen of transistor
-ibanez js 1000
-eens denken
-en moet voldoen voor een live optreden bijvoorbeeld in een kleine zaal waar je het geluid alleen uit je versterker haalt
Ja er zijn zoveel verschillende versterkers dat je door de bomen het bos niet meer ziet, dus vraag ik hier alvast een beetje info
Okee dank je ik ga even rondkijken naar die dingenquote:Op donderdag 2 november 2006 13:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik zou hoe dan ook voor buizen gaan. Ook een idee: koop een stevige, simpele buizenbak (bv London City) of een tweedehands eindtrap (bv deze) en een Koch Pedaltone of een Mesa Boogie V-Twin. Dan heb je sowieso een goeie scheur!
Anders een tweedehands Koch combo, die heb je ook wel voor 5-700 euro denk ik.
Over de Peavey Classic combo's hoor ik hoor wel goeie verhalen, maar ik weet niet of die genoeg scheur geven naar jouw smaak.
ok, gitaarversterkers 101.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe werkt dat precies met die dingen ik snap het niet zo goed?
maar als je zo'n ding als voorversterker gebruikt heb je toch nooit genoeg watt? ofzo?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ok, gitaarversterkers 101.
Elke versterker (ook de gitaarversterker) heeft twee trappen, een voorversterker (waar het geluid echt wordt gemaakt en ge-eq'd) en een eindversterker, die dat gemaakte geluid veul harder maakt.
Standaard amps hebben beide dingen in één. Rackversterkers (die 19 inch dingen in zo'n zwarte koffer) hebben die twee vaak losgekoppeld; losse voorversterker, losse eindversterker. Want: flexibiliteit.
De Pedaltone en de V-Twin zijn eigenlijk losse voorversterkers, maar ipv dat ze in een rack hangen, zijn het vloerpedalen. Die kun je rechtstreeks op een losse eindversterker aansluiten, maar ze kunnen ook (net als gewone pedalen) voor de input van je versterker.
Het voordeel van die twee pedalen is dat je voor relatief weinig geld wel een high-end geluid krijgt. Zowel mesa als Koch staan bekend om hun mooie scheur, maar de volledige versterkers zijn duur. Hier heb je mesa- of Koch-geluid voor minder geld. Mits je dus een losse eindtrap weet op te snorren, of een simpele buizentop (of combo).
Okee dank je het word al veel duidelijkerquote:Op donderdag 2 november 2006 14:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ok, gitaarversterkers 101.
Elke versterker (ook de gitaarversterker) heeft twee trappen, een voorversterker (waar het geluid echt wordt gemaakt en ge-eq'd) en een eindversterker, die dat gemaakte geluid veul harder maakt.
Standaard amps hebben beide dingen in één. Rackversterkers (die 19 inch dingen in zo'n zwarte koffer) hebben die twee vaak losgekoppeld; losse voorversterker, losse eindversterker. Want: flexibiliteit.
De Pedaltone en de V-Twin zijn eigenlijk losse voorversterkers, maar ipv dat ze in een rack hangen, zijn het vloerpedalen. Die kun je rechtstreeks op een losse eindversterker aansluiten, maar ze kunnen ook (net als gewone pedalen) voor de input van je versterker.
Het voordeel van die twee pedalen is dat je voor relatief weinig geld wel een high-end geluid krijgt. Zowel mesa als Koch staan bekend om hun mooie scheur, maar de volledige versterkers zijn duur. Hier heb je mesa- of Koch-geluid voor minder geld. Mits je dus een losse eindtrap weet op te snorren, of een simpele buizentop (of combo).
Nee hoor. Het vermogen zit'm vooral in de eindversterker. Dus als die maar zwaar genoeg is, heb je genoeg vermogen.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:28 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar als je zo'n ding als voorversterker gebruikt heb je toch nooit genoeg watt? ofzo?
En wat zou je eventueel aan kunnen raden als eindversterker erbij ?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee hoor. Het vermogen zit'm vooral in de eindversterker. Dus als die maar zwaar genoeg is, heb je genoeg vermogen.
err, dus als ik mijn gitaar aan wil sluiten op de amp van mn andere gitarist, zodat we allebei 2x12" hebben. ken dat ook gewoon met zo'n ding ipv een echte head/top ?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee hoor. Het vermogen zit'm vooral in de eindversterker. Dus als die maar zwaar genoeg is, heb je genoeg vermogen.
wat je doet, speel nooit met 2 gitaren over 1 ampquote:Op donderdag 2 november 2006 14:35 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
err, dus als ik mijn gitaar aan wil sluiten op de amp van mn andere gitarist, zodat we allebei 2x12" hebben. ken dat ook gewoon met zo'n ding ipv een echte head/top ?
niet als je gewoon allebei aparte speakers hebt.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:38 schreef Brambulances het volgende:
[..]
wat je doet, speel nooit met 2 gitaren over 1 amp
niet goed voor de amp (zeker op hoge volume) en je krijgt een heel nasty geluid!
Qua vermogen? Ik heb een 60 watt Peavey eindtrap, en die gaat echt loei- en loeihard. Marshall heeft ook een type, de 9200, maar die is lomp zwaar. Hm, bij Googlen kom ik er wel achter dat het misschien wel snel boven je budget komt. Ik zou voor een simpele top gaan (London City, of Sovtek), en dan zo'n voorversterker pedaal in de effects return (=rechtstreeks de eindversterker) prikken. Dan omzeil je de crappy voorversterker van die goedkope tops, maar heb je wel een mooie buizen-eindtrap voor weinig.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En wat zou je eventueel aan kunnen raden als eindversterker erbij ?
quote:Op donderdag 2 november 2006 14:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Qua vermogen? Ik heb een 60 watt Peavey eindtrap, en die gaat echt loei- en loeihard. Marshall heeft ook een type, de 9200, maar die is lomp zwaar. Hm, bij Googlen kom ik er wel achter dat het misschien wel snel boven je budget komt. Ik zou voor een simpele top gaan (London City, of Sovtek), en dan zo'n voorversterker pedaal in de effects return (=rechtstreeks de eindversterker) prikken. Dan omzeil je de crappy voorversterker van die goedkope tops, maar heb je wel een mooie buizen-eindtrap voor weinig.![]()
Maar misschien kun je ook wel gewoon een goeie combo kopen die je bevalt.![]()
Hm, ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Maar wat Brambulance ook zegt: eigenlijk moet je niet met twee gitaren over één versterker spelen. Zelfs niet als je alleen de eindversterker gebruikt.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:35 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
err, dus als ik mijn gitaar aan wil sluiten op de amp van mn andere gitarist, zodat we allebei 2x12" hebben. ken dat ook gewoon met zo'n ding ipv een echte head/top ?
Yup.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]want dan heb je ook weer een cabinet er bij nodig he
![]()
Volgens mij bedoelt sphinx dat hij over één versterker head wil spelen die overgaan in 2 speakercabs zodat ze ieder een eigen cab kunnen gebruiken. Wat ze ook willen doen, 2 gitaren over één versterker gaat niet :-bquote:Op donderdag 2 november 2006 14:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hm, ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Maar wat Brambulance ook zegt: eigenlijk moet je niet met twee gitaren over één versterker spelen. Zelfs niet als je alleen de eindversterker gebruikt.
Kun je min of meer wel vergeten, kun je er beter een buizenversterkertje naast kopen van 5 a 10 Watt... (gebruik zelf een Electar tube 10). Alles van 15 Watt of meer zijn instant burenverjagersquote:Op donderdag 2 november 2006 14:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar even een vraagje tussendoor, een buizenamp heeft die niet een veel hogere begintrap, ik moet rustig kunnen spelen in m'n studentenkamertje dus niet dat ik gelijk de buren wegblaas![]()
precies andersom bedoel ik hetquote:Op donderdag 2 november 2006 14:53 schreef Brambulances het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt sphinx dat hij over één versterker head wil spelen die overgaan in 2 speakercabs zodat ze ieder een eigen cab kunnen gebruiken. Wat ze ook willen doen, 2 gitaren over één versterker gaat niet :-b
Pedaltone en V-Twin hebben beide een koptelefoonuitgang én een direct-record uitgang. Dan zit er een speakersimulatie in (niet altijd even goed), maar dan kun je'm dus ook op je pc aansluiten voor opnemen. Spelen en monitoren kan dan via je pc speakers.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar even een vraagje tussendoor, een buizenamp heeft die niet een veel hogere begintrap, ik moet rustig kunnen spelen in m'n studentenkamertje dus niet dat ik gelijk de buren wegblaas![]()
dat is dus echt niet waar, hier heeft het echt te maken met welke versterker je hebt en hoe gevoelig de potmeters zijn. Mijn VOX kan makkelijk op huiskamerniveau spelen dmv de master laag houden. Een vriend van me heeft een Fender Blues Deluxe (superding!) en die kan dit niet omdat zijn volume control anders in elkaar zit. Rond de 2 (van de 12) is het volume al maximaal, maar tot de 12 is het alleen maar kleuring van geluid. Ook heel handig, maar niet in je slaapkamerquote:Op donderdag 2 november 2006 14:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Kun je min of meer wel vergeten, kun je er beter een buizenversterkertje naast kopen van 5 a 10 Watt... (gebruik zelf een Electar tube 10). Alles van 15 Watt of meer zijn instant burenverjagers
MAar ik koop een versterker om hem ook te gebruiken he, anders kan ik ook een toneport kopenquote:Op donderdag 2 november 2006 15:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Pedaltone en V-Twin hebben beide een koptelefoonuitgang én een direct-record uitgang. Dan zit er een speakersimulatie in (niet altijd even goed), maar dan kun je'm dus ook op je pc aansluiten voor opnemen. Spelen en monitoren kan dan via je pc speakers.
Hmm, interessante combinatie. Als je voor de speakers aparte ingangen hebt (1 ingang voor jou voor 2 speakers en 1 ingang voor de ander voor de andere 2) dan kan het wel. Pas wel op met hoeveel Ohm je hebt enzo (zodat je niks opblaast!)quote:Op donderdag 2 november 2006 14:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
precies andersom bedoel ik het![]()
2 heads -> 4x12" cab = allebei 2 speakers
zo werd mij dat uitgelegd iig![]()
Als je een klassiek stuk wilt spelen kan je het "Concierto de Aranjuez" (of een stuk daarvan) overwegen. Waarschijnlijk is dat wel technisch indrukwekkend genoegquote:Op donderdag 2 november 2006 01:44 schreef Hammet het volgende:
jezus, ik mis gewoon even anderhalf topic
Nou goed. Hier op de studentevereniging wordt er binnenkort een avond met kamermuziek georganiseerd. Vooral veel klassieke muzikanten, maar een ik wilde samen met een vriend van me ook wat akoestisch gitaarwerk ten gehore brengen. We hebben alleen geen idee wat... enige ideeën hier? Misschien ook iets met zang? Het moet niet te makkelijk zijn, dus geen Guus Meeuwis ofzo... het moet voor mij ook een uitdaging zijn eh
.
Dus... móói (voor de leek) en technisch ook nog redelijk indrukwekkend (tsja, iedereen komt daar om zn skills te tonen, dus kan ik niet achter blijven )
OVER HET ALGEMEEN...quote:Op donderdag 2 november 2006 15:02 schreef Brambulances het volgende:
[..]
dat is dus echt niet waar, hier heeft het echt te maken met welke versterker je hebt en hoe gevoelig de potmeters zijn. Mijn VOX kan makkelijk op huiskamerniveau spelen dmv de master laag houden. Een vriend van me heeft een Fender Blues Deluxe (superding!) en die kan dit niet omdat zijn volume control anders in elkaar zit. Rond de 2 (van de 12) is het volume al maximaal, maar tot de 12 is het alleen maar kleuring van geluid. Ook heel handig, maar niet in je slaapkamer
Dat verschilt dus echt per versterker hoe goed je het geluid kan instellen!
Je kunt natuurlijk ook gewoon verhuizen.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Het gaat er dus om dat ik iets zoek waar ik thuis goed mee overweg kan en live dus ook![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |