abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43139040
Paarden in kwelder Marrum verdronken

Gepubliceerd op 01 november 2006, 14:17
Laatst bijgewerkt op 01 november 2006, 14:17

Foto LC/Catrinus van der Veen MARRUM -

Zeker tweehonderd paarden zijn in de kwelder bij Marrum door het hoge water in problemen gekomen. Het leger wordt ingezet om de dieren te redden.

Verschillende dieren zijn al in het buitendijkse gebied verdronken.

De overgebleven kudde heeft zich op een hoog punt in de Noorderleeg teruggetrokken, maar was volledig door het water ingesloten. Tientallen hulpverleners probeerden woensdagochtend met bootjes de paarden richting dijk te drijven.

De boeren in de omgeving hadden allemaal hun vee in veiligheid gebracht. De paardenman, een Harlinger, verzuimde dat om onduidelijke redenen.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/article1085099.ece
Inderdaad, het leger rijdt af een aan hier over de weg, en mn chef, die in desbetreffende gemeente bij de brandweer zit, heb ik vandaag ook niet veel gezien omdat hij bij deze paarden was...

En het artikel op Omrop Fryslān:
Būtendyks by Marrum binne troch de
stoarm njoggen hynders fersūpt. Sy
stiene op in dobbe wylst de rest fan it
lān ūnderstrūpt is. Op dit stuit binne
noch sa'n 100 hynders troch wetter
ynsletten.

De rźdingsboat fan It Amelān is
weromfūn. De boat rekke yn swierrich-
heden op de Noardsee en radiokontakt
gie ferlern. Hy wie in pear kear oer de
kop slein. Ferskate helptsjinsten wiene
ynset.

Meer foto's, en een (Friestalig) verslag op de radio op http://www.omropfryslan.nl/
  woensdag 1 november 2006 @ 15:40:40 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43139119
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
De boeren in de omgeving hadden allemaal hun vee in veiligheid gebracht. De paardenman, een Harlinger, verzuimde dat om onduidelijke redenen.
En ik betaal belasting zodat het leger een of andere domme friese boer moet komen helpen?
Geld verhalen op deze mafkees zeg ik je.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_43139703
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:40 schreef Gunner het volgende:

[..]

En ik betaal belasting zodat het leger een of andere domme friese boer moet komen helpen?
Geld verhalen op deze mafkees zeg ik je.
Wat hij zegt, echt belachelijk dat er dure politie, brandweer en leger macht ingezet moet worden voor zo'n kneus, laten ze die boer er lekker bij zetten en t em er zelf uit zoeken
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2006 @ 15:55:15 #4
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_43139726
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:54 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wat hij zegt, echt belachelijk dat er dure politie, brandweer en leger macht ingezet moet worden voor zo'n kneus, laten ze die boer er lekker bij zetten en t em er zelf uit zoeken
Zal ik jou eens lekker tussen die paarden stoppen, kneus
pi_43139765
Ja, laten we die paarden verzuipen! Stel je voor dat je belastingeld een leven red!
pi_43139770
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:55 schreef Sebasser het volgende:

[..]

Zal ik jou eens lekker tussen die paarden stoppen, kneus
ik heb t niet zo op beesten die groter zijn als ik
pi_43139821
Het is alleen niet de boer die vastzit maar 100 paarden.
Goede zaak dat hier hulp voor geboden wordt
Dulce de leche!
pi_43139828
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, laten we die paarden verzuipen! Stel je voor dat je belastingeld een leven red!
Ik vind het prima dat die paarden gered worden, zolang die boer er maar voor opdraait. Ik vind zowieso dat hij een boete zou moeten krijgen voor het vermoorden van zijn paarden die het niet overleefd hebben, aangezien het weer toch wel ruim op tijd voorspeld was.
pi_43139848
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:56 schreef PeuRac het volgende:

[..]

ik heb t niet zo op beesten die groter zijn als ik
mensen zijn beesten
  woensdag 1 november 2006 @ 15:58:05 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43139851
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat van die paarden is absoluut triest. Dat die boer zo dom is is nog triester.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_43139871
wauw, jullie zijn wel snel met het veroordelen van die boer zonder te weten wat er loos is .. voor het zelfde geld heeft die arme man gisteren een hartinfarct gehad en ligt in het ziekenhuis dus kon niks doen aan die beesten van hem .. de gemiddelde boer is tegenwoordug niet meer zo rijk dat die full-time knechten kan aannemen nl
pleased to meet you
pi_43139879
Die paarden zijn hier toch niet schuldig aan !

Natuurlijk wel de dure hulpdiensten inzeten, paarden in veiligheid brengen,
paarden afnemen van de boer wegens " verwaardlozing" of verzin maar iets... en een dikke rekening sturen zoals ze ook doen als je voor niets de brandweer uit laat rukken.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43140058
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:58 schreef moussie het volgende:
wauw, jullie zijn wel snel met het veroordelen van die boer zonder te weten wat er loos is .. voor het zelfde geld heeft die arme man gisteren een hartinfarct gehad en ligt in het ziekenhuis dus kon niks doen aan die beesten van hem .. de gemiddelde boer is tegenwoordug niet meer zo rijk dat die full-time knechten kan aannemen nl
Dit is Fok!, hier wordt je al opgeknoopt als je de komma verkeert plaatst
pi_43140118
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:58 schreef Mirage het volgende:
Die paarden zijn hier toch niet schuldig aan !
De grapjas die heeft verzonnen dat de zomerdijk wel doorgestoken kon worden, wel.....

Er staan 150 paarden, de eigenaar uit Tzummarum had ze al op 15 oktober weg moeten hebben en was al meerdere keren gewaarschuwd. Het leger is er nu aan de slag met landingsvoertuigen, er zijn 12 paarden dood inmiddels, en de rest staat op een hoger deel. Een paar Veulens zijn met bootjes weg gehaald. EN het water stijgt nu weer....
pi_43140575
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De grapjas die heeft verzonnen dat de zomerdijk wel doorgestoken kon worden, wel.....

Er staan 150 paarden, de eigenaar uit Tzummarum had ze al op 15 oktober weg moeten hebben en was al meerdere keren gewaarschuwd. Het leger is er nu aan de slag met landingsvoertuigen, er zijn 12 paarden dood inmiddels, en de rest staat op een hoger deel. Een paar Veulens zijn met bootjes weg gehaald. EN het water stijgt nu weer....
in dat geval opsluiten die hap, voor 12-voudige moord
pleased to meet you
pi_43140714
wat verschrikkelijk

en niet zeiken over die belastingcenten, je kan die beesten toch niet aan hun lot overlaten?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43140748
Wat een ontiegelijke klootviool die boer. Ik hoop dat die kerel goed wordt aangepakt.
pi_43140772
ik snap t trouwens niet, paarden kunnen toch zwemmen???
  woensdag 1 november 2006 @ 16:21:07 #19
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_43140803
Who gives a fuck.

Wat een non-nieuws, zeg.
pi_43140929
Ooh arme paarden

Paarden kunnen wel zwemmen ja, maar voor hoelang? en met dit weer zal het ook wel tegenvallen...
know'm sayin?
word? word.
pi_43142048
Als je nagaat dat vorig jaar het nieuws al een week werd beheerst door een doodgeschoten huismus, dan belooft dit wat...
  woensdag 1 november 2006 @ 17:14:03 #22
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43142747
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:02 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dit is Fok!, hier wordt je al opgeknoopt als je de komma verkeert plaatst
Of als je een spelfout maakt. .
pi_43142775
Ik heb in maanden niet zo'n fascinerende foto gezien als deze. Zielige beesten, volgens mij is er totaal geen ruimte meer en zullen sommigen in het water gedrukt worden.
pi_43142816
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:21 schreef BrauN het volgende:
Who gives a fuck.
I do
quote:
Wat een non-nieuws, zeg.
Ja gewoon laten verzuipen he? t Zijn maar dieren
pi_43142897
Wat afschuwelijk voor die dieren! En wat erg dat ik lees dat die boer ze eigenlijk al sinds 15 oktober weg had moeten halen uit dat land
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')