Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:25 schreef Iliares het volgende:
american pie lijkt me een simpele teen-flick...geen coming-of-age film. Een coming-of-age film is meer zoiets als Garden State lijkt me. Die film is heel anders dan American Pie, maar dan ook veel beter,
American Graffiti heb ik niet gezien dus ik weet niet of dat ongeveer hhetzelfde is als American Pie.
Coming of Age films zijn films, waarin de hoofdpersoon zich ontwikkeld van kind/puber tot volwassenen. Sommige films laten geleidelijk zien hoe deze hoofdpersoon telkens weer een aantal jaren ouder wordt en verandert, zoals C.R.A.Z.Y en Cinema Paradiso. Andere richten zich meer op een belangrijk moment in de ontwikkeling van de hoofdpersoon, zoals Garden State en Ghost World.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:39 schreef Op-zicH het volgende:
Ghost world?
Wat is precies coming-of-age films?
nee, dat is een goeie leidraad....quote:Op woensdag 1 november 2006 15:55 schreef jp84 het volgende:
staat btw ook op wiki.
C.R.A.Z.Y. was best oké, maar had nog veel beter kunnen zijnquote:Op woensdag 1 november 2006 15:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens.
Als je echt goede coming-of-age films wilt zien dan is C.R.A.Z.Y. een aanrader. En Le Souffle au coeur, (Murmur of the Hearts) is ook heel goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |