abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 november 2006 @ 22:12:17 #151
103793 kozakken
Living the life
pi_43491143
Och Linda...
Ik herken in ieder geval heel veel in je verhaal van goed, maar toch ook niet helemaal. Van alles op regel, maar dat gevoel (en over dat stomme libido begin ik maar helemaal niet )
Dikke kus en doe datgene waar jij je goed bij voelt.
  zondag 12 november 2006 @ 22:22:36 #152
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43491524
@Linda: ik slik de minipil. Die heeft ook een zeer beperkt aantal hormonen. In het begin voelde ik me wel raar. Maar ik ben nu een paar weken verder en het lijkt nu wel te gaan. Nadeel is wel dat je die zeeeeeer stipt dient te slikken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43493856
Nou, rigoureuze beslissing is al genomen: hop, de Nuvaring er weer uit. Ik wil die hormonen niet. En condooms kunnen voorlopig net zo betrouwbaar zijn als de pil of een ring, want dat is ook niet 100%. Ik denk dat ik de controle in het ziekenhuis even afwacht om te overleggen over het plaatsen van een spiraal. Want dat is denk ik dan voor mij de beste optie.

En ik heb net even de ogen uit mijn hoofd gehuild bij . Want ik ben moe, en verdrietig dat ik niet altijd en eeuwig superblij ben met Eva, maar dat ik het soms ook wel moeilijk en zwaar en lastig vind (ojee, ik ben maar een mens, en niet Supermom ) en omdat iedereen op mijn werk zegt: ah joh, geniet van je vrije tijd, als ik vertel dat ik me verheug om weer te kunnen werken (ik voel me dan zo betutteld) en vanwege de bevalling en de zwangerschap, die ik zo zwaar vond, en waarvan ik niet weet of ik dat ooit nog zie zitten, en omdat ik ook een beetje verdriet heb om het leventje dat was, ook al is het leven dat nu is ook mooi en goed, maar zo anders, en zo wennen! En nu ga ik naar bed, met een kruik, en morgen is vast alles weer leuker en beter.

en ik wilde nog even zeggen dat ik echt blij ben met jullie, virtuele luisterende oren. Mijn levensechte vriendinnen zijn of voor het eerst zwanger (dus daar ga ik niet tegen miepen over moeilijke bevallingen en tegenvallers enzo..) of nog nooit zwanger geweest. Wat is het dan fijn om hier herkenning te krijgen
Eva
  zondag 12 november 2006 @ 23:45:30 #154
103793 kozakken
Living the life
pi_43494505
Een "nieuw" of beter gezegd: ander leven verwelkomen betekent ook afscheid nemen van je 'oude' of vorige leven. En dat kan best wel eens zeer doen, ook al is het weloverwogen gekozen. Dan nog is het afscheid nemen van iets wat er was. Plus dat dit nieuwe leven met alle mooie dingen ook nogal wat euhmm.. minder flexibele kanten kent

Ik weet, kan 'm beter in m'n sig kwijt, zo vaak herhaal ik 'm wel (ook voor mezelf trouwens): er is maar een weg en dat is je eigen weg!
  maandag 13 november 2006 @ 06:48:38 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_43498182
Linda, het is goed om dit te herkennen bij jezelf. als je weer een beetje wilt voorbereiden op je werk moet je dat doen als jou dat je beter laat voelen! Is ten slotte heel belangrijk, zeker ook voor Eva.
wat doe jij voor werk? ik heb het idee dat je best verantwoordelijk werk hebt. dat past dan bij je en dan ben je ws ook een beetje verslaafd aan je werk? Is niks mis mee hoor, maar dat maakt dan wel dat je je sneller verveeld thuis denk ik. dus gewoon lekker gaan doen. en wat de anticonceptie betreft, ik slik zelf al 12 jaar geen pil meer vanwege de hormonen en wat die doen met mijn gemoedstoestand. een koperspiraal is een goed alternatief (alhoewel wij gewoon condooms gebruiken)
stormy waters...
sailin'
  maandag 13 november 2006 @ 08:13:46 #156
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43498516
Linda, ik heb ook een tijdje de nuvaring gebruikt, en werd daar vreselijk depressief van, totaal geen zin in seks, etc. Best wel naar dus. Ze zeggen wel dat er weinig hormonen in zitten, maar de pil die slik je en van alle hormonen die erin zitten komt maar een klein deel op de bedoelde bestemming. De Nuvaring heeft misschien minder hormonen in totaal, maar daarvan komt alles meteen op de juiste plaats. Zo zijn het relatief toch veel hormonen dus. Zo is het mij ooit eens uitgelegd tenminste.

Verder kan ik alleen zeggen: luister naar je eigen gevoel. Als jij voorzichtig weer wat aan het werk wilt moet je dat lekker doen!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 13 november 2006 @ 08:42:06 #157
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43498808
Linda, je leven is helemaal op z'n kop gezet, geen wonder dat je van slag bent. Die 'roze wolk' is vaak helemaal niet zo roze, niet de hele tijd hoor! Daarvoor hoef je echt niet minder van je kleintje te houden.
Dat je weer aan het werk wilt heeft er misschien ook mee te maken dat dat deel van je leven ongeveer hetzelfde is gebleven...je zult daar niet constant herinnerd worden aan het feit dat je een klein Evaatje op de wereld hebt gezet. Dat kan toch wel een verlossend gevoel geven denk ik. Ik vind het soms heeeeeeerlijk om de kinderen even aan oma of papa over te laten en lekker in m'n eentje weg te gaan (als dat nu lichamelijk nog zou kunnen) ... en me even niet alleen maar 'mama' te voelen.
pi_43499353
quote:
Op maandag 13 november 2006 06:48 schreef Belana het volgende:
Linda, het is goed om dit te herkennen bij jezelf. als je weer een beetje wilt voorbereiden op je werk moet je dat doen als jou dat je beter laat voelen! Is ten slotte heel belangrijk, zeker ook voor Eva.
wat doe jij voor werk? ik heb het idee dat je best verantwoordelijk werk hebt. dat past dan bij je en dan ben je ws ook een beetje verslaafd aan je werk? Is niks mis mee hoor, maar dat maakt dan wel dat je je sneller verveeld thuis denk ik. dus gewoon lekker gaan doen. en wat de anticonceptie betreft, ik slik zelf al 12 jaar geen pil meer vanwege de hormonen en wat die doen met mijn gemoedstoestand. een koperspiraal is een goed alternatief (alhoewel wij gewoon condooms gebruiken)
Ik ben management-assistent. Ik werk voor 6 managers op het moment, en doe eigenlijk van alles voor ze (mail, agenda, presentaties maken, vergaderingen regelen, etc.), en voor de rest van de afdeling ook nog. Heel hectisch dus. En dat heb ik op een of andere manier nodig om ook in andere facetten van mijn leven ' productief' te zijn. Als ik het rustig heb, wordt ik gelijk heel lamlendig. Ik kan mezelf niet zo goed op gang brengen. Ik heb zat klusjes die ik kan doen thuis, maar waarom haasten als er morgen weer een dag is? En zo gaan veel van mijn dagen voor mijn gevoel zo onbevredigend voorbij...

Vind je het niet eng, condooms? Ik weet eigenlijk niet eens waarom ik meer vertrouwen heb in een pil of een spiraal waarvan ik de werking amper snap en zeker niet kan controleren, maar toch heb ik dat een beetje...
Eva
  maandag 13 november 2006 @ 09:41:16 #159
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43499617
Linda, het is ook zo'n overschakeling, moeder worden. Van tevoren weet je wel wat er zal veranderen, dat lees en hoor je overal, maar hoe het voelt is onbeschrijfelijk. Hoe meer je plant, hoe minder lukt (althans hier) en aan het eind van de dag hard werken heb je niets nuttigs gedaan (athans wat je voorheen nuttig vond). Ik denk dat vast lichtjes gaan werken voor jou niet zo slecht is dan? Gewoon doen hoor.

Ik moet er echter nog niet aan denken, krijg buikpijn als ik aan werken denk.

En een beetje offtopic, maar ik wilde de pil ds niet meer gaan gebruiken ivm het verschil in gevoel, emotie en 'zin' na het stoppen ermee. Ik had de nuvaring in gedachten voor na de bv, maar nu lees ik dat die net zo heftig kan zijn als de pil qua hormonen. Mmm, dan toch voorlopig maar de rubberplantages steunen, een spiraaltje durf ik niet zo goed.

Overmorgen moet ik op nacontrole bij de vk, meteen eens even navragen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43499711
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:41 schreef PM-girl het volgende:
En een beetje offtopic, maar ik wilde de pil ds niet meer gaan gebruiken ivm het verschil in gevoel, emotie en 'zin' na het stoppen ermee. Ik had de nuvaring in gedachten voor na de bv, maar nu lees ik dat die net zo heftig kan zijn als de pil qua hormonen. Mmm, dan toch voorlopig maar de rubberplantages steunen, een spiraaltje durf ik niet zo goed.

Overmorgen moet ik op nacontrole bij de vk, meteen eens even navragen.
Eigenlijk heb ik amper ervaring hoe het voelt zonder hormonen. Toen ik stopte, was ik binnen een cyclus zwanger, en na de zwangerschap zat ik natuurlijk ook nog bomvol hormonen. Maar nu ik weer begonnen ben, voelt het gewoon niet goed. Ik slikte ook al 8 jaar de pil, en dat vind ik eigenlijk lang zat....
Het is nu nog te vroeg en voorbarig om te vragen een knipje te laten zetten, maar uiteindelijk zal het daar wel op neer komen denk ik (na evt andere kinderen, waar ik nu nog maar niet over nadenk )
Eva
  maandag 13 november 2006 @ 09:50:13 #161
94046 PM-girl
pi_43499796
Ik vond het geweldig, stoppen met de pil. Emoties werden heftiger (vooral de positieve), ik was lichamelijker ingesteld (alhoewel ik me serieus afgevraagd heb of dat onbewust kon komen door de kinderwens) en had meer zin. Dus die pil komt er bij mij niet meer.

Trouwens een vraagje, als je weer gaat menstrueren (wat van mij nog heel lang mag duren) dan kun je niet direct tampons gebruiken of wel?
*
pi_43503092
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:50 schreef PM-girl het volgende:
Ik vond het geweldig, stoppen met de pil. Emoties werden heftiger (vooral de positieve), ik was lichamelijker ingesteld (alhoewel ik me serieus afgevraagd heb of dat onbewust kon komen door de kinderwens) en had meer zin. Dus die pil komt er bij mij niet meer.

Trouwens een vraagje, als je weer gaat menstrueren (wat van mij nog heel lang mag duren) dan kun je niet direct tampons gebruiken of wel?
De kraamhulp zie hier toen van niet. Omdat er bij de eerste keer nogal wat troep mee naar buiten kan komen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 13 november 2006 @ 12:23:26 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43503747
PM, feit dat Linda blijkbaar heftig reageert op de hormonen uit de Nuvaring, wil nog niet zeggen dat dat bij jou ook zo zal zijn, toch?
Ik ga tzt écht niet meer aan de pil. No way! Ik heb dat ding 20 jaar aan een stuk geslikt, ik ben er klaar mee. Condooms will do the thing for us. Al ben ik daar ook niet dol op. Maar vooralsnog hebben we ze niet nodig.
De gyn stak vorige week één vinger in mijn muts en het deed nog 2 uur pijn.
Overigens snák ik onderhand wel naar goeie sex...
Nu fröbelen we wat, maar weer echt ongeremd heftig passioneel ... nah, ehm, laat ook maar...

Gisteren zijn we voor het eerst 'erop uit' geweest. Naar oma met de auto.
Leeeeeuuukk!
Toen we terug waren was J. al met Thies naar binnen en ging ik de auto wegzetten (dat kan bij ons niet voor de deur). Toen ik terugliep overviel me een heel intens en vreemd gevoel:
Ik voelde me geen individu meer.
Ik voelde me incompleet, deel van een geheel.
Mijn mannen waren al lekker thuis en ik liep alleen over straat. Dat klopte niet.
Toen ik weer binnen was moest ik ze ook meteen even heftig knuffelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 13 november 2006 @ 12:31:33 #164
94046 PM-girl
pi_43504000
Moonah, je klinkt zo gelukkig met je gezin! Heerlijk!

Ik voel me altijd heel licht als ik alleen ergens loop zonder Simon, alsof ik net een zware rugzak heb afgezet (klinkt negatiever dan het is hoor!)

En ja, uhm, sex, Simon ligt nog bij ons op de kamer en dat vind ik niet echt romantisch, daarbij de vermoeidheid. Hulde voor mijn vriendje, zeurt nergens om!
*
  maandag 13 november 2006 @ 13:32:27 #165
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43505798
Mag ik even tussendoor iets vragen? Als ik opsta (uit een stoel of van het toilet) krijg ik zo'n hele nare druk op mijn geslachtsdeel (vooral vooraan). Normaal? Of kan ik er beter effe met de dokter over bellen?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 13 november 2006 @ 13:32:41 #166
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43505802
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:23 schreef Moonah het volgende:

De gyn stak vorige week één vinger in mijn muts en het deed nog 2 uur pijn.
Overigens snák ik onderhand wel naar goeie sex...
Nu fröbelen we wat, maar weer echt ongeremd heftig passioneel ... nah, ehm, laat ook maar...
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen je Gyn en je vriend dus misschien valt het wel mee.
  maandag 13 november 2006 @ 13:34:18 #167
94046 PM-girl
pi_43505849
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:32 schreef Neuk het volgende:
Mag ik even tussendoor iets vragen? Als ik opsta (uit een stoel of van het toilet) krijg ik zo'n hele nare druk op mijn geslachtsdeel (vooral vooraan). Normaal? Of kan ik er beter effe met de dokter over bellen?
Als het voelt alsof je met het fietsen op de stang bent gedutst en zo pijnlijk en vermoeid is, is het normaal (iig heb ik het ook gehad) Nu met 6 weken is het echt weg.

Hoe is het verder met je, in je nieuwe rol als moeder? En verwen ons nog eens met een fotootje!
*
pi_43505950
Moonah, dat heb ik ook. Eerst vond ik het al 'rot' voelen als ik in een andere kamer dan Lis was. En nu wil ik nog niet alleen weg, zonder haar zeg maar.
Maar dat komt vast wel weer. Dat is met Morris ook gelukt
Maar het blijft vreemd.
En die muts komt wel weer in orde hoor

Neuk, klinkt vreemd. Ik herken het niet.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43506022
Neuk dat heb ik ook gehad. En het is zelfs nu nog niet helemaal over. Als ik druk ben geweest dan heb ik het nog heel erg. Ook als ik lang moet staan voel ik die druk nog steeds.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 13 november 2006 @ 13:55:29 #170
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43506444
Moonah
Ik kan me je helemaal voorstellen vooral qua sex. Nu bijna 5 maanden na de tijd zit de handrem er bij ons ook nog enigszins op en ik heb alleen maar een knip gehad. Ik zal niet teveel in details treden, maar af en toe zou ik gewoon weer eens ouderwets genomen willen worden. Maar het blijft bij: "Zullen we gewoon maar weer missionair doen? En lief enzo?"
Of shockeer ik jullie nu?
vanwege de in OUD gebruikte termen als ongi, kvk enzo
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 13 november 2006 @ 13:55:46 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43506457
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:32 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen je Gyn en je vriend dus misschien valt het wel mee.
Oh ja, da's waar ook!
Maar mooi dattie pech heeft. Geen gefrut tussen mijn dijen voorlopig.
Thies ligt trouwens ook bij ons op de kamer hoor PM. Af en toe even switchen van minnaressenrol naar moederrol went vanzelf...

Oh, en dacht ik dat ik fysiek zo'n beetje alles gehad heb.... heb ik twee rode, harde, pijnlijke plekken op één borst.
Ben nu aan het masseren tijdens het voeden, zal het BVtopic eens nalezen op verdere tips.
Maar ik vind het eigenlijk best zielig voor mezelf...
  maandag 13 november 2006 @ 13:57:54 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43506519
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:55 schreef dutchie het volgende:
Ik zal niet teveel in details treden, maar af en toe zou ik gewoon weer eens ouderwets genomen willen worden.
Doe maar gewoon details hoor Dutch!
Kunnen we best tegen...
  maandag 13 november 2006 @ 13:59:07 #173
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43506555
Dat dacht jij Moonah, er zijn hier mensen die het woord neuken eng vinden en vies en bah en blggh enzo..
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 13 november 2006 @ 13:59:12 #174
94046 PM-girl
pi_43506561
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:55 schreef Moonah het volgende:

Oh, en dacht ik dat ik fysiek zo'n beetje alles gehad heb.... heb ik twee rode, harde, pijnlijke plekken op één borst.
Ben nu aan het masseren tijdens het voeden, zal het BVtopic eens nalezen op verdere tips.
Maar ik vind het eigenlijk best zielig voor mezelf...
Inderdaad, daar kun je veel info vinden (in de OP staan allemaal superhandige linkjes). In ieder geval de drie K's: koolbladeren, kin er tegen aan en kwark!
Succes ermee.

Meimeltje, ik weet niet of je hier mee leest, maar hoe is het met jou?
*
  maandag 13 november 2006 @ 14:01:16 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43506625
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:59 schreef dutchie het volgende:
Dat dacht jij Moonah, er zijn hier mensen die het woord neuken eng vinden en vies en bah en blggh enzo..
Iiiieuuuww... You said the N-word...

En tnx PM, ik ga me grondig inlezen.
Kin erop?? Van Thies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')