Dat heb ik wel gezien in het andere topic, maar hier moet je het bewijzen hoor....quote:Op woensdag 1 november 2006 11:43 schreef Nosh het volgende:
Ik hoef niet te testen of narcistisch ben, want ik ben toch de beste.
Ach ja, volgens een andere test was ik ook al een narcistische aso, wellicht zit er dus wel een kern van waarheid in.quote:Dit is uw score
U scoort 61 op verborgen narcisme
Een score tussen 11 en 44 geldt als laag; tussen 45 en 77 geldt als hoog.
U scoort 79 op openlijk narcisme
Een score tussen 12 en 48 geldt als laag; tussen 49 en 84 geldt als hoog.
Dit is uw scorequote:Op woensdag 1 november 2006 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat heb ik wel gezien in het andere topic, maar hier moet je het bewijzen hoor....![]()
Je scoort lager dan ik : totaal 105 (ik 119). Het valt best wel mee dus...quote:Op woensdag 1 november 2006 11:51 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dit is uw score
U scoort 55 op verborgen narcisme
U scoort 52 op openlijk narcisme
N.B.: Deze vragenlijst is niet getest op pathologische gevallen van narcisme. Er kan dus niet worden geconcludeerd dat hoogscoorders een ziekelijke vorm van narcisme hebben.
U scoort hoog op verborgen en openlijk narcisme
Geef toe: u bent af en toe behoorlijk arrogant, en u denkt dat u precies doet wat u wilt. Maar achter dat masker van zelfverzekerdheid gaat een onzeker persoon schuil. Diep van binnen voelt u zich minderwaardig. Daardoor bent u zeer gevoelig voor wat anderen van u vinden, en makkelijk te raken. Mensen die op beide vormen van narcisme hoog scoren, zijn vaak extreem gevoelig voor kritiek. Eigenlijk zijn ze voortdurend gepreoccupeerd met zichzelf – ofwel met hun eigen wensen en behoeften, ofwel met hoe anderen hen zien.
Kunt u proberen erop te vertrouwen dat u goed bent zoals u bent? Als u zich minder druk maakt over uzelf en meer oog krijgt voor de gevoelens en behoeften van anderen, heeft u misschien ook minder de neiging om te manipuleren of te vissen naar hun goedkeuring. Bestaansrecht krijg je bij je geboorte – je hoeft het niet te verdienen.
Compleet met tegelwijsheid erbij!
Wel maf dat je met een score van bijv. 48 laag scoort en met 49 al direct hoog. Nuances bestaan niet?quote:Dit is uw score
Dit is uw score
U scoort 43 op verborgen narcisme
U scoort 41 op openlijk narcisme
N.B.: Deze vragenlijst is niet getest op pathologische gevallen van narcisme. Er kan dus niet worden geconcludeerd dat hoogscoorders een ziekelijke vorm van narcisme hebben.
U scoort laag op verborgen en openlijk narcisme
U bent een evenwichtig persoon met een gezond gevoel van eigenwaarde. U heeft een normale behoefte aan waardering en bent weinig met uzelf gepreoccupeerd – u maakt zich niet erg druk over de invloed die u uitoefent op anderen, en ook niet over de indruk die anderen van u hebben.
quote:Dit is uw score
U scoort 39 op verborgen narcisme
U scoort 66 op openlijk narcisme
U scoort laag op verborgen narcisme en hoog op openlijk narcisme
U meent dat u het doen en laten van anderen bepaalt, en ondervindt weinig hinder van hun invloed of hun gevoelens. Dat heeft voordelen, zegt de Amerikaanse psycholoog Paul Rose: wie zijn eigen dromen en ambities najaagt, kan hoogten bereiken waar anderen alleen over kunnen dromen. Maar omdat u zich niet zo goed in anderen kunt inleven, loopt u het gevaar uw naasten te kwetsen. Het kan moeilijk voor u zijn om langdurige en diepe relaties aan te gaan.
Probeer wat vaker te denken: ‘Ik ben goed zoals ik ben’. U hoeft niet altijd bewondering van anderen te zoeken om een goed gevoel over uzelf te krijgen of gevoelens van leegte op te vullen. En is het echt nodig dat u altijd in het middelpunt van de belangstelling staat? Probeer wat meer oog te hebben voor anderen. Bedenk dat andere mensen ook hun eigen verlangens en gevoelens hebben, en hun eigen behoefte aan bewondering. Geef ze die ruimte – anders loopt u het risico dat mensen zich van u afkeren.
Tuurlijk, het was een garpje.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je scoort lager dan ik : totaal 105 (ik 119). Het valt best wel mee dus...![]()
quote:Dit is uw score
Dit is uw score
U scoort 37 op verborgen narcisme
U scoort 51 op openlijk narcisme
U scoort laag op verborgen narcisme en hoog op openlijk narcisme
U meent dat u het doen en laten van anderen bepaalt, en ondervindt weinig hinder van hun invloed of hun gevoelens. Dat heeft voordelen, zegt de Amerikaanse psycholoog Paul Rose: wie zijn eigen dromen en ambities najaagt, kan hoogten bereiken waar anderen alleen over kunnen dromen. Maar omdat u zich niet zo goed in anderen kunt inleven, loopt u het gevaar uw naasten te kwetsen. Het kan moeilijk voor u zijn om langdurige en diepe relaties aan te gaan.
Probeer wat vaker te denken: ‘Ik ben goed zoals ik ben’. U hoeft niet altijd bewondering van anderen te zoeken om een goed gevoel over uzelf te krijgen of gevoelens van leegte op te vullen. En is het echt nodig dat u altijd in het middelpunt van de belangstelling staat? Probeer wat meer oog te hebben voor anderen. Bedenk dat andere mensen ook hun eigen verlangens en gevoelens hebben, en hun eigen behoefte aan bewondering. Geef ze die ruimte – anders loopt u het risico dat mensen zich van u afkeren.
het is gewoon murp hoor...quote:Op woensdag 1 november 2006 12:02 schreef dborhem het volgende:
Ik scoor 64 op verborgen en 46 op openlijk narcisme.
Verder het hele verhaal zoals de post van MURP,'probeer wat vaker te denken ik ben goed zoals ik ben.
Het totale verhaal is echt pijnlijk de waarheid zeg.....![]()
Zozo Fuif, scoor je ff 139 punten, en dat is veel hoger dan ik (119). Ik had toch wel een beetje gelijk he, in dat vorige topic. Geeft niet hoorquote:Op woensdag 1 november 2006 12:28 schreef FuifDuif het volgende:
Dit is uw score
Dit is uw score
U scoort 71 op verborgen narcisme
U scoort 68 op openlijk narcisme
U scoort hoog op verborgen en openlijk narcisme
Geef toe: u bent af en toe behoorlijk arrogant, en u denkt dat u precies doet wat u wilt. Maar achter dat masker van zelfverzekerdheid gaat een onzeker persoon schuil. Diep van binnen voelt u zich minderwaardig. Daardoor bent u zeer gevoelig voor wat anderen van u vinden, en makkelijk te raken. Mensen die op beide vormen van narcisme hoog scoren, zijn vaak extreem gevoelig voor kritiek. Eigenlijk zijn ze voortdurend gepreoccupeerd met zichzelf – ofwel met hun eigen wensen en behoeften, ofwel met hoe anderen hen zien.
Kunt u proberen erop te vertrouwen dat u goed bent zoals u bent? Als u zich minder druk maakt over uzelf en meer oog krijgt voor de gevoelens en behoeften van anderen, heeft u misschien ook minder de neiging om te manipuleren of te vissen naar hun goedkeuring. Bestaansrecht krijg je bij je geboorte – je hoeft het niet te verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |