abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43138295
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:07 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet. De gas en olie prijzen zijn gekoppeld, dus stijgen of dalen altijd tegelijkertijd. Alleen omdat er contracten voor bijvoorbeeld een jaar worden afgesproken, ontstaat er een naijl effect. Maar dit geldt dus voor een daling en een stijging.
Bullshit

net zoals je bij spanningen in het M-O ook meteen de prijzen aan de pomp omhoog ziet schieten. Maar wanneer het rustig is in de zandbak en de olieprijsen dalen, de brandstofprijzen gelijk blijven.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:30:51 #27
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43138735
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:18 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:

[..]

Bullshit

net zoals je bij spanningen in het M-O ook meteen de prijzen aan de pomp omhoog ziet schieten. Maar wanneer het rustig is in de zandbak en de olieprijsen dalen, de brandstofprijzen gelijk blijven.
Volgens mij de klok en het klepel verhaal. De oliemarkt werkt op een andere manier dan de gasmarkt. De prijzen zijn indirect gekoppeld, maar het naijleffect is heel anders. Verdiep je eens in de materie, zou ik zeggen. Lees dit maar eens.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43142481
Je moet het als volgt zien, een jaar geleden was de gasprijs erg hoog.
Op dat moment zeiden energie bedrijven we willen voor over een jaar een X aantal m3 gas reserveren (om zeker te zijn van de prijs). Dit gaat dan tegen de verwachte gasprijs een jaar later
Niemand wist dat de gasprijs ging dalen dus nu zitten ze met gebakken peren
Als ze dat niet hadden gedaan en gewoon NU het gas hadden gekocht was er niets aan de hand geweest.
pi_43142683
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:05 schreef Underdoggy het volgende:
Je moet het als volgt zien, een jaar geleden was de gasprijs erg hoog.
Op dat moment zeiden energie bedrijven we willen voor over een jaar een X aantal m3 gas reserveren (om zeker te zijn van de prijs). Dit gaat dan tegen de verwachte gasprijs een jaar later
Niemand wist dat de gasprijs ging dalen dus nu zitten ze met gebakken peren
Als ze dat niet hadden gedaan en gewoon NU het gas hadden gekocht was er niets aan de hand geweest.
Als dat zo is, en de contracten dus al getekend waren, hoe kan het dan zo zijn dat Gasterra de taieven nu nog even met 11% verhoogt? Dat had dan toch allang bekend moeten zijn, gezien het feit dat de contracten uit 2005 stammen?
Big dick.
pi_43142698
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:05 schreef Aoristus het volgende:

[..]

precies
Onzin wat dan zouden we verleden jaar gaan stijgingen gehad moeten hebben die kwam omdat de olie prijs in november zo hoog is.

En nu word 2005 weer aangevoerd als stijging voor 2007

Dom gezwets dus.
  woensdag 1 november 2006 @ 18:16:52 #31
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43145022
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:12 schreef yeremy het volgende:

[..]

Onzin wat dan zouden we verleden jaar gaan stijgingen gehad moeten hebben die kwam omdat de olie prijs in november zo hoog is.

En nu word 2005 weer aangevoerd als stijging voor 2007

Dom gezwets dus.
Inderdaad, gewoon geloven in je eigen werkelijkheid. Net of iemand anders het beter weet dan jij. Alleen de gedacht al...
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43148899
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:16 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon geloven in je eigen werkelijkheid. Net of iemand anders het beter weet dan jij. Alleen de gedacht al...
hij heeft een punt de gascontracten van dit jaar zouden dan in 2004 gesloten moeten zijn toen de stijging nog niet zo groot was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_43149267
En de aardgasbaten elk jaar maar weer verassend hoog.. net als de winsten van de energiebedrijven en de salarissen van hun topmanagers

Lang leve de privatisering.
pi_43150886
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
En de aardgasbaten elk jaar maar weer verassend hoog.. net als de winsten van de energiebedrijven en de salarissen van hun topmanagers

om je uit de droom te helpen. er wordt praktisch geen winst gehaald op consumenten zoals jij en ik. de meeste winst wordt bij zakelijke klanten gehaald en bij het handel in gas&elektra en aanverwante zaken.

en ik vind het raar dat er telkens dat gezwets is over de topsalarissen van de directeuren. Wat is 800.000 nou op een omzet van 3 miljard.
De topman van Fuji film in japan krijgt een salaris van 2 miljoen. veel kan je denken. totdat je leest dat 2 miljoen de dag winst is van het bedrijf.
  woensdag 1 november 2006 @ 20:58:59 #35
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_43151331
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:13 schreef NiGeLaToR het volgende:

Nuon:
quote:
De grootste aandeelhouders van Nuon zijn de provincies Gelderland en Noord-Holland, BV houdstermaatschappij Falcon en de gemeente Amsterdam. Zij houden gezamenlijk ruim driekwart van de in totaal ruim 128 miljoen aandelen Nuon. Het overige deel wordt gehouden door circa 65 kleinere, gemeentelijke aandeelhouders en de provincie Flevoland.
Gasunie/Gasterra:
quote:
De Gasunie is opgericht in 1963 en is een naamloze vennootschap, waarvan de Nederlandse Staat (10%), het staatsbedrijf Energiebeheer Nederland (40%), Royal Dutch Shell (25%) en ExxonMobil (25%) de aandeelhouders zijn.
Essent:
quote:
De provincies zijn samen voor 74% aandeelhouder van Essent: Groningen (6%), Drenthe (2,3%), Overijssel(18%), Flevoland (0,02%), Noord-Brabant (30,8%), Limburg (16,1%);
Eneco:
quote:
De aandeelhouders van Eneco, gemeenten als Rotterdam en Den Haag, willen het energiebedrijf snel gesplitst verkopen.
quote:
De grote gemeenten - Rotterdam, Den Haag, Dordrecht, Leidschendam en Delft - hebben zich verenigd in de aandeelhouderscommissie AHC. Met circa 65% van het kapitaal blokkeren zij een statutenwijziging.
Delta
quote:
Delta heeft in 2001 met de aandeelhouders (onder andere de provincie en de dertien Zeeuwse gemeenten)
Nu nog het SP-riedeltje over liberalisering en de cirkel is weer rond.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 1 november 2006 @ 21:01:28 #36
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43151433
waar heb je dat vandaan, kaalhei?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 1 november 2006 @ 21:03:46 #37
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_43151521
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:48 schreef staticdata het volgende:

[..]

om je uit de droom te helpen. er wordt praktisch geen winst gehaald op consumenten zoals jij en ik. de meeste winst wordt bij zakelijke klanten gehaald en bij het handel in gas&elektra en aanverwante zaken.

en ik vind het raar dat er telkens dat gezwets is over de topsalarissen van de directeuren. Wat is 800.000 nou op een omzet van 3 miljard.
De topman van Fuji film in japan krijgt een salaris van 2 miljoen. veel kan je denken. totdat je leest dat 2 miljoen de dag winst is van het bedrijf.
Als je in de semi-publieke sector zit, mag je ook genoegen nemen met daar geldende lonen. Als een bedrijf 99% van haar inkomsten wil geven aan haar directeur moet ze hetzelf weten. Als een organisatie (deels) in handen is van de overheid, moet men zich ook gedragen als een (semi-)overheidsorganisatie en redelijke salarissen uitdelen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 1 november 2006 @ 21:04:32 #38
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_43151554
quote:
Op woensdag 1 november 2006 21:01 schreef Aoristus het volgende:
waar heb je dat vandaan, kaalhei?
pi_43151638
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:48 schreef staticdata het volgende:

[..]

Ah, dus het gas wat ze oppompen wordt inderdaad steeds duurder?
quote:
Oh, dat salaris van die directeur boeit me niet, alleen blijkt die vaak niet de enige te zijn met zo'n salarissen. Als er in ene 50 van die mannetjes (en meestal nauwelijks vrouwtjes) zo'n salaris meepikken loopt het toch wel op Had het daarom bewust en express over topmanagers.
  woensdag 1 november 2006 @ 21:07:21 #40
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_43151677
essent.nl
wikipedia
corporate.nuon.com/
fd.nl
Provinciale Zeeuwse Courant
pi_43152417
Tja, de oliebusiness is toch een monopolistisch gedoe. Met een openlijk kartel genaamd OPEC. En met gas is het al niet veel anders....
  woensdag 1 november 2006 @ 21:55:41 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43153913
quote:
Op woensdag 1 november 2006 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
De koppeling werkt slechts eenzijdig:

aardolie duurder------> aardgas duurder
aardolie goedkoper-------> aardgas duurder.

Hoe zot kan het worden.
Was deze koppeling niet ooit door een PvdA kabinet verzonnen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 2 november 2006 @ 02:04:14 #43
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_43160907
Of er is gewoon voor een te hoge prijs ingekocht. Afgelopen jaar dachten slechts weinigen dat de olieprijs significant zou gaan dalen.

Dus als dat contracten af zijn gesloten voor x bedrag bij levering op x, en dat blijkt nu hoger te liggen dan de daadwerkelijke prijs...... contract is contract.

Ik had zo'n inkoper overigens wel de laan uit gestuurd
pi_43165721
onzin, je loopt een significant hoger risico als je niet vooraf inkoopt, dan kan je niets begroten en weet je niet waar je aan toe bent. Als het in het midden oosten wat was gaan escaleren hadden we nu nog VEEEL hogere prijzen gehad, dan zou men blij zijn dat we vroeg hebben ingekocht.
pi_43167673
quote:
Op woensdag 1 november 2006 21:03 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als je in de semi-publieke sector zit, mag je ook genoegen nemen met daar geldende lonen. Als een bedrijf 99% van haar inkomsten wil geven aan haar directeur moet ze hetzelf weten. Als een organisatie (deels) in handen is van de overheid, moet men zich ook gedragen als een (semi-)overheidsorganisatie en redelijke salarissen uitdelen.
kijk end at is het punt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_43167810
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

kijk end at is het punt.
dat is het punt waarom de gasprijzen hoger zijn
  donderdag 2 november 2006 @ 12:55:33 #47
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43167891
Mark my words; volgend jaar gaat de gasprijs echt niet omlaag omdat nu de olie prijs gedaalt is.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_43168252
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:55 schreef Gunner het volgende:
Mark my words; volgend jaar gaat de gasprijs echt niet omlaag omdat nu de olie prijs gedaalt is.
klopt dat zou je dan misschien pas in 2008 merken
  donderdag 2 november 2006 @ 13:13:27 #49
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43168381
euhm ja ik bedoel dus eigenlijk 2008
Where law ends, tyrrany begins.
pi_43171734
Overigens is de energieheffing op je groene stroom natuurlijk helemaal briljant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: