Life is filled with gedoe.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:22 schreef wonderer het volgende:
Maar dan zit er zoveel gedoe omheen... Hoop vulsel, zeg maar. Ongeveer hoe Pratchett zijn boeken dik maakt
Ik hoor enorm duidelijk verschil als ik een bepaald bestand in winamp of windows mp afspeel. Winamp geeft enorm veel meer ruis. Daarentegen gaat winamp weer makkelijker met zijn playlists om (beter te sorteren, o.a.).quote:Op donderdag 2 november 2006 21:27 schreef DennisMoore het volgende:
Denk niet dat winamp zélf geluid maakt? Kun je niet gewoon een betere output plugin installeren?
Je hoort vaak positieve geluiden over de KB5.1 plugin, geloof ik.
Hmm, het is mij nooit opgevallen, maar 'k ben al vrij snel tevreden/gewend qua geluid.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:30 schreef NathaN het volgende:
Ik hoor enorm duidelijk verschil als ik een bepaald bestand in winamp of windows mp afspeel. Winamp geeft enorm veel meer ruis. Daarentegen gaat winamp weer makkelijker met zijn playlists om (beter te sorteren, o.a.).
quote:En dan gebeurt het. In een flits van foute kleuren word je omvergelopen door de lelijkheid in mensengedaante, puffend als een lekke band, de blik dof als een beslagen bril. Homo adidas. Een gekraak van takken, een vette hijg in je oor en daar hobbezakt hij alweer verder. Laatst weer. Verbijsterd keek ik hem na. Op de rug van zijn trainingspak stond zijn artikel des geloofs: survival of the fittest. Hoe dom kan een mens zich sporten?
Nu pas? Zo druk?quote:
Ik ben ook niet super kieskeurig, maar dit viel me gewoon enorm op, zeker omdat het een mooi, rustig nummer is. En ik wist niet dat je outputplugins in kon stellen, ik wil gewoon dat-ie zonder bemoeienis mooi afspeelt.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:34 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, het is mij nooit opgevallen, maar 'k ben al vrij snel tevreden/gewend qua geluid.
Kun je in winamp niet een andere output-plugin installeren die betere kwaliteit geeft (ctrl-p)? Volgens mij bepaalt het programma winamp zelf namelijk niet de geluidskwaliteit...
'k Ben mezelf aan het aanleren om de MediaLibrary van winamp te gebruiken, en heb ook pas de werking van de 'J'-toets in winamp ontdekt....
Gebeurtenissen die in een normaal leven wel voorkomen (om het realistisch te houden) maar die het verhaal niet vooruit helpen. En ja, ik weet dat Pratchett dat niet zo vaak doet, alles heeft uiteindelijk wel met het plot te maken, en ik ga er ook niet vanuit dat jij die kunst niet beheerst of zo... maar ik vind het moeilijk om me dat voor te stellen.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:28 schreef NathaN het volgende:
[..]
Life is filled with gedoe.
Maar wat noem jij in deze context vulsel?
Ik lust geen koffie lieverd, bovendien ..... daar word je lelijk van zeggen zequote:Op donderdag 2 november 2006 21:39 schreef NathaN het volgende:
[..]
Nu pas? Zo druk?
*koffie en slippers klaarzet*
Het is best zintuigelijk, hoor.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:44 schreef wonderer het volgende:
Gebeurtenissen die in een normaal leven wel voorkomen (om het realistisch te houden) maar die het verhaal niet vooruit helpen. En ja, ik weet dat Pratchett dat niet zo vaak doet, alles heeft uiteindelijk wel met het plot te maken, en ik ga er ook niet vanuit dat jij die kunst niet beheerst of zo... maar ik vind het moeilijk om me dat voor te stellen.
Ik zit zelf met het probleem, waar schrijf ik wel over, en waar schrijf ik niet over. Als je te veel dingen weglaat omdat ze niets of heel zijdelings met het verhaal te maken hebben, komt het weer zo onrealistisch over (niemand gaat ooit naar de wc, maar dan groter, zeg maar), maar als je het wel doet, is het weer lucht en loze vulling. Ik heb Arthurs middelbare schooltijd vrijwel helemaal overgeslagen, omdat het gewoon niet interessant genoeg was voor de kern van het verhaal. Maar toch heb ik het gevoel dat ik te veel weglaat, zeg maar.
Maak ik zintuig?
Zo leer je nog eens wat over iemand. Thee dan maar?quote:Op donderdag 2 november 2006 21:54 schreef Ang3l het volgende:
Ik lust geen koffie lieverd, bovendien ..... daar word je lelijk van zeggen ze
Uhuquote:Op donderdag 2 november 2006 21:59 schreef NathaN het volgende:
[..]
Zo leer je nog eens wat over iemand. Thee dan maar?
Hai.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:26 schreef DennisMoore het volgende:
Heerlijk, iemand die sport haat..
Hmz, erg lang geleden dat ik in Den haag ben wezen stapen. Maar probeer www.homohoreca.nl eens.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:04 schreef Koos_Wielloos het volgende:. Hallo!
Toch me maar eens hier laten zien. Zijn hier mensen die bekend zijn in het uitgaansleven in Den Haag? Ik ben op zoek naar een leuke homokroeg om eens naar toe te gaan. Niet al te heftig, ik kom maar pas kijken (de kastdeur staat op een kier zeg maar, vandaar dat ik ook niet onder mijn eigen account post).
Rotterdam ligt niet zo ver van Den Haag en daar heb je Appollo (of misschien met 1 p). Appollo is een laagdrempelige, kleine tent, speciaal voor jongeren. Je kunt er gezellig met mensen praten en je kunt er ook over je gevoelens pratenquote:Op donderdag 2 november 2006 22:04 schreef Koos_Wielloos het volgende:. Hallo!
Toch me maar eens hier laten zien. Zijn hier mensen die bekend zijn in het uitgaansleven in Den Haag? Ik ben op zoek naar een leuke homokroeg om eens naar toe te gaan. Niet al te heftig, ik kom maar pas kijken (de kastdeur staat op een kier zeg maar, vandaar dat ik ook niet onder mijn eigen account post).
Gewoon theorie-examen doen en alles komt goed.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:04 schreef Koos_Wielloos het volgende:. Hallo!
Honing.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:03 schreef NathaN het volgende:
[..]
Oeh, lekker. Met honing, of gewoon suiker?
Koekje?quote:Op donderdag 2 november 2006 22:08 schreef Ang3l het volgende:
Honing.
Neequote:Op donderdag 2 november 2006 22:09 schreef NathaN het volgende:
[..]
Koekje?
Domme vraag, tuurlijk wil je een koekje.
Psssst. Hij is een brabo, die willen geen koekje, maar een qukskequote:Op donderdag 2 november 2006 22:11 schreef NathaN het volgende:
[..]
Geschokt ben ik. Geschokt zeg ik je!
Geen open deuren intrappen he lieverdquote:Op donderdag 2 november 2006 22:12 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ben je geil of wil je n koekje?
Je wilt geen keokje, dus......![]()
![]()
Quukskesquote:Op donderdag 2 november 2006 22:12 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Psssst. Hij is een brabo, die willen geen koekje, maar een quske![]()
Schrijven is schrappen, weten ze dan zo leuk te zeggen. Ik heb het voordeel dat ik al weet waar ik heenga, en hoe ik daar ongeveer ga komen. En ik kan later gewoon een extra verhaal schrijven. Maar dat kan jij ook natuurlijk.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:58 schreef NathaN het volgende:
[..]
Het is best zintuigelijk, hoor.
Maar de kunst is altijd: wat vertel ik wel, wat vertel ik niet.
Het overslaan van zo'n middelbare schooltijd kan op zich prima, maar als je (als in "men") het binnen 1 en hetzelfde verhaal doet, geeft het wel een enorm gat. Bovendien kan ik me best interessante verhalen voorstellen die in die periode, in die setting spelen. Maar dat moeten natuurlijk wel weer de verhalen zijn die je wil vertellen. En tijdssprongen zijn natuurlijk ook goed in te kleden.
Ikzelf merkte dat ik ook geneigd was dergelijke grote sprongen te maken, maar kwam erachter dat dat vooral kwam omdat ik te snel naar bepaalde gebeurtenissen toe wilde werken. Daardoor ontstond er een te fragmentarisch gevoel en ben ik die leemtes op gaan vullen. En dan niet loos vulsel, maar wel met relevante gebeurtenissen en bespiegelingen. Het is alleen weer erg lastig om te bepalen wanneer het wel of niet loos is, wat wel of niet relevant is. Maar als je in de gaten houdt wat je voor de hoofdlijn aan informatie/gebeurtenissen nodig hebt en hoe snel of hoe uitgebreid je dat kunt vertellen, kom je al een heel eind.
Complicerende factor bij mij is dat ik dit boek vrij fragmentarisch schrijf. Ik schrij dan weer aan hoofdstuk 4, dan weer aan hoofdstuk 2, dan prop ik ergens weer een hoofdstuk tussen, of haal ik er een uit, al naar gelang ik dingen nodig of overbodig acht. Heeft overigens wel als voordeel dat je een goed overzicht van je puzzle krijgt.
Graag gedaan.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:13 schreef wonderer het volgende:
Schrijven is schrappen, weten ze dan zo leuk te zeggen. Ik heb het voordeel dat ik al weet waar ik heenga, en hoe ik daar ongeveer ga komen. En ik kan later gewoon een extra verhaal schrijven. Maar dat kan jij ook natuurlijk.
Tja, 't blijft een vakIk heb nou wel weer zin gekregen om weer wat dingen op papier te gaan zetten trouwens. Thanks
Hoewel je ook een gelukkige homo kunt zijn zonder ooit in een homokroeg te komen.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:04 schreef Koos_Wielloos het volgende:. Hallo!
Die ga ik onthouden, thanks. Klinkt op zich wel als een geschikte tent voor de eerste aktieve stapjes buiten de kastquote:Op donderdag 2 november 2006 22:07 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Rotterdam ligt niet zo ver van Den Haag en daar heb je Appollo (of misschien met 1 p). Appollo is een laagdrempelige, kleine tent, speciaal voor jongeren. Je kunt er gezellig met mensen praten en je kunt er ook over je gevoelens praten![]()
Moet ik dan niet eerst studeren?quote:Op donderdag 2 november 2006 22:07 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Gewoon theorie-examen doen en alles komt goed..
Uiteraard. Maar in een homokroeg heb je meer kans om een gelijkgestemde tegen het lijf te lopen, nietwaar?quote:Op donderdag 2 november 2006 22:15 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Hoewel je ook een gelukkige homo kunt zijn zonder ooit in een homokroeg te komen..
Neej joh... Gewoon lekker zakken en na afloop lekker uithuilen bij de examinator.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:15 schreef Koos_Wielloos het volgende:
[..]
Die ga ik onthouden, thanks. Klinkt op zich wel als een geschikte tent voor de eerste aktieve stapjes buiten de kast.
[..]
Moet ik dan niet eerst studeren?
Maar alleen als ie heel leuk isquote:Op donderdag 2 november 2006 22:17 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Neej joh... Gewoon lekker zakken en na afloop lekker uithuilen bij de examinator..
Ik gooi nooit wat wegquote:Op donderdag 2 november 2006 22:15 schreef NathaN het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Overigens: pas op met schrappen. Soms kun je geschrapte stukken op andere plaatsen wel goed kwijt en dan is het zonde als je het al weggegooid hebt.
Als je ze vergeten bent als je ze nodig hebt, heb je ze blijkbaar toch niet nodig.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:19 schreef wonderer het volgende:
Ik gooi nooit wat wegIk heb overal bestandjes met versies en fragmenten etc die ik allang weer vergeten ben tegen de tijd dat ik ze nodig heb
Eigenlijk moet daar goeie software voor zijn, die versies bijhoudt etc.
Nah, dat kun je ook in de tram, trein of Albert Heijn. Maar in een homokroeg loop je meer kans om homo's letterlijk tegen het ontblote lijf te lopen. Of je er een Gelukkige Langdurige Relatie aan overhoudt is een ander verhaal.quote:[b]Op donderdag 2 november 2006 22:15 schreef
Uiteraard. Maar in een homokroeg heb je meer kans om een gelijkgestemde tegen het lijf te lopen, nietwaar?
Wijzigingen bijhouden en versie-beheer in Word.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:19 schreef wonderer het volgende:
Eigenlijk moet daar goeie software voor zijn, die versies bijhoudt etc.
In tram, trein of AH herken je ze minder makkelijk, natuurlijk. En als je in kroegen ontblote lijven tegenkomt, ga je naar hele foute kroegen.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:21 schreef Great_Expectations het volgende:
Nah, dat kun je ook in de tram, trein of Albert Heijn. Maar in een homokroeg loop je meer kans om homo's letterlijk tegen het ontblote lijf te lopen. Of je er een Gelukkige Langdurige Relatie aan overhoudt is een ander verhaal..
Maar hoe zie jij dan dat ze homo zijn?quote:Op donderdag 2 november 2006 22:21 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Nah, dat kun je ook in de tram, trein of Albert Heijn.
Dan kom jij in rare homo-kroegenquote:Maar in een homokroeg loop je meer kans om homo's letterlijk tegen het ontblote lijf te lopen.
Ach who needs one of thosequote:Of je er een Gelukkige Langdurige Relatie aan overhoudt is een ander verhaal..
quote:Op donderdag 2 november 2006 22:20 schreef NathaN het volgende:
[..]
Of je bent te vergeetachtig, dat kan ook.
*LOL*quote:Op donderdag 2 november 2006 22:23 schreef NathaN het volgende:
[..]
In tram, trein of AH herken je ze minder makkelijk, natuurlijk. En als je in kroegen ontblote lijven tegenkomt, ga je naar hele foute kroegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |