quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:43 schreef MatiCe het volgende:
Als jij je prettiger voelt met make-up en een hoofddoek kun je beter hulp gaan zoeken.
En daat gaat de overheid zelf al de mist in. Toen de dienstplicht nog bestond, waren getuigen van Jehova automatisch vrijgesteld van dienstplicht. Ik heb daar vaak aan gedacht toen ik weer eens door de modder aan het tijgeren was.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:37 schreef Oversight het volgende:
Art. 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:24 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
En daat gaat de overheid zelf al de mist in. Toen de dienstplicht nog bestond, waren getuigen van Jehova automatisch vrijgesteld van dienstplicht. Ik heb daar vaak aan gedacht toen ik weer eens door de modder aan het tijgeren was.
Wapens weigeren, ja klopt, kwam veel voor. Maar kregen die dan geen vervangende dienstplicht?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:24 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
En daat gaat de overheid zelf al de mist in. Toen de dienstplicht nog bestond, waren getuigen van Jehova automatisch vrijgesteld van dienstplicht. Ik heb daar vaak aan gedacht toen ik weer eens door de modder aan het tijgeren was.
quote:Op woensdag 1 november 2006 08:49 schreef _-rally-_ het volgende:
Daar kun je in de jurisprudentie regelijk wat over terugvinden, zoals in de zaak van de 'satanskerk', een bordeel dat probeerde onder de belastingplicht uit te komen.
quote:Op woensdag 1 november 2006 10:27 schreef 7th_wave het volgende:
ik vind dit buitengewoon interessante materie. de ene levensbeschouwing wordt in dit soort zaken namelijk meer waardevol geacht dan de andere, puur omdat er meer mensen zijn die hem aanhangen. dat is pure discriminatie. ik ben benieuwd wat er zou gebeuren, als je dit tot aan het europese hof zou uitvechten.
quote:Op woensdag 1 november 2006 10:31 schreef Oversight het volgende:
[..]
De toets is al in werking gezet, mijn ID kaart is aan vernieuwing toe....
zal hier vorderingen udaten...
quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:43 schreef Oversight het volgende:
[..]
er zijn vorderingen.
welke ook alweer?
Hier kun je natuurlijk over zeggen dat je zei dat het "voor de grap" was omdat je als levensovertuiging hebt om de joker te zijnquote:Hellevoetsluis gaat overigens bekijken of Oversight zijn ID-kaart moet inleveren. In het NOS-Journaal zei hij namelijk dat hij zich voor 'de grap' als 'De Joker' had afgebeeld. Hierdoor zou hij niet de waarheid hebben gesproken toen hij bij zijn aanvraag stelde dat het een levensbeschouwing betrof.
En in Belgische kranten!quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:11 schreef Tommeke het volgende:
België teletekst pagina 199!sta je ook al op!
Dan ben ik benieuwd in welke wetsartikel dat staat.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:11 schreef gelly het volgende:
Een levensovertuiging houdt in dat je daar langer dan een dag naar leeft lijkt me.
Uiteraard, maar een rechter zal oordelen dat je pas een levensovertuiging aanhangt als je dat al redelijke tijd doet. En dat zal niet een dag zijn. Kijk, als je al je hele leven als clown door het leven gaat, en dat ook werkelijk je levensovertuiging is is dat een ander verhaal, of als je 1 van de grote gangbare religies aanhangt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd in welke wetsartikel dat staat.
Het staat eenieder vrij om van levensovertuiging te veranderen, ja toch?
Alleen de fout die hij heeft gemaakt is om op het NOS-journaal te verklaren dat het een grap was. Dat was natuurlijk niet zo slim.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd in welke wetsartikel dat staat.
Het staat eenieder vrij om van levensovertuiging te veranderen, ja toch?
Er zitten voor zover ik weet geen rechters achter de gemeente lokettenquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar een rechter zal oordelen dat je pas een levensovertuiging aanhangt als je dat al redelijke tijd doet. En dat zal niet een dag zijn. Kijk, als je al je hele leven als clown door het leven gaat, en dat ook werkelijk je levensovertuiging is is dat een ander verhaal, of als je 1 van de grote gangbare religies aanhangt.
Waarom is dat fout?quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:19 schreef Levitation het volgende:
[..]
Alleen de fout die hij heeft gemaakt is om op het NOS-journaal te verklaren dat het een grap was. Dat was natuurlijk niet zo slim.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |