Hahahahahah meer tijd aan hem besteden? Op het moment dat ik hier aanwezig ben, is hij aan het werk. Ik ben iedere dag bij hem.. dus laat ik maar niet verder reageren op zo'n onzinnige reactiequote:Op zaterdag 16 december 2006 00:30 schreef klipper het volgende:
Beste Onlyy
Als je zeker wilt zijn dat je vriend niet meer vreemdgaat, dan moet je eens wat meer tijd met hem doorbrengen i.p.v. hier.
terwijl jij hier op fok bezig ben, lig je vriend misschien die leuke vriendin van jullie samen te rampestampen omdat je er nooit bent voor hem.
Maar na twee maanden vertrouw je hem nog steeds niet en zoek je nog steeds bevestiging hier.
Nou meid die bevestiging krijg je hier niet, die moet je van je vriend krijgen en niet van ons.
Maar 99,9999999% van de vreemdgangers vervalt in herhaling, maar wie weet behoort jouw vriend tot die overige 0,0000001%
Jah..daar heb je misschien wel gelijk in!!quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, als je zo redeneert kan je alles wel tot wat positiefs weten te draaien natuurlijk
Maar eigenlijk zegt het gewoon dat jij er meer voor over hebt om de relatie in stand te houden dan hij.
Overwerk?quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:54 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Hahahahahah meer tijd aan hem besteden? Op het moment dat ik hier aanwezig ben, is hij aan het werk. Ik ben iedere dag bij hem.. dus laat ik maar niet verder reageren op zo'n onzinnige reactie
Dankje voor je reactie.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:39 schreef klipper het volgende:
[..]
Overwerk?
Of zegt ie dat ie aan het werk is?
Heb je trouwens ook mijn lijstje gelezen met spreekwoorden en gezegden?
Wat het vertrouwen betreft, dat moet jij in hem stellen, dat kunnen wij niet voor je veranderen.
We kunnen alleen feiten geven, en feit is gewoon dat de meeeste vreemdgangers vroeg of laat weer vreemd gaan, en 9 van de 10 x weten ze zich er nog uit te kletsen ook.
Dus kun je beter bij jezelf de volgende vragen afvragen:
Kan ik hem vertrouwen?
Wil ik hem vertrouwen?
Hoeveel kansen wil ik hem geven?
Wat doe ik als hij toch weer vreemdgaat?
Heeft hij wel respect voor mij?
Houd hij wel van mij?
Gebruikt hij mij?
Wat is het beste, nu de relatie zo kort is verbreken en iemand zoeken die wel het respect kan op brengen voor mij, of toch voor hem kiezen en hopen dat het inderdaad een slippertje was.
En wat als ik er later achterkomt dat hij toch niet te vertrouwen is?
En wat onzinnige reacties betreft:
Dat je vele reacties of sommige onzinnig vind is ook niet vreemd want je zoekt natuurlijk liever bevestiging dan een afwijzing.
Wat vreemdgangersbetreft, daar heb ik gewoon geen goed woord voor over, maar wat degene betreft die hem dan nog een kans betreft, dan denk ik
![]()
waar is je respect gebleven meid, dat hij er nu al zo gemakkelijk vanaf komt.
Tuurlijk hebben mensen recht op een tweede kans, alleen niet bij mij wat dit betreft.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:07 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie.
Tuurlijk, ik weet dat de meeste vreemdgangers vroeg of laat weer vreemdgaan. De meesten ja, niet allemaal. Zo zijn er nog talloze voorbeelden.. (eens een crimineel, altijd een crimineel?, eens een lieger, altijd een bedrieger?) etc etc.. maar betekend dit, dat je deze mensen nooit meer een kans moet geven? Dat ze eeuwig gestraft worden om fouten die ze in het verleden gemaakt hebben? Vertel me eens..heb jij nooit fouten gemaakt? En nee, dit zeg ik niet omdat ik hém goed wil praten, helemaal niet zelfs! Want wat hij gedaan heeft valt niet goed te praten! Maar ik denk na over zulke dingen.. heeft niemand recht op een 2e kans? Moet ik mijn relatie weggooien, omdat hij een fout heeft gemaakt? Ik heb ervoor gekozen om hem een 2e kans te geven en dat is mijn keuze. Hieruit voortkomend kwam het probleem, dat ik niet weet hoe ik het het beste kan aanpakken om het vertrouwen terug te krijgen. Daarom vroeg ik hier om adviezen.
En betreft de vragen 'kan ik hem vertrouwen' etc, .. natuurlijk denk ik over die dingen na. Ik ben een mens en heb ook gevoel. Het feit dat ik hier om adviezen vraagt, komt juist voort uit zulke vragen die ik mezelf steeds stel.
En jah..je kunt wel zeggen dat hij er makkelijk vanaf komt. Wat de mensen hier niet zien en niet weten, is dat ik hier echt wel met hem over praat, en dat ik ook echt wel boos op hem ben geweest. Het is echt niet zo gegaan van; "Ach lief, nou het geeft niet dat je vreemdgegaan bent, we gaan gewoon verder.." Ik heb er veel verdriet om gehad, héél veel! Ik heb veel liggen huilen en veel liggen nadenken. Feit dat ik hem een 2e kans heb gegeven, betekend niet dat ik er niets om geef of dat ik het maar voor lief heb genomen dat hij is vreemdgegaan.
Jahoor, natuurlijk respecteer ik jou mening!quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben mensen recht op een tweede kans, alleen niet bij mij wat dit betreft.
Ik respecteer jouw mening en ik hoop dat je mijn mening respecteert.
En moet jij dan degene zijn die iemand een tweede kans geeft, met de kans dat je wederom gekwets word.
En dat je boos en verdrietig ben geweest, dat snapt hopelijk iedereen anders zou het helemaal erg zijn als je daar niets om gaf want dan zou de relatie niks waard zijn.
Ik kijk van geval tot geval of ik iemand wel een tweede kans geeft of niet, en wat dat betreft mag de politiek best wel wat minder soepel gaan worden over tweede kansen.
Tenslotte staat de media er de laatste tijd vol van mensen die een tweede kans gekregen hebben, en wat gebeurt er vervolgens liggen er complete gezinnen uit elkaar omdat ze gewoon gevaarlijke gekken een tweede kans geven.
Maargoed het gaat hiet om jouw en niet om die anderen dus dat politieke praatje moeten we maar verder voeren in een ander topic.
Zozo, jij hebt vast een hoop zelfrespectquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:39 schreef ma_jojo het volgende:
Dumpen! Mensen die vreemdgaan, zijn geen knip voor de neus waard. Ik ben ook vreemdgegaan een aantal weken terug, en geef m'n ex het grootste gelijk dat 'ie de relatie heeft gekapt.
100% mee eens.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:54 schreef christiaan1985 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, onder bepaalde omstandigheden hoef je niet uit elkaar te gaan.
Bijvoorbeeld: je bent 10 jaar getrouwd, je hebt 3 kinderen en je partner heeft er ontzettende spijt van en begrijpt dat het echt niet door de beugel kan.
Maar....
Als ik een relatie van 3 maanden zou hebben en mijn vriendin gaat vreemd, dan houd ik de eer aan mezelf en wacht ik tot ik mensen tegen kom die het mij wel waard zijn.
Ik denk dat je diep van binnen ook wel weet dat het niet goed zit, vandaar ook deze topictitel, of sterker, de start van dit topic. Op dit moment hou je jezelf voor de gek, maar daar kom je nog wel achter als het weer fout gaat..
Brian May heeft een mooi liedje geschreven: Too much love will kill you.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:31 schreef Onlyy het volgende:
Haha, nee, hij wil mij niet kwijt. En dat heeft ie de afgelopen dagen ook goed laten merken.
Nadat ik mijn gevoelens tegenover hem uitgesproken heb, doet hij echt onwijs zijn best. Alsof hij voorheen niet in de gaten had dat ik hem wantrouwde en dat ik met die gevoelens in de knoop zat.
Ik denk nu dat de enige manier om het vertrouwen terug te krijgen..is.. praten. Met elkaar blijven praten, over wat je voelt en samen nadenken over hoe het komt dat je iets op die manier voelt. Als de ander niet weet dat je een bepaald gevoel hebt, dan kan hij er ook niet aan werken om dat gevoel weg te nemen!
Mijn keuze staat iig vast dat ik niet bij hem wegga. We zijn gelukkig samen
Bedankt voor je reactie.. en ja.. er zit wel iets in wat je zegt..en ook nu zal ik jou reactie gaan afzwakken hahaquote:Op zaterdag 16 december 2006 13:40 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Lieve Onlyy,
jij wilt geen adviezen. Jij wilt horen/lezen dat het nog goed gaat komen. Jij wilt horen dat je vriend alleen voor jou gaat en dat hij leert van de situatie.
Wat je niet wilt horen, en dat kan ik merken aan al jouw reacties, is de realiteit. Je zwakt de reacties van mensen die in mijn ogen de goede kijk op de situatie hebben, gelijk af in veel gevallen. De positieve reacties pik je eruit. Dat is logisch, maar niet realistisch en verstandig.
Ik heb dit soort dingen vaker gezien en ook in verband met mijn werk ben ik dit vaker tegengekomen.
Je houdt je, naar gelang ik kan beoordelen aan de hand van jouw verhaal en reacties, een oogklep voor.
Ik denk dat je heel snel met meneer moet gaan praten en ik zie dit zelfs als een begin van het einde.
Je wilt de zaken te positief bekijken. Denk ik.
Je keuze is niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:55 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.. en ja.. er zit wel iets in wat je zegt..en ook nu zal ik jou reactie gaan afzwakken haha
Natuurlijk hoop ik dat het weer goed gaat komen. Is het dan zo fout om iemand een 2e kans te geven?
Ik heb misschien een oogklep voor, maar ik kijk er wel onderdoor/overheen/ langsheenIk ben toch ook niet stom? Natuurlijk wil ik de situatie positief bekijken. Als iemand vreemdgaat, is dan per definitie je relatie over? Ik wil er gewoon voor gaan! Soms denk ik ook weleens dat het hopeloos is en dat er teveel gezeur van is gekomen om het goed te laten komen, maarja, ik bekijk het nu eenmaal positief en ik wil er nu eenmaal voor gaan. Is mijn keuze om er te voor gaan, dan schijnbaar zo vreemd?
Ja, maar ik krijg wel es het idee dat dat nummer over Freddie Mercury gaatquote:Op zaterdag 16 december 2006 13:47 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Brian May heeft een mooi liedje geschreven: Too much love will kill you.
Dankje voor je reactie!quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:50 schreef klipper het volgende:
[..]
Je keuze is niet zo vreemd.
Maar geloof me er is niemand op het hele forum dat je van de juiste adviezen kan voorzien.
De meeste mensen hier gaan uit van feiten, dat doe ik ook vandaar mijn reacties.
De reden dat niemand jouw kan voorzien van adviezen is gewoon door het simpele feit dat wij hier op het forum jouw of je vriend niet kennen, hoe moeten we er dan een goed oordeel over kunnen geven.
Voor adviezen kun je beter in zijn familie of vriendenkring terecht, maar ook daar moet je rekening houden met gekleurde adviezen.
Dat jij iemand een tweede kans wilt geven is verder prima, ook als je daarbij de consequentie aanvaard dat je eventueel een tweede of meerdere keren gekwetst word.
Persoonlijk zou mijn mening zijn als het me overkwam: nou meid je heb me 1x gekwets dit laat ik geen tweede keer gebeuren, als je er spijt van heb, dan heb ik tenminste nog 1 opluchting en dat is dat we dan beiden gekwetst zijn maar vergeet niet dat de oorzaak daarvan geheel bij jouw ligt en niet bij mijn afwijzing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |