MikeyMo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:41 |
Ik zag laatst op discovery een programma over allemaal ongelukken met treinen. Nu kan men vaak bij vliegtuigen aan de dood ontsnappen door met een schietstoel en een parachute het vliegtuig te verlaten. Waarom bouwen ze dit dan niet ook bij treinen in om een hoop ellende te voorkomen? | |
Megumi | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:42 |
Dan wordt de NS te duur MM. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:42 |
Oh maar dat bestaat allang hoor. Moet je wel een eersteklas-kaartje kopen, tweede klas heeft dat niet. | |
ondeugend | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:43 |
Misschien wel niet omdat je anders tegen de bovenleiding wordt geschoten. ![]() ![]() | |
Bastoenie | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:43 |
quote:En dan wordt je alsnog fijn geelektrocuteerd ![]() | |
BdR | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:44 |
Ik denk dat je vanuit een trein al te dicht bij de grond zit. Dus dan heeft je parachute niet genoeg tijd om te openen enzo, en dan kletter je alsnog te pletter. ![]() edit: Om inderdaad nog maar van de bovenleidingen te zwijgen.. ![]() | |
ondeugend | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:44 |
quote:In ieder geval heel erge hoofdpijn. ![]() | |
babsjuh | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:44 |
Misschien heeft dat iets met de hoogte te maken? In een trein ben je standaard op de grond, je moet dan ver genoeg gelanceerd kunnen worden om weg te raken van het gevaar, maar ook hoog genoeg om de parachute te kunnen laten uitvouwen. Die parachute moet dan ook nog je val kunnen vertragen, anders sla je alsnog te pletter. En omdat je al op de grond bent, is het risico ook groter dat je met een schietstoel in een boom, tegen de onderkant van een viaduct, bovenleidingen etc etc terecht komt, ook niet goed voor je gezondheid lijkt me... Volgens mij mag je met een vliegtuig de schietstoel onder een bepaalde hoogte ook niet gebruiken trouwens. | |
Laton | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:46 |
stomste idee OOIT ! ![]() | |
MikeyMo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:46 |
quote:en daarom zitten er vogels op de draadjes ![]() | |
denka | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:46 |
Ga in ONZ posten want dit slaat nergens op, zeker eerst het topic van schietstoel en helikopter gelezen..![]() | |
denka | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:47 |
quote:hoe dom ![]() | |
Giem | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:48 |
Schietstoel misschien niet, maar wat van bijvoorbeeld airbag in een trein. In een auto werkt het ook. Trein ramd iets... plop, hele trein vol ballonnen? | |
MikeyMo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:48 |
quote:ja dat ze nog geen schietstoelen ingebouwd hebben, had heul veul levens kunnen besparen | |
MikeyMo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:49 |
quote:bij het gebruiken van de noodrem ![]() | |
Giem | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:49 |
quote:hij heeft wel gelijk, als je tegen die draden word aangeschoten is er niks aan de hand. Je kunt ze gewoon beet pakken. Je moet alleen niet ook de trein of grond aanraken.. dan ga je wel raar doen. | |
Giem | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:50 |
quote:das dan misschien wel weer wat vroeg... Trek er iemand voor de gein aan. hahah wat een lol. | |
denka | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:53 |
quote:hehe..nee dat wist ik nu net niet... ![]() denk je nu echt dat je geen contact maakt met de trein of iets dergelijks als de kabels nog geen 2 meter boven de trein hangen.. dit hele topic slaat al nergens op... | |
denka | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:55 |
en alsof je van te voren weet wanneer je een ongeluk maakt met de trein.. weer een reden om slot of naar ONZ | |
marhil | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:56 |
quote:Das helaas niet waar, door de grotere massa van het menselijk lichaam zal je wel zeker geelectrocuteerd worden. Vogeltjes zijn veel kleiner en hebben dat niet | |
MikeyMo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:59 |
quote:ja da's best grappig ![]() | |
Thrilled | dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:07 |
quote:lul niet, zolang je geen contact maakt met de grond is er niks aan de hand.. hoeveel parachute springers zijn er wel niet in electriciteit kabels vast komen te zetten en daarna gewoon bevrijd? | |
edje34 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:14 |
quote:Inderdaad dat TS dat niet snapt joh,is zeker testpiloot van schietstoelen geweest. | |
mgerben | dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:42 |
quote:Tuurlijk MickeyMo, die draadjes zijn er alleen voor de vogels om op te zitten. Daar staat helemaal geen hoogspanning op. De trein loopt op Duracel batterijen! Ahem, je hebt dus het treindak waar je doorheen moet en de hoogspanningsleiding daarboven. Dan krijg je dat je iedereen in zijn stoel moet vastsjorren anders werkt het niet. Verder worden al die stoelen veel groter en veel zwaarder dan de huidige stoelen. Dan heb je nog een probleem met storingen: Gaan de schietstoelen niet op een verkeerd moment af? Want dan krijg je pas echt dikke schadeclaims. Stel dat de kans dat een schietstoel spontaan afgaat 1 op tien miljoen is. Acceptabel? Dan schiet er alleen in Nederland al elke twee dagen iemand voor niets met een schietstoel omhoog. Kijk ook eens naar de kosten en de baten: Hoeveel mensen komen er om door treinrampen, ten opzichte van het aantal mensen dat vervoerd wordt? Er worden alleen in NL al miljoenen mensen mee vervoerd - elke dag weer - en het aantal doden is echt minimaal. Een treinramp haalt het niews omdat het spectaculair is en weinig voorkomt. Het aantal doden in treinen is echt ontzettend klein. Dus waarom zou je ontzettend veel kosten gaan maken om een probleem op te lossen dat niet bestaat? | |
Kluupkluup | dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:43 |
Het is ook gewoon niet reeel qua kosten.. Er gebeuren relatief zó weinig ongelukken met een trein. Om nog maar te zwijgen van het aantal dodelijke ongelukken.. Dan ga je geen tientallen miljoenen steken ik airbags, om over schietstoelen ![]() ![]() ![]() | |
Brembo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:49 |
Machinisten in V-IRM worden ook geadiseerd zich naar het balkon te gaan als er een directe botsing gebeurt op het spoor. Ze waren vergeten bij Talbot dat de machinist geen kreukelzone nodig had ![]() | |
Erwtensoep | dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:11 |
Ik zie er wel potentie in. | |
T42 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:12 |
quote:ik ga daarom altijd tegen over een mooi vrouwke zitte met grote tiete ![]() | |
T42 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:14 |
quote:die draad kun je gewoon vastpakken ook al staat er hoogspanning op! zolang je maar geen aardcontackt maakt overleef je het ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:08 |
Afgezien van dat het lastig is in tunnels, stationsoverkappingen en onder bovenleidingen, zijn treinen erg veilig en gebeuren er relatief erg weinig ongelukken mee. Waarschijnlijk kosten schietstoelen meer slachtoffers dan dat ze mensen redden, nog afgezien van de kosten | |
Erwtensoep | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:12 |
Een grote stuiterbal op de voorkant lijkt me ook wel wat. | |
Pietverdriet | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:26 |
Schietstoelen in de trein is net zo een kleuteridee als snelwegen overdekken en dan luchtreinigers gebruiken, maar, ja ja, dat laatste is zowaar een serieus plan | |
Erwtensoep | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:27 |
De stuiterbal? | |
Pietverdriet | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:31 |
quote:Snelwegen overdekken en de lucht afzuigen door filters | |
Furious | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:32 |
Ze moeten alle banken in de tegengestelde rijrichting van de trein plaatsen. | |
denka | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:34 |
quote:dat is wel goed maar dan moet de trein elke keer in dezelfde rijrichting rijden wat helaas niet het geval is... | |
LoggedIn | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:35 |
quote: ![]() | |
Furious | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:37 |
quote:Banken op een draaiplatform zetten. ![]() | |
LoggedIn | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:41 |
quote:krijg je dan niet nóg minder zitplaatsen in een trein? er zijn er al veel te weinig ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:44 |
Wat is er gebeurt met de plannen voor treinen met uitsluitend staanplaatsen? | |
LoggedIn | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:45 |
quote:verhuisd naar niet-westerse landen | |
Furious | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:46 |
quote:Die bestonden toch al? Ik meen dat ze pak 'm beet 60 jaar geleden in werden gevoerd op populaire routes naar het oosten. | |
MikeyMo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:51 |
quote:ja, maar toen kon je geen retourtjes kopen voor die lijnen, dat is voor de forensen wel van belang natuurlijk | |
Remco | dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:18 |
quote:Whehe ik zie het al voor me in tunnels ![]() | |
Frederiqueske | dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:53 |
quote:ja en hoeveel zijn er bij aanraking wel dood gegaan ![]() ![]() | |
M5 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:54 |
Handig ook in dubbel-dekkers ![]() | |
Light | dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:57 |
quote:Ga maar op zoek naar de schietstoel als je in een 747 ofzo zit ![]() | |
Light | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:00 |
quote:Voor vliegtuigen zijn er nul-nul schietstoelen, die werken zelfs bij snelheid nul en hoogte nul nog veilig. quote:Da's idd lastiger. | |
Frederiqueske | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:04 |
quote:nou nou nou, da's echt wel te laag dan hoor dan breken ze nog vanalles ![]() ![]() ![]() ![]() | |
talin77 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:27 |
stle de trein gaat een tunnel in en krijgt een botsing o.i.d. waardoor de schietstoelen af zouden gaan..... | |
remlof | dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:52 |
* schopt dit topic naar ONZ | |
Dennisch | dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:52 |
quote:Alsof er nog niet genoeg onzin is | |
ACT-F | woensdag 1 november 2006 @ 00:11 |
Schietstoel ![]() ![]() Veiligheidsbeugels ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 1 november 2006 @ 15:46 |
quote:Staat er nu al een tijdje, hebben ze in ONZ ook geen humor, of is het gewoon een bout topic? ![]() | |
Broekpaling | woensdag 1 november 2006 @ 15:57 |
quote:Als je iedereen in zo'n beugel ziet zitten in een trein zal je wel vreemd staat te kijken ![]() Ook zo mooi, bij ieder station die dingen weer omhoog. ![]() | |
master_X | woensdag 1 november 2006 @ 16:00 |
lekker sta je in een tunnel word je met harses door dat ding heen geschoten ![]() ![]() ![]() |