abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 09:34:59 #276
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_43983923
Ik heb met Twan weleens afgesproken dat hij mij pas mocht roepen als de klok op een bepaalde tijd staat... maar toen zette hij de tijd zelf vooruit.. Maar hij krijgt van Sinterklaas een mooie Mickey Mouse wekker en ga met hem (proberen) af(te)spreken dat hij mij mag pas roepen als de wekker is gegaan. Die zet ik natuurlijk rond kwart voor 7.... en hopelijk is het niet nodig. Als dat niet lukt, dan gaan we maar eens over op tijdschakelaar.

Op zich is het niet zo erg dat hij vroeg wakker is, maar dat geroep en ons wakker maken daar word ik moe van. Hij kan ook zelf uit zijn bed en zelfs evt. naar beneden gaan.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 14:39:41 #277
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43991744
ik heb een zendergestuurde wekker. daar zitten geen knopjes op en die kan ik ook niet voor of achteruit zetten.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:31:02 #278
114177 Diaan73
pi_44018226
Twan was vannacht om 1 uur wakker met de vraag of Sinterklaas al is geweest en vervolgens om 5:20 uur.... snik. Ik heb hem toen maar naar beneden laten gaan en cadeautjes uit laten pakken. Hem geïnstalleerd op de bank en ben zelf weer naar bed gegaan. Tot half 7... toen kwam hij boven om te vragen of ik de batterij in zn nieuwe wekker wilde doen....

Verder heeft hij nog een flinke huilbui gehad omdat ik geen Roosvicee voor hem wilde pakken toen ik net helemaal uitgekleed was om me te gaan douchen. Ik heb hem maar laten huilen totdat ik helemaal klaar was... toen nog snel pap naar binnen gegoten, kleren aan en naar school... Het ging dus lekker hectisch vanmorgen.

Coole wekker heb je trouwens Lady-wrb.
Make love, not war ☮
pi_44018678
Heeft iemand van julle nog suggesties/tips voor bedplassende kinderen???

ik trek het niet meer hoor, elke dag een dekbed, dekbedovertrek, hoeslaken en kussen! moeten wassen....

ik laat tony al savonds voordat ik naar bed ga nog een keer plassen, trek hem zodra ik wakker ben meteen zijn bed uit, en nog ben ik te laat dan! na het eten krijgt hij geen drinken meer, ik laat het licht in de gang en badkamer de hele nacht voor hem aan zodat als hij wel wakker wordt hij naar de wc durft....

wat kan ik nog meer doen? ik ben echt door alle trukjes heen... hellup!!!!!!!!!!!!!

ik laat hem nu al zelf zijn bed afhalen zodat hij doorheeft wat een werk het eigenlijk allemaal is.... en niets helpt!!!!!!
boos worden niet, paaien niet....kadotjes beloven... straffen.... niets!!!!!
  † In Memoriam † donderdag 30 november 2006 @ 12:29:17 #280
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44020039
ik weet niet hoe oud tony is.
maar zou je hem niet gewoon een luierbroekje aandoen tijdelijk?
zoals ik het lees, raak je er nogal in de stress van en dat voelt het kind natuurlijk ook.
geef m nog wat tijd joh.
pi_44020040
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:03 schreef livelink het volgende:
Ik probeer mijn zoon een beetje richting zindelijkheid te krijgen en vanochtend besloot ik in een dwarse bui gewoon maar geen luier aan te doen. Dan maar wat ongelukjes, maar hij moet een keer uit die luiers, dacht ik.

Zie ik nog geen half uur later een drol op de grond liggen. En hij had er zelf al in gestaan en zijn hele benen en billen en handen zaten onder . Nadat ik hem schoon had gemaakt, zei hij vrolijk dat hij nu wel weer een luier om wilde hebben. Ik ben maar overstag gegaan. Nog een jaar de tijd voordat hij naar school moet......wie weet gaat het ooit lukken.

Hier ook een probleempje hoor met de laatste stap naar zindelijkheid (plassen gaat helemaal goed, 's nachts is hij ook helemaal zindelijk) het poepen, dat wil hij nog steeds in een luier voor. Krijgt hij geen luier? Dan poept hij gewoon niet. Dag 1 niet, dag 2 niet, dag 3 niet. Langer hebben we het nog maar niet geprobeerd, dan krijgt hij dus een luier .... die binnen 5 minuten vol zit
Qua school straks is het geen probleem want we kunnen gewoon zonder luier op pad met hem, maar het zou toch wel handig zijn als dat laatste stapje ook achter de rug is (Vorige week trouwens ging het wel per ongeluk een keer op de WC goed, hij helemaal blij dat hij het kon, maar ik heb daarna alweer hele tijden op het toilet met hem doorgebracht zonder resultaat)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_44020240
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:29 schreef lady-wrb het volgende:
ik weet niet hoe oud tony is.
maar zou je hem niet gewoon een luierbroekje aandoen tijdelijk?
zoals ik het lees, raak je er nogal in de stress van en dat voelt het kind natuurlijk ook.
geef m nog wat tijd joh.
hij is al 7!
de plassen die hij doet zijn zo groot, dat hij dwars door het luierbroekje heen gaat! Ik haal nu elke keer die luierbroekjes die dus speciaal voor "grote kinderen" zijn. Maar het heeft geen zin hij komt elke dag kletsnat uit bed...

Hij is al zooo lang overdag zindelijk en het is een tijd goed gegan dat hij niet meer in bed plaste, maar de laatste tijd is het weer helemaal mis....
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 november 2006 @ 12:44:36 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44020450
Dan zou ik eens via de huisarts of Thuiszorgwinkel naar een plaswekker informeren. Die maakt hem wakker zodra hij nattigheid produceert. Er schijnt trouwens ook een soort neusspray te zijn die kan helpen, hoe dat precies werkt weet ik niet maar dat kan je huisarts je wel vertellen. Op een of andere manier krijgt hij geen prikkel om wakker te worden als hij moet plassen. Dat mechanisme moet getriggerd worden en ik geloof dat zo'n spray daarvoor kan zorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 30-11-2006 13:04:56 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44020889
's Nachts hoeft een kind pas met een jaar of 7 zindelijk te zijn (overdag met 5), als het dan echt nog niet lukt kun je misschien een plaswekker proberen. Er zijn trouwens ook kinderen die door een hormonale kwestie pas rond een jaar of 12 zindelijk worden maar dat komt maarerg weinig voor gelukkig.

/edit Te lang open laten staan, sorry
pi_44021521
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:58 schreef poemojn het volgende:
's Nachts hoeft een kind pas met een jaar of 7 zindelijk te zijn (overdag met 5), als het dan echt nog niet lukt kun je misschien een plaswekker proberen. Er zijn trouwens ook kinderen die door een hormonale kwestie pas rond een jaar of 12 zindelijk worden maar dat komt maarerg weinig voor gelukkig.

/edit Te lang open laten staan, sorry
ja inderdaad, de huisarts zei dat ook al, en helemaal dat jongetjes veel trager zijn met s'nachts zindeljik maken, pas als hij een jaar of 8/9 is gaan ze echt actie ondernemen.....

dus tot die tijd moet ik maar blijven wassen.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 november 2006 @ 13:21:20 #286
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44021554
Maar een plaswekker moet je toch wel kunnen krijgen, Patje? Dat kan volgens mij via de Thuiszorgwinkel. Bel ze eens.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 30 november 2006 @ 13:51:41 #287
114177 Diaan73
pi_44022401
GOh dat lijkt me ook erg vervelend zeg. Twan is gelukkig wel zindelijk snachts. Heel af en toe gaat het een keertje mis, maar over het algemeen niet.

Mn moeder vertelde dat er een {nieuwe} uitvinding is voor kinderen die slecht slapen. Een stoplicht... lijkt me helemaal geweldig.. ik zal eens googlen. Twan moet vanavond eigenlijk naar spraakles, maar hij was tussen de middag zo moe, ik heb maar afgebeld. Ik ga hem een keer vroeg naar bed doen, misschien helpt dat/

[ Bericht 20% gewijzigd door Diaan73 op 30-11-2006 14:05:53 ]
Make love, not war ☮
pi_44027745
In Nederland krijgen de kindjes wat meer tijd blijkbaar. Hier 'moeten' ze met 2,5 jaar zindelijk zijn.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:11:49 #289
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_44028427
Bass-Miss, ik ging net hetzelfde zeggen.
Hier moeten de kindjes al met 2,5 naar school en dan moeten ze wel zindelijk zijn.
Dat belooft nog...
  donderdag 30 november 2006 @ 19:13:17 #290
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44031971
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:39 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb een zendergestuurde wekker. daar zitten geen knopjes op en die kan ik ook niet voor of achteruit zetten.
Maar die kan wel uit, weet ik uit ervaring
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44035021
2,5 verplicht zindelijk en school? En anders krijg je straf als ouder ofzo?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 30 november 2006 @ 20:32:40 #292
114177 Diaan73
pi_44035081
Ik vind het ook wel erg vroeg hoor, vooral voor jongens. Daarvan is bekend dat ze wat later zijn dan meisjes...
Make love, not war ☮
pi_44035102
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:30 schreef Mwanatabu het volgende:
2,5 verplicht zindelijk en school? En anders krijg je straf als ouder ofzo?
Nee hoor, niet zindelijk is niet naar school.
pi_44035255
Oei, dan zou ik nog 2 maanden de tijd hebben
Morris zei toch duidelijk NEE toen ik vroeg of hij op het potje wilde
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 30 november 2006 @ 20:42:12 #295
114177 Diaan73
pi_44035391
Maar moeten ze al zo jong naar school? Dat is hier pas bij 4 jaar en dan nog niet leerplichtig, pas bij 5 jaar. Bij de peuterspeelzaal mogen ze gewoon met luier komen.
Make love, not war ☮
  donderdag 30 november 2006 @ 20:42:16 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_44035393
kan het toch echt niet afdwingen bij Liam hoor, hij wil gewoon niet.
stormy waters...
sailin'
pi_44035464
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:42 schreef Diaan73 het volgende:
Maar moeten ze al zo jong naar school? Dat is hier pas bij 4 jaar en dan nog niet leerplichtig, pas bij 5 jaar. Bij de peuterspeelzaal mogen ze gewoon met luier komen.
Nee, het hoeft niet, maar wordt sterk aangeraden. Leerplicht vanaf zes jaar pas.
Maar de meeste ouders sturen hun kinderen zo snel mogelijk naar school, is veel goedkoper dan kinderopvang, he.
  zaterdag 2 december 2006 @ 08:47:42 #298
114177 Diaan73
pi_44073574
ook even een positief berichtje... Twan heeft tot half 7 geslapen vanmorgen En toen ik zei dat hij ook wel naar beneden mocht, zei hij Mama dat vind ik lief van je... zo aandoenlijk. Hij is ook erg lief momenteel.
Make love, not war ☮
  zaterdag 2 december 2006 @ 11:38:32 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44075312
Zondag vieren we Sinterklaas, met mijn ouders en zus. We doen niet aan surprises, maar het leek me leuk om samen met Noah voor mijn ouders en zus wel een surprise te maken. Leuk, knutselen, tekenen, verven en plakken, dacht ik. Verkeerd gedacht dus Noah wilde alleen dingen doen die niet mocht, en vervolgens dus alleen maar janken. Niks gezellig dus Denk je je kind dan een plezier mee te doen, want van míj hoefden die surprises ook heus niet. Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik hem (krijsend) in bed heb gelegd. Even vergeten dat ie nog niet eens gegeten had
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:08:34 #300
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44077310
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 08:47 schreef Diaan73 het volgende:
ook even een positief berichtje... Twan heeft tot half 7 geslapen vanmorgen En toen ik zei dat hij ook wel naar beneden mocht, zei hij Mama dat vind ik lief van je... zo aandoenlijk. Hij is ook erg lief momenteel.
Da's relaxt Diaan! En lief .. Zo'n typische Twan opmerking, hihihi!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')