quote:Op maandag 27 november 2006 16:03 schreef livelink het volgende:
Ik probeer mijn zoon een beetje richting zindelijkheid te krijgen en vanochtend besloot ik in een dwarse bui gewoon maar geen luier aan te doen. Dan maar wat ongelukjes, maar hij moet een keer uit die luiers, dacht ik.
Zie ik nog geen half uur later een drol op de grond liggen. En hij had er zelf al in gestaan en zijn hele benen en billen en handen zaten onder![]()
. Nadat ik hem schoon had gemaakt, zei hij vrolijk dat hij nu wel weer een luier om wilde hebben. Ik ben maar overstag gegaan. Nog een jaar de tijd voordat hij naar school moet......wie weet gaat het ooit lukken.
hij is al 7!quote:Op donderdag 30 november 2006 12:29 schreef lady-wrb het volgende:
ik weet niet hoe oud tony is.
maar zou je hem niet gewoon een luierbroekje aandoen tijdelijk?
zoals ik het lees, raak je er nogal in de stress van en dat voelt het kind natuurlijk ook.
geef m nog wat tijd joh.
ja inderdaad, de huisarts zei dat ook al, en helemaal dat jongetjes veel trager zijn met s'nachts zindeljik maken, pas als hij een jaar of 8/9 is gaan ze echt actie ondernemen.....quote:Op donderdag 30 november 2006 12:58 schreef poemojn het volgende:
's Nachts hoeft een kind pas met een jaar of 7 zindelijk te zijn (overdag met 5), als het dan echt nog niet lukt kun je misschien een plaswekker proberen. Er zijn trouwens ook kinderen die door een hormonale kwestie pas rond een jaar of 12 zindelijk worden maar dat komt maarerg weinig voor gelukkig.
/edit Te lang open laten staan, sorry
Maar die kan wel uit, weet ik uit ervaringquote:Op woensdag 29 november 2006 14:39 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb een zendergestuurde wekker. daar zitten geen knopjes op en die kan ik ook niet voor of achteruit zetten.
Nee hoor, niet zindelijk is niet naar school.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:30 schreef Mwanatabu het volgende:
2,5 verplicht zindelijk en school? En anders krijg je straf als ouder ofzo?
Nee, het hoeft niet, maar wordt sterk aangeraden. Leerplicht vanaf zes jaar pas.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:42 schreef Diaan73 het volgende:
Maar moeten ze al zo jong naar school? Dat is hier pas bij 4 jaar en dan nog niet leerplichtig, pas bij 5 jaar. Bij de peuterspeelzaal mogen ze gewoon met luier komen.
Da's relaxt Diaan! En lief ..quote:Op zaterdag 2 december 2006 08:47 schreef Diaan73 het volgende:ook even een positief berichtje... Twan heeft tot half 7 geslapen vanmorgen
![]()
En toen ik zei dat hij ook wel naar beneden mocht, zei hij Mama dat vind ik lief van je... zo aandoenlijk. Hij is ook erg lief momenteel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |