abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:31:09 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43087986
Toegeven, ik ben er zelf ook in getrapt. Minder regels zo klinkt mooi. Net zoiets als minder ambtenaren.
Het klinkt haast utopisch.

Nu ben ik daarop teruggekomen.

Minder regels biedt helemaal niet de garantie dat er minder administratie is voor de burger, die al dan niet ondernemer is. Net zo min als meer regels automatisch betekend dat de burger meer administratief werk te verduren krijgt.

Tegensprekende regels, waar ONRI een hele tijd geleden een voorbeeld van gaf, is een stuk minder handig voor de burger. Dat hier aan gewerkt lijkt te worden, is positief te noemen. Uitspraken als 'regels zijn regels' zijn dan ook waanzin. Er zijn talloze gevallen waarin regels elkaar tegen spreken. Regels dienen constant getoetst te worden, naar mijn mening.

Ik kan er 2 pagina's aan wijden, maar in het kort denk ik er zo over:
Duidelijke(re) regels, waar de burger snel doorheen kan werken, snel kan beslissen of hij er wel of niet mee hoeft te werken, zou, naar mijn idee, logischerwijs veel minder administratieve last tot gevolg hebben. Het standpunt 'minder regels' is daarom op zichzelf een hol begrip.

Wat is hier jullie idee over?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43088070
Minder regels wil niet zeggen dat je lukraak regels moet gaan schrappen, alleen bijvoorbeeld regels samenvoegen, overbodige (betuttelende) regels afschaffen, tegenstrijdige regelgeving onder de loep nemen, en regels versimpelen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_43088208
--> POL
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_43092769
Minder regels leidt niet perse tot minder administratie, meer regels leidt wel tot meer administratie.

Uiteraard is het niet zo dat elke vermindering van regels een verbetering is. Maar de notie dat de aandacht beter gericht kan zijn op ontregelen, omdat het richten van de aandacht op regels zichzelf wel verzorgt, is niet loos.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:29:16 #5
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43097851
Minder regels is zo'n lekker makkelijk standpunt. Daarom wil ook elke partij het tegenwoordig. Tuurlijk wil je minder regels, iedereen wil minder regels. Volgens mij is het inderdaad nogal een loze kreet, ook omdat iedereen allemaal plannen bedenkt die volgens mij alleen meer meer regels opleveren.
lege ton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')