Hallo iedereen hier..
Ik ben Jolanda... Ik lees al een poosje mee..
Ik ben altijd al bezig geweest met foto's schieten..
Heb momenteel een Sony P73.. Bevalt opzich goed, alleen het is geen dslr.. Dus ik loop vast op dingen die ik er mee wil (mooie macro's, sluitertijden en diafragma).. Het kan er allemaal wel mee, maar niks echt super..
Loop momenteel stage en wordt 14 dec. 21.. Zo rond de jaarwisseling moet ik een mooi bedrag bij elkaar hebben gespaard..
Ik wil dan dus een dslr.. Eentje waar ik niet weer tegen technische tekortkomingen aanloop..
Ik doe momenteel een opleiding communicatie, krijg daarbij ook cursus fotografie en ik wil er in de toekomst ook wel wat mee doen..
Eigenlijk ben ik zeeeeeeeeeeeer gecharmeerd van de Sony A100, houdt erg fijn vast en heeft volgens mij alle opties die ik graag wil..
Maar ik lees er vrij weinig over.. Wel reviews gezien, die waren positief, behalve de ruis bij ISO 1600.
Wat raden jullie me aan, en waarom? Ik heb dan rond de 1000 euro te besteden, dus een redelijk budget dacht ik voor een dslr met kitlens.. (incl acculader)
Het liefst ook een tweede accu, mooie grote tas, en zoals hieronder wat lenzen..
In de toekomst zou ik graag ook wat meer lenzen willen, een mooie macrolens en voor landschap/natuurfoto's..
Ik ben dus ook niet thuis in lenzen (mm en f-getallen), dus enig advies daarover is ook gewenst..
Mogen ook duidelijke sites zijn met enige uitleg erover..
Wat foto's van me staan op
www.lekkerapart.nl..
Hoop iets zinnigs te horen krijgen waardoor ik een betere beslissing kan nemen..
![]()
Jolanda
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/